הרשמה

ביקורת: Dying Light על ה-Nintendo Switch - חזרה גנרלית

שמואל צלל שוב אל תוך העיר מוכת הזומבים של Dying Light בגרסת ה-Switch של המשחק! בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/11/2021

זוהי לא הגרסה שהייתי ממליץ לאנשים עם קונסולה חזקה יותר לקנות, אבל אם בא לכם משחק זומבים נחמד על ה-Switch - הפורט הזה יותר מיעשה את העבודה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אוי Dying Light. משחק שמצאתי בטעות ב-2015 על המחשב האישי והפך מהר מאוד לאחד המשחקים האהובים עליי בדור הקודם. השילוב הזה בין משחק אימה עם הזומבים והמחלה המסתורית שתקפה את העיר חרן מהמזרח התיכון, יחד עם האקשן שנבע מהמשחקיות מגוף ראשון ואלמנט הפארקור הנהדר של המשחק, תפסו אותי בהפתעה ולא שחררו מההתחלה ועד הסוף הדרמטי של המשחק. תוסיפו לכך גם אלמנט יום ולילה מעניין ואתם מקבלים משחק שקל לי להמליץ עליו לאנשים שאוהבים את הז׳אנר. עכשיו יש לכם עוד דרך לשחק את המשחק בדמות גרסת ה-Switch שהגיעה אלינו. אז איך הפורט של Dying Light ל-Switch? הפתיע לטובה, או שזה פורט שעדיף שיישאר על המדף?

נראה על הפרצוף...

מבחינת המשחק מדובר באותו המשחק מ-2015, רק דחוס לתוך הקונסולה הקטנה של נינטנדו. בכל הנוגע לפורטים של משחקים על ה-Switch, יש שני דברים שחשוב לשים לב אליהם כשמכינים ביקורת: איך המשחק רץ על הקונסולה - ביצועים, מראה ופרזנטציה במצב נייד ונייח ופיצ׳רים שמגיעים לגרסה ל-Switch. אני אוהב להתחיל מהדברים הרעים ולסיים בטובים, אז בואו נדבר על הגרפיקה והביצועים של גרסת ה-Switch של Dying Light.

עכשיו, בואו נהייה כנים: זה לא ש-Dying Light היה פאר היצירה. המשחק יצא בתחילת עידן ה-PS4 וה-Xbox One והוא נראה בהתאם. מצד שני, ההתאמות הגרפיות ש-Techland היו צריכים לעשות גורמים לשחקן להבין עד כמה ה-Switch חלש מהקונסולות של הדור הקודם. המשחק נראה הרבה פחות טוב מגרסאות הקונסולות הקודמות, כשטקסטורות נראות מטושטשות, תופעת ה-Pop-in (שמתארת את התופעה בה טקסטורות נטענות כמה שניות אחרי שהמודל הופיע על המסך) נמצאת כאן בשפע וזה בלי להזכיר את הרזולוציה של המשחק שנמוכה משמעותית מהגרסאות האחרות.

במצב נייד המשחק נראה הרבה יותר טוב: הפאץ׳ שיצא לאחרונה שיפר מאוד את הנראות של המשחק במצב נייד וזאת ה-דרך לשחק את המשחק, אם אתם מתכוונים לקנות אותו על ה-Switch. רוב הבעיות שהופיעו כשחיברתי את ה-Switch לטלוויזיה (גם עם ה-mClassic שמחובר לתחנת העגינה ומשפר קצת את האיכות הגרפית של התמונה), היו הרבה פחות משמעותיות במצב נייד (בעיקר בשילוב עם התאורה הנהדרת של המשחק שנשמרה גם בגרסת ה-Switch). בכלל, זה נראה שהמפתחים ב-Techland התמקדו בהפיכה של הגרסה הזו ל-Dying Light - הגרסה הניידת. וזה בסדר גמור.

הביצועים של המשחק הם גם חצי-חצי: מאז הפאץ׳ שיצא, הביצועים של המשחק מצליחים לשמור על 30 פריימים לשנייה בחלק גדול מהמשחק, אבל יש המון רגעים במשחק - בעיקר במרדפים ליליים ולחימה בכמות זומבים גדולה - בהם הביצועים של המשחק יורדים אל מתחת ל-30 פריימים לשנייה, לפעמים לאזור ה-25. במשחק עם משחקיות קצבית כמו Dying Light, זה לפעמים יכול להוציא את השחקן מהחוויה. תחשבו שאתם נמצאים במרדף, ופתאום הביצועים של המשחק צונחים לרגע כי עברתם בנחיל של זומבים. נכון שזה לא המקרה ברוב המשחק, אבל כשזה קורה, זה מציק.

... אבל יש לו את הטאץ׳

אבל את כל מה שהיה שחסר ברמת הביצועים והגרפיקה, המפתחים ב-Techland הביאו בארגזים ברמת הפיצ׳רים והתוכן שזמין במשחק. נתחיל מהתוכן: זוהי גרסת ה-Platinum של המשחק וכיאה לגרסה הזאת, שחקני ה-Switch שיקנו את המשחק יזכו בכל התוכן שיצא למשחק אי פעם. זה כולל את כל תלבושות ה-DLC, הנשקים הייחודיים כמו החץ וקשת וה-Blueprints המיוחדים, המשימות המיוחדות והאויבים המיוחדים. אבל בנוסף לכל ה-DLC, שחקנים גם יקבלו גישה לכל חבילות ההרחבה שהגיעו אי פעם למשחק.

זה אומר ששחקנים יוכלו לשחק ב-Dying Light: The Following, ההרחבה המצוינת שהגיעה למשחק ב-2016, וב-Hellraid חבילת ה-DLC האדירה בעיניי שהופכת את המשחק ממשחק אקשן/אימה/הישרדות עם זומבים, למשחק פנטזיה אפלה עם כלי נשק מתקופת ימי הביניים, אויבים כמו שלדים ומפלצות, קסמים וחדרים סודיים ועוד. יש אנשים שיירתעו מהמחיר של 50 דולר, אבל בתכל׳ס? זוהי וואחד מציאה. כמות התוכן במשחק הזה תספיק לכם לכמה חודשים טובים, כשבנוסף לסיפור עצמו, התוכן הנוסף בדמות The Following ו-Hellraid יספק לכם עוד שעות של הנאה במשחק המהנה גם ככה הזה. מבחינת פיצ׳רים נוספים, זה נראה שהציגו למפתחים של Dying Light על ה-Switch את רשימת הפיצ׳רים של הקונסולה, שאלו אותם: ״מה אתם רוצים לשים במשחק?״ והתשובה שלהם הייתה פשוט: ״כן.״

כמעט כל פיצ׳ר שקיים על ה-Switch נמצא בשימוש בגרסה הזו של המשחק: תוכלו לשלוט בתפריטים בעזרת מסך המגע של הקונסולה במצב נייד, המשחק תומך בכיוון בעזרת ה-Gyro של הקונסולה, כך שנשקים כמו החץ וקשת או אקדחים ניתנים לשליטה בעזרת התזוזה של השלטים שלכם. הנ״ל נכון גם להנפה של הנשקים הקרים שלכם, אגב. זה לא פיצ׳ר מהמם או Game changer, אבל זה מסוג הדברים שנחמד שהגרסה החדשה מאפשרת לכם לעשות (עובד הכי טוב עם ה-Joy-Cons, מן הסתם). בנוסף, אם הייתם אומרים לי שאחד המשחקים שינצלו הכי טוב את ה-HD Rumble של השלטים של נינטנדו יהיה פורט של משחק בן 6, הייתי צוחק לכם בפנים - אבל אין מה לעשות, זה המצב כרגע.

המשחק מנצל את ה-HD Rumble של נינטנדו במלואו, כשהפידבק לנשקים חמים וקרים שונה, המשחק מזהיר אתכם בפני סכנה בעזרת רטט קטן לפני שזומבים עומדים לתקוף אתכם מאחור ועוד. זה באמת שימוש נהדר לרטט המגניב של שלטי נינטנדו וכל הכבוד להם על השימוש הרחב הזה בכל הפיצ׳רים של הקונסולה של נינטנדו. המפתחים של הפורט הזה באמת דאגו שהשחקנים ירגישו שהגרסה הזאת מותאמת לקונסולה שלהם וזה באמת המצב.

השורה התחתונה

בתכל׳ס, הפורט הזה של Dying Light נופל לאותה הקטגוריה שהפורט של The Witcher 3 נפל אליה: האם זוהי גרסה טובה של המשחק? ממש לא - הביצועים נמוכים בהרבה (שלא לדבר על נפילות בזמן עומס של זומבים על המסך) והגרפיקה משאירה הרבה מקום לדמיון מבחינת טקסטורות חסרות ו-Pop-in. אבל האם זהו פורט טוב של המשחק ל-Switch? בוודאי: זמני הטעינה סבירים לחלוטין, הגרפיקה (גם אם ירודה) נראית סביר מאוד במצב נייד, התוספת של שליטת המגע בתפריטים באמת נחמדה ואתם מקבלים את כל ה-DLC וחבילות ההרחבה של המשחק, אז זה עוד בונוס נהדר. זוהי לא הגרסה שהייתי ממליץ לאנשים עם קונסולה חזקה יותר לקנות, אבל אם בא לכם משחק זומבים נחמד על ה-Switch או שאתם רוצים לשחק ב-Dying Light בכל מקום ובכל זמן - הפורט הזה יעשה את העבודה.

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אותו משחק אהוב, עם כל התוספות שלו
  • שימוש נהדר בפיצ'רים השונים של הקונסולה
  • ביצועים יציבים רוב הזמן...

הרע

  • ...אבל עם נפילות במקרים מסוימים
  • גרפיקה הרבה פחות טובה במצב נייח

והענן

  • Dying Light 2 גם מגיע ל-Switch רק מזכיר.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י