הרשמה

ביקורת: WWE 2K22 - פייס טרן

שמואל מתוודה על אהבתו להיאבקות מקצועית (או ספורט בידורי כמו ש-WWE מתעקשים לקרוא לזה) בביקורת המלאה שלו ל-WWE 2K22!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/03/2022

בעוד שלא מדובר במשחק הספורט הבידורי המושלם שכולנו רצינו, WWE 2K22 עושה את העבודה והוא באמת משחק כיפי שמעריצי WWE והיאבקות מקצועית ירצו לשחק

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אני, שמואל מקונן, בן 30, גיימר מזה 26 שנים, בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים - חובב היאבקות מקצועית. מה זה "חובב" - אני חי ונושם את התעשייה הזו בתכל'ס מאז שאני ילד. זה נכון שהייתה תקופה בין הגילאים 15 ל-21 שלא עקבתי אחרי WWE, אבל חזרתי לאהבה הישנה שלי בכל הכוח ובלי להתנצל. מה זה "בלי להתנצל" - התחלתי לצפות ב-WWE, Impact ו-NJPW, כשאני עוקב אחרי המתאבקים, הסיפורים והקרבות הגדולים. בגזרת הגיימינג לא ראינו משחקי היאבקות טובים באמת מאז WWE 2K13 ובטח שלא ברמה של WWE Smackdown! Here Comes The Pain האייקוני. זה לא עזר שהמשחק הגדול האחרון של החברה, WWE 2K20, היה כישלון בכל קנה מידה, כשאפילו סירבתי לסקר אותו. אחרי הבלגן הזה 2K החליטה לשנס מותניים, לקחת טווח של שנה ולפתח משחק טוב באמת לשם שינוי. האם זה הצליח להם?

כןןןן, זה הביג שואו!

התשובה היא בגדול כן, אבל יש הרבה סיבות לכך, ונתחיל מהגדולה ביותר: המשחקיות. במשחקים הקודמים השליטה הייתה מאוד לא אינטואיטיבית. לא מסובכת יותר מדי ברגע שלומדים אותה, אבל עם קומבינציות שונות למהלכים ומנגנון לחימה וקאונטרים שדרשו מהשחקן ללמוד את המשחק כמו שצריך, הייתם צריכים לשחק במשחקים הקודמים או לפחות במשחק שיצא באותה התקופה כדי לדעת לשחק בצורה טובה. המשחק החדש מפשט את החוויה ומעביר את המשחק למנגנון קומבואים עם מתקפה חלשה, חזקה ותפיסה. ממתקפות חלשות אפשר להתחיל קומבואים בשילוב של מתקפות חלשות ותפיסות. את הקומבואים ניתן לחסום בעזרת ניחוש של הסוג של המתקפה הבאה, כשאת רוב המתקפות תוכלו לחסום עם לחיצה ארוכה על מקש המשולש/Y ואם לחצתם על המקש בזמן, אתם תוכלו לעשות קאונטר למתקפה משלכם.

זה הרבה יותר פשוט ממשחקים קודמים, אבל מצד שני זה גם הרבה יותר מזמין לשחקנים חדשים. אחד הדברים שהכי תסכלו אותי במשחקי WWE הקודמים הוא שהיה קשה מאוד להושיב מישהי לידך, לתת לה שלט ולומר לה להתחרע בזירה. המשחק החדש נותן לשחקנים חדשים הרבה יכולות לעשות נזק וגם נותן פרומפטים יפים על המסך שיעזרו לשחקנים לדעת מה הם עשו טוב ומה הם יכולים לעשות עכשיו. מהצד השני, לשחקנים וותיקים עדיין יש אפשרויות לבצע מתקפות מיוחדות ומגניבות כמו Lionsault לדוגמא, ובכך המשחק מצליח לתת לשחקנים חדשים וישנים אופציה ליהנות מהמשחק.

כרגיל לא הכל מושלם: המשחק מכיל כפתור להתחמקות שהוא יעיל בערך כמו התפקיד של ברנדון ב-"The Elite". הוא לא נחוץ כשיש את כפתור הקאונטר שנותן לי את האופציה להתחיל קומבו משלי. בנוסף, מנגנון הקומבו ברייקר עובד מאוד חזק על ניחושים של המתקפה הבאה של היריב. יהיו אנשים שיאהבו את זה, אני לא מתחבר לקונספט הזה עוד מ-Killer Instinct. בנוסף, היו לי לא מעט רגעים בהם המשחק החליט לפספס לי קפיצה, חבטה או תפיסה בגלל... סיבות. זה לא שלא הייתי באזור הנכון או בקרבת היריב, המשחק פשוט החליט לפספס את המכה. יש כמובן גם את הקטע הנהדר עם קרבות Tag עם ה-AI של המשחק שמחליט לעשות מה שבא לו ולהרוס לכם קרבות שכמעט ניצחתם. באגים כאלה זה משהו שאני כבר רגיל אליו במשחקי WWE 2K, אבל זה לא שזה משהו שצריך להיות שם.

אבל גם עם הבאגים האלה (ועוד באגים אחרים שקיימים שם), המשחק הזה משחק נהדר והכי חשוב - נראה נהדר. אני חושב שזה הכי טוב שמשחק WWE נראה אי פעם, כשהמתאבקים עצמם נראים פנטסטי, הזירות נהדרות והשינוי בזווית המצלמה גורמת למשחק להרגיש יותר מציאותי. לא כולם נראים מדהים, ברט הארט קיבל קצת פחות אהבה מכמה סופרסטארים אחרים (כרגיל לצערי), אבל לרוב העבודה שנעשתה עם המנוע הגרפי המחודש היא נהדרת ובאמת ראויה לציון.

Viva La Rey Mysterio

כיף לראות את WWE נותנת כבוד למתאבק שמגיע לו וה-Showcase שהיא עשתה ל-Rey Mysterio האגדי פשוט נהדר. המשחק מעביר אתכם דרך נקודות וקרבות מרכזיים בקריירה של מיסטריו, מימיו ב-WCW והקרבות שלו ב-WCW ועד לקרבות האליפות הרבים שהיו לו. בזמן הקרבות המשחק יבקש מכם לעשות כל מיני מתקפות שונות ובכך מקדם את הקרב כמו שהוא התרחש במציאות. זה היה ממש מדהים לראות את המשחק עובר מקרב במנוע של המשחק לסרטון של הקרב עצמו בצורה שהייתה חלקה - זה מסוג הדברים שגורמים לשחקן לפלוט בקול "איזה מגניב!". אגב, הדגש על אדי גררו ב-Showcase ריגש אותי באופן אישי כמעריץ של הז'אנר.

האם הייתי רוצה שיהיו עוד קרבות מעניינים מההיסטוריה שלו, כמו התקופה הקצרה שלו ב-ECW למשל? אולי - למרות שמה שהיה כאן היה מעולה, אני מרגיש שההיסטוריה של מיסטריו היא הרבה יותר רחבה ממה שהציגו פה ב-WWE 2K22. מה שכאן מצוין, אבל עם השמטות גדולות כמו קרב האליפות האייקוני שלו נגד רנדי אורטון וקורט אנגל (הסיבה לכך תופיע בהמשך) והראן המדהים שלו בקרב ה-Royal Rumble של 2006 בו הוא זכה אחרי שהוא נכנס לתחרות ראשון, קשה שלא לחשוב שהמפתחים פספסו אופציה לתת כבוד גדול אף יותר למתאבק גדול מהחיים. עדיין, אם אתם אוהבים את ריי מיסטריו ורוצים ללמוד עוד קצת עליו (ועל קומבואים ומתקפות שונות במשחק), זה יופי של מוד.

!!!MyGM, you're FIREDDD

לפני שאני אגע בלמה MyGM איכזב אותי (כמו שהכותרת מרמזת), כמה מילים על שאר מצבי המשחק המרכזיים של WWE 2K22. אם יש משהו שלמדתי מלצפות בסרטונים של היוטיוברים BDE ו-DenkOps (כריס דיינג'ר), הוא שאסור לזלזל במצב המשחק MyUniverse, ואם להיות כן איתכם - זה אולי המוד הכי משעשע שיש במשחק הזה. האופציה לעשות דראפט משלכם לכל מיני סופרסטארים ולראות מה יקרה איתם לאורך תקופה של שנה יוצר סיטואציות ממש מצחיקות. האופציה לקחת מתאבק משלכם ולנצח בקרבות השונים כדי לעלות בדרגות ולהפוך לאלוף קיימת שם, כן, אבל בשיא הכנות: אחת הסיבות שהביקורת הזאת התעכבה טיפה היא כי יצרתי MyUniverse עם בובי לאשלי כמתאבק Mid-Card ולנסות לראות כמה מהר הוא ישיג את אליפות ארה"ב (רמז, ממש מהר).

MyRise הוא ההפתעה הגדולה ביותר של המשחק הזה. זהו פחות או יותר מצב הסיפור של המשחק שמאפשר לכם ליצור מתאבק משלכם ולקחת אותו למסע ממרכז הביצועים של ה-WWE עד לאליפות העולם. רואים שהרבה השקעה הלכה על מצב המשחק הזה כשבמהלך הסיפור תוכלו לעשות בחירות שיקחו את הקריירה שלכם לכיוונים חדשים כשאתם לא חייבים להילחם בכל הקרבות והמשחק נותן לכם לוותר על קרבות מסוימים או לבצע אותן בדרכים אחרות. ביצוע של קרבות סיפור מסוימים יתנו לכם נקודות איתן תוכלו לשפר את יכולות ההתקפה וההגנה שלכם. כרגיל למצבי הסיפור של משחקי הספורט של 2K - הדיבוב של הדמויות השונות הוא על הפנים והכתיבה מאוד קרינג'ית, אבל MyRise עושה את העבודה כמו שצריך - כל עוד אתם מתייחסים אליו כ-Work שלם מתחילתו ועד סופו ופחות כתצוגה אמיתית של מאחורי הקלעים של WWE.

MyGM הוא פשוט אכזבה. לא כי זה מצב משחק לא טוב, הוא פשוט הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי שהוא הולך להיות. המוד הזה מאפשר לכם לעשות את מה ש-MyUniverse מאפשר לכם, רק עם שליטה מוחלטת בקרבות, הפרומואים, המיקום של הקרבות והסופרסטארים שלכם למשך שנה. המוד עצמו ממש חמוד והעובדה שניתן לשחק אותו עם עוד חבר יריב שמארגן את הקרבות שלו הוא ממש מעניין ונותן לכם יריבות אמיתית במטרה להבין אילו קרבות עובדים אחד עם השני. תוסיפו לכך הפתעות קטנות כמו בקשות של סופרסטארים לקרבות מיוחדים וחשיבות של שמירה על הכושר של המתאבקים ואתם מקבלים אחלה מוד לחובבי הז'אנר.

אז למה הוא מאכזב אותי? האמת שאני פשוט ציפיתי להרבה יותר שליטה בסיפורים. ציפיתי להיות מסוגל לשלוט בצורה אוטומטית במי ינצח ומי יפסיד וליצור יריבויות וסיפורים אמיתיים ולא פשוט סימולציות של "מי ינצח" כשאני חייב לגעת בעצמי ביריבויות ולהחליט מי יפסיד או ינצח על ידי כך שאני אשחק בעצמי. שוב, זה עדיין אחלה מוד - פשוט ציפיתי ליותר ממנו. אולי במשחק של השנה הבאה. MyFactions הוא עוד מוד חמוד שמאפשר לכם לבנות חבורה של מתאבקים שעובדים יחד, או Faction, ולעזור להם להשתלט על החברה. מצד אחד זה מוד שעשוי דווקא דיי טוב עם אתגרים נחמדים ואלמנט איסוף קלפים (שמהם תבנו את הקבוצה שלכם) מאוד ממכר, אבל מהצד השני כל המוד הזה הריח לי יותר מדי כמו מוד ה-"מיקרו-רכישות" שהיה חסר למשחק לזה. לפחות זה מוד שחקן יחיד (גם אם הוא רק באונליין).

שמישהו ישלח את הסגל של המשחק ל-Botchamania

רק לפני סיום הביקורת, מילה אחרונה לגבי הסגל של המשחק. בשנתיים האחרונות WWE שיחררה המון מתאבקים ואנשי צוות לפי מה שהם קוראים לו "שיקולים כלכליים". נניח בצד רגע את מה שאני חושב על השיקולים האלה באופן יחסי לרווחים האדירים של WWE בתקופת הקורונה, מה שזה בפועל אומר הוא שהרבה מתאבקים שהיו אמורים להופיע במשחק לא הופיעו כתוצאה מכך. בעוד שיש רשימה של אנשים שאני לא מופתע שלא נמצאים בסגל של המשחק כמו אדם קול, בובי פיש ודניאל בריאן (או בריאן דניאלסון) שעברו למתחרה הגדולה AEW, המשחק לא מכיל כמה אגדות שהייתי מצפה למצוא במשחק שכזה.

אני לא מבין, למה מתאבקים אגדיים כמו ריקי סטימבוט וקורט אנגל לא נמצאים בסגל של המשחק? למה מתאבקים מסוימים שעדיין עובדים ומופיעים במקומות שקשורים ל-WWE כמו פייג' וזלינה ווגה (שעדיין מתאבקת עבור החברה, אגב!) לא מופיעים במשחק? אגב, גם כמה טראקים ושירי כניסה נהדרים נשארו בחוץ כמו המוזיקה הנהדרת של Undisputed Era או מוזיקת הכניסה הבאמת אגדית של DX. אם העניין הוא של זכויות יוצרים, זה מאוד מוזר. אם העניין הוא זמן, אז היה שווה לדחות את המשחק עוד קצת ולהוציא אותו עם כל התוכן הזה. אבל לצערי, אני פשוט מניח שזה עניין של כסף ושחלק מהתוכן החסר שדיברתי עליו ישוחרר כ-DLC בתשלום.

פה אפשר להודות ל-2K ול-WWE על כך שהשאירו את האופציה ליצור דמויות ולהוריד אותן בעזרת מנגנון ה-Custom Superstars שלה. בזכות הכמות הגדולה של האנימציות שהזכרתי בתחילת הביקורת, קיבלנו רפרזנטציות מאוד טובות של מתאבקים כמו בריאן דניאלסון, אדם קול ו-CM פאנק, יחד עם האופציה להוריד תוכנית שלמה עם לוגואים והכל של AEW (זה באמת הזייה בעיניי). כמובן שזה לא פותר את בעיית המוזיקה, אבל זה הרבה יותר כיף לקחת את הדמויות האלה ל-MyUniverse בדראפט ולתת לדמיון להתפרע איתן. חוץ מזה שאני בטוח שקהילת המודים על ה-PC תמצא לנו פתרונות. עדיין, גם עם האופציות הללו, זהו אחד מהסגלים הכי לא מעניינים שהיו בסדרת המשחקים הזו כבר המון שנים.

השורה התחתונה

בעוד שלא מדובר במשחק הספורט הבידורי המושלם שכולנו רצינו, WWE 2K22 עושה את העבודה והוא באמת משחק כיפי שמעריצי WWE ירצו לשחק. המשחקיות קיבלה שיפורים נהדרים שהופכים את המשחק לנגיש וכיפי יותר לשחקנים חדשים, המשחק פחות באגי מ-2K20, הסופרסטארים נראים הכי טוב שהם נראו אי פעם, ומצבי ה-MyRise וה-MyUniverse כיפיים ומספקים שעות של הנאה ממכרת. למשחק כן יש פאלטות רציניות, בעיקר בגזרת מצב ה-MyGM שהתגלה כמצב משחק מאוד בסיסי ופחות מלהיב משחשבתי שהוא יהיה וסגל הסופרסטארים שחטף מכה הודות לניהול הנפלא של WWE, אבל הוא מצליח לפצות על כך בכך שהוא פשוט משחק כיפי ומהנה למעריצי היאבקות מכל הסוגים. אם ויתרתם על WWE 2K20 וחיכיתם לדבר הגדול הבא - אז הנה הוא הגיע. Let's get ready to rumble.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • שיפורים גרפיים רבים שגורמים למשחק להיראות מצוין
  • השינויים למשחקיות מנגישים אותה לשחקנים חדשים
  • MyRise ממש הפתיע לטובה
  • MyUniverse כיף כמו תמיד ויקסום למעריצים
  • ה-Showcase ל-Rey Mysterio עשוי נפלא

הרע

  • MyGM טוב, אבל בסיסי מדי
  • סגל הדמויות במשחק הוא החלש מזה שנים
  • המשחק עדיין סובל מבאגים ובעיות של משחקים ישנים

וה-WOOOOOOOO

  • !MEAANNN, WOO! BY GOD! GENE
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י