הרשמה

ביקורת: Nintendo Switch Sports - נווה עצלנות

זמן לקצת ספורט! שמואל שיחק במשחק הספורט החדש של נינטנדו, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/04/2022

משחק הספורט החדש של נינטנדו מצליח להחזיר את הקסם של Wii Sports - הייתי פשוט שמח להרבה יותר תוכן

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

אחת התהיות הכי גדולות של גיימרים כמוני שמתעניינים בהיסטוריה של התעשייה, היא אם ה-Wii היה ההצלחה הגדולה שהוא היה אם הוא לא היה מגיע עם Wii Sports. המשחק האלמותי של נינטנדו שהגיע עם כל קונסולה של Wii כבר הפך לקאלט במרוץ השנים, כשמיליונים על גבי מיליונים שיחקו בו ברחבי העולם. השימוש בדמויות ה-Mii, המשחקים הכיפיים והשימוש ב-Motion Controls של שלט ה-Wii - כל אלו הביאו את המשחק לקהל עצום של ילדים ומבוגרים כאחד והפך את ה-Wii לקונסולה הביתית הנמכרת ביותר של נינטנדו... עד שהגיע ה-Nintendo Switch והדיח אותו משם - וזה עוד לפני שהוא קיבל את משחק הספורט שלו. אז, האם משחק ההמשך ל-Wii Sports מביא איתו את הסחורה?

קחו כדור, לכו לשחק

התשובה היא כן, ברור שהוא מביא את הסחורה - זה משחק של נינטנדו, אבל בואו שנייה נפרט על המשחק. Nintendo Switch Sports, בדיוק כמו קודמו, מכיל אסופה של משחקי ספורט אותם השחקנים ישחקו בעזרת יכולת ה-Motion Controls של שלטי ה-Joy-Con. רשימת משחקי הספורט של Nintendo Switch Sports כוללת את המשחקים הבאים: טניס, באולינג, צ'אמברה, כדורעף, כדור-נוצה, וכדורגל. את השלושה הראשונים ראינו כבר בקונסטלציה כזו או אחרת במשחקים קודמים בסדרה, אבל השלושה האחרונים הם חדשים לגמרי וכוללים תנועות חדשות וצורת משחק שונה.

משחקי הכדורעף למשל הם משחקים של שניים נגד שניים ויכילו אלמנטים של הגשה, הרמה, חסימות והנחתות, כששני השחקנים יצטרכו לתאם את המכות שלהם כדי להכות בכדור בעוצמה או לחסום כמו שצריך את המכות של היריבים. כדור נוצה הוא פשוט טניס על ספידים, כששני השחקנים יצטרכו לחשוב מהר ולהכות מהר עם השלטים שלהם. משחקי הכדורגל הם הכי מיוחדים: הם משתמשים בשני שלטי ה-Joy-Con, אחד לתזוזה על גבי המגרש והשני ב-Motion Controls כדי לבעוט. אלו מכם שיקנו את העותק הפיזי של המשחק גם יקבלו רצועה לרגל (כמו זו של Ring Fit Adventure) בה שחקנים יוכלו להשתמש בשביל לבעוט פנדלים. הדבר שהכי אהבתי לגבי כל המשחקים ב-Switch Sports, הוא כמה הם מתגמלים ידע בספורט.

לדעת איך לסובב כדור באולינג, לתת חבטה בזמן הנכון, לעמוד נכון בזמן משחק כדורגל או לקפוץ בטיימינג המתאים כדי לחסום בכדורעף - כל אלו משפיעים בצורה ישירה על כמה תצליחו בכל משחק. מה שכן, לדעת איך משחק עובד ברמה המכנית ממש לא משפיע על כמה יהיה לכם כיף לשחק את המשחק. בדיוק כמו עם Wii Sports, גם כאן נינטנדו החליטה לפשט את המשחקים השונים בצורה שתגרום לכך שכל בן אדם שירצה לשחק את המשחק יוכל פשוט להרים שלט Joy-Con ולשחק. זה לא משנה אם מדובר בילד בן 7 או בסבא בן 70: שניהם יבינו מהר מאוד מה הם צריכים לעשות ויהנו מהמשחק.

המשחקים עצמם גם כיפיים ממש: הישנים עדיין מחזיקים מעמד יפה, כשבאולינג וטניס ממש מהנים והחדשים באמת מגניבים. אוקיי כן, כדור נוצה מרגיש מאוד דומה לטניס, אבל משחקי הכדורגל והכדורעף נותנים חוויה חדשה, מעניינת והכי חשוב, מהנה. למשחק יש כמה מצבי משחק שונים, ביניהם משחק באופן לוקאלי עוד אנשים אצלכם בבית, משחק עם חברים אונליין ומשחק עם אנשים זרים ברשת. בעוד שכל המצבים מכילים את כל סוגי המשחקים, באופן מאוד הזוי רק מצב האונליין עם זרים ברשת יאפשר לכם לקדם את הדמות שתוכלו ליצור במשחק ולספק לה עוד ביגוד ואביזרים. אני באמת לא מבין למה המשחק חוסם חלק מהפיצ'רים שלו בעוד חומת תשלום של שירות האונליין של נינטנדו.

אני יודע שכל המוצרים האלה הם קוסמטיים ולא משפיעים על ההנאה של השחקנים, אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בהחלטה הזויה של נינטנדו במובן הזה. זה היה אפילו יותר מעצבן אם המשחק היה עובד לא טוב באונליין, מה שלשמחתי לא המצב: האונליין עובד נהדר בלי לאגים או בעיות תקשורת רבות (הייתה לי רק התנתקות אחת לאורך כל הביקורת), כשמציאת משחק לוקחת כמה שניות במקרה הטוב. שני הדברים היחידים שהיו פחות טובים במצב הזה בעיניי היו העובדה שהמשחק לא מאפשר לכם לבחור כמה סוגי ספורט בבת אחת מההתחלה (אני מניח כדי לתת לשחקן זמן להכיר כל משחק, אבל זה סתם מיותר).

הדבר השני הוא שכשהמשחק משלים שחקני CPU, אי אפשר לדעת מי מהשחקנים שאיתכם הוא שחקן אמיתי או CPU וזה חבל בעיניי. חוץ מאלה, מדובר בשימוש נהדר באונליין של נינטנדו. אם כבר, חלק מהמשחקים מקבלים מצבים מיוחדים באונליין כשבאולינג הופך למוד של באולינג הישרדות עם 16 שחקנים. זה פשוט נהדר ומהמם בעיניי. השתתפות במשחקים השונים נותנת לכם נקודות XP, כשכל 100 כאלה יביאו לכם אופציה להגריל פריט לבוש כלשהו (לא ברור למה אני לא יכול פשוט לבחור, או למה חלק מהפריטים מוגבלים בזמן, אבל לפחות המשחק לא מאפשר לכם בטעות לקבל שני פריטים דומים).

רק מילה אחרונה על הפרזנטציה של המשחק: חבר'ה, Nintendo Switch Sports נראה פשוט מקסים. זה אולי אחד המשחקים הכי צבעוניים ומושכים על הקונסולה, ואחד שבאמת כיף להסתכל עליו ולשחק בו. למי שלא קרא את הכתבה שלי בנושא, נינטנדו החליטה להשתמש בטכנולוגיית FidelityFX של AMD כדי לעזור בביצועים של המשחק (60 פריימים לשנייה) מבלי להוריד את הרזולוציה יותר מדי וזה שיחק להם כאן בענק. המשחק נראה מקסים וחד כשכל אלו מגיעים יחד עם ביצועים נהדרים של 60 פריימים לשנייה בלי נפילה מורגשת אחת. יופי של ביצוע של המפתחים בנינטנדו.

אה... זהו?

פה אנחנו מגיעים לבעיה הכי גדולה של Nintendo Switch Sports: כמות התוכן. אני יודע שאני עושה המון השוואות ל-Wii Sports אבל זה חשוב להבין עם אילו ציפיות מגיעים שחקני נינטנדו וותיקים למשחק הזה. המשחק הראשון בסדרה היה Wii Sports שהגיע עם חמישה סוגי ספורט שונים: באולינג, טניס, גולף, איגרוף ובייסבול. במובן הזה, Switch Sports עושה יותר ממנו עם ששה סוגי ספורט שונים, אבל שניהם מתגמדים לעומת משחק ההמשך לסנסציה מה-Wii - המשחק Wii Sports Resort - שכבר הביא לנו 13 סוגים שונים של משחקים שנוכל לשחק עם חברים או נגד המחשב.

עכשיו, אני לא מצפה ל-13, אבל מצד שני גם לא ציפיתי רק לששה משחקים שונים, ועד כמה שהם מהנים - אני בטוח שיהיו הרבה אנשים שיימאס להם לשחק באותם המשחקים כל הזמן, בעיקר שחלקם דומים באיזשהו מקום אחד לשני. אני מניח שחלקכם רצים לכתוב לי שנינטנדו עובדת על עוד מצב גולף שיגיע כעדכון חינמי, אבל דבר ראשון: למה גולף? יש לנו משחק גולף מצוין על ה-Switch בדמות "Mario Golf: Super Rush". בייסבול, איגרוף או אפילו חץ וקשת היו עובדים הרבה יותר טוב עם השלטים של ה-Switch והיו מספקים משהו שונה לשחקני הקונסולה שחלקם כבר חוו את חווית הגולף עם Motion Controls במשחק שהזכרתי קודם.

דבר שני: למה כל-כך מאוחר אחרי יציאת המשחק? למה נינטנדו חושבים שבעוד שבועיים או חודש למשחק הזה יהיו את אותם המספרים של ההשקה או קרוב לה? אנשים הולכים לאבד עניין במשחק הזה במצבו הנוכחי וכשזה יקרה, שום הכרזה על שום DLC חינמי לא תחזיר שחקנים. בטח ובטח כשמדובר בתוספת של גולף מכל המשחקים. זה היה הרבה יותר מגניב אם נינטנדו היו אומרים: "היי, הולך לצאת עדכון חינמי שיוסיף עוד שלושה סוגים שונים של ספורט", אבל במקום זה אנחנו מקבלים רק אחד, הרבה אחרי ההשקה. מיותר, לא ברור ולא הגיוני לי. הייתי גם שמח לאיזה מצב סיפור, מצב ארקייד או חזרה של דמויות כמו Matt מ-Wii Sports.

השורה התחתונה

תראו, בסופו של דבר Nintendo Switch Sports איכשהו הצליח לתפוס אותי בהפתעה. ציפיתי למשחק כיף, אבל השעות הרבות של הנאה שהצלחתי להוציא ממנו ראויות לציון אמיתי לשבח. השליטה בכל סוגי הספורט נהדרת, המשחקים (חדשים וישנים כאחד) מעולים, האונליין פשוט פנטסטי ועובד חלק ואפשרויות הקאסטומיזציה חמודות ממש. הבעיה הכי גדולה של המשחק הזה היא בכמות התוכן: לעומת Wii Sports המשחק הזה מרגיש דל למדי וחבל - כי מדובר באחד המשחקים הכי מהנים שיצא לי לשחק השנה, ועוד משחק מצוין של נינטנדו, שמרגיש לי כאילו יצא מוקדם מדי. רמת ליטוש גבוהה בששה משחקים זה נחמד, אבל רמת ליטוש גבוהה בשמונה או עשרה משחקים, היה מבורך יותר. ועדיין, גם עם התלונות שלי, כל מי שיקנה את המשחק ייהנה משעות של כיף עם כל המשפחה באחד המשחקים שיוציאו את הנפש התחרותי של כולכם.

תשאלו את אמיר מערוץ היוטיוב "Buzuki", הוא יוכל לספר לכם עד כמה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • כל המשחקים מרגישים נהדר ומשחקים נפלא
  • פרזנטציה מקסימה וצבעונית
  • ביצועים נהדרים שלא נופלים מ-60FPS
  • האונליין נהדר

הרע

  • הייתי שמח להרבה יותר תוכן - אונליין ואופליין
  • כבילת ההתקדמות במשחק למצב האונליין מוזרה לי

והיריב המושבע

  • איפה מאט נינטנדו?? איפה הוא?!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י