הרשמה

לא תודה: חברת Microsoft סירבה להצעה לפתח משחקי Marvel בלעדיים

ההגדרה של פספוס הזדמנות

החברה סירבה על האפשרות לעבוד על רשיונות של Marvel שיהיו בלעדיים לקונסולות ה-Xbox

אחד מהדברים החשובים לפופולאריות של קונסולה מסויימת היא המשחקים הבלעדיים שהיא מציעה אצלה. ל-Microsoft יש זכיונות ענק כמו Gears of War, Halo ו-Fable, בעוד שבצד של Sony ניתן למצוא שמות גדולים לא פחות כמו God of War, Uncharted, ו-Horizon. אחד מהבלעדיים היותר בולטים ואהובים של סוני הוא, כמובן, Spider-Man, שפותח ע"י Insomniac Games והושק ב-2018 יחד עם משחק ספין-אוף של Miles Morales ב-2020. כעת, מסתבר שהמצב היה יכול להיות שונה מאוד אילולא מיקרוסופט הייתה מסכימה לעבוד עם Marvel על פיתוח משחקים בלעדיים של הרשיונות שלה, אי שם בשנת 2014.

משתמש באתר ResetEra פרסם ציטוטים מהספר The Ultimate History of Video Games, Volume 2 אשר מעידים על כך ש-Marvel יצרה קשר גם עם Microsoft וגם עם Sony כדי לדבר על האפשרות לשתף פעולה על פיתוח משחקים שיהיו בלעדיים לקונסולות הבית של אותן חברות. ג'יי אונג (Jay Ong), מנהל חטיבת המשחקים במארוול, הוביל את השיחות בניסיון לשכפל את ההצלחה של הסרטים גם בשוק המשחקים וחיפש שותפים עם "כישרונות, מחוייבות לאיכות וכיסים עמוקים מאוד", וכאלו שלא אימצו את המנטליות של "משחקים ממותגים גרועים".

לאונג היו שלוש חברות איתן הוא היה מעוניין לעבוד, שלושת הגדולים אם תרצו - Microsoft, Sony ו-Nintendo. בגלל שנינטנדו אוהבת מאוד את הזכיונות המקוריים שלה, שיתוף הפעולה איתה נשלל מהר מאוד. אז, אונג פנה לסוני ומיקרוסופט ואמר להן ש"אין לנו עסקאות גדולות עם אף אחד כרגע. מה אתם מעוניינים לעשות?". הוא המשיך ואמר שבזמנו, מיקרוסופט גם הייתה עסוקה בלטפח את הזכיונות המקוריים שלה, ולכן סירבה להצעה, מה שהוביל לשיחות נוספות בין מארוול לסוני.

אונג ישב עם מנהלים בסוני והסביר להם את התוכנית: "יש לנו חלום שזה אפשרי, שאנחנו יכולים לנצח את Arkham ולהביא לפחות משחק אחד או משחקים מרובים שיגרמו ליותר אנשים לרצות להשיג את הקונסולה שלכם." זה כאמור הוביל ליצירה של שני משחקי ה-Spider-Man שנמצאים כיום על קונסולות ה-Playstation 4 וה-Playstation 5, אבל לא לפני ש-Marvel הייתה צריכה להילחם בשיניים על הזכויות על הדמות עם Activision, שהייתה אחראית על פיתוח משחקים לדמות מאז שנות ה-2000 המוקדמות. כשאונג אמר לחברה שהוא רוצה למצוא בית טוב יותר לספיידרמן, החברה ויתרה על הרישיון ואיחלה לו "בהצלחה למצוא את חד הקרן שלך". נראה שחד הקרן הזה אכן נמצא בצורת Insomniac Games, שבעקבות ההצלחה העצומה של שני המשחקים עובדת כיום על Spider-Man 2 ו-Wolverine תחת דגלה של Marvel.

מה אתם חושבים על הפספוס של Microsoft? חושבים שספיידרמן היה יוצא מוצלח יותר או פחות אם הוא היה מפותח ע"י סטודיו אחר? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:10 24.05.2022 | OfirOm OfirOm

    עם איך שהמשחקים של מיקרוסופט נראים באמת לא תודה!

  2. 2

       | פורסם ע"י