הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג Philips 272E1GAEZ

בר התנסה עם מסך הגיימינג החדש של חברת פיליפס - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

האם מסך הגיימינג החדש של פיליפס שווה את הכסף שלכם?

חברת פיליפס החליטה באיחור של מספר שנים להיכנס לשוק החם של מסכי הגיימינג. היא עושה זאת עם שני מסכים תקציביים, האחד 24" והשני 27". קיבלנו לידינו את מסך ה-27" שעונה לשם הלא סקסי 272E1GAEZ. האם פיליפס הצליחה ליצור מסך תקציבי לגיימינג שאוכל להמליץ לכם לקנות אותו?

מה באריזה?

ההתרשמות הראשונה מכל מסך היא הקופסא שלו: אנחנו מדברים פה על קופסא לבנה פשוטה ואם לא היה כיתוב קטן שכתוב עליו Gaming Monitor לא הייתי יודע שזה לא מסך משרדי רגיל. על הקופסא כתוב גם שהמסך תומך ב-144Hz, ב-Freesync פרימיום, קצב ריענון מדהים של 1ms (כשמפעילים MPRT) וקצב ריענון של 4ms בלי MPRT. כתוב גם שיש בו חיבור HDMI - חבל שלא כתוב איזה, אבל פיליפס מבטיחה שבחיבור HDMI אפשר להגיע ל-144Hz, אז ככל הנראה זהו 1.4. ויש גם רמקולים מובנים - בחירה הזויה של פיליפס. אין גיימר אחד, ברמה כלשהי, שיהיה מוכן להאזין לרמקולים של המסך. זהו בזבוז של מקום ותקציב. הפאנל של המסך הוא פאנל מסוג VA. נכון, זה לא צבעים של IPS אבל צריך להתפשר במסך תקציבי וכבר ראינו מקרים של מסכי VA שסיפקו איכות צבעים נהדרת.

אני פותח את הקופסא ומגלה שלפחות המסך עצמו בנוי טוב. אני שולף את המסך מהאריזה ומתגלה מסגרת פלסטיק נעימה וסטנד די כבד ולא גדול. המעמד עשוי מתכת, כבד ויציב והוא די קטן. כמו כן, הוא יוצר מעין מקום להניח דברים בתוכו. הסטנד מאפשר כיוון גובה וזווית של המסך. הוא לא מאפשר לצדד את המסך. מזל שלפחות הסטנד המלבני די קטן למי שצריך לצדד את המסך כך שגם אם זה לא יראה אלגנטי - אפשר לסובב את המסך על צירו. עוד פונקציה שלא קיימת זו האפשרות לסובב את המסך למצב מאונך. ישנם חורים בתקן VESA למי שמשתמש בזרוע משלו ולא צריך את כל הסטנד של פיליפס. ישנו גם וו קטן לסידור כבלים.

בתוך הקופסא מגיעים, חוץ משנאי (שהכבל שלו היה קצר מדי וחייב אותי לשים את השנאי על השולחן או לתת לו להתלות באוויר כאילו הוא היה נתן דרייק בדרכו המועדפת לטוס), גם כבל HDMI ו-DisplayPort. אני מחבר את המסך ומתכוון להשתמש בוו הקטן לסידור כבלים - הכבל הראשון של השני עובר בקלות, הוא מאוד דק. מצד שני - את כבל ה-DisplayPort אין אפשרות להכניס לוו הזה, הוא עבה יותר מהכניסה למסילה לסידור כבלים. הכבל שמסופק באריזה לא מאפשר להשתמש באפשרויות של המוצר באריזה. אני מחליט להתעלם ובכל זאת להשתמש בו. בכל זאת, אף אחד לא מת מסידור כבלים לקוי.

המסך עצמו

דבר ראשון ששמתי לב אליו במסך הוא שרזולוציה של 1920x1080 היא לא מספיקה לי ל-27". בקלות אני שם לב לפיקסלים, ובניגוד למסכים אחרים עם פאנל IPS הוא גם מציג צבעים לא כל-כך טובים. והדבר הכי גרוע - זוויות הראייה. בזמן כתיבת הביקורת הזו אני נאבק בזווית הראיה בשביל להישאר בדיוק במרכז. אפילו כשאני במרכז המסך אפשר להבחין בדהייה של קצוות המסך. כל תזוזה קטנה של הראש גורמת לחלק אחר במסך לשנות את פניו או במקרה הגרוע ביותר - להיעלם. מעריך שאם המסך היה קעור זוויות הראיה היו טובות יותר, אבל הוא לא.

זוכרים את הרמקולים המובנים שהזכרתי קודם? החלטתי לתת להם ניסיון ושמתי שיר. אחרי 5 שניות פשוט נטרלתי את הפונקציה הזו. מיותר, גרוע, מייקר את המסך (גם אם לא מאוד). מה חשבו שם בפיליפס? שגיימרים ישמחו אם ישימו להם עוד פיצ'רים במסך גם אם הם לא צריכים?

אני מוריד את הדרייברים והתוכנה מהאתר של פיליפס ומגלה שחזרת ל-1986 עם ממשק שמזכיר יותר Norton Commander מאשר משהו מודרני. לפחות אפשר להשתמש בעכבר. מבחינת פונקציונאליות, הגדרות המסך לא תומכות ביותר מדי שינויים. אפשר לשנות את טמפרטורת הצבעים (sRGB בשבילי, תודה) וכל צבע בנפרד, בהירות, ניגודיות ורזולוציה. התוכנה מאוד בסיסית ואין יותר מדי אפשרויות בה. את פונקציית ה-MPRT שנותנת לנו זמן תגובה של 1ms אפשר להפעיל רק דרך המסך. סה"כ - אם כבר המסך הזה אצלכם, אל תתקינו את התוכנה SmartControl - היא מיותרת.

אני נכנס להגדיר את המסך ומבחין שב-DisplayPort אפשר גם להגיע לקצב ריענון של 165Hz. העדפתי להישאר עם קצב של 144Hz משתי סיבות: זהו קצב הריענון הנתמך הרשמי וה-5700XT המזדקן שלי לא באמת מצליח להגיע רוב הזמן במילא ל-144FPS. אני מדליק את פונקציית ה-MPRT ומגלה שאנחנו צריכים לבחור: או זמן תגובה של 1ms ו-60Hz או 144hz ו-4ms. מצד אחד, זמן תגובה של 1ms זה מצוין, אבל לצפות בתוכן רק ב-60Hz עם זמן תגובה טוב אומר שנפספס את השחקן שמולנו כי יש לנו פחות פריימים לקרוא את התנועה. מצד שני, ב-144Hz נראה את השחקן מגיע, אבל גם באיחור של 4ms, מה עשינו בזה?

בשימוש רגיל במחשב, לא רואים שזה מסך 144Hz. העכבר משאיר עקבות אחריו (ה-Ghosting הידוע לשמצה) - והתנועה שלו לא חלקה. זה לא מרגיש כמו 144Hz. יש הילה מסביב לכל דבר שעושה תנועה, כמו סמן העכבר. אני באמת לא מבין איך המסך הזה יצא ממפעלי פיליפס במצב הזה. כשאני נתתי צ'אנס למסך הזה במשחקים, הוא כבר היה סביר. ב-Warzone כמובן השגתי רק 60-90fps בהגדרות מקסימליות (מתי DLSS מגיע למשחק, תזכירו לי?) אז נכנסתי ל-Doom Eternal שגם נראה מצוין וגם המחשב שלי מריץ אותו על 144Hz קבוע. כן, הפאנל מצליח לעמוד ב-144Hz והמשחק רץ חלק - גם אם בעיכוב קל של 4ms. אבל אין פה צבעים יוצאי דופן וזוויות הצפייה המוגבלות מאוד פשוט גרמו לי לא לרצות להמשיך לשחק. תחשבו שב-Warzone מופיעה לרגע דמות בצד שמאל של המסך, קרוב לקצוות. בגלל זווית הצפייה לא הצלחתי בכלל לשים לב שהיא שם - זהו מסך גיימינג, זו המטרה שלו!

השורה התחתונה

אבל חוץ מזה שהפאנל מהיר ואיכות הבנייה של המסך די טובה אין לי מילה טובה להגיד על המסך הזה. הכל מתחיל באריזה - לא קיבלנו פה אריזה שחורה, כיתוב Gaming גדול. נראה כאילו פיליפס נזכרו באיחור של איזה 6 שנים שיש דבר כזה מסכי גיימינג והם פשוט לקחו איזה פאנל די גרוע ושלחו לשוק בשביל לראות מה יקרה. ישנם כל-כך הרבה מסכים יותר טובים בסביבות המחיר של המסך הזה (הוא נמצא בזאפ בכ-1700 ש"ח) מבית סמסונג, AOC, ASUS, MSI וכל חברה אחרת שאני פשוט לא מסוגל להמליץ לאף אדם על המסך הזה.

זוויות הצפייה הבלתי אפשריות, האפשרויות המוגבלות, חוסר ההשקעה בעיצוב ושיווק וגם הדברים הקטנים שמעצבנים כמו כבל שמגיע באריזה שלא נכנס למסילת סידור כבלים פשוט גורמים לי לחשוב שפיליפס לא רוצים בכלל להיכנס לשוק מסכי הגיימינג - זה פשוט מסך למי שרוצה דווקא מסך גיימינג של פיליפס. פיליפס, אתם תאגיד עצום שקיים משנת 1998, יש לכם 23 שנים של ניסיון בייצור מסכים - תתחילו לייצר מסך שנראה שיהיה ראוי לשבת אצלנו בסלון ותפסיקו לסמן וי על שווקים כאלו ואחרים ולהגיד "ניסינו". יש לכם את האפשרות לעשות פה מסך גיימינג תקציבי שאפשר ליהנות ממנו. תקנו את זוויות הראייה הנוראיות, תבינו למה יש Ghosting והילה מסביב לעצמים נעים ולמה בכלל ותחזרו לשוק. ואל תשכחו גם לשווק את זה כמו שצריך עם מינימום של קופסא עם כיתוב Gaming בגדול.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

2
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה

הרע

  • תצוגת צבעים לא מרשימה
  • Ghosting ב-144hz
  • זוויות צפייה רעות
  • תוכנת הגדרה מיושנת

והמכוער

  • התמונה. באמת פיליפס - זה יכל להיות הרבה יותר טוב.
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י