הרשמה

הפסיכולוגיה החבויה של It Takes Two והשימוש שלה במודל HEXAD

הצצה למאחורי הקלעים של המשחק וכיצד הוא פונה לסוגי שחקנים שונים

ולאיזה סוג שחקנים אתם שייכים?

הכתבה נכתבה על ידי מיכל פריד, תודה רבה!

אחת מקפיצות המדרגה הגדולות שתעשיית הגיימינג עשתה לאורך ה-30 שנה האחרונות קשורה בפסיכולוגיית שחקנים ואילו אלמנטים במשחקים יצליחו לגרום לנו להמשיך ולשחק בהם עוד. היום, משחקים עושים שימוש באלמנטים פסיכולוגיים רבים כדי לנסות ולפנות למגוון שחקנים רחב יותר שגם באמת יהנה מהמשחק. בכתבה הזאת אני רוצה לגעת במודל HEXAD שאפשר להסתכל עליו כעל מסגרת שמסבירה שישה מניעים (או סוגים) עיקריים של שחקנים וכיצד הם באים לידי ביטוי ב-It Takes Two שהוא דוגמא מבריקה לשימוש ב-HEXAD.

Philanthropist – Purpose & Meaning

על פי המודל, הסוג הראשון של השחקנים הוא "השחקן הנדיב". אלה אותם שחקנים שמונעים על ידי הגשמת מטרה ומשמעות כלשהי, קבוצה זאת היא רוצה לתת לשחקנים אחרים ולהעניק להם בלי ציפייה לתגמול. במקרה של It Takes Two הסיפור עוסק בתיקון של המשפחה וחזרה אל רוז הילדה. כאשר המשחק שם דגש על התפתחות הדמויות והעזרה לשחקן האחר כשהמטרה והמשמעות שאיתה ברורות מאוד.

ad banner

Free Spirit – Creativity & Exploration

סוג זה של שחקנים הם אותם שחקנים שאוהבים להתנסות, לחקור ולמצוא סודות וגם לעשות דברים בצורה קצת שונה. רק במעט מאוד מקרים ב-It Takes Two נאמר לשחקן בדיוק מה הוא צריך לעשות. בהרבה במקרים נדרש לחקור, לעשות ניסויים ולנסות גישות שונות כדי למצוא פתרונות יצירתיים או דרכים צדדיות. בנוסף המשחק מתגמל את סוג השחקנים הזה גם על ידי גילוי של לא מעט מיני-גיימס שפזורים ברחבי המשחק.

Achiever – Mastery & Progress

סוג השחקנים השלישי הם אותם "חדורי מטרה" שמחפשים אתגר, לפתח את היכולות שלהם והתקדמות ברורה. It Takes Two עושה את כל אלה בצורה מעולה, הסיפור של המשחק שם דגש על התקדמות תוך כדי שהאתגרים שפזורים לכל אורכו מלמדים את השחקן איך להשתפר, החידות והפאזלים משמשים בסיס טוב לאתגר וקרבות הבוס יוודאו שהשחקן אכן התמקצע בכל האלמנטים האלה.

ad banner

Socializer – Relationships & Connection

שחקנים אלה משחקים על מנת ליצור קשרים חברתיים ומונעים מעבודת צוות יחד עם שחקנים אחרים. בהקשר של It Takes Two אלמנט זה הוא פחות או יותר הלחם והחמאה של המשחק. כל המשחק הוא משחק שיתופי (Co-op) ואין לשחקן אפשרות להתקדם לבד. כל פאזל מצריך תקשורת, תיזמון ואת העזרה של חבר הצוות כדי להתקדם הלאה. המשחק בנוי עבור החיבור וצורת המשחק הזאת. 

Player – Rewards & Benefits

שחקנים מונעים על ידי תגמולים "מוחשיים" או חוויות כיפיות שאפשר להשיג. במקרה של It Takes Two אין XP או Leaderboard, אבל המשחק כן מציע פרסים קטנים לאורך הדרך כמו מיני-גיימס, אנימציות מקסימות ודיאלוגים או קטעים סינמטיים אחרי פתירה של פאזלים. התגמולים הקטנים האלה מחזקים בדיוק את המוטיבציה של השחקן. 

Disruptor – Change & Chaos

קבוצת השחקנים הזאת אלו אותם שחקנים שאוהבים לבחון את הגבולות, לשבור את המערכות וליצור כאוס. הפיזיקה והכלים השיתופיים עם המכאניקות שלהם ב-It Takes Two מאפשרים לשחקן למתוח את השותף שלו כמו למשל האפשרות לנעוץ אותו לקרקע עם פטיש לגרום לו למות בדרך מצחיקה. המשחק מעודד "הפרעות משחקיות" (Playful disruption) ששחקנים אוהבים.

It Takes Two מצליח בגלל שהוא פוגש מספר מוטיבציות שחקן שונות, אמפטיה ומשמעות יחד עם יצירתיות, מיסתורין, חיבור חברתי לצד פרסים קטנים וכאוס מלא הנאה. כל אלה הם מה שגורמים למשחק להיות נגיש ורלוונטי עבור מספר רב כל כך של סוגי שחקנים יחד עם ההצלחה להיות מהנה עבורם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י