הרשמה

ביקורת: Arcane - הצ'מפיון הראשון שלי

זה סיפור על התבגרות, על ילדים שאהבו אותם וילדים שנאלצו להפוך למבוגר האחראי בעצמם, על פוליטיקה ועל מערכות יחסים - מכמה סוגים

בואו לקרוא מה גל חשבה על Arcane בביקורת נטולת ספוילרים!

לפני הכל, חשוב להגיד את זה: אני לא אוהבת League of Legends. ניסיתי לשחק בו כמה פעמים בעבר, בעידוד של חברים או סתם אחרי שנחשפתי להייפ כל פעם מחדש, וזה פשוט לא עבד לי. אני זוכרת שבמעט המשחקים ששיחקתי בעיקר רציתי שהם יגמרו כבר כדי לא לצאת באמצע ולהרוס לכל הקבוצה - פשוט לא נהנתי. לכן לא ממש היה לי אכפת ש-Netflix עובדים על סדרת אנימציה יחד עם Riot Games, המפתחים של ליג, כי אין לי שום חיבור רגשי לדמויות או למשחק הזה. תמיד ידעתי שיש לו Lore מטורף, Fan Base רציני ושהוא מחזיק כבר שנים בראש הרשימה של המשחקים הכי פופולריים בעולם, אבל זה לא עניין אותי במיוחד. אבל בניגוד אליי, שני האחים שלי דווקא מאוד אוהבים LoL ומשחקים כבר שנים ומגיל צעיר, ככה שכשאחד מהם הציע לי לראות איתו את Arcane לא התנגדתי, אבל גם לא ציפיתי למשהו מיוחד, אלא סתם לכמה שעות של בהייה בטלויזיה. וואו, כמה שהופתעתי. זה סיפור על התבגרות, על ילדים שאהבו אותם וילדים שנאלצו להפוך למבוגר האחראי בעצמם, על פוליטיקה ועל מערכות יחסים - מכמה סוגים.

המטרה שלי היא להשאיר את הביקורת הזו נקייה לחלוטין מספויילרים אז לא אעבור על קווי העלילה כמעט כלל, ואם טרם צפיתם, תוכלו להמשיך לקרוא בבטחה.

ברוכים הבאים למגרש המשחקים

הסיפור של Arcane מתחיל לפני אירועי המשחק LoL. מה זה אומר? אנחנו צופים בסיפור הרקע של כל Champion שמופיע בסדרה (ולא כל Champion שמופיע במשחק, אפילו אני יודעת שיש יותר מדי מהם). בעצם מדובר ב-Origin Story של חלק מהדמויות ושל ה-Regions מהמשחק. מה הוביל את הדמויות להיות מי שהן כמו שהשחקנים הוותיקים והאדוקים של LoL מכירים אותן? זה מה שאנחנו מגלים יחד בצפייה בארקיין. וכן, גם ללא שום הכרות מוקדמת עם הדמויות ועם העולם הזה, לא רק שלא הרגשתי שחסר לי מידע כדי להבין את הסיפור, אלא נשאבתי לתוכו והייתי צריכה להתאפק ולא לעשות לעצמי ספויילרים ולבדוק מה קורה עם הדמויות האלה כיום. בנוסף, נטפליקס עשו צעד חכם ומעניין מבחינת עריכה בכך שחילקו את הסדרה לשלושה חלקים. בכל שבוע יצאו שלושה פרקים, וסה"כ ישנם 9 פרקים בעונה הראשונה של ארקיין. האמת היא שאם לא צופים בבינג', זה דומה יותר לחוויה של 3 סרטים בהמשכים - ואני אומרת זאת לטובה. Act I נגמר, אנחנו יודעים איפה קווי העלילה מסתיימים ואיפה מתחילים חדשים, ובאים רעננים ועם מלא ציפייה ל-Act II ולאחריו ל-Act III.

All Arcane release dates and full Netflix schedule | ONE Esports

הסדרה הזו מציגה לנו דמויות שכל-כך קל להתחבר אליהן, דמויות שקל לשנוא ודמויות שיכניסו אותנו לבלבלות כי לא נדע מה להרגיש כלפיהן. זה אולי החלק היחיד בה שמבחינתי הוא קצת חלש, אבל התמונה הכוללת טובה מספיק כדי שאגיד בלב שלם שזה לא גורע מהחוויה. כן, היו פה ושם דיאלוגים או קווי עלילה שהיו קיטשיים בשבילי, במובן של לא מקוריים במיוחד ולא אקסטרה שנונים, אבל בסופו של דבר ישבתי מול הטלוויזיה והתחננתי שמשהו יקרהלא יקרה לאחת הדמויות, התרגשתי כששתי דמויות שרציתי שייפגשו נפגשו, ותהיתי הרבה מה המניעים של הדמויות ה"רעות". בא לי לשבת עם Ekko לבירה; אני מתה להבין מה הלו"ז עם Silco; והכי חשוב, הלב שלי יוצא אל Powder ואל Vi והתחברתי אליהן ברמה שאני לא זוכרת שקרתה לי לאחרונה. בא לי לחבק את שתיהן הכי חזק ואני יכולה לדבר על מערכת היחסים שלהן שעות. ואם כבר הזכרתי אותן, אני חייבת לציין שכל-כך כיף לצפות בסדרה בה הדמויות המובילות הן נשים, ועוד סדרה שלקוחה מעולמות הגיימינג. מי היה מאמין שדווקא Arcane תעבור מבחן בקדל?

Arcane' Episode 1: Vi understands the weight of being an older sibling

ככה עושים את זה

הדמויות המצוינות שנטפליקס וריוט הציגו לנו בארקיין מגובות ב-Voice Actors שבוודאות פגשתם כבר פה ושם, כמו היילי סטיינפלד (Hailee Steinfeld) אותה ראינו בהוקאיי, פיץ' פרפקט, טרנספורמרס, קווין אלחנדרו (Kevin Alejandro) מדם אמיתי ולוציפר, הארי לויד (Harry Lloyd) ממשחקי הכס, אלה פורנל (Ella Purnell) מקיקאס, והמעון של מיס פרגרין קייטי לאונג (Katie Leung) מהארי פוטר ועוד ועוד. כל הקאסט הזה מלווה במוזיקאים מהשורה הראשונה, בראשם Imagine Dragons שאפילו קיבלו גרסה מצויירת שלהם שנכנסה לתוך אחד הפרקים (בסדר נו, ספוילר אחד פצפון) ויחד הם יוצרים פסקול מצוין שמשתלב נהדר עם הטון שכל סצנה בסדרה מנסה להכתיב.

תראו, לצערי הרב, אין לי ידע באנימציה ואני גם לא צורכת הרבה תוכן כזה. הסדרה האהובה עליי בעולם היא Bojack Horseman, וכמובן שנהנתי מלראות Big Mouth, אבל מעבר לכך לא נתקלתי מרצוני באנימציה מאז שראיתי אווטאר (ועבר הרבה יותר מדי זמן מאז). עם זאת, לא צריך שום ידע כדי להבין שנטפליקס וריוט עשו עבודה מטורפת. לא רק שהאנימציה עצמה ב-Arcane היא ברמה גבוהה ביותר, אלא גם כל הארט שמסביב: בניית העולם, העיצוב של Piltover לעומת העיצוב של ה-Undercity, ואפילו הצבעים המזוהים עם כל דמות, שאפשר לשים לב אליהם בסצנות שונות ולקלוט רמזים מטרימים לעלילה שהבמאים שתלו לנו. בנוסף, ואני אהיה מאוד עדינה כדי לא לגלות שום דבר - האנימציה של הקרבות, ובפרט קרב מסוים שמופיע ב-Act III - מדהימה בכל מובן.

Arcane Vi Wallpapers - Wallpaper Cave

השורה התחתונה

נטפליקס, ריוט, ידעתם מה אתם עושים. פשוט ככה. יש כל כך מעט עיבודים טלוויזיוניםקולנועיים למשחקי מחשב שעושים את זה טוב, שזה כמעט קרב אבוד מראש. ולמרות זאת, כל פרט ב-Arcane מחושב. מבחינתי, Arcane היא סופלה והכותבים הם קונדיטורים שידעו לאפות אותו בדיוק לשלמות כדי שלא יתייבש אבל גם לא יהיה נוזלי מדי. אין לכם חיבור ל-LoL? לא יודעים מה זה בכלל? יופי, תצפו ב-Arcane. מכירים LoL? מכירים את הדמויות? אני אפילו קצת מקנאה בכם, כי בטוח ישנן המון Easter Eggs שפספסתי ואתם תעלו עליהם. וגם במקרה הזה, על אחת כמה וכמה: תצפו ב-Arcane. הסדרה הזו תרחיב לכם את הלב עם הדמויות שלה, תהיה תאווה לעיניים עם האנימציה והארט שלה, ותחכה לכם עם אחלה פלייליסט בספוטיפיי כשתסיימו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • אנימציה מרהיבה
  • דמויות מורכבות שקל להתחבר אליהן,
  • פסקול נהדר

הרע

  • לפעמים העלילה נופלת למחוזות הקיטש

והעונה השנייה:

  • כרגע בתהליכי הפקה!
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י