הרשמה

ביקורת: ROG Falchion

היא אמנם קטנה אבל עדיין יש לאור הרבה מה להגיד עליה

האם זאת המקלדת הקטנה שחיכיתם לנו? אור יצא לבדוק!

המקלדת סופקה לנו לביקורת על ידי אסוס ישראל, תודה רבה!

אם יש משהו שכבר סיקרתי מספר פעמים באתר עד כה, זה מקלדות, אני נהנה ממקלדות, הקלדה מרגישה לי כמו תרפיה וקשה לי להסביר אותה, יש משהו מאוד כיפי בלשמוע את המקלדת בזמן הקלדה (למרות שאני מבין אנשים שיכולים להשתגע מצלילים של מקשי מקלדת). בין הדברים שאני יותר מעוניין בהם כרגע הם גם מקלדות לא מלאות, למה הכוונה? כאשר מדברים איתכם על מקלדת TKL, על 60 ו-65%, מדובר במקלדות שהוסרו בהן מקשים מסוימים, בין אם מדובר במקשי ה-NumPad, ה-Special Keys או מקשי ה-Functions אפילו. אני אוהב מינימליזם, ניידות ונוחות, אז איך יכולתי לסרב כשהציעו לי לבקר את ה-ROG Falchion? מקלדת 65% שעל פניה עונה על כל הבקשות שלי, אז מה חשבתי עליה?

חווית הפתיחה

הקופסא עצמה, יחסית פשוטה, קופסא שחורה-אדומה עם הדפס של המקלדת על החלק הקדמי יחד עם מספר פרטים עליה, המקלדת היא מקלדת גיימינג 65%, אלחוטית ומכאנית. כמו רוב המוצרים של אסוס המקלדת תומכת בטכנולוגיית AURA Sync שמסנכרנת את ה-RGB של שאר החומרה שעושה שימוש ב-Armoury, המקלדת מגיעה מצוידת במקשי Cherry MX Red, מקשים מכאניים לינארים (ניתן להשיג את המקלדת גם עם מקשיCherry MX חומים, לבנים או כחולים טקטיליים). כשבקופסא ניתן למצוא את המקלדת עצמה, כבל USB-C, דוגנל עבור התחברות אלחוטית, סטיקרים וחוברת הוראות.

המקלדת

הדבר ראשון שאני שם לב אליו, בשניה שהוצאתי את המקלדת מהבד שבו היא הייתה עטופה זאת העובדה שלמקלדת יש מכסה פלסטיק. פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה במקלדת שמגיעה אליי (וסך הכל עברו פה לא מעט כבר). היתרון שלה? היא מאוד נוחה על מנת לקחת אותה באופן נייד, למקלדת שהיא 65%, היא קומפקטית במיוחד, המשקל שלה יחסית קל (אפילו עם איכות הבנייה הגבוהה שלה) והכיסוי של המקלדת מתאים כך שהמקלדת גם תהיה מסוגלת לנוח בו ותהיה גישה לכלל המקשים, עיצוב גאוני. הבעיה היחידה עם הכיסוי הזה? הוא לא נצמד בשום צורה למקלדת, אי אפשר להרים את המקלדת מהמכסה הזה בלי שהיא תיפול, הוא עלול לעזוב את המקלדת אם במקרה המקלדת נמצאית בתיק מרווח, לא נעים במיוחד והיה יכול להיפתר בלי בעיה על ידי מגנטים קטנים שישמרו את המקלדת והמכסה יחדיו.

כמו שכבר אמרתי, איכות הבניה של המקלדת היא מצויינת, אני לא יודע מאיזה חומר עשויה המקלדת אך התחושה הייתה מאוד טובה בידיים. בנוסף, ASUS ציידו את המקלדת במקשי PBT, למי שלא יודע למה זה ביג דיל, מדובר במקשים שמחזיקים מעמד לאורך זמן ארוך יותר, הם גם לא גלוסיים מה שמבטיח שלא ישארו סימני אצבע על המקשים לאורך זמן. כבר ציינתי בעבר את החיבה שלי למקשים קליקייםטקטילים וכפי שציינתי המקלדת שהגיע אליי לביקורת הגיעה עם מקשי Cherry MX Red, מקשים לינארים שקטים יחסית. אבל למרות זאת אני חייב לציין שהפעם, בניגוד להרבה פעמים קודמות, נהנתי בצורה יוצאת דופן מהמקשים, לא רק בזמן משחק שבהם המקשים האדומים מהנים במיוחד, אלא גם כאשר אני יושב להקליד, הנאה צרופה.

אחרי שדיברתי על הניידות של המקלדת, כדאי לדבר על דבר נסוף שקשור לכך: המקלדת היא מקלדת מכאנית אלחוטית, מדובר במשהו שאסור לקחת כדבר מובן מאליו. למקלדת יש בטריה מאסיבית במיוחד, וכשאני אומר מאסיבית, אני מתכוון שהטענתי את המקלדת פעמיים בודדות בשבועיים וקצת שהמקלדת בילתה אצלי, זה מטורף. המקלדת יכולה לעבוד בעזרת חיבור ה-Type-C (שדרכו היא נטענת, המקלדת גם תומכת בהטענה מהירה) אך היא יכולה לעבוד גם עם חיבור ה-2.4 בעזרת הדונגל, למרות זאת קצת מאכזב שהיא לא יכולה לעבוד גם עם Bluetooth כמו מוצרים אחרים של אסוס. באופן מפתיע השימוש במקלדת באופן אלחוטי לא גרם לדיליי בכלל (לפחות לא כזה שהבחנתי בו). בנוסף, חיי הבטרייה של המקלדת ארוכים במיוחד, בצורה שלא יכולתי לתאר לעצמי, זאת יחד עם פעילות RGB מלאה, אסוס עוד טוענת שה-Falchion יכולה להגיע ל-450 שעות ללא תאורה. אין לי מילים לתאר את הטירוף הזה, אבל הוא כמובן חיובי במיוחד.

קטן וטוב

כמו שכבר הזכרתי בהתחלה, המקלדת היא מקלדת 65% במסגרת של 60% ומכילה לא מעט בכלל, הדבר כולל פאנל מגע אינטראקטיבי שנמצא בצד השמאלי של המקלדת (כמה המקלדת מסוגלת להכניס תחת מכסה אחד???). הפאנל משמש באופן דיפולטיבי לכיוון הווליום של המחשב, בין אם בסלייד או בלחיצה על הפלוס והמינוס שנמצאים בחלק העליון והתחתון של הפאנל. הפאנל ניתן גם לתכנות בעזרת תוכנת Armoury Crate. בנוסף הפאנל מאפשר לראות את אחוזי הסוללה של המקלדת בעזרת התאורה שנמצאת עליו, עיצוב נוח במיוחד. הדבר היחיד שהצליח להוציא ממני מעט תסכול הוא ה-"לחיצה באמצע" של הפאנל לביצוע פעולות מסוימות, יש מקום אחד מאוד מאוד ספציפי על הפאנל שנחשב ללחיצה אמצעית ומדי פעם מדובר במסע חיפוש אחריו שפשוט גרם לי לוותר עליו.

לסיום, כמה מילים גם על הדרייברים ועל תוכנת ה-Armoury Crate. אני מאמין שמדובר במשהו שהוא או טעם נרכש, או פשוט עניין של הרגל, ה-Armoury Crate מרגישה לי מעט מסורבלת וכבדה (ואם אתם שואלים את רועי זאת התוכנה הגרועה ביותר שיש), בנוסף, כל שינוי שאני רוצה לבצע בהגדרות של המקלדת דרך התוכנה דורש שאני אעדכן את הדרייברים של המקלדת, דבר שקורה לעיתים דחופות מדי. בזמן שתכנות מאקרו הוא דבר יחסית נוח, המיפוי של המקשי מאקרו היה לי מאוד לא ברור, כמה שניסיתי לא הצלחתי למצוא איך אני מבצע את המיפוי שלהם, רק איך אני כותב פעולת מאקרו. בנוסף, עדיין אין שליטה מלאה בפונקציונליות של ה-RGB במקלדת, אני אומנם לא מעריץ ענק של לשים את כלל צבעי הקשת ואני סך הכל כן אוהב את הקשת שנעה מצד לצד, הייתי שמח להרבה יותר חופש בתכנות של ה-RGB במקלדת (דוגמאת מה שזמין כרגע ב-Ngenuity של HyperX).

השורה התחתונה

איך אני בעצם מסכם חוויה כל כך חיובית? אני חושב שמדובר במקלדת הכי מהנה ונוחה שעברה אצלי במסגרת תפקידי באתר ברמה שהיה לי קשה להיפרד ממנה. היה מדובר במקלדת המינימלית הראשונה שלי, ההתרגלות היתה מהירה והתכונות והפיצ'רים של המקלדת היו מהנים בצורה יוצאת מן הכלל. המכסה מאכזב מעט והתוכה של אסוס מעט מעיקה, אבל אלו הם דברים מינורים שלא באמת משפיעים על חוויה מהנה של משחק והקלדה תחת אותה קורת גג בכל מקום ובכל זמן. מחירה של המקלדת עומד על 780 שקלים ואם אתם קוראים את הביקורת הזאת וחושבים שזהו מחיר שאתם מוכנים להוציא עבור המקלדת, אז אגיד לכם שבחרתם במקלדת הנכונה להוציא עליה את הכסף הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • מקלדת 65% במסגרת מינימלית של 60%
  • איכות בניה מצוינת
  • חיי סוללה ארוכים במיוחד ופונקציונליות מרשימה
  • חווית משחק והקלדה נהדרת
  • מכסה שעוזר לנייד את המקלדת..

הרע

  • .. אך לא נצמד למקלדת עצמה
  • Armoury Crate היא עדיין תוכנה גרועה

והמשלוח חזרה:

  • למה המקלדת הייתה חייבת לחזור ל-ASUS?
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:48 22.11.2021 | WarFox89 WarFox89

  2. 2

    21:51 22.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    נכנס לביקורת ....
    רואה "המקלדת סופקה לנו לביקורת על ידי אסוס ישראל, תודה רבה!"
    קורא את הסיכום....
    רואה ציון - 95

    אבל טוב דיברנו על זה כבר לא אהיה מעיק
    '~/0_0\~'

  3. 3

    21:17 30.11.2021 | elad9219 elad9219

    WarFox89 מסכים איתך לחלוטין, כבר כתבתי את זה כמה פעמים.
    אני מאוד מעריך את האתר וצוות הכותבים וממש לא נעים לי לכתוב דברים לא טובים, אבל מהבחינה הזאת אין מה לעשות. זה הכי שקוף בעולם שזה שהמוצר סופק ע''י חברה זה מעלה משמעותית את הציון.
    כשאני כותב את זה, אז עונים לי שרק משאילים להם את המוצר ולא נותנים להם אותו במתנה. זה ברור, אבל אז מה? עצם זה שמשאילים להם אותו ונותנים להם לנסות בחינם אז ברור שזה כבר מטה את הציון.

    ועוד משהו, כמעט תמיד ככל שמוצר הוא יקר יותר אז הוא מקבל ציון גבוה יותר, שזה ממש מביך. מה החוכמה פה? זה תמיד צריך להיות ביצועים פר מחיר, לא לתת למוצר ציון גבוה כי המוצר איכותי. לפי זה אם יתנו ביקורת לרכבים- בוגאטי תקבל ציון 10 וקיה פיקנטו ציון 2.

  4. 4

       | פורסם ע"י