הרשמה

דעה: עם ה-Switch OLED נינטנדו מבקשת מאיתנו להסתכל בקנקן ולא במה שבתוכו

שמואל מגיע עם טור דעה חדש - הפעם על ההכרזה של ה-Switch OLED ומאיפה מגיעה האכזבה המסוימת של קהל המעריצים?

אכזבה מוגזמת מצד מעריצי נינטנדו, או הבעת תסכול מהעתיד הקרוב של משחקי הקונסולה? קצת משניהם.

אוי נינטנדו, כמה אהבה, כיף וחוויות טובות את נותנת לי מצד אחד, וכמה סבל לא מוסבר את מעבירה אותי מהצד השני. לאלו מכם שישנו ביומיים האחרונים תזכורת קטנה: נינטנדו הכריזה אתמול על ה-Nintendo Switch OLED Model: מודל Switch חדש עם מסך OLED משופר, רמקולים טובים יותר, אחסון פנימי גדול יותר ותחנת עגינה משופרת עם אפשרות לחיבור אינטרנט קווי מובנית בקונסולה (הגיע הזמן, לא?). כל השינויים הללו גורמים לו להיות ה-Switch האולטימטיבי. הבסט של הבסט. ה-Switch שכל אחד צריך לקנות כקנייה ראשונה. אז בטח תהיו מופתעים לשמוע שההכרזה התקבלה בשילוב של אכזבה גדולה ובלבול גדול. רגע, כל השינויים שהצגתי קודם היו מעולים - אז מאיפה מגיעות התגובות המאוכזבות?

נחזור רגע כמה שנים אחורה: השנה היא 2016 - נינטנדו מפרסמת טריילר חדש לקונסולה חדשה שעומדת לצאת בקרוב: ה-Nintendo Switch. הקונסולה שהייתה ידועה לנו עד כה כ-״NX״ מקבלת טריילר לא פחות ממפיל לסתות. קונסולה ביתית שיכולה להפוך ברגע לקונסולה ניידת? משחקי AAA בדרכים? שלטים נשלפים עם חיישני תזוזה ורטט מיוחד? זה מדהים! חשוב לציין כי הקונסולה השלטת באותה התקופה הייתה ה-PS4 של סוני, קונסולה מדהימה בפני עצמה, ולצידה יכלתם למצוא גם את ה-Xbox One של מיקרוסופט. בטריילרים של ה-Switch יכלתם לראות משחקים כמו Skyrim ו-NBA 2K והראש שלנו ישר רץ למקומות של משחקים גדולים אחרים שיוכלו לרוץ על הקונסולה.

רצים קדימה: ינואר 2017, ה-Nintendo Switch נחשף רשמית באירוע השקה מרהיב שחושף את הקונסולה עצמה וכמה מהמשחקים שיגיעו אליה כמו Splatoon 2 המצוין, Breath of the Wild שיגיע ככותר השקה לקונסולה וכמובן ההכרזה על משחק Mario תלת-ממדי חדש בדמות Super Mario Odyssey. אבל עם כל הכבוד למשחקים הנהדרים הללו, הדגש העיקרי של נינטנדו באירוע היה על התמיכה שה-Switch יקבל מחברות צד ג׳: Sega עלתה לבמה ודיברה על המשחקים שהיא מפתחת לקונסולה, Bethesda באו ודיברו על ההגעה של Skyrim לקונסולה הקטנה של נינטנדו, EA עלו לבמה ושיקרו במצח נחושה - באמת, המון חברות עלו ודיברו על כמה שה-Switch יאפשר להן לפתח משחקים עבור נינטנדו. והאמת? כך גם היה (חוץ מ-EA כמובן).

במהלך ארבעת השנים שהסוויץ׳ היה קיים זכינו לראות לא מעט משחקי AAA פופולריים מאוד על הקונסולות הבכירות האחרות מגיעים אליו: Bioshock, Borderlands, Crash Bandicoot 4, Wolfenstein II, Doom Eternal, Overwatch, אפילו את The Witcher 3 הם הצליחו איכשהו לשים על הקונסולה הזו. נכון, רוב המשחקים הללו לא נראו טוב כמו המקבילה שלהם על הקונסולות הגדולות והחזקות יותר, וכן, הביצועים היו נמוכים משמעותית מה-PS4 וה-Xbox One, אבל ברוב המשחקים פה, בעיקר משחקי ה-Single Player, יכלתם לשחק סוף סוף בצורה ניידת באוטובוס, על המיטה או על הספה - מנותקים לחלוטין מהטלוויזיה.

באופן אישי אני יכול לומר שזה היה Game Changer. אין יותר ריבים על זמן מסך: אני פשוט בא, מנתק את הקונסולה מתחנת העגינה וממשיך לשחק מבלי לעצור בכלל. נכון, לא כל משחק הגיע לקונסולת ה-Switch כי הייתה חלשה יותר מהמתחרות, אבל זה עוד היה נסלח יחסית באותה התקופה בזכות הקונספט הנהדר הזה. הקונספט הזה היה כל-כך טוב שמשחקים מסוימים שיחקתי אקסקלוסיבית על ה-Switch - גם כשהייתה להן גרסה יותר טובה על קונסולה אחרת. ללא ספק, 2017 עד 2020 היו השנים של ה-Switch, אבל אי שם באופק, שני צללים עצומים התחילו לכסות את הקונסולה הקטנה של נינטנדו. הדור הבא התקרב בצעדי ענק ויחד איתו - שינוי טוטאלי של הסטנדרטים של הגיימרים ברחבי העולם.

1080p זו רזולוציה מקובלת? הצחקתם אותי - רק 1440p ומעלה. 30 פריימים לשנייה? אתם אמיתיים?? רק 60 במינימום! ההגעה של קונסולות כמו ה-PS4 Pro וה-Xbox One X הוציאו את האקדח מהנרתיק, כשיותר ויותר אנשים התחילו לקנות מסכי 4K הביתה ולשחק משחקים בביצועים גבוהים יותר, אבל ה-PS5 וה-Xbox Series X היו כבר הלחיצה על ההדק: רזולוציית 4K או קרוב אליה נהייתה הסטנדרט כש-60 פריימים לשנייה הופך להיות ה-30 החדש. בשלב הזה, אנשים כבר מתחילים להסתכל על ה-Switch שלהם ולהסתכל על הפגמים השונים בעין הרבה יותר ביקורתית.

כל נפילה בביצועים, כל משחק שמגיע עם טקסטורות לא נקיות, כל רזולוציה מתחת ל-720p ב-2021: כל פעם שמשחק הגיע וסיפק חוויה לא טובה מבחינה גרפית, ישר היה אפשר לשמוע ולקרוא תגובות כמו: ״חבל שהמשחק לא נמצא על ה-PS5 או ה-XBSX״, או במקרה היותר גרוע: ״אני אחכה שהמשחק יגיע ל-PC או לקונסולה אחרת״. אנשים כבר היו הרבה פחות סלחנים כלפי כמה שהקונסולה של נינטנדו חלשה ולא מסוגלת להתמודד עם משחקים של הדור הנוכחי או אפילו משחקים שלה עצמה ב-2021, וכבר משוועים לקונסולה שתוכל לנצל את הטלוויזיות שלהן בצורה ראויה. ולנקודה הזאת בדיוק נכנסות השמועות על ה-Switch Pro.

השמועות על מודל חדש ל-Switch החלו כבר לפני כמה שנים, כשדיווחים ״ממקורות אמינים״ דיברו על מודל חדש וחזק יותר עם יכולות משופרות יותר. ב-2021 השמועות האלו נכנסו להילוך הגבוה ביותר שלהן, הרבה בזכות מה שציינתי קודם לגבי הכוח של הקונסולה. השמועות על מודל חזק יותר עם מסך OLED גדול יותר, שיתמוך בשידור של 4K, יעשה שימוש בטכנולוגיית DLSS וייתן לנו חווית משחק עם נראות וביצועים טובים יותר קסם לא רק למעריצי נינטנדו, אלא גם להרבה גיימרים רציניים שאמרו לעצמם שאולי זה יהיה ה-Switch לקנות. אולי זה יהיה ה-Switch שנוכל לראות עליו משחקים גדולים יותר כמו Resident Evil 2 Remake, Assassin's Creed, Outriders, MGSV ועוד.

שחקני ה-Switch שמעריצים את משחקי נינטנדו גם הסתכלו על מודל חדש וחזק יותר בערגה: משחקים כמו Bowser's Fury היו מקבלים שיפור בגרפיקה ובביצועים ל-60 פריימים לשנייה במצב נייד ונייח. Hyrule Warriors: Age of Calamity היה נהנה מרזולוציה גבוהה יותר וביצועים טובים יותר (אולי אפילו, רחמנא ליצלן, משחק Musou ב-60 פריימים לשנייה). בוסטים לביצועים, בוסטים לגרפיקה: אין שחקן Switch אחד שלא היה משדרג את הקונסולה שלו ל-Super Switch החדש, פשוט כי אין סיבה לא לשדרג - הביצועים יותר טובים, המסך יותר טוב: נהנים משני העולמות. השמועות והציפייה הגיעו לנקודת רתיחה ב-E3 האחרון ואני מודה: גם לנו ובעיקר לי היה חלק לא קטן מהפצת השמועות והעלאת ההייפ. אני האמנתי בכל מה שרשמתי קודם אז כמו היום. ואז זה קרה: כמעט חודש אחרי E3 הגיעה ההתפרצות בדמות... ה-Switch OLED.

עכשיו שלא תטעו, הקונסולה לכשעצמה נראית טוב: המסך החדש מרשים וישפר את חוויית המשחק בצורה ניידת, שלטי ה-Joy-Con הלבנים נראים פגז, הדוק החדש נראה טוב והעובדה שהם סוף-סוף הוסיפו את האפשרות לחבר את ה-Switch בכבל קווי ישר מהקופסה בלי לקנות שום מתאמים, היא מבורכת. אבל מצד שני, זה טיפה מרגיש לי כאילו נינטנדו מבקשת מאיתנו להסתכל על הקנקן ולהתעלם ממה שיש בתוכו. נכון, התוספות השונות יפות וכמו שאמרתי קודם - גם מבורכות, אבל בהתחשב בכך שמדובר באותה הקונסולה בדיוק מבחינה חומרתית, זה לא מה שמעריצים ציפו לו מהריביזיה האחרונה והמשמעותית של ה-Nintendo Swtich. רק מלקרוא את התגובות השונות ברשתות החברתיות היה אפשר לראות את הבלבול והאכזבה החלקית מההכרזה.

רצינו לראות עוד כוח שיאפשר לנו לשחק משחקים חדשים על הקונסולה ולא לחשוש לגבי הביצועים והגרפיקה שלהם יותר מדי. רצינו לראות כוח נוסף שיאפשר לנו לשחק את המשחקים האהובים עלינו בצורה שלא ראינו אותם בעבר. רצינו קונסולה שתוכל להסתכל ל-PS5 וה-Xbox Series X בלבן של העיניים ולומר להם: ״שלום לילדים החדשים, אני ה-Switch ואני מנהלת כאן את העסק״, ואז תלך ותשב ליד ה-Xbox Series S ותתן לו כיף. במקום זה אנחנו מקבלים הכרזה על אותה הגברת, באדרת יותר יפה. נינטנדו בבירור הלכה לקהל שמשחק במצב נייד בעיקר, אבל גם אוהב לשחק לפעמים במצב נייח ולא להגביל את עצמו. זה מגניב - אבל אני חושב שהיה עדיף לדבר אל כל הקהלים, לא?

נינטנדו הכריזה לפני כמה שנים כי היא רוצה של-Switch יהיה מחזור חיים של 7 שנים לפחות, וזה נראה שה-OLED נועד לגרור את ה-Switch בשנה/שנתיים הקרובות עד שנקבל הכרזה על קונסולה חדשה של נינטנדו. קונסולה שגם כנראה תהייה חזקה יותר, טובה יותר - אבל לא בטוח בכלל שניידת יותר. חשוב לציין שנינטנדו מעולם לא אמרו שהם הולכים ליצור קונסולה חזקה יותר, אז בעוד שנתתי את הטיעונים לאכזבה של קהל המעריצים, אני אהיה כן ואומר שחלק לא קטן ממנה נופל עלינו ועל ההייפ שאנחנו יצרנו. ממה שאנחנו יודעים כיום על ה-Switch OLED, אם יש לכם קונסולה מהגרסה הראשונה, זה אולי יהיה זמן טוב לשדרג, כי לפי דעתי יותר טוב מזה אתם לא תראו - בייחוד אם אתם משחקים בעיקר במצב נייד. אבל אם אתם מאלו שחיכו ל-Super Switch... אני עוד אופטימי, כי כזה אני, אבל הסיכויים לכך נראים קלושים.

בואו נקווה שבדומה לטענה על Super Switch שיוכרז קרוב ל-E3, גם בטענה הזאת אני אמצא את עצמי בצד הטועה ואנחנו נקבל הכרזה מפתיעה בחצי הראשון של 2022 על Switch חזק יותר. אבל היי: אנחנו מקבלים רימייקים למשחקי דור 4 של פוקימון שמתחילים לתפוס צורה ולהיראות נהדר, ויש לנו משחק מטרויד דו-ממדי בדמות Metroid Dread שנמצא בדרכו אלינו, אז אני אקח את הניצחונות שלי בשתי ידיים וארוץ איתן קדימה. Metroid Dread - הנה אני בא.

מה אתם חשבתם על ה-Switch OLED? מתכוונים לקנות/לשדרג? בכל מקרה אני אדאג לכם לביקורת ברגע שיהיה ברשותנו עותק כדי לתת לכם את התשובה המלאה והמפורטת לכך, אבל בינתיים אשמח לשמוע מה דעתכם על הקונסולה החדשה ועל מה שכתבתי!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:01 08.07.2021 | popogameing popogameing

    טור דעה נחמד .אפשר היה לדבר על super smash bros melee hd לפני שנדבר על "סופר סוויץ'" . נינטנדו נשארים מאחור תמיד . הם צריכים להשתפר באונליין,אין סיבה ששיטה כמו רולבאק קוד לא תהיה שגורה יותר בסמאש . מקווה שהם ישתפרו. הסוויץ' החדש מחפיר,מי שקונה אותו ויש לו סוויץ' הוא חלק מהבעיה ,שמאפשרת לנינטנדו להיות חברה רעה .

  2. 2

       | פורסם ע"י