הרשמה

ביקורת: LG UltraGear GP9

ספיקר גיימינג? זאת פעם ראשונה שאנחנו שומעים על מוצר שכזה! בואו נקרא מה שמואל חשב עליו!

זה אולי פתרון סופר ספציפי, אבל עם איכות שמע טובה ופתרון מיקרופון מובנה, זהו דווקא אחד המוצרים הכי מפתיעים של החברה.

עותק לביקורת סופק לנו על ידי קבוצת ח.י. ו-LG ישראל, תודה רבה!

טוב, זאת פעם ראשונה שמוצר כזה עובר אצלי. היו אצלי טלוויזיות מטורפות של סוני ושל LG, מחשבים ניידים, אוזניות גיימינג, עכברים, אפילו כונני SSD עברו אצלי - אבל ספיקר גיימינג? זה חדש. המוצר המעניין של LG אמור לספק לגיימרים שקונים אותו את החבילה המלאה: מצד אחד רמקול סראונד היקפי שמספק לכם צלילים מכל עבר בדומה לאוזניות גיימינג טובות ומצד שני גם מיקרופון איתו תוכלו לדבר עם חברים מבלי לחבר אוזניות או מיקרופון חיצוני. תוסיפו לכך גם תמיכה בפורמט DTS ואתם מקבלים כאן מוצר שכש-LG הציעו לנו אותו לסקירה - לא יכלנו לסרב. אז איך הספיקר של LG? בואו נראה.

מה בקופסה?

ה-UltraGear GP9 מגיע באריזה קטנה וקומפקטית המכילה את המכשיר עצמו, חיבורים לחשמל וספק כוח ו-חיבור USB למחשב. אני ציפיתי באיזשהו מקום למצוא גם כבל טוסלינק לחיבור האופטי של הספיקר, אבל LG לא מספקת אותו באריזה ותיאלצו לרכוש אחד בנפרד (זה איזה 30 שקל - לא אבדה נוראית). אם כבר נגעתי בחיבורים של הרמקול: ה-GP9 מגיע עם חיבור AUX, חיבור לאוזניות 3.5 מ"מ, חיבור USB-C לחיבור למחשב וכניסה לכבל אופטי - כולם נמצאים בצד האחורי של המכשיר.

ה-GP9 עצמו מעוצב דווקא לא רע בכלל. זה נכון שהוא עבה יחסית, אבל הוא מצליח להיראות דיי מגניב עם כמה בחירות עיצוביות שמאוד אהבתי: חיבורי החשמל, ה-USB והחיבור האופטי מוסתרים על ידי דלת גומי שניתן לפתוח מלמעלה למטה ובכך דואגים לכך שהמכשיר ייראה סולידי ונקי במצב נייד וישתלב יפה בלי הרבה בלגן של כבלים במצב נייח מתחת למסך שלכם או לצד המחשב/קונסולה שלכם. גלגל הווליום של המכשיר גדול ומרגיש נהדר לסיבוב (אין מה לעשות, אלה הדברים הקטנים שנותנים לי סיפוק) והכפתורים על הספיקר גדולים וברורים. עוד בחירה עיצובית שאני ממש אוהב היא אולי קטנה אבל בעיניי היא תורמת לשיפור איכות הסאונד וחווית המשתמש: הזווית של המכשיר.

ה-GP9 עוצב כך שהרמקולים יהיו מוטים לכיוון השחקן ולא פשוט קדימה, כמו סאונד-ברים אחרים. הבחירה הקטנה הזו רק מוכיחה לי תמה שתחזור הרבה בביקורת הזו: זהו מוצר שנועד לעבודה שולחנית. הוא לא גדול במיוחד, לא כבד במיוחד (שוקל קילו וחצי) הוא מעוצב בצורה שתקסום לאנשים שישחקו מול מחשב וגם העיצוב שלו עם התאורות השונות והסיפוק שבכפתורים השונים וגלגל הווליום תורמים לתחושה ש-LG רצו שאתעסק עם הכפתורים ואשנה הגדרות בזמן משחק ותוך כדי עבודה. סך הכל, עבודה טובה של LG במובן הזה.

גם רמקולים וגם מיקרופון - זה עובד?

נתחיל באיכות השמע: LG מבטיחה לרוכש המאושר "רזולוציית שמע גבוהה" וסראונד היקפי שיוכל לספק לשחקן מידע על מיקום של עצמים ואויבים לפי כיוון הצלילים שהם מפיקים. במובן הזה LG מצליחה לעשות את העבודה עם ה-GP9, אבל זו לא הייתה חוויה שבאמת ריגשה אותי. הסאונד שה-GP9 מפיק אכן עושה עבודה דומה לזו של אוזניות סראונד, בכך שבמשחקים כמו Overwatch או CS יכלתי לשמוע צעדים של אויבים מכיוונים שונים במפה, אבל הייתי צריך להגביר את הווליום ממש כדי באמת לזהות את הפיצ'ר הזה. במרחק סביר מכם - מתחת למסך או בצידו - אתם עדיין תשימו לב לפונקציונאליות הזו, אבל רק אם ממש תחפשו אותה. אני מניח שזה יתרון גדול של אוזניות סראונד במובן הזה.

זהו גם לא ספיקר לאודיופילים - שמיעה של מוזיקה או פודקאסטים לא הראתה יתרונות משמעותיים על פני סאונד-ברים זולים יותר וזה ברור שהכיוון המרכזי של LG עם המוצר הזה היה גיימינג. למוצר יש שלושה מצבי חיבור למכשירים שלכם: אופטי, Bluetooth ועם USB, ואני פשוט מפציר בכם להשתמש בחיבור אופטי או עם USB כי הם מספקים את איכות הסאונד הכי טובה מבין השלוש שבדקתי. מה שכן, העובדה שמדובר ברמקול נייד כן משחקת לטובתו במובן הזה שתוכלו להעביר אותו בקלות בין חדרים או אפילו בין בתים (הוא יחזיק לכם קצת מתחת לחמש שעות לפי הבדיקה שלי). רמת הווליום שלו גם הייתה טובה (למרות שאין לי איך לבדוק את זה במדויק כי אין לי מד דציבלים אמין), למרות שאני באמת חושב שהרמקול יתאים יותר לסטאפים של מחשב/קונסולה על שולחן מול השחקן ופחות לטלוויזיות במרחק מסוים ממנו.

כמו שציינתי בחלק הקודם של הביקורת, הספיקר גם מכיל אופציה לחיבור אוזניות ומתפקד כשדרוג לסראונד 7.1. כמו שציינתי קודם לגבי האיכות של אוזניות סראונד - בעיניי זה חובה למשחקים (זה גם למה אני מציין את זה כל פעם כשמשחק ל-Switch תומך בסראונד), אבל השוס הגדול היא תמיכה ב-DTS Headphone:X. אין המון משחקים שתומכים כרגע בפורמט הסאונד המרחבי של DTS (לי יש רק אחד מהמשחקים האלה בבעלותי: Final Fantasy XV), אבל חוויית השמע עם הטכנולוגיה הזו היא באמת (באמת) נהדרת. בגלל העובדה שאין הרבה משחקים שתומכים ב-DTS אני לא מתעכב עליו יותר מדי, אבל החוויה הייתה טובה מספיק כדי לציין אותה בביקורת. אתם יכולים לשלוט ולהגדיר אקוולייזר מותאם על ידי האפליקציה של המכשיר, LG XBoom, שהייתה מאוד נוחה לתפעול ואפשרה גם שינוי של הצבע של האור שהספיקר מפיק (נו, זה גיימינג, חייב להיות משהו עם תאורה צבעונית).

אז הסאונד ושאר הפיצ'רים של ה-GP9 הם סבבה לגמרי - לא מפיל מהרגליים, אבל עושה את העבודה ש-LG הבטיחה לנו. איפה שהספיקר של החברה הקוריאנית באמת הפתיע לטובה היה במיקרופון שלו. LG מבטיחה יכולת לדבר עם החברים שלכם בצ'אט קולי מבלי להשתמש במיקרופון נוסף או אפילו לחבר אחד למכשיר עצמו - גם כשה-GP9 משמיע צלילים וסאונד ממשחקים. אין לי מושג איזו מאגיה שחורה המהנדסים של המוצר הפעילו על ה-GP9, אבל זה עובד. זה פשוט עובד. איכשהו, בדרך קסם, החברים בדיסקורד הצליחו לשמוע אותי (ורק אותי יש לציין), בזמן ששיחקתי במשחקים שונים כשהסאונד שלהם התנגן מהמכשיר עצמו. אני מכיר שתוכנות כמו Zoom מצליחות לעשות את זה, אבל זאת פעם ראשונה שאני רואה ספיקר שעושה את זה בצורה דיפולטית. זה לא שהמיקרופון מעולה או משהו, הוא מאוד ממוצע, אבל העובדה שאנשים עדיין יכלו לזהות את הקול שלי ואת מה שאני אומר בצורה יחסית נקייה הדהימה אותי.

פסקה אחרונה על המחיר של המוצר: במהלך המחקר לגבי ה-GP9 כהכנה לכתיבת הביקורת, ראיתי שהרבה אנשים נמנעים או נרתעים מקניית המוצר עקב המחיר הגבוה שלו בחו"ל: 500 דולר. אני יודע איך מוצרים מתומחרים בארץ ומשיחות עם אנשים בתעשייה אני גם מבין למה יש פער במחירים. ועדיין - מחיר גבוה על ה-GP9 פשוט ירתיע אנשים מלקנות אותו, שזה ממש מצחיק כי מדובר במוצר טוב מאוד, שיקסום להרבה אנשים שלא אוהבים לשחק עם אוזניות ולא רוצים להוציא את הכסף הזה על קנייה של מיקרופון רגיל + רמקולים למחשב. המצב יהיה אפילו נכון יותר לאנשים שרוצים פתרון סאונד בלבד, שזה שוב משעשע כי התמיכה ב-DTS Headphone:X והשיפור שהספיקרים נותנים לאוזניות קיימות במשחק על ה-PC היא נהדרת. אני מאוד מקווה שהתמחור של ה-GP9 בארץ יהיה מספיק אטרקטיבי בשביל שאנשים ירצו לקנות אותו (אזור ה-1500 ש"ח יהיה סביר לפי דעתי, 2000 כבר יהיה סופר מוגזם).

השורה התחתונה

ה-UltraGear GP9 יהווה פתרון טוב רק לאנשים ספציפיים ומקרים מאוד ספציפיים, אז נסכם רגע: לאלו מכם שמחפשים פתרון רמקולים + מיקרופון טוב למחשבים שלהם (בעיקר מחשבים ניידים, אגב) או לקונסולות שמחוברות ישירות למסך על שולחן ולא לטלוויזיה עם פתרון Sound Bar טוב, ה-UltraGear GP9 ייתן עבודה ובגדול. איכות השמע טובה ומספקת את הסראונד ש-LG מבטיחה, והתמיכה ב-DTS Headphone:X ובאוזניות סראונד 7.1 משפרת באופן יוצא מהכלל משחקים התומכים באופציה הזו (למרות שאין עדיין הרבה משחקים שתומכים באופציה הזו וחבל). האם זה מוצר חובה לבילד שלכם? לפי דעתי, אם אתם אודיופילים ואנשים שרוצים את הסאונד הכי טוב לסטאפ שלהם - אתם תצטרכו לחפש רמקולים שיתאימו ספציפית לזה, אבל אלו מכם שירצו ספיקר טוב ועל הדרך לקבל גם מיקרופון בקומבו שאת העובדה שהוא עובד כמו שהוא עובד אני רק יכול להגדיר כמאגיה שחורה, ה-GP9 יהווה אופציה טובה. אני חייב לומר שבאתי מאוד סקפטי לביקורת הזו אבל אני בסך הכל הופתעתי לטובה. עבודה טובה של LG.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות שמע טובה
  • המיקרופון עובד נהדר בצורה מפתיעה
  • יופי של עיצוב של המכשיר
  • התמיכה ב-DTS Headphone:X מבורכת

הרע

  • נופל באיכות הסאונד מרמקולים וסאונד-ברים אחרים
  • גם עם עיצוב טוב הוא עדיין יחסית עבה וכבד

והמחיר

  • אני רק יכול לקוות שהתמחור שלו יהיה טוב כאן בארץ.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:42 15.04.2022 | המאסטר המאסטר (אורח)

    נשמע טוב. אם יעלה סביר אולי 1500 אולי אשקול קנייה

  2. 2

       | פורסם ע"י