הרשמה

הקלישאות הגדולות של משחקי המחשב

כל משחק מחשב יכיל כמות נכבדה של קלישאות שאיכשהו שורדות את השנים, הנה כמה מהן.

מפאזלים בלתי אפשריים לבוסים עם צורות נוספות על גבי צורות נוספות - אלו הן קלישאות הגיימינג הגדולות

עולם הגיימינג ומשחקי מחשב תמיד נחשבו למדיום מתקדם ואינטראקטיבי מאוד לצריכת תוכן וסיפורים. לכן מפתחי המשחקים מכלים את זמנם ועובדים קשה עליהם וכיום משחקי מחשב הם חדשניים, מתקדמים ופורצי דרך הרבה יותר מבעבר. אבל גם המשחקים הכי חדשניים נופלים לא מעט פעמים לקלישאות לעוסות לעייפה של משחקי מחשב, לפעמים אפילו יותר מחבריהם בקולנוע. לכן, ריכזתי לכם כאן חלק מהקלישאות הכי צ'יזיות שיש למשחקי מחשב להציע.

המבוך הלא קשור

אני תמיד אוהב לשמור מפתח של הבית בארון חשמל, אבל הקוסם הזקן אוהב לשמור מפתח בתוך תיבת אוצר מאחורי עכביש ענק כדי שיוביל אותך למבוך בן חמש קומות ממש מתחת למרתף. במבוך יהיו תמיד מפלצות קלות בקומות העליונות והקשות יהיו למטה למטה, יחד עם הבוס. אבל אל תדאגו, מיד אחרי הבוס יש מעלית שתיקח אתכן חזרה למעלה שלא תצטרכו לחזור את כל הדרך. אי אפשר להגיד שקוסמים עתיקים לא מתחשבים.

המבוך מלא מלכודות מסוכנות כמו קוצים שיוצאים מהרצפה כל שבע שניות בדיוק, כי אחרי שנלחמת נגד ענק יורק אש, אתה כנראה תמות במכה אחת מקוצים שיוצאים מהרצפה. כמובן שאחרי שתשבור קירות עם האגרוף ותפוצץ זומבים על פצצת מימן תמיד יגיע המסוך לשני כסאות שעומדים אחד על השני ואי אפשר לעבור אותם בשום מצב, לא משנה כמה תנסה, זה הקצה של המבוך, שני כסאות הפוכים.

האפוקליפסה תחכה

עם כל הכבוד לסוף העולם, ויש כבוד, אי אפשר להשאיר את בת האיכר בלי החתול האהוב עליה שיצא לטייל ולא חזר. אז סוף העולם יחכה אחרי שנמצא לה את החתול, כי יש דברים חשובים יותר. חשוב לציין גם שלבת האיכר יש 1000 פיסות זהב וחרב קסומה שיורה ברקים והיא ממש תשמח לתת את זה תמורת החתול שלה. פלישת חייזרים זה דבר נורא, אבל היא ממש יכולה לחכות אחרי שאגמור לעלות לדרגה 50, לקנות בית ולגדל קצת כרוב, צריך שיהיה את מה להציל.

הרי אי אפשר לנצח את האפוקליפסה בלי הנשק הנכון, וכדי לקבל אותו צריך לתת לנפח שני זנבות של חרדון, עין של עכביש, לוח מתכת מהטירה הנטושה (ספוילר, היא לא נטושה), וארבעה אוזניים של גובלינים. אחרי כל זה הוא יהיה מוכן לבנות את החרב, אבל רק אם תביאו לו 150 עלי כותרת של פרח לילית.

אין כזה דבר נטוש

תמיד, אבל תמיד כשישלחו את הגיבור לבדוק בית נטוש, עיירה נטושה או תחנת חלל נטושה הם אף פעם לא יהיו נטושים. תתכוננו למצוא עדר של זומבים או רוחות רפאים, מכונות שיתנו לכם כוחות על וכמות נשקים ותחמושת להתחיל מלחמה נגד מדינה קטנה. ואם תגיעו לתחנת חלל נטושה, תתכוננו למצוא שם טכנולוגיה של ציבליזציה מלפני מאה אלף שנה עם טכנולוגיה שאפשר רק לחלום עליה. זה כאילו שאנחנו הולכים אחורה טכנולוגית, ככל שנלך אחורה בזמן, נמצא נשקים וכוחות שעוד לא גילו. ככל שהתרבות עתיקה יותר, ככה יש לה טכנולוגיות מתקדמות יותר. כמובן שהרעים לא ישתמשו בזה, טכנולוגיות עתיקות נועדו רק בשביל הגיבור, אין שום סיבה שהאויבים ישתמשו במשגר טילים שנמצא בתיק, או שילבשו את אפוד המגן, זה רק בשביל הגיבור.

הבוס שלא נגמר

קרה לכם שעשיתם קרב אפי מול הבוס ובדיוק כשקו החיים שלו הגיע לאפס הוא הפך לדרקון גורילה עם כנפיים של עטלף, וקו חיים חדש לגמרי. ואז כשהורדתם לו חצי מהכוח הוא פתאום נזכר להביא עוד חמישה חברים שהופכים אותו לבלתי מנוצח עד שתורידו אותם. ואז זה מגיע, המכה האחרונה שהפכה אותו לשד מהגיהנום, כדי שעכשיו נוכל סוף סוף להרוג אותו, רק כדי לגלות שהוא הופך לנמר עם אוזניים של ינשוף וגוף של נחש. נו כבר תמות!

כמוצא שלל רב

אני תמיד מאושר לגלות שבמערות התת קרקעיות של כוכב אלדורין, במקדש הנטוש זה מיליוני שנים, שורצות תולעי ענק שאוהבות להחזיק 200 קרדיטים בין גלקטיים. למה שרק בני אדם יסתובבו עם שק של מטבעות זהב? ובכלל נראה שמטבעות הם כאן כדי להשאר, תרבויות שנכחדו, או בעוד 2000 שנה בעתיד, עדיין משתמשים במטבעות.

תמיד אזכור את הפיה החמודה שהחזיקה שריון לוחות מלא לאורקים, ממש בכיס השמאלי. מתלבטים בין שני רובים? הגדול יותר תמיד יהיה החזק יותר. זה שיש לו כוונת הגודל של ראש אנושי יהיה הרובה להרוג איתו את הבוס. החרב באורך של שני מטרים, היא החרב שהורגת ערפדים והכי חשוב לזכור, חרב יותר חזקה מרובה, כי תרבויות עתיקות.

אם הגעתם אחרי הרבה זמן לחדר גדול ארון של נשקים לבחור ממנו, אפשר להיות בטוחים שמאחורי הדלת יש בוס. כל נבל יודע שצריך לשים ארון מלא תחמושת בכניסה למשרד שלו, ואפשר לזרוק איזה שיקוי ריפוי ומאנה.

סמוך עליי אני רופא

אמא תמיד אומרת שהתרופה הטובה ביותר לצינון היא מנוחה טובה, גם לכדור רובה צלפים בחזה. כל מה שצריך זה להסתתר מאחורי קיר עשר שניות ואני כמו חדש, במקרה הכי גרוע אפשר לקחת כדורים נגד כאב, אומרים שאחרי זה מרגישים כמו חדשים. יש מקרי קיצון שבהם צריך לשים פלסטר או לשתות שיקוי שמשפיע רק על הגיבור ולא על אף אחד אחר. אם ממש רוצים אפשר לעשות מדיטציה או להכנס לשינה קריוגנית של חצי דקה, על הדרך זה ישמור את המשחק. אבל כדי להימנע מפציעות כאלה חשוב ללבוש שריון כבד מלוחות פלדה ששומר על הדמות אבל לא מפריע לה לשחות. אלא אם כן זו בחורה, כי אז השריון יהפוך לביקיני שיגרום לדוגמנית של ויקטוריה סיקרט לחייך במבוכה שהיא תלבש אותו.

אין פתרון

כל בוס רשע יודע שצריך לנעול את הנשק היחיד שיכול להציל אותו מאחורי פאזל, אז לקפל שרוולים ולהתחיל לדחוף קוביות ענקיות ממקום למקום. לא לשכוח לעבור לחדר ממול, או לעולם שמעבר כדי למצוא שם את החתיכה החסרה כדי להשלים את הפאזל. אם היה לכם פחות מזל, תמצאו חדר עם 92 מתגים והרמזים לסדר ההפעלה בכלל בחדר אחר מאחורי שני טרולים. אחרי שנסדר את כל המתגים השמש תגיע מלמעלה ותאיר על הפאזל הבא בתור, שזה פאזל קפיצה עם מעליות שזזות לשום מקום בלי שום סיבה וצריך לקפוץ מאחת לשניה בתזמון מושלם כי פאזל.

הגרסה המתסכלת יותר של פאזלים זה המיניגיים שבו צריך לפרוץ למרכז המידע של ה-CIA על ידי פתרון מבוך מטופש שיגרום למידע לזרום לתוך הכרטיס של הפורץ. לפעמים צריך רק לנצח איזה שיכור בפאב באמצעות משחק קלפים עם חוקים שהמציאו על הדרך.

משחק פיצוץ

שום משחק לא יהיה שלם אם לא יהיו בו חביות מתפוצצות. זה נראה כאילו מישהו עשה קריירה שלמה מלמכור חביות מתפוצצות לחלליות, מבוכים, וטירות נאציות. אם יש חבית אדומה, תהיו בטוחים שגם אגרוף יפוצץ אותה. למען האמת, הדבר הזה כל כך נפיץ שזה פלא שהוא שרד כל כך הרבה שנים בתחנת החלל הנטושה מבלי להתפוצץ ספונטנית ולקחת את כל התחנה איתו.

חביות מתפוצצות הן דבר חשוב כי הן תמיד נמצאות כדי לפגוע בנקודה החלשה ביותר של הבוס. ראיתם את הרובוט הענק משוריין מכף רגל ועד ראש? בעוד שלוש שניות הוא ירים את היד באוויר כי ככה ואז תיחשף נקודת התורפה היחידה שלו שכמובן מסומנת באדום מהבהב ואפשר לזרוק עליה חבית מתפוצצת שתוריד לו שליש מהחיים ותעלף אותו לעשר שניות. אל תדאגו, זה עובד גם על גשרים.

יש גם את הגיבור שלא אומר מילה, או את הכפר השלם שאומר בדיוק את אותו המשפט. הבוס תמיד יהיה מכוער ולאשה תמיד יהיה חזה ענק. גבר תמיד יהיה חייל של Space Marines עם מדים אפורים כחולים ותמיד תהיה לגיבור אמנזיה או שימצא את עצמו בכלא בלי כלום.

איזה עוד קלישאות אתם מכירים? ספרו לנו בתגובות

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י