הרשמה

החנות של Epic Games מפסידה מאות מיליוני דולרים

המסמכים המשפטיים לקראת המשפט מציגים הפסדי עתק

המשפט של Epic Games ו-Apple עולה שלב והמסמכים מראים הפסדים עצומים

המאבק המשפטי בין Epic Games ל-Apple מתחיל להתחמם לקראת פתיחתו בתאריך השלישי למאי השנה, ממש עוד פחות מחודש. ככל שמתקרב המשפט מתחילים להתגלות פרטים מעניינים ממסמכיו כשהראשון ביניהם הוא פרטים על Epic Games Store.

לפי ההצהרות של Epic Games Store לחברה יש 160 מיליון התקנות ולמעלה מ-56 מיליון משתמשים חודשיים. החברה גובה 12% עמלה בחנות, שזה פחות מחצי ממה שגובה Steam בחנות שלה (כ-30% עם הנחות על כמות רכישות), ומעניין מכך, מי שלא משתמש בשירותי התשלומים של Epic Games בתוך המשחק לא מחוייב לשלם ל-Epic Games אגורה. למשל, Ubisoft משתמשת במערכת משלה לרכישות בתוך המשחק ולכן היא לא משלמת עמלה ל-Epic Games Store עבור רכישות בתוך המשחק למשחקים שלה שמופצים בחנות. זוהי מדיניות שונה משמעותית מהמדיניות של Steam במחשב או של Apple ב-iDevices כיוון ששם החברות גובות 30% מכל רכישה שנעשית באפליקציה או מחוצה לה. המדיניות המקלה הזו של Epic Games Store מאוד שונה בנוף. ולסיום, מי שמשתמש בשירותיי ה-Epic Games Store מקבל פטור מתשלום על רישון השימוש ב-Unreal Engine. בגדול, אחלה דיל.

לפי המסמכים האלה מסתבר שהחנות של Epic Games הפסידה כמעט 181 מיליוני דולרים בשנת 2019 ועוד כ-273 מיליוני דולרים בשנת 2020. טים סווני (Tim Sweeny), המנכ"ל של Epic Games צופה שהחנות תעבור לרווחיות בשנת 2023, אך השאלה שעולה כאן היא האם הם יכולים להיות רווחיים בהתחשב בעובדה שהחנות מחלקת כל שבוע משחקים חינם ושמודל ההכנסות שלה רזה משמעותית משל Steam. כנראה שכדי להפוך לרווחיים הם יצטרכו להפסיק לתת משחקים חינם ולעבות את מודל הגביה שלהם. בינתיים, אנחנו מדברים על הפסד של למעלה מ-450 מיליון דולר בשנתיים שבהם קיימת החנות.

המאבק בין Epic Games ל-Apple התחיל בקיץ האחרון כאשר Epic Games הציעו הנחה ברכישת Vbucks למשתמשי Fortnite אם ירכשו אותם מחוץ ל-AppStore של Apple. כפי שציינתי למעלה, Epic Games משלמת לאפל 30% מהרכישות בתוך Fortnite שנעשות באמצעות ה-AppStore. העמלה הזו הרתיחה את Epic Games והם הודיעו על הנחה למחירי Vbucks שנרכשים מחוץ לחנויות של Apple ו-Google בלבד. זה גרם להוצאת המשחק מחוץ ל-AppStore וה-Play Store וגרר מאבק משפטי שמגיע עכשיו עד לבית המשפט. במסמך המדובר טוענת Epic Games כי Apple משמשת כמונופול במכשירי iPhone ומונעת תחרות על כיסו של הצרכן. Epic Games מנסים להציג את Apple כמי שמונעים תחרות ופוגעים בחברה על ידי התנהגות מונופוליסטית. Apple מצידה טוענת כי מכשירי Apple אינם מונופול וכי ניתן לשחק Fortnite במכשירים רבים ונוספים כדוגמת PlayStation, Xbox והמחשב האישי. לכן יש להתייחס למערכת של Apple כפלטפורמה נוספת למשחקים שנמצאת בתחרות מול Steam, Xbox ועוד. בקרוב בית המשפט יצטרך להחליט לאיזו מהגרסאות הוא מאמין.

אגב, למי שדואג ל-Epic Games Store אני יכול להרגיע אתכם. המשחק המצליח Fortnite ששייך ל-Epic Games הכניס השנה לפי הערכות כמיליארד דולר לבדו. זוהי קפיצה משמעותית משנת 2019 אז הכניס כ-180 מיליון דולר ובשנת 2018 כשהכניס כ-300 מיליון דולר. אז לכל מי שדואג, טים סווני עדיין יכול לשלם את חשבון החשמל בבית. למעשה, חברת Epic Games השלימה בשנה שעברה סבב גיוס לפי שווי של כ-17 מיליארד דולר ושמועות עיקשות מדברות על הנפקה בבורסה שאולי תתבצע עוד השנה.

נמשיך לעקוב לקראת המשפט ובינתיים ספרו לנו בתגובות מי לדעתכם צודקים Epic או Apple?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י