הרשמה

ביקורת: Game Builder Garage - המשחק הראשון שלי

משחק בניית המשחקים החדש של נינטנדו יצא! בואו לקרוא מה חשבנו עליו בביקורת שלנו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/06/2021

הוא יכול להיות מאוד פשוט לפעמים, אבל העובדה הזו לא עומדת בעוכריו - מדובר במשחק חינוכי מקסים

זה מדהים לראות איך בשנים שאחרי היציאה של Super Mario Maker ל-WiiU, אנחנו רואים יותר ויותר משחקים ששמים דגש על... טוב, בניית משחקים. Super Mario Maker 2 היה כל מה שהמשחק המקורי היה ויותר מזה, Mega Man Maker, פרויקט המעריצים החמוד, איפשר לשחקנים להכין את משחק המגה מן שהם היו רוצים לראות וכמובן אי אפשר לשכוח את Dreams ל-PS4, שהוביל לכמה וכמה פרויקטים מצחיקים של גיימרים ששחזרו בו משחקים רבים. החודש אנחנו חוזרים לנינטנדו עם ההשקה של Game Builder Garage, משחק בניית המשחקים החדש של נינטנדו. נינטנדו ומשחקים יצירתיים זה זיווג משמיים, אז אני הגעתי לביקורת הזו עם ציפיות חיוביות מאוד - האם נינטנדו גם ענו עליהן?

השיעור מתחיל

Game Builder Garage, כשמו כן הוא, הוא משחק בניית משחקים: המשחק נותן לכם קנבס ריק עליו תוכלו לבנות את משחק החלומות שלכם. הצורה שבה נינטנדו והמפתחים שלה החליטו להנגיש את המשחק הזה היא בעזרת כלים מאוד פשוטים אבל עם זיקה גדולה לתכנות: בתוך החלק של עולם המשחק תוכלו לבחור את כל האלמנטים השונים של המשחק שלכם, ממנגנון השליטה, לחפצים השונים שיהיו שם ולדמויות השונות שיופיעו במשחק ומי ישלוט בכל אחד. כיאה לנינטנדו שרוצה להנגיש את האירוע הזה בצורה חמודה וידידותית, האלמנטים השונים קיבלו שם: Nodons, כשלכל נודון יש אישיות משלו וסגנון דיבור משלו. אני מאוד אוהב את הגישה החמודה והידידותית הזו והיא באמת גרמה לי לחייך יותר מפעם אחת.

גם תהליך בניית המשחקים עצמו ממש פשוט: אתם בוחרים את המסך הראשי של המשחק ואת הגודל של המשחק, משתמשים בנודונים מיוחדים כדי לגרום לדמויות לעשות דברים (לדוגמא, שימוש בנודון כפתור כדי לגרום לדמות לקפוץ כשלוחצים על B), לבחור מה תנאי הניצחון/הפסד של המשחק ועוד. בעוד שהכל מאוד חמוד ומשעשע, ההתחלה של תהליך הבנייה יכולה להרגיש כמו משימה מאיימת במיוחד, בייחוד אם לא התנסיתם במשחק בסגנון לפני כן. במיוחד בשביל זה, נינטנדו החליטה להכניס את היוצרים החדשים שלה לעניין לאט לאט עם Tutorial כיפי.

השחקנים יוכלו לבנות שבעה משחקים שונים בעצמם, כשכל משחק הוא בסגנון שונה: ממשחק תופסת פשוט מאוד, למשחק יריות בחלל ועד למשחק תלת ממדי משלהם: המשחק דואג לתת ליוצרים עליו היכרות מקיפה עם הכלים השונים, היכולות של כל כלי ודוגמאות טובות למה אפשר לעשות עם הכלים האלה. המשחקים השונים שתבנו נבחרו בצורה טובה מאוד, כי הם גם גרמו לי להרגיש שאני באמת בונה משהו שלב אחרי שלב וגם דאגו להזכיר לי כלים אחרים שעבדתי איתם במשחקים הקודמים ב-Tutorial. זה גם עוזר שנינטנדו הוסיפה עוד Checkpoints בין כל אחד מהשיעורים, כך ששחקנים מקבלים גם "מבחנים" שמראים כמה הם באמת למדו וכמה הם זוכרים מהחומר.

מה שכן, עם כמה שהמשחק מאפשר לכם ליצור משחקים חמודים ויצירתיים - Game Builder Garage עדיין מרגיש מוגבל למדי. כל המשחקים שתוכלו לבנות ב-Game Builder Garage מוגבלים לשלב בודד, או עולם משחק בודד, בלי אופציה ליצור מעברים חלקים בין שלבים שונים. כמובן שניתן לעקוף את זה בדרכים מסוימות אבל המשחק לא מעודד את זה ורואים את זה מה-Tutorials השונים. זה אומר שהמשחקים שתוכלו לבנות במשחק, גם אם הם יהיו הכי יצירתיים שיש (ונגיע לכמה בהמשך), הפוטנציאל המלא שלהם לא יוכל להיות ממומש כמו ב-Mario Maker למשל וזה טיפה חבל, בעיקר כשרואים מה אנשים אחרים עושים עם הכלים שהמשחק הזה נותן לכם.

זה בעייתי כי זה גם אומר שהרבה מהשחקנים שמשחקים ב-Game Builder Garage כנראה יעזבו את המשחק אחרי השבועיים, שלושה הראשונים שלהם איתו. כמובן יהיו את אלה שיתמידו ויכינו המון משחקים או ישפרו את המשחקים הקיימים שלהם עוד ועוד, אבל בלי עוד פיצ'רים, שלבים שונים, אביזרים שונים וסוגים נוספים של משחקים שיהיה אפשר להכין, המשחק הזה נשאר בקטגוריה של נחמד ויצירתי, אבל לא יותר מזה.

משחקים מכל העולם

אבל גם אם הכלים שהמשחק נותן עדיין מגבילים אתכם לסוגים מסוימים של משחקים, זה לא אומר שאי אפשר ליצור משחקים מעניינים ומגניבים עם Game Builder Garage, ואת החלק הזה של הביקורת אני אקדיש לאופציה הנוספת ש-Game Builder Garage נותן לכם: האופציה להוריד משחקים שאנשים אחרים יצרו ולשחק בהם בעצמכם. בחלק הזה של הביקורת תוכלו לראות תמונות משני משחקים מאוד פופולריים שאנשים יצרו ב-Game Builder Garage, הראשון הוא Doom Eternal, בו מישהו יצר משחק FPS קטן עם מוזיקה מהמשחק שהוא הכניס בעצמו בעזרת מנגנון המוזיקה של ה-Game Builder Garage (הוא פשוט יצר את The Only One They Fear Is You) ואווירה אפלה, והשני הוא שלב של סוניק הקיפוד.

כמו שאמרתי בחלק הקודם של הביקורת, אפשר בקלות לראות עד כמה המשחקים האלה מוגבלים: ב-Doom Eternal זה ה-Scope של המשחק שהוא מאוד קטן ומסתיים מהר מאוד (על אף היצירתיות שלו) וב-Sonic זאת השליטה של הדמות שלא מתמודד עם כמה שהשלב קטן. זה נכון אגב לעוד כל מיני משחקים יצירתיים אחרים כמו משחק ה-Mario Kart החמוד, או גרסת ה-Garage של Superhot שמצליחה לשבור קצת את השבלונה של שלבים בסיסיים למדי ושלבים של עולם אחד. מצד שני, אפשר לראות כמה השקעה וכמה למידה הייתה בזמן יצירת המשחקים הללו, וכן, גם אם הם פשוטים למדי, אני עדיין נהניתי לשחק ברובם ולראות את ה-Backend של המשחק כדי להבין במה השחקנים השונים השתמשו ואיך הם בנו את עולם המשחק שלהם.

מה שכן, הייתי שמח אם הדרך להוריד את המשחקים הללו הייתה יותר קלה. כרגע כדי להגיע למשחקים היצירתיים האלה אתה צריך לדעת עליהם מראש, למצוא את הקוד שלהם, להיכנס לחלק של ה-Free Programming במשחק, ללחוץ על Receive, אחרי זה Receive From Online, אחרי זה לחכות עד שהמשחק יתחבר לרשת, להזין את הקוד, ללחוץ על Download, לחכות כמה שניות ואז יש לכם את המשחק. למה לא פשוט ליישם תהליך חיפוש שעובר בין שלבים שונים כמו ב-Super Mario Maker 2? למה אני לא יכול פשוט להוריד את השלבים השונים מבלי להזין קוד? למה אני לא יכול לקבל את הטופ 10 שלבים שאנשים הורידו? לא ברור לי וזה סתם מעיק על החוויה.

השורה התחתונה

כמו Dreams לפניו, גם Game Builder Garage נותן להרבה אנשים (צעירים ומבוגרים כאחד), את האפשרות להתנסות קצת עם עיצוב של משחקים ולבנות את הטמפלייט למשחק החלומות שלכם. אבל בניגוד למשחקי פיתוח משחקים אחרים, הדגש של Game Builder Garage שם על למידה של אלמנטים בתכנות, והיכרות עם מה שנמצא מתחת למכסה המנוע היא נהדרת בעיניי. תוסיפו לכך את העובדה שהכל קורה בצורה נגישה ונחמדה לשחקן ואתם מקבלים פה משחק חינוכי מצוין לילדים ונוער. האם הייתי רוצה לראות כאן עוד אלמנטים כמו ריבוי שלבים ומשחקים יותר ארוכים? כמובן, אבל הפשטות של המשחק לא עומדת בעוכריו. מדובר במשחק חמוד ומגניב של נינטנדו שיוכל להוציא את היצירתיות שבכם החוצה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • ידידותי מאוד למשתמש
  • נותן לשחקנים תהליך למידה מקיף
  • פרזנטציה מקסימה וגרפיקה טובה בסך הכל

הרע

  • המשחק עדיין פשוט ומוגבל למדי
  • המנגנון של מציאת משחקים של יוצרים אחרים מסורבל

והמשחק הבא

  • אני מחכה לראות איך ייראה משחק בניית המשחקים הבא שיגיע אלינו
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י