הרשמה

ביקורת: The Witcher: Nightmare of the Wolf - סיוט פלא

הסרט המצוייר של נטפליקס מכניס אותנו לנעליו של ווזמיר בשנותיו הצעירות, איך הלך להם?

נטפליקס מציגה לנו את סיפור הרקע של אחת הדמויות החשובות ביותר ביקום של The Witcher

אני זוכר את ההכרזה על סדרת הלייב אקשן של The Witcher. מצד אחד אני ממש שמחתי שסדרת הספרים והמשחקים מתחילה לקבל הרבה יותר הכרה, מצד שני החלו לעלות אצלי לא מעט חששות בנוגע להפקה. בזמן שהדעות על הסדרה של Netflix חלוקות, במיוחד אצל קוראי הספרים בנוגע לעירבוב בין הספר הראשון לשני בעונה הראשונה, קיימת לא מעט התרגשות לקראת העונה השנייה ו-Toss a Coin to your Witcher עדיין מתנגן בלופים אצל חלקינו (אצלי גם כן).

במהלך ה-WitcherCon האחרון שהתנהל במתכונת דיגיטלית קיבלנו כמה הכרזות, המעניינת ביותר היתה זאת: לפני שהעונה השניה של The Witcher יוצאת בנטפליקס אנחנו עתידים לקבל סרט מצויר שמתמקד בדמות שקיבלה הכי פחות את אור הזרקורים, ווזמיר (Vesemir), המנטור של גראלט. נטפליקס אומנם ידועה בתור אחת שמפיקה סדרות אנימה או מזמינה לא מעט סדרות מיפן (כאשר אחת האנימות הפופולריות, Jojo’s Bizarre Adventure, הודיעו כי החלק הבא שלה, Stone Ocean, תופץ גלובלית דרך נטפליקס כבר בשחרור שלה), נטפליקס גם ידועה בתור מפיקה של סדרות מצויירות אמריקאות דוגמאת Castlvania וכך יהיה גם הסרט החדש. אז Castlevania היתה נהדרת (ואני מצפה לראות מה עוד יגיע בסדרה הזאת בהמשך), אבל האם The Witcher: Nightmare of the Wolf שמתמקד בווזמיר היה שווה את הצפיה?

הסרט מתחיל כבר עם הצצה למעליליו של וזמיר, הוא וויצ'ר (אני לא יודע מה אתם מעדיפים, כשף? וויצ'ר? Witcher? מקווה שתבינו שאני כותב וויצ'ר) צעיר ושמח, עיקר המטרות שלו בעבודה הם צייד מפלצות, הכסף שהוא מקבל על ראשיהן, אלכוהול, בחורות וכל הנאה אפשרית של החיים. התפנית שלנו מגיעה יחסית מהר כאשר אנחנו נזרקים לעברו של ווזמיר, כאשר כבר בתור ילד הוא היה משרת, נחשף למפלצת שהשתלטה על אחת מנשותיו של הבעלים שלו וגרמה לה להתנהג בצורה מוזרה ולהזות דברים. דגלן (Deglan), הוויצ'ר שביצע את סילוק השדים בה והרג את הטפיל שנמצא בגופה בעזרת ווזמיר, מצליח להסת את תשומת ליבו של ווזמיר להפוך לוויצ'ר, זאת בידיעה שיוכל לחיות באושר ועושר.

ווזמיר עוזב מאחור את הכפר ואת אהבת נעוריו, איליאנה (Illyana), שסירבה לצאת עם ווזמיר להרפתקה שלו, ספק אם יוכל לשרוד בכלל מחוץ לכפר ולשרוד. במהרה אנחנו מגלים כי חייו של ווזמיר בין קוטליה של טירת קאר מורהן (Kaer Morhen), הטירה שבה מאומנים כל הוויצ'רים, אינם פשוטים בכלל, תהליך הלימודים ארוך וקשה, עד כדי ערב אחד שבו התלמידים נזרקים ליער על מנת לבחון את הישרדותם והוא נשאר בין השורדים היחידים במבחן. באותו היום ווזמיר מקבל מכתב מאיליאנה שמספרת לו על כל מה שהתרחש בכפר בזמן שבו הוא לא היה, היא מספרת כי הבעלים שלו נפטרו ומבקשת שישכח אותה. מספר שנים לאחר מכן אנחנו רואים את ווזמיר, וויצ'ר מצליח שידוע בעיקר בזכות היכולות שלו ויהירותו.

Netflix's “The Witcher: Nightmare of the Wolf” Review – A Must Watch For  Video Game & Anime Fans - Neotizen News

העלילה של הסרט, כמו שכבר מוזכר פה לאורך כל הביקורת עד כה, מתמקדת בווזמיר: הטראומות האישיות שלו, האובדן של אהובת ליבו, תהליך ההפיכה לוויצ'ר שאינו קל ומה שאני כרגע מבין כניסיון להתגבר על חוויות העבר שלו בעזרת חומרניות. המאבק של ווזמיר להמשיך הלאה ולשכוח מהעבר מסתבכת כאשר טטרה (Tetra), מכשפה בשירות המלוכה, מנסה לשכנע את המלך כי הנוכחות של הוויצ'רים רעה ויש להיפטר מהם ומטירת קאר מורהן. המאמצים שלה עולים בתוהו בגלל מאמציה של היועצת המלכותית, הגברת זרבסט, לתמוך בוויצ'רים ובעבודתם.

העלילה היא מצויינת, היא לא עמוסה מדי אלא בדיוק מה שהיא צריכה להיות - היא מספרת את סיפור הרקע של ווזמיר מבלי להימתח יותר משהיא צריכה, או לחילופין, מקבלת זמן מסך מועט מדי (בדומה למקרה של סדרת ה-CGI של Resident Evil). אורך הסרט הוא כשעה ו-20 דקות והוא מספיק להכיל בו לא מעט בכלל, אבל יחד עם זאת, ישנם מספר דברים שהוזנחו והצליחו להפריע לי מעט. הדמות של לוקה (Luka), וויצ'ר נוסף שמופיע במספר סצינות לאורך הסרט, עושה רושם של דמות שחשובה במידה מסויימת לווזמיר. אין לה הרבה מאוד רקע, היא פשוט שם. אני לא בטוח אם לוקה נמצא לשם אמירה פוליטית כלשהי (כיאה להפקות שונות של נטפליקס) אבל היה עוזר אם היא הייתה מקבלת טיפה יותר עומק והקשר לווזמיר, ומעבר לזה היא פשוט מרגישה מיותרת בסיפור.

The Witcher: Nightmare of the Wolf trailer puts Vesemir in the tub | PC  Gamer

בנוסף, הייתי שמח אם הסרט היה מספר טיפה יותר גם על איך שהגברת זרבסט הגיעה להיות היועצת של המלך, טטרה טורחת לעלוב בה כשהיא אומרת יחסית בהתחלה שהגברת זרבסט הגיעה לתפקיד שלה בעזרת הגוף שלה, אבל אם באמת בכך מדובר, איך היא הגיעה להיות יועצת? לא עדיף לקחת מישהי או מישהו שכנראה יש להם ניסיון נוסף? יחד עם זאת, אם היא אכן הגיעה לאן שהגיעה כמו שטטרה אמרה, הדבר יכול להסביר את חלק מהליך קבלת ההחלטות של המלך מאחר והוא רגשי לחלוטין, כמעט כל החלטה שלו נעשתה באופן רגשי והיא כנראה הושפעה גם מהרגשות של זרבסט בנוגע לוויצ'רים.

יחד עם כל האמירות שלי בנוגע לעלילה, היא עדיין מצוינת, היא ממשיכה לעניין עד סוף הסרט, אבל מעבר לעלילה יש גם לא מעט אקשן לאורך הסרט. הסרט הוא מצויר, הסגנון ציור שלו מזכיר מאוד את הסגנון של הסדרה המצוירת והפופולרית של נטפליקס, Castlevania (שמבוססת, איך לא, על סדרת המשחקים בעלת אותה שם), הסרט נראה נהדר, עיצוב הדמויות הוא מרשים ונאמן לעולם של הוויצ'ר. סצינות הקרב הן מרשימות במיוחד, הסצינה הראשונה של הסרט (שהזכירה לי מאוד את סצנת הפתיחה דווקא של Game of Thrones) מותירה רושם חיובי במיוחד על הנראות הכללית שלו בכלל ולא התאכזבתי לרגע (גם עם הופעה יחסית קטנה של CGI שנראה קצת זר).

Witcher Nightmare of the Wolf sets up season 2 with major cameo

משחק הקול של הסרט הוא לא רע בכלל, שחקני הקול של דמויות כמו דגלן, טטרה או זרבסט נהדרים, אבל יש לי מעט טענות בנוגע למשחק הקול בחלקים של האקשן. בזמן שאני מאוד אוהב את איך שת'או ג'יימס (Theo James) מדובב את ווזמיר לאורך הסרט, משהו מאוד מוזר לי בחלק מסצנות האקשן, כאילו שהדמות זזה ורצה אבל אין קול מווזמיר, או לחילופין הוא נשמע כאחד של מתאמץ בכלל או זז. הדבר משתנה בערך באמצע הסרט ואני לא בטוח אם זה בכדי להראות כמה המפלצת הראשונה שווזמיר מתמודד איתה בסרט היא חלשה במיוחד או שהם נזכרו שווזמיר גם צריך להראות מאמץ מינימלי מסוים. עיצוב הסאונד ופס הקול גם כן נהדר, קשה לי למצוא משהו רע לומר עליו (ואני לא באמת רוצה לחפש, חווית הצפייה שלי בסך הכל היתה מאוד חיובית לאורך הסרט).

שורה תחתונה

Nightmare of the Wolf נותן את קידמת הבמה, בשעה טובה, לאחת הדמויות הכי חשובות בסיפור של סדרת The Witcher. אני שמח שהיא מקבלת לשם שינוי את אור הזרקורים ומציגה את הסיפור הטרגי של הגיבור שגידל דור חדש. אם אתם ממעריצי The Witcher, או שאתם נהניתם מהצפייה בסדרות המצוירות של נטפליקס כמו Castlevania ו-Dota: Dragon’s Blood, הסרט הזה הוא בשבילכם. אני לא יודע אם צפוי לצאת סרט המשך ל-Nightmare of the Wolf, אבל אני מקווה שנוכל לקבל גם הצצה לשנותיו של גרלט בתור מתלמד בקאר מורהן שתהיה באותה רמה של הסרט הזה, כי בנתיים Nightmare of the Wolf מציב רף גבוה במיוחד למה שעוד יכול לבוא בהמשך.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • אנימציה נהדרת ואקשן מצויין
  • עלילה מעניינת
  • פס קול ועיצוב סאונד מצויינים יחד עם משחק קול מעולה...

הרע

  • ... שלעיתים לא נאמן לסצנה

והדור הבא:

  • -זה לא אקס מן אבל הוא מגיע
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י