הרשמה

ביקורת: Far Cry 6 - Vaas: Insanity - וואו, שיגעון

שמואל זכה לשחק ב-DLC הראשון של Far Cry 6! בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/11/2021

בעוד ש-Far Cry 6 העדיף לשמור על הפורמט המוכר והפופולרי של המותג, המפתחים הרשו לעצמם לקחת קצת יותר חופש יצירתי ב-Vaas Insanity והתוצאה היא מאוד טובה

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד ו-Ubisoft אירופה, תודה רבה!

אני מבין שזה לא משנה כמה Far Cry 6 יהיה אחלה משחק, הרבה אנשים לא יאהבו אותו. לא בגלל שהם לא אוהבים את המותג, להיפך - חלקם גדלו על משחקי Far Cry, כשמבחינתי ומבחינת רבים, Far Cry 3 היה אחד ממשחקי העולם הפתוח הכי טובים בתקופת הדור השביעי של הקונסולות (ה-PS3 וה-Xbox 360). הבעיה היא ש-Far Cry 3 היה כל-כך מוצלח, שכל המשחקים שבאו אחריו פשוט לקחו את הפורמולה שלו ורצו איתה, ובכך קיבלנו משחקי Far Cry שבבסיסם הם טובים - אבל נראים אותו הדבר ממשחק למשחק. באופן כמעט אירוני, חבילות ה-DLC של Far Cry 6 מכוונות לאותם המעריצים בדיוק, עם הרחבות שנועדו לתת לנו לשחק את הנבלים הגדולים של הסדרה, כשאנו מתחילים עם Vaas. אז האם ה-DLC של Far Cry 6 הוא More of the same?

שוב ושוב ולקוות לתוצאה שונה

אז בניגוד למשחקים הרגילים או אפילו הספינאופים כמו Blood Dragon ו-Primal שזורקים אותנו לעולם פתוח ומכריחים אותנו להתמודד עם הרים של אויבים, כיבוש בסיסים וביצוע משימות, Vaas: Insanity, דווקא הולך לכיוון אחר לגמרי. בחבילת ההרחבה החדשה אנחנו נשחק את וואס כשהוא כלוא במוח של עצמו המיוצג על ידי אי טרופי מוזר וקריפי. כדי לברוח, הוא צריך למצוא את שלושת החלקים של סכין הכסף של סיטרה, אחותו המניפולטיבית מהמשחק. אבל זו לא משימה קלה, שכן על האי יש לוחמים שמיוצגים על ידי לוחמי השבט של Vaas, חיות טורפות ואפילו ייצוגים של סיטרה וג'ייסון ברודי ("גיבור" המשחק המקורי) שהולכים לנסות ולעצור אותו מלעשות זאת.

את המשחק תתחילו עם אקדח פשוט, כשבמהלך הריצה שלכם על האי, תוכלו למצוא כסף שיעזור לכם לקנות שדרוגים לדמות שלכם כמו יותר מזרקי חיים שירפאו אתכם, נשקים שונים וחזקים יותר או אפילו יכולות מיוחדות כמו בוסט קצר למהירות אחרי הריגה של אויב במתקפת Melee. על האי גם תוכלו למצוא כל מיני אתגרים שיקנו לכם נשקים חדשים ומיוחדים ויחזקו אתכם לקראת המשך המסע שלכם על האי. רוב האתגרים הם אתגרים של "תהרוג X אויבים בלי למות", אבל חלקם דווקא מספקים מכשולים מעניינים כמו זירה שהחלק העליון בה מספק הגנה מפני יריות האויבים, אבל גז רעיל מרוסס בה כל כמה שניות. עד פה נשמע מאוד נחמד וסטנדרטי - עוד משחק יריות קשוח עם שדרוגים ויכולות לדמות שלכם, אבל אז מגיע הקאץ' של ה-DLC הזה: Vaas: Insanity הוא משחק Rogue-like.

זה אומר שכל פעם שאתם מתים אתם מאבדים את הכסף שלכם, הנשקים שצברתם ואת היכולות שלכם ומתחילה ריצה חדשה של המשחק. ברמות הקלות יותר (נקרא Mind Levels), זה פחות משמעותי שכן האויבים השונים על כל סוגיהם לא מהווים איזשהו איום. ברמות מאוחרות יותר, ניהול הכסף שלכם, מציאת אזורים בטוחים לשהות בהם ואילו שדרוגים לקחת נהייה אירוע של ממש: האם אני ממשיך את הריצה שלי כי אני קרוב לחלק הבא של הסכין ומסתכן בכך שהלילה יירד ואויבים חזקים יופיעו? האם אני חוזר אחורה כדי לשדרג את הנשק שלי ומסתכן בכך שאויבים באזור אולי יהרגו אותי? האם אני מסתכן בביצוע אתגר קשה בשביל הסיכוי לקבל עוד פסילה אחרי שאני מת? האם אני משדרג את היכולת שלי לרפא את עצמי או משקיע כבר בריצה הבאה שלי עם יכולת להתחיל עם הרבה יותר כסף בריצה הבאה? אלו מחשבות שבאמת עברו לי בראש בזמן ששיחקתי במשחק וזה היה נהדר.

זה גם עוזר שאפשר לשמור את המצב הנוכחי שלכם ולסגור את המשחק (כן, אני מסתכל עלייך, Returnal), למרות שבניגוד ל-Returnal כאן מדובר במשחק סופר קצר. אתם יכולים לסיים כל ריצה בשעתיים ומטה אם אתם יודעים לאן ללכת ויודעים מה לעשות. אני בטוח שזה ירתיע אנשים, האורך הקצר של המשחק, וזה לא שהסיום של הריצות הרגילות הוא מדהים או משהו (אם כבר, הוא דיי דבילי ומיותר) אבל אני מפציר בכם להתאמן על הרמות הקלות כדי שתוכלו לסיים את המשחק מהר ברמה הגבוהה ביותר (Mind Level 5). הסיום המיוחד של המשחק פשוט שווה את זה.

עקב האכילס הכי גדולה של המשחק היא האויבים שלו: רובם פשוט לא מעניינים ומסתכמים בגלים על גבי גלים של לוחמים עם רובים. פה ושם תמצאו איזה קונספט מעניין, בעיקר בלילה בו אנחנו מגלים אויבים חדשים, אבל הייתי שמח לניצול הרבה יותר גדול של העובדה שאנחנו נמצאים בתוך מוח של מישהו, יותר מאשר פרצופים עם עיניים זוהרות, ראשים של וואס בחול או כרישים בשמיים. הייתה כאן אופציה ליצור אויבים מעניינים עם יכולות מגניבות, אבל במקום זה מדובר במשחק יריות דיי רגיל.

נפש פגומה עם נשקים אוטומטיים

ה-Gunplay והמשימות המיוחדות הן באמת כיפיות והמשחק באמת קצר, אבל אני חייב שנייה לדבר על מייקל מנדו (Michael Mando). הבן אדם תפס אותנו עם המכנסיים למטה עם תצוגת משחק ששמה אותו בחוד החנית של תעשיית הגיימינג העולמית. יכולת ההעברה שלו של משפטים, היכולת לצמרר עם המנעד הקולי שלו והעבודה המשותפת שלו ושל Ubisoft על העברת התנועות שלו וצורת הדיבור לדמות של וואס על המסך הייתה פשוט יוצאת מן הכלל. Vaas: Insanity לא שונה בכלל מהמקור עליו הוא מתבסס בצורה הזאת.

מייקל מנדו חוזר ונותן תצוגת דיבוב פשוט מטורפת, עם מונולוגים נהדרים ומצחיקים ששוברים את הקיר הרביעי הרבה, "דיאלוגים" מטרידים שלו עם סיטרה וג'ייסון (פיי קינגסלי וג'יאנפאולו ונוטה חוזרים לתפקידים המקוריים שלהם גם כן) ותחושה כללית שאנחנו באמת נכנסו למוח של אדם שעבר לא מעט בחיים. בכלל, אנחנו זוכים כאן להצצה לאיך המוח של וואס עובד, וגם מקבלים אישור נוסף על כמה סבל הבחור הזה עבר בתור ילד ונער. סבל שייצר את אחד הפסיכופטים הכי גדולים בתולדות Far Cry. לא הייתי מתלונן המון על האורך של ה-DLC אם לא העניין הזה. וואס הוא דמות כל-כך מעניינת ומרתקת ולסגור את הסיפור של המשחק בשעתיים זה טיפה מזלזל.

אני אפילו לא רוצה לראות את שאר ה-DLC עם האויבים השונים- כל מה שאני רוצה זה עוד פרקים על וואס. אולי אפילו לחזור לעולם של Far Cry 3 עם גרפיקה של 2021 ולשחק את המשחק מנקודת המבט שלו, לעקוב אחריו בזמן שהוא מתבגר ומתעצב לפסיכופט שאנחנו מכירים כיום ועוד. God of War עשו זאת בצורה טובה עם Ascension, היה אפשר לעשות זאת גם פה ואני לא יכול שלא להרגיש פספוס על כך.

השורה התחתונה

בעוד ש-Far Cry 6 העדיף לשמור על הפורמט המוכר והפופולרי של המותג, המפתחים הרשו לעצמם לקחת קצת יותר חופש יצירתי ב-Vaas Insanity והתוצאה היא מאוד טובה. נכון, המשחק מאוד קצר ואחרי סיום שלו פעם אחת קשה לי לחשוב שאני אמצא את עצמי משחק בו שוב אחרי שמצאתי את כל הסופים, אבל משחקיות ה-Rogue-like עצמה טובה מאוד, ה-Gunplay סבבה לגמרי, הדיבוב של Vaas כרגיל, פנומנלי, והאפשרות לחזור לעולם של Far Cry 3 וספציפית למוח של אחד הנבלים הטובים בסדרה - אם לא בגיימינג באופן כללי, תקסום להרבה אנשים שיש ברשותם את Far Cry 6. 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות Roguelike שמרעננת קצת את המותג
  • דיבוב פנומנלי של מייקל מנדו כ-Vaas
  • אתגרים מעניינים במהלך כל ריצה

הרע

  • קצר מדי
  • אין מספיק ירידה לעומק הדמות של Vaas

וההגדרה

  • זהו? עכשיו אנחנו יודעים מה זה אומר?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:14 24.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת כה קצרה ותמציתית ועדיין כל כך כיף לקרוא ו״להיכנס לראש שלך״ שמואל ולראות איך שאתה רואה את הדברים מאוד מעניין לדעתי. אתה אחת הסיבות העיקריות שבגללן אני ממשיך לחזור לויגיימס :) שאפו

  2. 2

    10:42 25.11.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    מה עכשיו באת לרגש אותי על הבוקר שועל. עוד לא שתיתי את הקפה של הבוקר אתה כבר עושה לי פרפרים בבטן.

  3. 3

    17:04 28.11.2021 | WarFox89 WarFox89

    D: כשמגיע - מגיע

  4. 4

       | פורסם ע"י