הרשמה

ביקורת: Resident Evil Village - יאללה חיים בכפר

המשחק הגדול של מאי הגיע ל-Vgames: בואו לקרוא מה חשבנו על Resident Evil Village!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 07/05/2021

זה היה המשחק הכי מצופה שלי לשנה הנוכחית ואני שמח לספר כי הוא עמד בכל הציפיות שהיו לי ממנו. כרגע אין מעריץ מאושר ממני.

קוד סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל, תודה רבה!

קוראי האתר הקבועים בחודשים האחרונים כבר יודעים את זה: המסע שלי עם סדרת Resident Evil התחיל לפני כשנה בתחילת תקופת הסגרים של הקורונה, אחרי אנטי קטן למשחק הראשון בסדרה (במיוחד בגלל זוויות המצלמה הקבועות), החלטתי לתת לרימייק של המשחק השני ניסיון ובסופו של דבר היה מדובר באהבה ממבט ראשון שגרמה לי לעשות מרתון של כל הסדרה. כיום מדובר באחת מסדרות המשחקים שאני הכי מושקע בהן, כשהיקום שלה מרתק אותי. גם אם המדיה סביבה תמיד היתה לוקה בחסר (בבקשה אל תראו את הסרטים), וגם אם שני משחקים בדרך כמעט גרמו לי לוותר עליה, אני שמח שיצא לי להשקיע את עצמי בסדרה ובאמת שאין זמן טוב יותר להיות מעריץ Resident Evil כמו עכשיו.

הרבה דברים אפשר לומר על Resident Evil, הסדרה עברה לא מעט עליות ומורדות לאורך השנים (ו-25 שנים זאת תקופת זמן מכובדת), אבל Capcom החליטה שלא לוותר על הסדרה הזאת והקשיבה לביקורות של שחקנים. נקודת המפנה האמיתית עבור הסדרה ככל הנראה הגיעה ב-2017 עם היציאה של Resident Evil 7, שהיווה שינוי מהותי במיוחד כאשר המשחק עבר למצב גוף ראשון, (דבר זר במיוחד לסדרה הזאת), הדמויות חדשות לחלוטין והעלילה מקורית כאשר הקשר האמיתי לסדרה מגיע רק לקראת הסוף של המשחק. כעת מושא ההערצה של האינטרנט היא ערפדית בגובה כמעט 3 מטרים, דבר ש-Capcom מודעת אליו במיוחד (ואף טרחה לקשר אותנו לעמוד ה-Know your meme שלה) ופימפמה לא פעם בקמפיין הקידום של המשחק יחד עם דמואים שונים בחודש האחרון שרק גרמו לי לצפות אף יותר למשחק. האם המשחק ענה על כלל הציפיות שלי?

הערת עורך: הביקורת תכיל ספוילרים קלים ל-Resident Evil Village וגם ל-Resident Evil 7 - אם אתם רוצים לדלג לסוף הביקורת ולקרוא את השורה התחתונה והציון, אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

הסיפור שלו הגיע לקיצו...

עם השורה הזאת נפתח טריילר ההכרזה של המשחק: "His story comes to a close". חודשים ארוכים הציטוט הזה ליווה אותי, במי מדובר? מה זה בכלל אומר? האם החבר'ה ב-Capcom עומדים להרוג את אית'ן? את כריס רדפילד? בעלילה של Resident Evil, אף דמות אינה בטוחה. העלילה שלנו הפעם מתחילה באירופה, אית'ן ומיה (כן, אם מישהו תהה מה הסוף הקאנוני האמיתי של RE7, הייתם צריכים לבחור במיה כדי שתשרוד) עוברים הרחק מלואיזיאנה אחרי המאורעות של המשחק הקודם יחד עם בתם התינוקת העונה לשם רוז. מיה, בניסיון לברוח מהעבר שלהם בבית של הבייקרים, יחד עם המעבר לאירופה, החליטה להפוך את חייה למקומיים ככל שניתן, היא מקריאה לרוז אגדה מקומית לפני השינה, הארוחה שהיא מכינה לשניהם ארוחה עם מתכון מקומי ומסרבת לשמוע על כל מה שקרה לשניים לפני 3 שנים בלואיזיאנה.

הערב של השניים נקטע כאשר מיה אומרת לאית'ן להפסיק לדאוג בנוגע לעבר ומיד לאחר מכן היא חוטפת כדור ראשון בבית החזה שלה, ישר לאחר מכן נורים ברציפות לתוך הבית עוד כדורים רבים. כריס רדפילד נכנס לביתם של המשפחה ומתנצל בפני אית'ן לפני שהוא יורה במיה מספר כדורים נוספים, לאחר מכן אנשיו של כריס חוטפים את רוז ואת אית'ן והוא מאבד את ההכרה. כאשר אית'ן מתעורר בשלג הוא מגלה כי הרכב שבו שהה עבר תאונה באמצע שום מקום וכי הנהג מת ורוז לא נמצאת בשום מקום בסביבה, אחרי הליכה קצרה ביער הוא מגיע לכפר נטוש עם טירה גדולה במיוחד שמאויש על ידי לייקנים (יצורים דמוי אנשי זאב שאינם זקוקים לירח מלא על מנת להחליף צורה) שהורגים ואוכלים את בני האדם בכפר. בניסיון להבין להיכן הגיע ולאן נעלמה ביתו רוז, הוא מצליח למצוא מספר שורדים, אך כאשר אחד מהם מתחיל להפוך לליקן הם לא מצליחים לשרוד והמטרה של אית'ן כעת ברורה יותר, ביתו נמצאת ככל הנראה בטירה ומשם הוא צריך להצילה.

העלילה של המשחק סבוכה למדי - בעוד שבהתחלה אנחנו חושבים שאנחנו יודעים בדיוק מה צפוי לנו (רוז נמצאת בטירת דימיטרסק ועלינו להצילה), כאשר אית'ן מגיע לטירה ומנסה להיכנס, הוא פוגש בהייסנברג שמביא אותו לחדר עם קבוצת אנשים מסתוריים במיוחד שאיתם יאלץ להתמודד לאורך המשחק: אמא מיראנדה, השליטה של הכפר והישות המפקדת על הלורדים בכפר, אלסינה דימיטסרק, הערפדית הגבוהה והלורד בטירה (אבל אתם לא באמת צריכים שאציג אותה בפניכם, נכון?), סלבדור מוריאו, לורד אשר גר באגם הצמוד לכפר, דונה בנביינטו, לורד מפעילה בובות אשר חייה באחוזה מוקפת בערפל וקארל הייסנברג, הנדסאי אשר חי במפעל ממש מחוץ לכפר וככל הנראה האויב הכי מאיים של אית'ן לאורך המשחק (חוץ ממיראנדה כמובן).

לאורך המשחק, אנחנו נטייל ממיקום למיקום על מנת לחפש אחר רוז בניסיון להבין מה מיראנדה מוצאת ספציפית ברוז? למה חטפה דווקא אותה? העלילה של המשחק הצליחה להשאיר אותי מעוניין לכל אורכו במה שקורה (ולא מעט בכלל קורה לאורך המשחק), המשחק אומנם עדיין יחסית קצר, ניתן לסיים אותו בכ-10 שעות, אך הוא מלא בתוכן מבלי להשאיר חורים עלילתיים, אך כן משאיר את הרצון לחוות עוד מהמשחק. בנוסף ארצה לשבח את משחק הקול של המדבבים במשחק, במיוחד את ג'ף שיין. לחלקכם הוא בטח יישמע מוכר בעיקר בתור קרלוס מהרימייק האחרון ל-RE3, אך כעת הוא נכנס לנעליו של כריס וכריס מעולם לא נשמע כל כך טוב כמו עכשיו. התפקיד של קייטי אוהאגן בתור מיה אומנם מצומצם בהשוואה לדמויות אחרות, המשחק של טוד סוליי בתור אית'ן ווינטרז הפעם מרגשת יותר, רוצה גם לציין לחיוב את האנשים שביצעו את התפקידים עבור האויבים השונים ובמיוחד את The Duke שעשוי מצויין (יחד עם רפרנס חביב במיוחד לסוחר מ-RE4).

שיר הלל ל-Resident Evil 4

מכניקת הקרב, בבסיסה, לא השתנתה מאוד מזאת של המשחק הקודם בסדרה. האם זה נובע מכך שאנחנו עדיין משחקים בגוף ראשון? אולי. הפעם כאשר אנחנו מגנים על עצמינו, ניתנת לנו האפשרות גם לסוג של קאונטר שמאפשר לאית'ן לדחוף את האויב ממנו, דבר שלא היה אפשרי עם אויבים במשחק הקודם. ארסנל הנשקים במשחק קיבל ריענון קל, ה-Burner כבר לא איתנו יותר, ומטול רימונים במשחק הזה קיבל שינוי חיובי כאשר במקום פצצות האש והרעל אנחנו מקבלים רימונים ורימוני הלם. רימוני ההלם יהיו שימושיים במיוחד בעיקר בקרבות בוס כאשר אית'ן זקוק למעט מרחק וזמן לרפא את עצמו. בנוסף לנאמר קודם, קיים מבחר יותר גדול של אקדחים ושוטגנים את חלק מהנשקים נמצא או נקבל ככל שנתקדם במשחק או נסייר יותר בכפר ונחפש תיבות שונות, מה שמוביל אותי לנקודה נוספת, המשחק מעודד מאוד סיור וחקר, כשכבר אחרי שלב הטירה, ה-Duke ידאג להכווין את השחקן למיקומים שונים על המפה של תיבות אוצר שונות אשר מכילות עצמים שונים כמו נשקים או שיפורים לנשקים מסויימים, שווה לחקור את העולם!

אם כבר אני מדבר על ה-Duke, בואו ונתחיל לדבר על כל הדברים שהמשחק הזה לוקח מהמשחק הרביעי בסדרה. המשחק השביעי בסדרה השתדל לענות על מה שהייתי קורא לו "הצרכים של קהל השחקנים" - אלו שכבר ויתרו על הסדרה אחרי המשחק החמישי והשישי. הפעם המשחק מנסה לחזור קצת למה שגם הפך את המשחק הרביעי לכל כך פופולרי ואהוב וברובו באמת מצליח לענות על הדרישה הזו לפי דעתי. אדבר קצת על ה-Duke, דמות חביבה ונחמדה שמופיעה כמעט בכל אזור חדש במפה, שתשב בדרך כלל ליד נקודת השמירה במקומות שונים. הוא מוכר לאית'ן נשקים וציוד אספקה שונה כמו נשקים חדשים (או את אלה שאית'ן ימכור לו לאורך המשחק), תחמושת שונה ואף יספק שירותים שונים, בין היתר יוכל לשפר את הנשקים של אית'ן, כל זה עם מטבע שנקרא Lei (לא בטוח אם עיוות מכוון של Leu, המטבע הרומני). במהלך המשחק אית'ן גם יוכל לצוד חיות ולהביא את הבשר שלהן ל-Duke על מנת שיבשל אוכל שנותן לאית'ן בונוסים קבועים (אל תהיו דבילים כמוני ותמכרו את הבשר הזה לפני שהוא מציע את השירות, טעות חיי).

תפריט האייטמים אינו מופרד הפעם כמו במשחק הקודם: כאשר נלחץ על התפריט הזה נקבל הצגה של האינבנטורי של אית'ן שדומה באופן כמעט זהה לחלוטין לזו של Resident Evil 4 (עם נגיעה טיפה יותר מודרנית). האספקה שמשומשת עבור קראפטינג, בפעם הראשונה בסדרה, לא תתפוס מקום באינבנטורי של אית'ן (כפיים!). חוץ מזה שזה מאוד מבורך, זה נוח במיוחד כי זה מאפשר לנו לחסוך טיפה יותר בחומרי גלם ולא לחפש לבזבז אותם במהרה על מנת לפנות מקום באינבנטורי שלנו. יחד עם זאת. אנחנו מאבדים את התיבה בנקודות השמירה, אבל לאורך המשחק לא חשתי צורך מיוחד לזרוק בה חפצים מאחר וגם חפצי "מפתח" כמו מפתחות שונים, אינם תופסים מקום באינבנטורי הרגיל אלא מקבלים תפריט משלם לחפצי מפתח, כך גם העצמים שאותם נמכור ל-Duke, תמיד היה לי עוד מקום לעצמים חדשים ולנשקים השונים שלי (יכול להיות שהדבר יותר מורגש במצב משחק כמו casual, היות ושיחקתי על רמת קושי סטנדרטית, אולי לא חוויתי מצב של יותר מדי עצמים על הדמות שלי).

עוד דבר שחוזר (ובגדול) למשחק של Resident Evil הפעם הוא מצב ה-Mercenaries, אחרי שסיימנו את הקמפיין, יפתח לנו תפריט הבונוסים ובו נוכל לקנות בנקודות שהשגנו לאורך המשחק על ידי השלמה של משימות שונות (כמו סיום המשחק על רמת קושי מסויימת, או על פעולות אחרות שנבצע), עבור 10 נקודות (סכום מאוד מאוד זעום לעומת מה שנקבל ברגע שנסיים את המשחק), נקבל גישה למצב המשחק הקלאסי הזה. מצב המשחק לא השתנה בהרבה מאז המשחק השישי, אנחנו נלחם בגלים של אויבים על זמן קצוב, יהיו לנו 3 גלים שביניהם נוכל לבקר את ה-Duke על מנת לקנות או לשפר את הנשקים שלנו עם עצמים שונים שנמצא במהלך הגלים, או אפילו לקנות נשקים שמוחזקים אצלו, ככל שנהרוג יותר אויבים בקומבואים גדולים יותר וישאר לנו יותר זמן, נקבל ניקוד גבוה יותר.

התוספת האמיתיות של מצב המשחק הזה הפעם (ויש לציין שהיא מאוד רצינית), היא האפשרות לפתוח יכולות מיוחדות לאורך הגלים. במהלך המשחק תוכלו למצוא שני עצמים שנותנים בונוסים שונים, הבונוסים יכולים לתת תוספת למהירות של אית'ן, או להפוך את האויבים לאיטיים יותר. לחילופין, אפשר גם לקחת בונוסים ליכולות הפיזיות של אית'ן שגורמות לכך שכאשר הוא מגן על עצמו הוא לא נפגע בכלל, אויבים יכולים להתפוצץ כאשר אתה הורג אותם ועוד. בנוסף ניתן למצוא גם שני עצמים לאורך כל גל שגם נותנים תוספת זמן.

אימה וגותיקה מהגיהינום

דבר שכבר הזכרתי בעבר ואזכיר שוב, אימה וגותיקה פשוט הולכים טוב מדי ביחד. מדובר בשילוב מנצח ו-Resident Evil Village אינו מתבייש בכך, כשהדבר בולט כל כך בכל מה שנמצא במשחק הזה - בין אם מדובר בעיצובים של המקומות השונים במשחק, הדמויות והאויבים ואפילו הנשקים של אית'ן, זה פשוט נראה נהדר. אחת הטענות נגד המשחק הקודם במשחק הוא המחסור במגוון אויבים שונים, בין היתר היות וחוץ מבוסים, היו רק ה-mold שאוולין יצרה. במשחק הזה, כמות הגזעים של האויבים גדולה מעט יותר, אין זכר ל-mold ובגלל המקומות השונים שבהם אנחנו מבלים לאורך המשחק יש מגוון רחב יותר של אויבים, בדגש על הלייקנים. לקראת סוף המשחק ניתקל באויבים נוספים שהם תוצאה של ניסוי, קשה יותר להביסם, אך אין להם מגוון מיוחד מדי כאשר הם רק מחולקים לכמות שונה של "כיסוי" שגורם לכך שנזדקק ליותר תחמושת על מנת להרוג אותם.

אם כבר נגעתי בעיצובים השונים של המשחק, אשמח גם לספר כי המנוע של המשחק נראה פשוט נהדר, המנוע הזה נראה נהדר ב-2017 וגם היום ב-2021, כשהכל בו נראה פשוט מושלם. הפרטים על הדמויות השונות פשוט נראים כאילו אין בהם אפילו שגיאה אחת, ולמעט אולי טקסטורה אחת בדלת נורא ספציפית בתוך הטירה של דימיטרסק, לא נתקלתי בשום דבר שהיה נראה לי רע. דבר אחד שכן הציק לי הוא מצב הצילום של המשחק, הוא מאוד תקוע על המצב של גוף ראשון, כנראה בגלל שהפרצוף של אית'ן עדיין מסתורי לחלוטין, אבל אפילו את אית'ן לא ניתן לראות במצב המצלמה ולא מצאתי את האופציה לגרום לכך שלפחות הידיים שלו יהיו בתמונה. יחד עם זאת, המצב זמין כמעט בכל רגע נתון לאורך המשחק, בין אם במהלך קאטסינים או באמצע קרב ארוך למדי, ניתן לצלם הכל כמעט בחופשיות, ההגבלה היחידה היא שזה מתבצע מהמיקום שבו אית'ן עמד כאשר נפתח את מצב המצלמה.

אשמח לדבר גם על עוד אספקטים טכניים יותר של המשחק, כמו הניצול של יכולות ה-Dualsense, שלט ה-Playstation 5: ה-Adaptive Triggers וה-Haptic Feedback. בנשקים השונים שנשתמש בהם לאורך המשחק הטריגרים יעבדו בהתאם לסוג הנשק שנשתמש בו, דבר שדי הוסיף לחוויה של המשחק (יכול להיות שמדובר בעובדה שעוד לא שיחקתי משחק יריות על הקונסולה, אבל זה עדיין היה מספק במיוחד), בנוסף גם נרגיש ברטט קל כאשר אית'ן מחליף נשקים - אף על פי שהדבר מלווה מעט באנימציה שהרגישה לי מוזרה קצת, כאילו לאית'ן צומחת יד שלישית כאשר הוא מחליף נשקים, דבר שקצת הוציא אותי מהחוויה. מקווה להיתקל בניצול נוסף של הפיצ'רים של הקונסולה במשחקים נוספים בעתיד מאחר והדבר הוסיף עוד יותר לחוויה, במיוחד הטריגרים כאשר אנחנו בחווית הישרדות מתמשכת ונלחמים על חיינו - זאת הייתה הנאה רצופה.

בנוסף אשמח לדבר טיפה על הפסקול: בזמן שקשה לי לומר שיש קטע ספציפי שבאמת זכור לי במיוחד כמו במשחקים אחרים, ברוב המשחק במהלך הטיולים השונים, לא תהיה לנו הרבה מוזיקה. הדבר לא שונה במיוחד מהמשחק הקודם וישנו דגש חזק דווקא יותר על עיצוב הסאונד, הדבר שבאמת הופך את המשחק למאיים ומשאיר את השחקן בדריכות מתמדת מאחר וכל צליל קטן יהיה מאוד ברור. הפסקול כן מכיל מספר קטעים מצויינים במיוחד לאורך קרבות בוסים שונים שאני מקווה לשמוע רבות גם אחרי המשחק (קטעים שלצערי יהיה לי קשה לציין את שמם בנקודת הזמן הנוכחית), אבל קטע אחד שישאר איתי תמיד (כמו כל משחק Resident Evil אחר) הוא מוזיקת חדר השמירה, הפעם המלחין, שוסאקו אוצ'יאמה (Shusaku Uchiyama), החליט ללכת על קטע מעט יותר שקט, דבר שגורם לכך שקל יותר לשכוח את המנגינה מבמשחקים קודמים אך עדיין מדובר בקטע מהמם במיוחד שלא יורד מרמתו של אף קטע אחר מהמשחקים הקודמים (האהוב עלי הוא עדיין האחד של המשחק הקודם).

השורה התחתונה

Resident Evil Village היה המשחק הכי מצופה שלי לשנה הנוכחית ואני שמח לספר כי הוא עמד בכל הציפיות שהיו לי ממנו, וכרגע אין מעריץ מאושר ממני. המשחק הזה הוא מכתב אהבה לשחקני הסדרה שנמצאים איתה עוד מימי המשחק הראשון: הוא מביא שילוב מצוין של הפאזלים שמאפיינים כל כך את הסדרה והאקשן שזכור לטובה כל כך במשחק הרביעי יחד עם שיפור משמעותי על כל טענה שעלתה על המשחק השביעי. אני אשמח בנקודה זאת לספר שנכון לעכשיו מדובר במשחק האהוב עלי בסדרה, זאת אחרי שהיא הצליחה לחזור ולהיות רלוונטית אחרי תקופה ארוכה שעצם המחשבה על המשכתה התקבלה כבדיחה. אני לא יודע איך Capcom עומדים להתעלות על עצמם במשחק הבא, אבל אני מאמין שהם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש פעם נוספת על מנת להמשיך ולהישאר רלוונטיים גם בחגיגות ה-30 של הסדרה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • סיפור מצוין ומעניין לכל אורך הדרך
  • עיצוב דמויות וסביבה מושלמים
  • מערכת קרפטינג נוחה ומכניקת קרב מלאת אקשן
  • החזרה של מצב ה-Mercenaries
  • גותי, אימתי ומפחיד - בדיוק כמו שאני אוהב

הרע

  • מצב תמונה מוגבל

והסוף

  • הסיפור שלו אכן הגיע לקיצו...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:01 18.05.2021 | TobiasRieper47 TobiasRieper47

    תודה על הביקורת אור.
    אישית המשחק הרגיש יותר "אקשני" מהשביעי, כמובן זה מוסבר על ידי זה שאיתן עבר אימונים צבאיים בין המשחקים ויש לו אפילו ספר של joseph kendo. אני גם שחקתי על הרמת קושי הבינונית ולמרות שהרגתי כל אויב וכל מיני בוס בדרך אף פעם לא היה לי חסר משהו. במשחקים הקודמים הייתה תמיד הרגשה של יש לי מספיק דברים כדי לשרוד אבל לא מספיק דברים כדי להרגיש באמת בטוח. גם מבחינת מקום אף פעם לא היה חסר וחבל שהיו תפריטים אחרים לkey items ואוצרות ולא הייתי צריך לחשוב יותר מידי על מיון וסידור.
    מה שגם היה לי קצת חבל זה שאחרי זה כשעברתי על הרמת קושי הכי קשה (village of shadows) שנפתחת אחרי שעוברים פעם ראשונה את המשחק לא היו באמת שינויים כמו במשחקים קודמים חוץ ממספר מאוד קטן של אוייבים נוספים פה ושם. אפילו לא קיבלנו ink ribbons.

    חוץ מזה אני מאוד נהנתי מהמשחק, חרשתי עליו כל רגע פנוי שהיה לי מאז שיצא והספקתי לעבור אותו שלוש פעמים. נהנתי מהדמויות ומהעלילה ובמיוחד מהאויירה שהייתה בו. היפנים יודעים לבנות אויירה מושלמת לאימה גם בסרטים וגם במשחקים.
    גם הסוף היה מספק ונראה שאפשר להבין מה הכיוון של המשחק הבא בסדרה.

    עכשיו המשחק המצופה הבא זה lost judgment שיוצא ב24 לספטמבר.

  2. 2

    16:35 01.07.2021 | Itamarush Itamarush

    איזה ציון, מעניין עם אני אחשוב ככה, אני מאוד אהבתי את רזי 7 (Resident Evil 7) אבל שמעתי שרזי 8 (Resident Evil 8) לא הולך באותה הדרך וזה קצת מאכזב אותי.
    בגלל שמעתי שהוא משחק אקשן ופחות האימה אבל אולי בכול זאות אני אהנה מהמשחק.

  3. 3

       | פורסם ע"י