הרשמה

ביקורת: Halo Infinite - היילו אינסוף ומעבר לו

הביקורת שלנו ל-Halo Infinite סוף סוף כאן! בואו לקרוא על המשחק הגדול האחרון של Xbox לשנת 2021!

  • PC
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 08/12/2021

המשחק האחרון בסדרה הצליח להתגבר על כל הבעיות והצרות שהוא חווה בזמן פיתוחו ולצאת מהצד השני כאחד המשחקים הכי טובים של Xbox על ה-Xbox. זהו סיום נהדר ל-2021 עבורה.

באמת חיכיתי עד סוף השנה בשביל לעשות ביקורת על Halo Infinite. תראו מה זה. זה יותר אידיוטי כשמבינים שאני משחק ב-Halo Infinite מאז היום בו הכריזו על היציאה של הבטא של המולטיפלייר שלו, ה-15 בנובמבר (יותר נכון, יום אחרי זה, ב-16 בנובמבר). אתם כבר יודעים מה אני חושב על סדרת Halo: בלעדיה המותג Xbox לא היה קיים. הסדרה הזאת היא אחת המוכרות והאהובות בז'אנר ה-FPS מסיבה מסוימת: זאת סדרה עם משחקים מלוטשים מבחינת משחקיות, מהנים בצורה בלתי רגילה ומכילים סיפור נהדר. אחרי תקופת פיתוח בעייתית הגיע הזמן לבדוק האם Halo Infinite מצליח לעמוד בציפיות, או שהמאסטר צ'יף יאכזב את קהל המעריצים שלו ואת Xbox.

יותר יופי פחות אופי

החלק שלשמו חיכינו כדי לעשות את הביקורת, מצב הסיפור, הוא לגמרי Mixed Bag ואני אסביר למה. אני אתחיל קודם מהדבר הכי שלילי לגבי מצב הסינגלפלייר: הסיפור שלו מטומטם לחלוטין. אני לא אומר את זה בקטע של "סיפור מדע בדיוני גנרי, מארינז בחלל" מטומטם, אלא ממש בקטע של חוסר היגיון. הסיפור עוקב אחרי המאורעות של גיבורנו מאסטר צ'יף אחרי הסיום של Halo 5, רק שזה נראה שב-343 ניסו להתעלם לחלוטין מ-Halo 5 ובאיזשהו מקום גם מ-Halo 4, כשהסיפור מתחיל עם קרב מטורף שאחריו מאסטר צ'יף מוצא את עצמו אבוד בחלל עד שהוא נמצא על ידי הטייס של Echo-216. מכאן כל מה שאתם זוכרים על Halo 5 פשוט נזרק מהחלון.

קורטנה פותחת במלחמה מול הגלקסיה? אין קורטנה יותר, עכשיו יש את Weapon. קרב מטורף נגד Atriox? מי? אה הבחור שהרגנו בתחילת המשחק. אני מקבל תחושה מטורפת במהלך המשחק שכל הדברים המעניינים כבר קרו ועכשיו נשאר לנו לחקור את ההריסות. זה מזכיר את Breath of the Wild במובן הזה, רק שבעוד שב-Breath of the Wild ההריסות הן החלק העיקרי של המשחק כשאנחנו לומדים על ההיסטוריה הטראגית של המקום ומבינים שכבר הפסדנו ואנחנו מנסים להציל את העולם החדש שנשאר אחרי הקרב הקודם, כאן שיחקנו בהיסטוריה הזו ופשוט משכו אותה מתחת לרגליים שלנו ואמרו: "הנה סיפור חדש, תבלו".

שלא תטעו, הדיבוב סבבה לגמרי, הדיאלוגים טובים מאוד והאיכות של המשחק הן ברמה הגרפית והן ברמה העיצובית גבוהה מאוד. המשחק הוא אחד המשחקים הכי יפים על ה-Xbox כש-Zeta Halo נראה מהמם ויפהפה ביום ובלילה, מאסטר צ'יף ושאר הדמויות נראות הרבה יותר טוב מאשר ב-Halo 5 עם אנימציות יותר אמינות, ה-Set Pieces והסצנות הסינמטיות מדהימות והביצועים של המשחק מצליחים לשמור על 60 פריימים לשנייה ב-4K כך שהמשחק נראה טוב ורץ מעולה. כל אלו לא מצליחים לחפות על סיפור גנרי, מפוזר, מוזר, לא ברור עם דמויות גנריות, נבלים רעים ברמה הסאטירית ומשימות שחוזרות על עצמן לאורך כל המשחק.

...אבל למי אכפת כשאני נהנה מכל חלק ממנו.

היילו אינסוף אפשרויות להילחם

מהר מאוד אתם מבינים שהסיפור של Halo Infinite הוא לא הדגש העיקרי של המשחק הזה, אלא חופש הפעולה של השחקן כמאסטר צ'יף. מהטירוף של תחילת המשחק והבריחה הנהדרת מהחללית המתפוצצת עד ההגעה ל-Zeta Halo והמשימות בה, המשחק נותן למאסטר צ'יף את הכלים והנשקים להילחם ב-Banished ואומר לכם: "הנה בסיס חדש, תבלו". המשימות עצמן באמת חוזרות אחת על השנייה, כשהן נעות ממשימות סיפור בהן תילחמו בגלים של אויבים בחדרים שונים עד משימות צדדיות בהן בין היתר תשחררו בסיסים שונים מידיי ה-Banished על ידי לחימה בגלים של אויבים בבסיס. אבל זה פשוט לא משנה כשהמשחק כיף בצורה לא נורמלית.

ה-Gunplay מהמם כשהיריות מודגשות וברורות על האויבים השונים, האויבים השונים מעניינים ומאתגרים (חוץ מה-Grunts שהמשחק ממש שם דגש על החלק הקומי שלהם) והנשקים השונים במשחק הזה נהדרים וכיפים לשימוש (למרות ששוב, יש לי את ההעדפות שלי כמו ה-Bulldog, ה-MA40 AR האמין והנשקים המיוחדים, בפרט ה-M41 SPNKR). היכולות השונות של Master Chief הן החלק הכי מגניב במשחק הזה: היכולות שהשתמשנו בהן במולטיפלייר הן היכולות המיוחדות של Master Chief במשחק הזה, כשעל ידי מציאת Spartan Cores אתם יכולים לחזק אותם: לדאוג שהשריון שלכם יהיה חזק יותר, שיכולת הראדר שלכם תכסה שטח גדול יותר ושה-Grappling Hook יהיה אפילו יותר כיף מהרגיל.

עכשיו בתכל'ס, אני יכול לדבר איתכם על העובדה שהבחירה של המשחק ללכת על עולם סמי-פתוח בדמות Zeta Halo עם נשקים, רכבים ומטוסים בכל פינה הייתה מצוינת ולגמרי מחמיאה למשחקיות הנהדרת של Halo Infinite. אני יכול לדבר על מנגנון ה-Valor המצוין שמתפקד כמו Experience Points בתכל'ס: הצלת מארינז, הריסת בסיסים מיוחדים של ה-Banished תיתן לכם Valor כשאחרי כמות מסוימת יפתח לכם נשקים חדשים ורכבים חדשים שתוכלו לזמן בבסיסים שלכם ובכך נותן לכם עוד סיבה לצאת להציל את חבריכם לצבא. באמת, יש הרבה דברים טובים במשחקיות של Halo Infinite, אבל כולם מתגמדים לעומת כמה שה-Grappling Hook המטומטם הזה כיפי.

אתם יכולים להשתמש בו כדי להתקרב לצלף שמציק לכם או כדי להתחמק ממנו, אתם יכולים להשתמש בו כדי לתפוס Grunt שהרגע זרקו עליכם באוויר ולתת לו מכת Melee כדי לחסוך תחמושת, אתם יכולים להשתמש בו כדי לקחת נשקים מרחוק, לקחת חביות של אנרגיה שתוכלו לזרוק על אויבים, לתפוס איזה Banshee נוסעת ולהשתלט עליה, להציל את עצמכם מנפילה לתהום, להיכנס לבסיסים בדרכים יצירתיות - כמות הדרכים בהם ה-Grappling Hook המסכן הזה משפר את המשחקיות היא לא נורמלית. אני מאוהב ב-Grappling Hook במשחק הזה ואני חושב ש-Halo Infinite הוא כרגע המשחק שעושה את השימוש הכי טוב במנגנון הזה מאז Bulletstorm.

אה וכל הכיף הזה של הסינגלפלייר? רק מתעצם במולטיפלייר.

חינם זה הכי טעים, בייחוד עם חברים

זוכרים את כל הבעיות שהיו לי עם הסינגלפלייר? הסיפור החצי כוח, האזורים הדומים, המשימות שחוזרות על עצמן? אז קחו את כל אלו, תוציאו אותן מהמשוואה, תשאירו רק את המשחקיות המשוגעת של Halo Infinite ואתם מקבלים את מצב המולטיפלייר של המשחק. המולטיפלייר (החינמי, יש לציין), הוא החלק הכי טוב של המשחק הזה ובהתחשב בעובדה שאני כבר משחק בו יותר מחודש רצוף, אתם יכולים להבין מהר מאוד עד כמה אני נהנה ממנו. זה מדהים לראות משחק מגיע לרמת ליטוש כזו במצב הזה, בעיקר כשאנחנו יודעים מה המשחק עבר בתהליך הפיתוח שלו.

עוד יותר מדהים לראות משחק שמצליח להיות כיף בכל מוד שהוא נותן לכם: מצבי המשחק הרגילים הם פשוט תענוג: Oddball ו-Capture the Flag שאני בדרך כלל לא כזה נהנה מהם נהנים מהיכולות החדשות של מאסטר צ'יף והנשקים החדשים, כשהמפות הנהדרות של Halo Infinite מאפשרות תנועה רחבה והגעה לאזורים שונים מכמה צדדים ובכך להפתיע את הקבוצה היריבה. Slayer הוא עדיין המוד הכי כיפי (פשוט Team Deathmatch רגיל) ומוד ה-Stronghold יגרום לכם לזוז באופן קבוע ברחבי המפה. גם המודים עם המפות הגדולות משוגעים כשהמשחק מאפשר לכם לנוע עם Squad ברחבי מפה הרבה יותר גדולה עם שימוש רחב יותר בכלים כמו Turrets וכלי נהיגה וטיסה. כל מצבי המולטיפלייר מצליחים להיות מהנים בזכות שני דברים מרכזיים.

הראשון הוא ה-TTK הגבוה. TTK הוא קיצור של Time to Kill, או בשפת הקודש: הזמן שלוקח לכם להרוג יריב. אם ב-Call of Duty הזמן הזה נע בין 3 ל-4 ננו-שניות, ב-Halo באופן כללי וב-Halo Infinite בפרט, הזמן הזה גבוה בהרבה במה שמאפשר לשחקנים אפשרות להינצל ממצבים של Blindside ולהגיע לחוף מבטחים בו חברי צוות יוכלו לעזור לכם, או להצליח להמם את היריב שהפתיע אתכם (ואפילו לקבל על זה מדליה בזמן הקרב). זה כל-כך כיף שמשחק נותן לשחקנים שלו דרכים להרוג יריבים מהר עם מכה מאחור לקאמפרים שלא שמים לב שאתם מתקרבים אליהם, או בעזרת עבודת צוות עם חבר לקבוצה. מה שגם מוביל אותי לסיבה השנייה שהמשחק הזה כל-כך כיפי: הדגש על קבוצתיות.

ב-Call of Duty ואפילו ב-Battlefield האחרון יש תמיד תחושה של One Man Show: אתה אמור לרוץ, להוריד אויבים בשנייה ולהתקדם לנקודה הבאה. הקבוצה כבר תסתדר. ב-Halo Infinite יש חשיבות אדירה לעבודה עם חברי הקבוצה שלכם. לפעמים עמדתי למות אז הסתערתי על האויב שירה עליי ונתתי לו מכת Melee כדי להסיר את השריון שלו ולאפשר לבחור שבא איתי להוריד אותו בצורה נוחה. במשחק Capture the Flag אחד ניצלתי את העובדה שחברי לקבוצה רצו קדימה במטרה להגן על הדגל שלנו מרחוק כדי להוריד אנשים עם רובה צלפים. במקרה של משחק Capture the Flag אחר, בעוד ששני חברי צוות הסתערו על הקבוצה היריבה עם כלי רכב ויצרו כאוס, אני התגנבתי מאחור והורדתי אותם אחד אחרי השני.

 

 

ה-TTK הגבוה, הדגש על עבודת הצוות, המפות המצוינות, היכולות הנהדרות, הנשקים המעולים והעובדה שבכל החודש וקצת ששיחקתי במשחק היו לי בדיוק שני ניתוקים ועוד שני משחקים עם לאגים - כולם מובילים אותי לומר שזהו אחד ממשחקי המולטיפלייר הכי טובים שקיבלנו בשנים האחרונות נקודה. אני לא יכול להמליץ עליו מספיק לכל מי שיש Xbox או מחשב מספיק טוב כדי להריץ את המשחק הזה. הדבר הרע היחיד שיש לי לומר עליו הוא מנגנון עליית הרמות שהם הספיקו לשפר עוד מאז, העובדה שאי אפשר לבחור משחקים מסוג מסוים שזה משהו שאני מבין שהם עובדים עליו ו...זהו, באמת. אם אתם אוהבים משחקי FPS ורוצים מולטיפלייר טוב להשתקע בו, עם המון מצבי משחק שונים ותחושה של משחק פייר וכיף בו ל-Loot Boxes או ל-Battle Pass אין משמעות אמיתית - לכו על זה. הוא ליטרלי בחינם אני לא מאמין שהדבר הזה חינמי.

השורה התחתונה

זוכרים שאמרתי שרשימת משחקי השנה שלנו תתרחב? אז הנה המשחק הראשון שמרחיב אותה. Halo Infinite הוא משחק שמצליח להיות מצוין בשני מישורים שונים: בגזרת הסינגלפלייר, Halo Infinite לוקח את כל הדברים הטובים מ-Halo המקורי ו-Halo 3 ומשלב ביניהם כדי ליצור חוויה שגם אם הסיפור שלה לא חכם במיוחד, המשחקיות מפצה בה כמעט על כל אספקט. מהצד השני, מדובר בחוויית המולטיפלייר הכי טובה שחובבי FPS יוכלו לחוות בשנה הקרובה ובחודשים הקרובים, כשמצאתי את עצמי חוזר למולטיפלייר שוב ושוב. Halo Infinite הצליח להתגבר על כל הבעיות והצרות שהוא חווה בזמן פיתוחו ולצאת מהצד השני כאחד המשחקים הכי טובים של Xbox על ה-Xbox. תוסיפו לכך את Forza Horizon 5 המדהים ואתם מקבלים סיום מושלם ל-2021 מטעם Xbox. בואו נראה איך סוני תגיב עם Horizon Forbidden West בקרוב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • משחקיות כיפית המתגמלת חופש פעולה
  • קמפיין שחקן יחיד מאתגר ומהנה
  • מולטיפלייר מדהים עם המון אתגרים ומצבי משחק נהדרים
  • גרפיקה מדהימה ופסקול טוב
  • דיבוב מצוין...

הרע

  • ...שלא מצליח להציל סיפור גנרי ומפוזר
  • המולטיפלייר עדיין בחיתוליו (אבל הוא ישתפר, אני בטוח)

והקרס

  • למה אין כזה Grappling Hook בכל משחק?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י