הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed Valhalla: Wrath of the Druids - תנו לי עוד

גיא יצא להילחם בכת קיצונית של דרוידים וחזר לספר לנו מה הוא חושב

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/05/2021

האם התוכן של Wrath of the Druids מספק סיבה מוצדקת לחזור לעולם של Valhalla?

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה, תודה רבה!

לכבוד רכישתה של קונסולת ה-Xbox Series X שלי בנובמבר 2020, החלטתי לנסות את כוחה של הקונסולה עם משחק חדש - Assassin's Creed: Valhalla. את המשחק רכשתי באותו יום שהקונסולה הגיעה לידיי, ובחרתי בו כיריית הפתיחה שלי עם הדור הבא כי ידעתי שהוא יציג באופן מאוד נאמן למה היא מסוגלת מבחינת זמני טעינה ואיכות גרפית. יש שיגידו שהוא משחק ארוך מדי, אני אחד מהאנשים האלו - לקח לי קצת יותר מ-60 שעות כדי לסיים את העלילה הראשית של Valhalla, זה בלי שנגעתי בכלל בתוכן הצדדי שהיה לו להציע.

אני לא מתחרט על זה, בכלל לא, אבל אחרי כל כך הרבה זמן שהשקעתי במשחק, פשוט מאסתי בו. הלופ שהוא סיפק במערכות הגיימפליי והעלילה שלו התחיל להיות מתיש ופשוט לא מהנה, והאסקפיזם היחידי שהיה לי מכל הבריתות הפוליטיות, הבזיזות והמלחמות היה הקטעים באסגרד. אז כשהתבקשתי לסקר את Wrath of the Druids, ההרחבה הראשונה של המשחק, מיותר לציין שהייתי סקפטי ש-Ubisoft יצליחו לספק משהו מרענן שיצדיק חזרה לעולם הוויקינגים שהם בנו. האם צדקתי? בואו נגלה.

ביזה וכיבושים בחוץ, קסמים קלטיים בפנים

ההרחבה בנויה כך שלא משנה באיזה שלב אתם ב-Assassin's Creed: Valhalla, אתם יכולים להיכנס אליה בלי שום בעיה. רק הגעתם לנורווגיה ואתם כבר מעוניינים להתחיל אותה? אתם יכולים לעשות זאת. סיימתם עם כל מה שהיה למשחק הבסיסי להציע וכעת אתם צמאים לעוד? ל-Wrath of the Druids יש מה להציע. ההרחבה מתחילה עם אישה בשם אזאר (Azar), סוחרת שנשלחת להתיישבות שלכם ע"י מלך אירלנד בכדי לבקש את עזרתו של אייבור (Eivor) להפוך למלך של דבלין (Dublin). מתברר שהמלך המדובר הוא בן דוד של אייבור, באריד (Barid), וכמובן שמשפחה לא בוחרים, לכן אנחנו עוזבים את הכל ומפליגים לאירלנד, שפותחת את ידיה בפנינו עם כל הנופים הירוקים, התככים הפוליטיים והדרוידים הרצחניים שיש לה להציע.

המלך העליון של אירלנד הוא פלאן סינה (Flann Sina), והוא זה שיחליט מי ישלוט בדבלין. כדי לוודא שבאריד הוא זה שישב על כס המלכות תחתיו, על אייבור לעזור לו להתחבב עליו. כיצד נעשה זאת? ניחשתם נכון! נעזור למלכים האחרים ששולטים באזור דרך משימות ובקשות שהם מפילים עלינו כדי להרוויח משאבים חשובים ובעלי ברית לקראת הקרב הגדול והבלתי נמנע. אה רגע, זה בערך כל העלילה של Assassin's Creed: Valhalla? לעזאזל Ubisoft, כמעט עבדתם עליי. אז כן, אם חשבתם שההרחבה תספק קווי עלילה שלא מכילים התחנפות למלכים, אני מצטער לאכזב אתכם, אבל זה מה שתמצאו כאן.

למרות זאת, Wrath of the Druids לא שולח אתכם לממלכה באחד מקצוות אירלנד, נותן לכם לעשות כמה עשרות משימות באזור ואז, קרב כיבוש אחד מאוחר יותר, מצרף את אותה ממלכה לשורת בעלות הברית שלכם. ההרחבה מציגה מערכת שנקראת Royal Demands, אשר מאחדת את כל הבקשות של שלל המלכים באירלנד לרשימת משימות - משימה אחת יכולה להכיל הסתננות למחנה אויבים וחיסול מטרה ספציפית, משימה אחרת מכילה בזיזה של אבנים יקרות ערך מכנסייה מוגנת. לכל משימה יש גם דרישה משנית שנקראת King's Pleas אותם תוכלו לנסות להשלים כדי להרוויח הרבה יותר משאבים ממה שתרוויחו אם תשלימו את המשימה הראשית בלבד. השלמת המשימות הללו תקדם את העלילה הראשית של ההרחבה, ושמחתי לגלות שהיא נשארת ממוקדת בדברים החשובים ולא מתפזרת למגוון סיפורים וקווי עלילה שונים שיגרמו לי לחזור לתחושת המיצוי שהעלילה הראשית של Valhalla גרמה לי להרגיש.

אבל אתם בטח שואלים - למה אנחנו בכלל צריכים משאבים? ובכן, המעבר לאירלנד מציג איתו גם את מערכת הסחר, אשר מאפשרת לנו להשתמש במגוון רחב של משאבים שנמצא ברחבי המפה על מנת לסחור בהם ולהרוויח דרכם שלל. בין הדברים שתוכלו להרוויח תמצאו סטים חדשים של נשקים ושריונות ופריטים קוסמטיים שונים כמו עיצובים, צבעים ודגלים חדשים לספינה שלכם או קעקועים, תסרוקות, סוסים ו-Raven חדש. את המשאבים הללו תוכלו להרוויח דרך השלמת Royal Demands, בזיזות שתבצעו ותחנות מסחר (Trade Posts) שתקימו. Wrath of the Druids מרגיש נדיב מאוד עם כמות השלל שהוא מספק לכם, ולמרות שאת הפעילויות השונות שהוא מכיל כבר עשינו מיליון פעם, הסיבה שאנחנו מבצעים אותן מרגישה הרבה יותר מספקת.

AC Valhalla Wrath of the Druids Screens Confirm Sickles & Werewolves

פעילויות אחרות בהרחבה מכילות ציד של דרוידים שמשויכים לכת זדונית בשם Children of Danu. מדובר בסוג חדש של אויבים שמוצג בעלילה הראשית בדרך שלא אהרוס, אך ראוי לציין שלא מדובר פה בשומרים הנוצרים שהתרגלנו אליהם. הם מהירים ופראיים יותר, עם אנימציות חדשות של מתקפות ושימוש בכוחות מיסטיים כמו נחיל של אש שמושלך אליכם. במקומות מסויימים תתמודדו מול הכת באזורים סגורים כמו מערות תת קרקעיות ומחנות, ואזורים אלו יהיו מלאים בגז שגורם להזיות. ברגע שתושפעו מהגז הזה, אייבור ימצא את עצמו בקרב עד המוות עם יצורים קסומים ומיסטיים שלובשים צורה של איש זאב. אנחנו יודעים שכל זה בעצם קורה בראש של אייבור, אבל מה שאני רואה על המסך הוא מה שחשוב, ומה שאני רואה זה את הויקינג המזוקן שלי מחסל אנשי זאב ודרוידים קיצוניים, וזו בעצם הסיבה שכולנו נמצאים כאן. זה סוג הדברים שרציתי לראות מהרחבה של Valhalla - לא עוד אויבים עם אותם אנימציות שנראים קצת שונה ממה שראינו במשחק הבסיסי, אלא דברים שבאמת מרגישים חדשים ושונים לחלוטין.

השורה התחתונה

Wrath of the Druids הוא סיבה מצויינת לחזור לעולם של Assassin's Creed: Valhalla. הסיפור שלו ממוקד הרבה יותר מקווי העלילה הרבים שהיו במשחק הבסיסי, הפעילויות שיש לו להציע מספקות שלל חדש ומספק, והסוגים החדשים של האויבים מהווים שיני מרענן. מדובר בהרחבה שמשפרת כל דבר שלדעתי היה לא מוצלח ב-Valhalla, וחוץ מהעובדה שאנחנו (שוב, יש לציין) עושים כל דבר שמלכים מבקשים מאיתנו כדי לקדם אינטרסים פוליטיים, נהניתי מאוד מהזמן שלי איתה. אם אתם מחפשים עוד 20 שעות של תוכן שמרגיש איכותי ומרענן בו זמנית, זו ההרחבה בשבילכם.

9
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עלילה ממוקדת וברורה
  • מערכות חדשות ומעניינות
  • שלל מספק

הרע

  • קו עלילה לא מקורי

והכלב

  • אז מה אם העיניים שלו זוהרות, זה לא אומר שיש לו כלבת
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:50 16.05.2021 | gabriel27 gabriel27

    עוד לא שיחקתי ברחבה , אבל Assassin's Creed: Valhalla הוא פשוט משחק מדהים , ובטח אשחק גם בזה.

    חייב לציין שמדכא לראות שנוצרה איזה כת שמזלזלת בכותר הזה ,במעריצים שלו וב-UBISOFT .

  2. 2

    13:51 17.05.2021 | גיא דהן - עורך תוכן גיא דהן - עורך תוכן

    חלילה מזלזל, אני משחק בסדרת AC כבר כמעט עשור ונהנה מכל משחק שיוצא, אבל Valhalla נכנס ללופ מסויים שאמנם היה מהנה בהתחלה אבל בכלל לא מצדיק 60 שעות ממנו. סיימתי את העלילה הראשית שלו רק כדי לקבל את הסגירת מעגל עם סיגרד ואני אשקר אם אגיד שלא הרגשתי מיואש בבריתות האחרונות שהייתי צריך להשלים. ההרחבה הזו אמנם ממשיכה את הלופ הזה אבל באופן שמרגיש מספיק שונה כדי שאהנה ממנה :)

  3. 3

    21:25 18.05.2021 | elad9219 elad9219

    gabriel27 מסכים איתך לגמרי לגבי אלה שמזלזלים.
    עוד לא שיחקתי ב- Valhalla (אני אוהב תמיד לחכות שכל ה-DLC משוחררים ואז להתחיל לשחק), אבל הסדרה היא פשוט מדהימה. לא מבין תגובות כמו ''איבדו אותי מאז Black Flag'' וכאלה.
    ב-Odyssey לדוגמה שיחקתי 386 שעות, ונהניתי מכל שנייה. לא מרגיש בשום לופ, אני אוהב לחקור את העולם ב-100%.

  4. 4

    18:30 19.05.2021 | nakiii nakiii

    כמה חודשים טובים אני מנסה להשיג key בהנחה לא יורד מ60$...
    אולי שיצא הבא בסדרה

  5. 5

       | פורסם ע"י