הרשמה

ביקורת: BinBok Wireless RGB Joy-Cons

שמואל בדק את שלטי ה-BinBok מסין וענה על השאלה: האם נמצא תחליף נוח לשלטי ה-Joy-Con?

יש כמה בחירות פחות טובות שהחבר'ה ב-BinBok עשו עם השלטים שלהם, אבל באופן כללי יש סיכוי שמדובר בתחליפי ה-Joy-Con הכי טובים ששיחקתי איתם.

עותק סיקור סופק לנו על ידי BinBok, תודה רבה להם!

אני מאוד אוהב את ה-Nintendo Switch שלי ואפילו יותר אוהב את ה-Switch OLED שלי. הקונסולה הזו אפשרה לי לעשות משהו שכשהייתי ילד יכלתי רק לחלום עליו: לשחק משחקים איכותיים בכל מקום ובכל זמן שאני אבחר, ולעבור בין מצב נייח מול הטלוויזיה למצב נייד בדרכים כהרף עין. אבל זה לא אומר שהקונסולה הזו חפה מבעיות, כשאחת הגדולות מביניהן מבחינתי הייתה המשחק במצב נייד. הקונסולה עצמה קלה וכיפית, אבל הגודל של שלטי ה-Joy-Cons והעובדה שאין להם בטנה מאחור (או Grip, כמו שאומרים לרוב) יכולה להפוך את חווית המשחק לפחות טובה מאשר על שלט רגיל.


(שלטי ה-Hori Split Pad Pro)

לפני כחודש רכשתי לעצמי אלטרנטיבה לשלטי ה-Joy-Con במצב נייד: ה-Hori Split Pad Pro של חברת Hori, ובעוד שהם פשוט נהדרים ברמת האיכות שלהם (כפתורים גדולים וברורים, D-Pad מצוין ואופציות נוספות כמו Turbo וכפתורים נוספים בחלק האחורי של השלט), הם מגיעים עם חיסרון רציני: אי אפשר לשחק בהם מחוץ למצב נייד והם לא תומכים ב-Gyro ורטט, מה שמשפיע מאוד על החוויה במשחקי אקשן כמו Devil May Cry, משחקי יריות כמו Doom Eternal בהם ה-Gyro משפר את החוויה ומשחקים כמו New Pokemon Snap בהם החוויה משתפרת פלאים בשימוש ה-Gyro. למשבצת הזאת נכנסים שלטי ה-Wireless RGB Joy-Cons של חברת BinBok.

לפי החברה הסינית, השלטים שלהם אמורים לספק תמיכה ברוב הפיצ'רים של שלטי ה-Joy-Cons הרגילים כמו Gyro ורטט, לספק את הנוחות במצב נייד שמספקים שלטי צד ג' כמו השלטים של Hori ואולי הכי חשוב: לאפשר לשחקנים לנתק את השלטים ולהשתמש בהם כמו ב-Joy-Cons ובכך להעלות את רמת הנוחות של השחקן ולאפשר לו להעביר את ה-Switch לבית של חבר או חברה בלי לדאוג לעוד סט של שלטי Joy-Cons או שלט Pro. אז הודות לחבר'ה ב-BinBok אני יכול לענות לכם על השאלה הזו: האם השלטים הללו שעולים 55 דולר באמת שווים את הכסף שלכם?

עיצוב ואיכות בנייה

שלטי ה-BinBok מגיעים באחת האריזות הכי משעממות שראיתי בחיים אבל זה בסדר, לא כל יום פורים ובוודאות לא פורים היום. בתוך האריזה אפשר למצוא את שני שלטי ה-Joy-Con של BinBok יחד עם מתאם שמאפשר לכם לחבר ביניהם וליצור שלט רגיל, כבל USB ל-Type C להטענת השלטים וספרון הדרכה שמכיל בתוכו פרטים לגבי ה-BinBok, קומבינציות הפעלה לפיצ'רים השונים כמו ה-RGB שאגיע אליו אחר-כך והוראות בטיחות כלליות. עצה שלי, תשמרו את הספרון, הוא מסביר בצורה טובה איך מגיעים לפיצ'רים השונים של השלטים.

נתחיל רגע בעיצוב של השלטים עצמם שהוא, בעיניי לפחות, קרוב למושלם. שלטי ה-BinBok עוצבו כדי להרגיש כמו שלטים רגילים והנ"ל נכון במצב נייד ובמצב נייח. הבטנה המפורסמת או ה-Grip שאני מחפש נמצאים בשלטי ה-BinBok ובנוסף, המעצבים של השלט גם הוסיפו חספוס לחלק האחורי של השלט כדי להוסיף לתחושת הנוחות של החזקת השלטים. הכפתורים עצמם, בדומה לכפתורים בשלט של Hori, גדולים בהרבה מאלו של שלטי ה-Joy-Con הרגילים ובכלל, זה נראה שה-BinBok עוצב בחשיבה על גיימרים בוגרים עם ידיים של אנשים בוגרים, מה שמאוד קסם לי כשחקן.

האירוע היחיד שיכול להיחשב כפאלטה עיצובית היא העובדה שהבטנה של השלט השמאלי יכולה להפריע לחיבורי USB גדולים בצד ה-Dock. אני רוצה להאמין שלרוב האנשים זאת כמעט לא תהייה בעיה, אבל לאנשים כמוני שמחברים דברים כמו ה-mClassic ל-Dock שלהם, זה אומר שאני לא יכול להטעין את השלט השמאלי עם ה-Switch ולשחק בצורה נוחה במצב נייח. ההשערה שלי היא שהמפתחים של המוצר כנראה ציפו שאנשים יעדיפו להוציא את השלטים כדי לשחק איתם במצב נייח, אבל גם אז זה אומר שההוצאה הדיפולטית שלהם (להכניס את הקונסולה ל-Dock ולהוציא את השלטים) היא מסורבלת ולא נוחה. זה הגיע למצב שאני פשוט חצי מוציא את השלט השמאלי בדומה לתמונה כאן למטה, במה שפותר לי את הבעיה בצורה המצחיקה ביותר.

מבחינת איכות הבנייה, מדובר בסיפור קצת שונה: לעומת ה-Hori שמרגיש מוצר מאוד פרימיום, כאן האיכות של ה-BinBok מרגישה... סבירה. אין לי איך להגדיר את זה, אבל לעומת ה-Pro Controller או ה-Hori Split Pad Pro, ה-BinBok מרגישים כמו מוצר טיפה יותר זול, שזה מפתיע בהתחשב בפיצ'רים השונים שלו. זה לא אומר שהמוצר לא עמיד - בגלל שאני אידיוט שמנסה דברים כדי שאתם לא תצטרכו, הפלתי את השלטים כמה פעמים מגובה ספה (בלי ה-Switch, תירגעו) כדי לראות איך הם עומדים בנפילה משולחן או מהיד שלכם והם יצאו כמעט ללא פגע. זאת פשוט התחושה בידיים שאולי ציפיתי ליותר ממנה.

אני כן הולך לומר מילה טובה על המשקל שלהם, כי מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב את השלטים שלי עם משקל מאחוריהם. הקלות של ה-Hori מעולם לא הפריעה לי במיוחד, אבל ה-BinBok פשוט מרגישים לי יותר טוב בידיים. כל שלט שוקל כ-6 גרם יותר משלטי ה-Hori (וכ-35 גרם יותר משלטי ה-Joy-Con הרגילים) ושוב, התחושה האישית שלי היא פשוט טובה יותר, יציבה יותר ואינטואיטיבית יותר עם ה-BinBok, למרות שאני בטוח שיהיו אנשים שיעדיפו את הקלילות של השלטים האחרים.

פיצ'רים וביצועים

אוקי, נעיף קודם את השלילי לפני שאני אתחיל להתלהב על השלטים הללו: נתחיל מה-D-Pad שהשלטים מגיעים איתו. המטרה של השלטים היא לדמות Joy-Cons בכל צורה וזה כולל גם את היכולת להשתמש בכל אחד מהם כשלט בפני עצמו. אני לא יודע אם זה הגורם לכך, אבל ה-D-Pad פשוט פחות טוב כמו של Hori. הוא מגיב בצורה טובה, אבל יש לו רכות מוזרה כזו וקשה יותר לבצע איתו תנועות יותר מסובכות כמו למטה קדימה או תנועות פרצל במשחקי לחימה. אני הבנתי מכמה ערוצי יוטיוב בחו"ל שניתן לשפר את ביצועי ה-D-Pad בעזרת פתיחה של השלט והוצאת מדבקות שהניחו בתחתית, אבל זה לא משהו שאני מתכוון להסתכן בו או יודע אם הוא קיים בכלל בגרסה שאני קיבלתי.

בנוסף, השלט שלי הגיע עם Deadzone מאוד מוזר. למי שלא מכיר, Deadzone הוא כמו התזוזה שמקל התזוזה צריך לעשות עד שהשלט קולט את התנועה ומעביר אותה למשחק/מכשיר. במקרה שלי, ה-Deadzone של השלטים גדול יותר מאלו של Hori או שלטי ה-Pro של נינטנדו. זה לא גדול בהרבה ולא משפיע כמעט בשום משחק, אבל זה כן משהו שהייתי צריך לשחק איתו בהגדרות של ה-Switch עד שהגעתי לקאליברציה שהייתי מרוצה ממנה. ב-99 אחוז מהמשחקים ששיחקתי זה לא היווה בעיה בכלל, אבל זה שיגע אותי ב-Smash Bros. זה השתפר בהרבה אחרי קאליברציה עם המכשיר ואני מניח שישתפר יותר עם עדכוני חומרה.

חוץ משני הדברים הללו, ששניהם בסך הכל לא נוראיים - מדובר באחד מתחליפי ה-Joy-Con הכי טובים שיצא לי לגעת בהם, נקודה. כל ההבטחות שהם נתנו לגבי הפיצ'רים השונים מתקיימות כאן ומתקיימות נהדר. נתחיל מה-Gyro שעובד כמו שהייתם מצפים ממנו. ניסיתי אותו עם שלושה משחקים: Splatoon 2, Breath of the Wild ו-New Pokemon Snap ויכולת השליטה שלי במצב נייד ונייח עובדת בצורה נהדרת. במצב נייד זה אפילו יותר חשוב, כי זו בעיניי הדרך הכי טובה לשחק את המשחק (ועם כיסא מסתובב, חשוב מאוד).

כפי שציינתי קודם, ניתן לנתק את השלטים מהמכשיר, וה-Latency שלהם לא שונה מאשר שלטי Pro או Joy-Cons רגילים שזה נחמד, הם גם עובדים בצורה טובה במצב מפוצל (שלט בכל יד), למרות שאני מודה שזה מרגיש מוזר יותר מאשר ה-Joy-Cons הקטנים שנכנסו אל תוך היד. לקח לי קצת זמן להתרגל לזה אבל זה בסופו של דבר עובד בצורה טובה מאוד. הרטט של השלטים גם מעולה, למרות שהוא לא משתמש ב-HD Rumble אלא ברטט פשוט יותר. אגב, המכשיר מאפשר לכם לשנות את עוצמת הרטט במכשיר עצמו, שזה מאוד מבורך בעיניי.

חוץ מזה, השלטים מגיעים עם RGB שניתן לשנות בכל אחד מהשלטים בנפרד (יש שמונה צבעים שונים ואפשרות אפילו לתאורה מהבהבת, כמה מרגש וואו.). כפתור אחורי בכל שלט שניתן לקנפג לאיזה מקש שתרצו (זה היה מאוד שימושי במשחקים כמו Daemon X Machina עם קומבינציית השליטה שלו) ומנגנון טורבו שיאפשר לכם לקנפג לחצן אחד שבלחיצה ארוכה ידמה הרבה לחיצות בבת אחת (למי שתהה איך השגתי כל-כך הרבה כוכבים בלילה אחד ב-Animal Crossing). אגב, כהכנה לביקורת הזו קראתי בכל מיני מקומות על חוסר יכולת להדליק את הקונסולה מ-Sleep Mode כשהשלטים מנותקים - אני לא חוויתי את זה. הצלחתי להדליק את הקונסולה בעזרת לחיצה ארוכה על כפתור ה-Home והיא נדלקה בסדר גמור - כנראה שזה משהו שנוסף בעדכון חומרה.

בסך הכל מבחינת יכולות ופיצ'רים, זה מרגיש כמו האח הגדול והטוב יותר של שלטי Hori - אפילו שהם יצאו מאוחר יותר (הם אפילו מתאימים לקייס שקניתי בשביל ה-Hori!). השלטים הללו עונים לי על כל הדרישות בנוגע לתחליפים נוחים לשלטי Joy-Cons: הכפתורים גדולים יותר ומגיבים בצורה נהדרת, מקלות התזוזה מעוצבים נהדרת (למרות שצריך לראות כמה זמן ייקח להם לצבור Drift), כפתורי ה-Home וה"+/-" בולטים וברורים - באמת אלו שלטים פשוט מצוינים למעט זמן הסוללה שהוא קטן בקצת יותר מחצי מאלו של ה-Joy-Cons (הצלחתי לסחוט מהם כ-9 שעות משחק, ל-Joy-Con יש זמן סוללה של כ-20 שעות). השלטים נטענים מהמכשיר עצמו או בעזרת כבל USB Type C רגיל שתוכלו לחבר לשלטים.

הדבר היחיד שאין בשלטים הללו הוא NFC, אז לא תוכלו להשתמש בהם בשביל Amiibo. אני לא יכול לומר שזה מפריע לי במיוחד, שכן אני מעדיף להשתמש באמיבו כשאני משחק בבית ולא לקחת איתי את הפסלונים הללו כשאני בדרכים. עוד משהו שלא מפריע לי במיוחד הוא הביטול המוחלט של מצב שולחני: בגלל עיצוב השלטים הללו, לא ניתן להניח את הקונסולה על השולחן בעזרת ה-Kickstand בצורה נורמלית... מה שלא באמת בעייתי כי אפשר פשוט להוציא את השלטים ולשחק איתם במצב נייד. זו באמת בעיה שבעיניי לא באמת קיימת, אבל שוב, אני כאן כדי להציג לכם את התמונה המלאה.

השורה התחתונה

יש כמה בחירות פחות טובות שהחבר'ה ב-BinBok עשו עם השלטים שלהם, אבל באופן כללי יש סיכוי שמדובר בתחליפי ה-Joy-Con הכי טובים ששיחקתי איתם. נכון, ה-D-Pad יכל להיות טוב יותר (למרות שאפשר לסדר את זה עם פתיחה של השלטים, אבל זה משהו שאני לא רוצה לעשות) והעיצוב של השלטים מונע מהם לשחק בצורה נוחה עם חיבורי USB בצד ה-Dock, אבל למעט שני הדברים הללו מדובר בפתרון מעולה למצב נייח שמאפשר לכם לשחק עם שלטים הרבה יותר נוחים וליהנות מרוב הפיצ'רים של ה-Joy-Cons מצד אחד, ופתרון על גבול המושלם למשחק נייד שפשוט משפר את החוויה מבחינת נוחות ואיכות המשחק. השלטים של Hori עדיין קצת טובים יותר ממנו ברמת העיצוב ואיכות ה-D-Pad, אבל ה-BinBok לוקח אותו בפיצ'רים בכל מובן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב נוח ויציב במשחק נייד ונייח
  • פיצ'רים כמו Gyro ורטט עובדים מצוין
  • ניתנים להטענה ב-Switch ומחוץ לו
  • אקטסרה פיצ'רים כמו ה-Turbo נותנים לו עוד ערך
  • ה-RGB חמוד (גם אם לא באמת נחוץ)

הרע

  • איכות החומר טיפה פחות טובה מאשר מתחרים
  • ה-D-Pad לא טוב כמו של Hori

והשקוף

  • הם הוציאו גרסה שקופה עכשיו אז אני אוכל לראות איך הם יצרו את הדבר הזה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י