הרשמה

לכבוד יום העצמאות: כמה משחקים ישראליים שתוכלו לקנות כבר היום!

לכבוד יום העצמאות, שמואל מספר לנו על כמה משחקים ישראליים שתוכלו לתמוך בהם!

אקשן, פלטפורמה, פאזלים, הרפתקה, אימה - הכל מתוצרת הארץ!

טוב, לכבוד יום העצמאות שבא עלינו לטובה, החלטתי לתת כבוד לתעשיית הגיימינג הישראלית ולתת כאן המלצות לכמה משחקים של יוצרים ישראליים שתוכלו לקנות כבר היום ולתמוך בהם, במשחקים שלהם ובתעשיית הגיימינג הישראלית. כפי שמיד תראו, המשחקים כאן שונים ומגוונים, כך שאני מאמין שאתם תוכלו למצוא כאן את המשחק שידבר אליכם מהרשימה כאן. אני גם שמח לבשר שחלק גדול מהמשחקים כאן ברשימה סוקרו על ידינו באתר (למרות שטיפה חבל לי על אלו שפספסנו). בכל מקרה, מתחת לכל משחק שסיקרנו תוכלו למצוא קישור לביקורת שלנו ועוד קישור לקנייה של המשחק בחנות הדיגיטלית של Steam.

FuzzBall - ShadowLair Games Limited

נתחיל במסיבה עם משחק מסיבה! FuzzBall היה המשחק השני שאת מפתחיו ראיינתי במסגרת סדרת הראיונות שלי עם מפתחים ישראליים שהתחילה ב-2020. משחק המסיבה הזה יאפשר לכם לשחק במגוון של משחקים בסגנון סמאש, כשתוכלו לקחת את החיה הפלאפית האהובה עליכם לקרב על המוות! ...יצא לי טיפה מורבידי, אבל זה משחק ממש חמוד, תאמינו לי. באופן מפתיע, זה גם המשחק היחיד ברשימה שיצא אקסקלוסיבית לקונסולות, אז להלן קישור לקנייה בחנויות של Xbox ו-PlayStation!

קישור לעמוד של FuzzBall ב-Xbox

קישור לעמוד של FuzzBall ב-PlayStation

GRIME - Clover Bite

אחד ממשחקי השנה שלי ל-2021, המקום הרביעי שלי ברשימת פסקולי השנה לשנת 2021 - הגיע מישראל. כל-כך מחמם לי את הלב שאני יכול לומר שהייתי שם מההתחלה וראיינתי את המפתחים בוגרי תוכנית פיתוח משחקי המחשב של תילתן על משחק אקשן/מטרוידואניה שלימים הפך להיות אחת הסנסציות הגדולות שהגיעו מישראל. המשחק הנהדר הזה הוא מאתגר כמו שהוא שאפתני, יפה כמו שהוא אכזרי ונשמע נהדר לכל אורכו. אם אתם חובבים את הז'אנר, זה משחק שאני יכול להמליץ עליו בכיף.

ביקורת: GRIME - לב מאבן, אבל ענק

קישור לעמוד של GRIME ב-Steam

פיפוש - גיליוטין

ומשני משחקים שבבירור כוונו לקהל הגיימינג העולמי, למשחק כחול לבן שכיוון לקהל כחול לבן. פיפוש של שנת 2021 הוא משחק לא קונבנציונאלי (בלשון המעטה): הוא משחק Point and Click - ז'אנר שכמעט ולא מקבל משחקים כיום - עם עלילה מופרכת ומטורפת וטקסטים ודיאלוגים שהם ממש, אבל ממש, לא פוליטקלי קורקט. אבל אין מה לעשות, המהות של משחקי פיפוש הן בהומור חד, מטופש להחריד וכזה שנוגע בנושאים שלא בהכרח רוצים לדבר עליהם, אבל בהחלט רוצים לצחוק עליהם - משחק נהדר לגיימרים משנות ה-90 שעוד לא מוכנים לומר להתראות לחזי פיפוש ומעלליו.

ביקורת: פיפוש 2021 - סקנדל ופסטיבל

קישור לעמוד של פיפוש ב-Steam

In Sound Mind - We Create Stuff

The one that got away. באמת התכוונתי לסקר את המשחק, הוא אפילו נמצא אצלי בחשבון של Epic, אבל עם כל הטירוף של 2021 והביקורות פשוט לא הצלחתי להגיע אליו... עדיין. הקונספט הזה של משחק אימה פסיכולוגי שמשחק עם המוח של השחקן קסם לי ועזבו את הקונספט המגניב: המשחק עצמו נראה מצוין, אחד המשחקים היותר מרשימים ויזואלית שיצאו מישראל. תוסיפו לכל אלה גם מוזיקה של The Living Tombstone ואת העובדה שמדובר במשחק הישראלי הראשון ל-PS5 ואתם מקבלים משחק שחובבי אימה ישראליים יוכלו להתגאות בו.

קישור לעמוד של In Sound Mind ב-Steam

Blind Drive - Lo-Fi People

וממשחק צבעוני ומלא חיים, למשחק בלי הרבה צבעים וסיטואציות מרהיבות, אבל מפחיד לא פחות. Blind Drive של המפתחים התל-אביביים שואל שאלה פשוטה: למה אתם צריכים עיניים כדי לנהוג? האוזניים שלכם מספיקות, לא? המשחק הזה סופר פשוט, אבל עם הפשטות בא הלחץ. זה מסוג המשחקים האלה שייתקעו אצלכם במוח ותהיו חייבים לנסות אותם בעצמכם כדי להבין לאן הסיפור המוזר הזה יתקדם וכמה רחוק תוכלו להגיע בעזרת האוזניים שלכם בלבד. אל תשחקו בלי אוזניות.

קישור לעמוד של Blind Drive ב-Steam

Of Bird and Cage - Capricia Productions

בדיוק כמו Grime, גם Of Bird and Cage הוא משחק שכולו שאפתנות. Of Bird and Cage שם לעצמו מטרה להיות הצורה הבאה בה אנשים יקשיבו לאלבומי המוזיקה שלהם. Capricia Productions בניצוחם של ארנולד נסיס ובן שמואלוף קיבצו אמני מטאל מכל העולם, שכתבו, הלחינו וביצעו שירים שמספרים סיפור אותו תוכלו לשחק בעצמכם במהלך המשחק. הדעות לגבי Of Bird and Cage היו חלוקות בקרב המבקרים, אבל אלו שציפו ורצו לחוות אלבום מטאל איכותי ומרהיב בצורה שונה קיבלו את אחד המשחקים הכי מסקרנים של 2021.

ביקורת: Of Bird and Cage - דרמת מטאל

קישור לעמוד של Of Bird and Cage ב-Steam

Toodee and Topdee - dietzribi

נסיים עם משחק שכולו זועק יצירתיות. אם עדיין לא שמעתם עליו, Toodee and Topdee מספר את הסיפור של שתי דמויות, רק מנקודת מבט שונה. לא, ליטרלי - שתי הדמויות חיות על שני מימדים שונים ושתי זוויות מצלמה שונות, כשהשחקן יצטרך לעבור בין המצבים השונים כדי לפתור פאזלים שונים ולהתקדם במשחק. הסיפור של Toodee and Topdee משעשע וכיפי, הדמויות נהדרות, הפאזלים טובים והטקסטים - אוי הטקסטים. כתיבה כזאת טובה ומצחיקה (ובעברית!) לא אמורה לעלות רק 20 דולר. אה כן, כבר הזכרתי שהמשחק זמין גם על ה-Nintendo Switch? עכשיו בכלל אין לכם תירוץ לא לקנות את המשחק הראשון בעברית על הקונסולה של נינטנדו.

ביקורת: Toodee and Topdee - שני ממדים, כיף אחד

קישור לעמוד של Toodee and Topdee ב-Steam

זאת הרשימה הקצרה שלי, אבל יש עוד המון משחקים שנמצאים בפיתוח על ידי מפתחים ומפתחות מהארץ עם תשוקה לגיימינג ורצון להראות את היכולות שלהם לכל העולם (אבל בעיקר לנו, כן?). בין היתר תוכלו למצוא ברשימה משחקים כמו: Purgatory Guardian שהיה המשחק הראשון בסדרת הראיונות שלי, Lost in Play שנראה פשוט מקסים, יום פתוח שממשיך להיראות פשוט פסיכי ועוד המון משחקים נהדרים. אני באמת מפציר בכם ללכת לקנות את המשחקים האלה אם אחד מהם היה נראה לכם מעניין - זה יעזור למפתחים עצמם ויעודד עוד אנשים להתחיל לפתח משחקים כאן בארץ.

למפתחים עצמם אני אקדיש את "כל הכבוד" של יהורם גאון. כי עכשיו כולם יודעים טוב מאוד, למי למי - יש יותר כבוד.

יום עצמאות שמח! אשמח לשמוע מכם בתגובות על המשחקים הישראליים שאתם מחכים להם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:28 05.05.2022 | OmriTahar OmriTahar

    שמואל אני באמת, באמת מקווה שלא תוותר על ביקורת ל-In Sound Mind. שלוש וחצי שנות פיתוח של צוות קטנטן שהולידו יצירת אומנות

  2. 2

    13:56 05.05.2022 |  יש כבוד יש כבוד (אורח)

    שמואל מקונן - אחד היוצרי תוכן לגיימינג הכי אנדררייטד בישראל, באמא

  3. 3

       | פורסם ע"י