הרשמה

תעשיית הגיימינג מגיבה בעקבות הלחימה באוקראינה

חברות הגיימינג נוקטות בלא מעט צעדים בעקבות הלחימה באירופה

היום המלחמות הן לא רק בשדה הקרב ויש להן הרבה שלכות והשפעות

אנחנו משתדלים שלא לעסוק בנושאים פולטיים או ביטחוניים שלא קשורים לגיימינג אך ניראה כי הלחימה שמתנהלת באוקראינה בימים האחרונים משפיעה כמעט על כל דבר בעולם כשגם תעשיית המשחקים משופעת מהמצב וקשה להתעלם מכך. המצב הסורר כרגע באירופה הוביל לשרשרת של אירועים ויוזמות שונות על ידי אירגונים וחברות מכל רחבי הגלובוס. אומר מראש, זאת לא תיהיה כתבה שתקח צד בסכסוך ותקבע מי צודק וטועה או מי הם הרעים והטובים בכל הסיפור הזה. הכתבה הזאת תסכם ותציג את העובדות והאירועים שקרו בימים האחרונים בתעשייה בעקבות המצב באוקראינה, אנחנו מקווים שהשקט והשלום יחזרו במהרה וכולם יוכלו לחזור לבתים שלהם, לשחק במשחקים האהובים עליהם בשלווה.

הפסקת מכירות חומרה

לאחר כמה ימי לחימה, מדינות רבות סביב העולם החליטו להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה. אל הסנקציות שהטילו המדינות הצטרפו לא מעט חברות כדוגמאת אינטל שהוציאה לפני שבוע "הצהרת גינוי על פלישת רוסיה לאוקראינה והשעיית המשלוחים ללקוחות ברוסיה ובלרוס". ההחלטה של אינטל לעצור את המכירות והספקת המוצרים כגון מעבדים ורכיבי רשת שונים שמפתחת החברה לרוסיה ובלרוס זה בהחלט צעד דרמטי שיפגע ברווחי החברה אך למעשה אינטל היא ממש לא החברה היחידה שהולכת בדרך זאת. גם חברות Apple ו-Samsung הצטרפו לאינטל ולהפסקת המכירות כשיצרניות השבבים AMD ו-Nvidia הודיעו גם הן על הפסקת מכירות מוצריהן כדוגמאת מעבדים, כרטיסי מסך, שרתים ועוד. החברות לא הרחיבו על הצעד הזה יותר מידי ונכון לעכשיו ניראה שכל ענקיות השבבים משעות את פעילותן ברוסיה.

גם יצרניות הקונסולות הצטרפו לצעדי החרם שניראים בעולם כשחברת סוני הודיעה שהיא מצטרפת לקריאה העולמית לשלום באוקראינה. את הצעד הזה סוני תבצע על ידי הפסקת מכירות של קונסולות ה-PS4 ו-PS5 לצד הפסקת מכירות וגישה לשירותים, תוכנות ומשחקים בכך סוני גם מבטלת את השקת Gran Turismo 7 במדינה. חברת Nintendo הצטרפה לעצירת המכירות גם כן והיא הודיעה שהיא תפסיק את כל מכירות הקונסולות שלה בשטח המדינה. אל אלה הצטרפה הצלע השלישית- Microsoft שהודיעה על עצירת מכירות החברה ברוסיה כך שניראה שכל יצרניות חומרת הגיימינג הגדולות, בין אם זה במחשב או על קונסולות עצרו את מכירותיהן ברוסיה.

הפסקת מכירות משחקים

חברות החומרה לא לבדן כשלא מעט מפתחות משחקים הודיעו שהן יפסיקו את מכירות השירותים והמשחקים שלהן ברוסיה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, החברות שהודיעו על הפסקת מכירות ברוסיה הן: Sony, Nintendo, CD Projekt Red, Ubisoft, EA (שכניראה הייתה החברה הראשונה לעשות זאת) Take Two, Activision-Blizzard, Epic Games, ו-Microsoft. כמו שאפשר לראות, רוב ענקיות ותאגידי הגיימינג הודיעו שהן מפסיקות את המכירות של המשחקים שלהן ברוסיה כשיש גם לא מעט חברות פיתוח קטנות שהודיעו על צעדים דומים. חלק מהחברות כמו Sony גם לא מאפשרות להיכנס למשחקים שנרכשו כבר בעבר. יכול להיות שבזמן הקרוב ניראה את חלק מהשירותים שנחסמו חוזרים לעבוד בגלל נושאים משפטיים שכן החברות מכרו מוצרים כמו משחקי Online ו-Season Pass שהן מחוייבות לספק לרוכשים.

כמו שאמרתי, לא רק משחקים מפסיקים להימכר ברוסיה אלה גם שירותים שונים. חברת Netflix הודיעה שהיא תפסיק לספק את כל שירותיה ברוסיה "בעקבות הפלישה לאוקראינה". לצד הפסקת מכירות של קונסולות Xbox ומשחקים מבית החברה, מיקרוסופט הודיעה שהיא גם תפסיק למכור ולספק את שירותי ה-Game Pass ברוסיה. אירגון ESL הודיע מבטל את השתתפות הקבוצות Gambit ו-Virtus.pro מליגת CS:GO שתתקיים ביוני בעוד שחברת EA הודיעה שהיא תעצור את כל פעילותה ברוסיה ובלרוס וזה כולל רכישה של מטבעות ופריטים וירטואלים. אך לצד עצירת פעילות החברה במדינות אלה, ניראה ש-EA לקחה צעד נוסף כשנבחרת רוסיה בכדורגל וקבוצות המדינה הוסרו מ-FIFA וסקין של מסוק קרב רוסי ב-Battlefield 2042 הוסר גם כן. סגן נשיא Amazon Games הודיע שהחברה מפסיקה את הלוקליזציה של משחק ה-MMO האחרון שלה New World ברוסיה. כך שלצד מכירות חומרה גם רוב מכירות התוכנה ומשחקים במדינה הפסיקו עד להודעה חדשה. כן אגיד שעדיין יש שירותים שעובדים במדינה באופן רגיל כמו Steam.

העזרה בדרך

אך לצד האחדות שהציגו החברות בהפסקת הפעילות שלהן ברוסיה הייתה גם אחדות גדולה עוד יותר במתן עזרה לתושבים באוקראינה כשעשרות חברות הודיעו על תרומות כספיות. לצד ההודעה על הפסקת פעילות ברוסיה, סוני הודיעה על תרומה של 2 מיליון דולר לאירגון UNHCR, אינטל השיקה קמפיין תרומות שגייס כבר למעלה מ-1.2 מיליון דולר עבור מאמצי הסיוע, חברת Bungie הודיעה שהיא תתרום 100% מההכנסות של 48 השעות הראשונות של Game2Give עבור סיוע הומניטרי. Raw Fury הודיעו שהם יתרמו לצלב האדום האוקראיני, חברות Techland ו-CPR הודיעו שכל אחת מהן תתרום 230 אלף דולר לאירגון PAH.

המפתח של Slipways הודיע שהוא יתרום מ-100% מההכנסות של המשחק בשבוע לצלב האדום - סכום שעמד על 16,200 דולר, מיקרוסופט הודיעה על תרומה של 200 אלף יורו לצלב האדום האוקראיני, תאגיד Embracer Group שמחזיק בחברות פיתוח מוכרות כמו Deep Silver ו-THQ Nordic הודיע על תרומה בסך מיליון דולר עבור סיוע הומניטרי, חברת Unity הודיעה שהיא תתרום 3 דולרים עבור כל דולר שיתרם על ידי עובדי החברה, ג'ון רומרו (John Romero) הוציא מפה חדשה ל-DOOM II שתמכר ב-5 יורו וכל ההנכסות ממכירותיה ילכו לטובת הצלב האדום, חברת Plarium הישראלית שמעסיקה מאות מפתחים אוקראינים הודיעה שהיא תורמת 500 אלף דולר לצלב האדום וחברת Remedy הודיעה גם כן על תרומה של 50 אלף יורו לצלב האדום.

פוקימון הודיעו שהם יתרמו כ-200 אלף דולר לאירגון GlobalGiving ובדומה ל-Slipways, גם המפתחים של This War of MIne הודיעו שכל ההכנסות מהמשחק וחבילות ההרחבה שלו יתרמו לצלב האדום. אך לצד יוזמות ותרומות מצד החברות היו גם לא מעט יוזמות של גיימרים מסביב לעולם כשהבולטת בהם היא באנדל המשחקים של Itch.io. הבאנדל מתרחב בכל עת אך נכון לזמן זה הוא מכיל כ-992 פריטים שנמכרים עבור 10 דולרים. כל ההכנסות שעומדות כרגע על 3,736,417 דולרים יתרמו על ידי Itch.io כשנכון לעכשיו יעד הגיוס (שגם הוא נשבר ועולה כל הזמן) עומד על 4 מיליון דולר. אנחנו מאוד ממליצים על הבאנדל שכולל המון משחקים נהדרים ששווה לכם לנסות במחיר שהוא בגדר בדיחה כשהכסף גם הולך למטרה טובה.

 מעל הכל נזכיר שמלחמה היא דבר נורא לכל הצדדים וכמו שאמרנו בהתחלה, אנחנו מקווים שהשקט יחזור לאיזור כמה שיותר מהר וכולם יוכלו לחזור לשחק בשלווה ובביטחון בבית שלהם.
נשמח לשמוע מה דעתכם על העניין? האם היו דברים שפיספסתי? האם הפסקת המכירות מצד החברות היא המעשה הנכון? האם התרומות שלהן אמיתיות או שהן נעשו רק לשם יחסי ציבור? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:34 11.03.2022 | יושב על הגדר יושב על הגדר (אורח)

    איזה הסתייגות מיותרת ("אומר מראש, זאת לא תיהיה כתבה שתקח צד בסכסוך ותקבע מי צודק וטועה או מי הם הרעים והטובים בכל הסיפור הזה.")
    מעצמה גרעינית תוקפת מדינה ריבונית ללא שום התגרות וכנגד כל מוסכמה בינ"ל. זה לא ביבי או לא ביבי.
    הכביכול נטרליות פה זועקת ממש. פשוט למחוק את השורה המבישה הזאת.

  2. 2

    15:46 11.03.2022 | נתנאל נתנאל (אורח)

    אני מבין את אי הרצון להתעסק בנושאים פוליטים או ביטחוניים, אבל במצב כזה זה פשוט מחייב. זה לא בחירות או מחלוקת כלשהי, במקרה הזה זה ברור נורא מי "הטובים" ומי "הרעים", לתקוף בתי חולים ורודן שמאיים בשימוש בנשק גרעיני כי עפו לו כמה ברגים. הפעם היה אפשר לקחת צד במלחמה הזאת, זה לא שאתם מדינה שיכולים להיות לה אינטרסים מובהקים לשתוק, זאת פשוט טעות מוסרית.

  3. 3

    18:37 11.03.2022 | היחיד ששם לב היחיד ששם לב (אורח)

    אין קשר בין הכתבה הזאת לבין הדעות של הכתבים והאתר על המלחמה הזבל הזאת. הבחור הזה החליט לעשות כתבת סיכום על איך תעשיית הגיימינג הגיבה להתקפה הרוסית ואלה עשה עבודה אחלה אתם סתם יוצאים עליו כי הוא אמר שהכתבה לא בוחרת צד ומסכמת את התגובות.

  4. 4

       | פורסם ע"י