הרשמה

האחד שברח: מבט מעמיק על Total War: Warhammer 3

בגשם של משחקים גדולים יש אחרים שמתפספסים

אחד מכותרי האסטרטגיה הגדולים ביותר נוחת אצלנו במחשב האישי

חודש פברואר שמתחיל היום הוא ללא ספק אחד החודשים החזקים ביותר בגיימינג ב-5 השנים האחרונות. בפרק זמן זעום של 28 ימים בלבד, אנו עומדים לקבל כמה מהמשחקים המצופים ביותר בטווח הזמן הזה, ביניהם Elden Ring של FromSoftware , לצד Dying Light 2 של Techland שמככבים כרגע בראש רשימת ה-Wishlist של Steam, משחק הלחימה המסקרן Sifu מבית המפתחת Sloclap, וכמובן Horizon Zero Dawn : Forbidden West, של Guerilla Games. על כל אלו ודאי שמעתם הרבה, ובטח תשמעו עוד בכתבת המשחקים המצופים של חודש פברואר שלנו, אבל כשהזירה צפופה, ויתר המתאבקים הם בפרופיל כל כך גבוה, לפעמים אחד ממשתתפי התחרות נופל בין הכיסאות, גם אם בכל זירה אחרת בשנה האחרונה הוא היה גונב את ההצגה.

חלקכם וודאי כבר זיהה את הרמזים וידע להגיד שהמתאבק שלנו באלגוריה הזו הוא הסיום המצופה ביותר לסאגת הפנטזיה - אסטרטגיה בזמן אמת של Creative Assembly, הידוע ברבים כ-Total War: Warhammer 3. אך אלו מכם שלא עוקבים באדיקות אחר נפתולי הז׳אנר ודאי שואלים עצמם כרגע: מדוע הוא ראוי לתשומת לבנו (ויותר מכך, לתשומת כיסנו) אם בכלל, אל מול נתחי הקצבים העסיסיים שמונחים כרגע על השולחן? התשובה לשאלה הזו , כמו למיטב השאלות, נעוצה במספר גורמים. אדם חכם ותמציתי ממני ודאי היה מסכם אותה בפתגם ״על טעם ועל ריח״, אבל אני אעדיף לפתוח דווקא בפתגם אחר והוא: ״מיליארד סינים לא טועים״.

1.מצופה יותר מפררו רושה

כבר לפני שנה, דווח שהמשחק מככב בראש רשימת המשאלות של הסינים, שהם כידוע אחד משווקי הגיימינג הכבדים בעולם. גם ברגעים אלה ממש, כאשר התחרות היא כנגד ענקי התעשייה, TWW3 נותן פייט מרשים וממוקם נכון לכתיבת שורות אלה במקום השביעי והמכובד ברשימה העולמית, ועוקף שמות עם הייפ גדול במיוחד דוגמת Tiny Tina's Wonderlands, Forspoken ואפילו Starfield. תמיכתם של הסינים כנראה לא נובעת מהעיניים היפות של המפיק, אלא אולי דווקא משילובה של ציוויליזציה דמוית סין העתיקה בשם Cathay במשחק. רק לפני כמה ימים פורסם סרטון Gameplay המתאר את הלחימה באמצעות צבאות האומה הזו בפועל, ואתם מוזמנים להתרשם ממנו בעצמכם. 

2. מגוון יותר מהנצחיים של מארוול

הרבה נאמר ועוד ייאמר על תרבות ה-PC והשפעתה על הוליווד ועל עולם הבידור בכלל, אבל כמו לכל דבר, יש מקומות בהם גיוון הוא דווקא מה שהקהל מחפש. המשחק יושק עם 7 גזעים חדשים שניתן לשחק בקמפיין, ורוכשי כל 3 הכותרים בסדרה יוכלו להנהיג מסעות כיבושים בשמם של 22 גזעים שונים, כאשר לכל אחד מהם יכולות ומכניקות ייחודיות משלו, דינמיקות דיפלומטיות שונות עם האומות האחרות, יחידות צבא שונות גם ברמת היחידה הבודדת וגם ברמת הניהול האסטרטגי של הקרב, וסגנון משחק מסויים שמתבסס על ייחודו של הגזע, וכל זאת לפני גזעים נוספים שיתווספו בהמשך כחלק מחבילות הרחבה עתידיות. תוסיפו לכך את העובדה שלכל גזע יש לפחות 2 מנהיגים דגולים (Legendary Lords) שונים (ולפעמים אף הרבה יותר) שיוצרים תתי סיעות בכל גזע ובאים עם יתרונות וחסרונות משלהם, והרי לכם משחק מגוון ביותר, שעשוי לספק לחובבי האתגרים סיבה טובה לחזור ולשחק כדמות אחרת במשך פעמים רבות. 

3. גדול יותר מאמריקה ואירופה גם יחד

חובבי האסטרטגיה ודאי ירימו גבה עקב צירוף הסופרלטיב ״גדול״ ל-Total War. גם ביחס למשחקים כמו Civilization או CK3, שמשתרעים על גבי גלובוס שלם לעתים, קנה המידה של TWW3 נחשב קטן, קל וחומר לעומת חלק ממשחקי ה-4X שאנחנו מכירים או כותרי מד״ב למיניהם. אבל כמו בתהליכים מדעיים שונים, לגודל יש שני אספקטים - האחד הוא גודל האיזור אותו אתה חוקר, או ״המפה״ כפי שאנחנו אוהבים לכנותה, והשני הוא הרזולוציה אליה אתה נכנס. בעוד משחקים רבים לקחו על עצמם לחקור יקומים שלמים, הטרייד אוף תמיד הורגש ברמת הפירוט של העולם או הקרבות, באספקט טקטי או גרפי שהמשחק בוחר פחות להתמקד בו. Creative Assembly החליטו, בדרך מסקרנת למדי, לנסות להנות משני העולמות. בכל כותר הם בחרו לבנות חלק מסוים ממפת המשחק, הוסיפו גזעים לאכלס אותה, ועוד אלמנטים גרפים וסיפוריים לשלב כחלק מאיזור כזה או אחר, כאשר במשחק השלישי נקבל סוף סוף את הקמפיין המורחב שמכונה ע״י המעריצים Immortal Empires ויכלול את כל התוכן שנכלל במשחקים הקודמים, כתוספת מסיבית לתוכן החדש. כך הם יכלו להנות מהגדלת איזורי המשחק טיפין - טיפין, מבלי לוותר על רמת הרזולוציה הסינמטית והטקטית של קרבות בקנה מידה גדול הנערכים בזמן אמת. הקמפיין המלא צפוי לכלול איזור שמשתרע על פני שטח המקביל בערך לכל יבשת האמריקה הצפונית והדרומית, בתוספת אירופה כולה, אפריקה, חלק ניכר מאסיה, יבשת נוספת בערך בגודל של ״אוסטרליה חלולה״ (הממוקמת בצד ההפוך של המפה מכפי שהייתם עשויים לצפות) וזאת ללא מימדי הכאוס (Realms of Chaos), מהם אמורים לנבוע שדי הכאוס המהווים נתח ניכר מהמשחק השלישי וטרם ברור האם וכיצד ישולבו במפת הענק. היוצרים מבטיחים הבדלים משמעותיים בין החלקים במפה, גם ברמת המאקרו, וגם ברמת המיקרו וניהול הקרבות הטקטיים, למשל ניהול קרבות הכיבוש בערים השונות. אפשר לראות הצצה קלה לאיך נראים החלקים החדשים שייתווספו במשחק החדש בסירטון שפירסמה המפתחת.

4. נתמך יותר מ... רוב המשחקים בעצם

תמיכה לאורך זמן במשחקים היא אלמנט חוזר בשנים האחרונות. בעוד רבים מהמפתחים כושלים בניסיון להפוך את המוצר שלהם לכזה שנחזור אליו שוב ושוב, ורבים אחרים מעדיפים ליצור אלמנט התמכרותי שמוכנס בעיקר כדי שנשלם להם כסף שוב ושוב, Creative Assembly הוכיחו את עצמם כסטודיו שתומך בשחקנים שלו, דואג להרחיב את עולם המשחק וה-Lore עבור הקהילה באופן קבוע ולבצע איזונים ושיפורים תכופים במשחק, ובעיקר קשוב לשחקנים. אמנם לא כל ההרחבות והתיקונים שנוספו למשחק שווים את התמחור שבו הם מוצעים (ובראייה ריאליסטית, רובם דווקא לא), אך המחויבות של CA לשיפור, ההתעקשות לספק עדכון חינמי מינורי לצד כל הרחבה בתשלום, האפשרות לשימוש חופשי במודים שנוצרו ע״י קהילת השחקנים, והלקחים שהם טוענים שהפיקו ומתכוונים ליישם במשחק החדש, גורמים לאופטימיות זהירה ולתקווה שהשקעה במשחק תתרגם להנאה לזמן ארוך.

5. הצצה מסקרנת לפוטנציאל הגיימינג של ה - Apple M1

זה לא סוד שבמשך שנים המושג ״גיימינג על מק״ היה מבחינת מוקצה עבור אפל ומשתמשיה, הרבה מכך נוכח ניצוחו הבלתי מתפשר של הוגה המוצר המקורי, סטיב ג׳ובס, על פס הייצור של אפל, שלצערנו הרב התחלחל מהמחשבה על שימוש במוצריו לגיימינג. אבל עם מעבר המושכות למנכ״לה הנוכחי לאחר פטירתו של הנ״ל, והחלטה עסקית מעניינת בהחלט של אפל להעביר את שבביה לייצור עצמי, המעבדים החדשים המתגלים כחזקים במידה מפתיעה ומהווים תחרות קשה גם ליצרניות הכבדות כמו אינטל ו-Nvidia, עולה שאלה מעניינת והיא האם מוצרי אפל החדשים, בהינתן תמיכה מספקת, מסוגלים להריץ משחקי AAA חדשים? 

על השאלה הזו, שוודאי טורדת את שנתם של מנכ״לי תעשיית החומרה לגיימינג כבר זמן מה, נזכה לקבל תשובה, גם אם מוגבלת וחלקית עם השקת המשחק. שכן מדובר באחד המשחקים הראשונים שיזכו לרוץ בצורה טבעית על המעבדים החדשים. אמנם Disco Elisyum סיפק טעימה מעניינת בנושא, כך גם Baldur's Gate 3 שנמצא עדיין בשלב הגישה המוקדמת, אך הכותר הגדול הראשון שסיים את פיתוחו לאחר שחרור המעבדים החדשים ואמור לדעת לנצל את יכולתם המלאה, כמו גם את יכולתם של ה-M1 Pro ו-M1 Max החדשים הוא TWW3. בשורה התחתונה, גם אם אין לכם עניין באסטרטגיה או פנטזיה או באופן כללי חיבה למוצרי אפל, שווה לעקוב אחר הביצועים של המשחק בפלטפורמה הזו. זו עשויה להיות יריית הפתיחה של עידן חדש.

6. הוא יגיע ל-Game Pass בהשקה, אז למה לא בעצם?

עד כאן הסיבות לשים עין על הכותר המסקרן הזה, גם בטייפון המשחקים שעומד להתרגש עלינו בקרוב. מוזמנים לספר לנו מדוע לדעתכם המשחק ראוי או לא ראוי להתעניינות בו כאן בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:40 11.02.2022 | טל טל (אורח)

    כתבה נהדרת, אני באמת חושב שהוא מתפספס בין הגשם של המשחקים שמגיעים בפברואר, זה חודש עמוס ממש בכותרים איכותיים על גבי כל הפלטפורמות. אישית אני מצפה לו - אני לא יודע כמה אני אצליח להחזיר, הקודם בסידרה היה מעניש מאוד מבחינתי והקרבות היו קשים לי מדי עד שהפסקתי לשחק, אבל באופן כללי - אם אני אצליח להשתלט על הקרבות אני כנראה אבלה לא מעט שעות על המשחק הזה.

    תודה על הכתבה!

  2. 2

       | פורסם ע"י