הרשמה

לאחר אינספור שמועות, חברת Valve מציגה את Steam Deck

זה מחשב? זו קונסולה? זה משהו באמצע

המכשיר החדש של Valve בשם Steam Deck נחשף - האם נינטנדו צריכה להתחיל לחשוש?

כבר כמה חודשים שרצות שמועות על כך שחברת Valve, הבעלים של החנות המקוונת Steam מנסים להיכנס לתחום החומרה הניידת. שמועות על קונסולה ניידת שמריצה משחקי PC צצו ועלו, ואף היו שמועות מבוססות על ההשקה שלו בתערוכת E3. אך הנה, לאחר המתנה ארוכה השיקה חברת Valve את המכשיר באופן רשמי והוא יענה לשם Steam Deck. המכשיר יהיה מחשב אישי נייד, ויופעל על ידי שבבים מיוחדים שנעשו תחת AMD. המעבד הראשי מסוג Zen 2 במהירות שנעה בין 2.4 ל-3.5 GHz. כרטיס המסך נשען על ארכיטקטורת RDNA 2 והמכשיר מכיל 16GB RAM DDR5.

המכשיר יגיע בשלוש גרסאות: הראשונה שתעלה $399 עם זיכרון פנימי של 64GB, השנייה עם זיכרון פנימי של 256GB ותעלה $529 והשלישית תעלה $649 ותגיע עם 512GB וזכוכית למניעת השתקפות כמו עוד תוספות כאלו ואחרות. מה אנשים מתכוונים להריץ עם 64GB אני לא יודע, אבל שתדעו שיש אופציה כזו, בכל מקרה כולם מגיעים עם חריץ לכרטיס SD, אז תוכלו להגדיל את האחסון מתי שתרצו.

המבנה עצמו מאוד מזכיר את Nintendo Switch והוא מגיע עם מסך מגע של 7 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 800 (יחס של 16:10), בנוסף ניתן לרכוש מתקן נייח הכולל כניסת אינטרנט, DisplayPort, HDMI ועוד כניסות USB. המחיר עבור ההתקן הזה עדיין לא ידוע. Valve מצהירים על זמן משחק בין שעתיים ל-8 שעות שזה דיי סביר בהתחשב בזה שכמעט ומדובר במחשב נייד.

כפי שאמרנו, המסך הוא מסך מגע, אך בנוסף לכך יש לו שני סטיקים מכל צד, ארבעה כפתורים מצד ימין ועוד ארבעה מצד שמאל. בנוסף לכך יש שני משטחי מגע בכל צד של המסך, וארבעה כפתורי הדק בכל צד. בנוסף לכך הוא תומך הוא משתמש במערכת ההפעלה של Steam וכל המשחקים שרכשתם בחנות של Steam יהיו זמינים ל-Steam Deck.

המכשיר עצמו צפוי להגיע ללקוחות בחודש דצמבר 2021 אך ניתן לעשות הזמנות מוקדמות כבר מיום שישי ה-16.07, אם כי לא הייתי טורח כי הוא לא יגיע לישראל בשלב הראשון, כרגע המשלוחים אפשריים רק לארה"ב, קנדה, והאיחוד האירופאי.

זהו אינו המכשיר הראשון מבית Valve, וניתן לספור את Steam Controller ו-Steam Link שלא זכו להצלחה אדירה בלשון המעטה וייצורם הופסק. אני חייב להודות שבאופן כללי הרעיון של מחשב כף יד למשחקים הוא ניסיון ארוך בשנים שמעולם לא זכה להצלחה מסחררת ולכן יהיה מעניין לראות כיצד השחקנים יקבלו את המכשיר הזה.

אם כבר שאלנו את זה, אז נשמח לשמוע מה אתם חושבים על ה-Steam Deck? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:56 15.07.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    וזה שבוע וחצי אחרי שנינטנדו איכזבו אותנו עם הסוויץ׳ OLED. איזה מעניין נהייה שוק הגיימינג הנייד.

  2. 2

    22:25 17.07.2021 | elad9219 elad9219

    אישית אני לא חושב שבעידן הנוכחי מכשירים בסגנון הזה יכולים להצליח.
    יש לכולם סמארטפון בכיס, עם אותו גודל מסך כמעט, ואני לא חושב שאנשים יסתובבו בכיס עם 2 מכשירים. בנוסף, משחקים כבדים כאלה בד''כ לא מתאים לשחק ''על הדרך'', אלא לשבת כמו שצריך זמן מסוים ולהתרכז.
    אם כבר, מכשיר בסגנון טאבלט או מחשב נייד לגיימינג שכמובן יש כבר הרבה שנים, זה מה שמתאים כמכשיר נייד. גם מתאים יותר לעשות מכשיר שנפתח כמו צדפה, ואז החלק העליון מנוצל כולו בשביל מסך, והחלק התחתון בעיקר בשביל מקשים ומסך קטן אולי, כמו בסוויץ'. היום כמעט כל המכשירים יש מסך שמנצל יפה את כל המכשיר, בלי שוליים כמעט, ככה שמוזר לראות מכשיר שהמסך הוא רק בחלקו, זה נראה כאילו חזרנו כמה שנים לאחור.
    גם רזולוציית המסך מאוד נמוכה ביחס לגודל המסך ולעידן של היום. אני מניח שזה בשביל שהמכשיר יריץ יותר חלק את המשחקים, אבל עדיין מפתיע לרעה.
    הדבר היחיד שמפתיע לטובה לדעתי זה המחיר. גם הגרסה הכי יקרה עולה כמו סמארטפון בינוני.
    בשורה התחתונה, כגיימר וכחולה טכנולוגיה באופן כללי, ברור שזה נראה כיף לקבל מכשיר כזה. פשוט אני לא חושב שיהיה בו שימוש יותר מדי.

  3. 3

    11:03 19.07.2021 | ohadcal ohadcal

  4. 4

       | פורסם ע"י