הרשמה

ביקורת: Mario Strikers: Battle League - משחק בלי קהל

קחו כדור, יש משחק! שמואל יצא לסקר את Mario Strikers: Battle League, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/06/2022

על הנייר הכל שם: המשחק נראה נהדר, המשחקיות כיפית וממכרת והאונליין עובד מצוין. הכל שם - חוץ מהתוכן.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

גילוי נאות, הייתה אמורה להיות כותרת אחרת לביקורת הזו. בהתחלה תכננתי בתור בדיחה לכתוב בכותרת "Mario Strikers: Battle League - הפיפ"א הטוב". גם כי אני אוהב את סדרת Mario Strikers וגם כי המשחקיות הארקיידית הייתה אמורה להיות מעניינת יותר וקצבית יותר מזו של פיפ"א שכבר נמצא בסטגנציה של שנים עם שינויים קלים פה ושם. בפועל קיבלתי מהמשחק הזה וייבים שונים לחלוטין, כפי שאתם הולכים לראות בביקורת של המשחק. אבל קודם, קצת על Mario Strikers: Battle League ואיך הוא ברמת העיצוב שלו.

מתכוננים בחדר ההלבשה

Mario Strikers: Battle League הוא משחק כדורגל, למי שלא מכיר או יודע: מדובר במשחק כדורגל של 5 על 5 כשארבעה שחקנים מכל קבוצה נבחרים על ידי שחקנים שונים ושני השוערים נשלטים על ידי המחשב. השחקן יוכל לבחור אחת מעשר דמויות שונות כשכל דמות מתמחה בתחומים מסוימים (למעט Mario שכמו תמיד, מתפקד כדמות המאוזנת): דמויות מסוימות כמו Toad יהיו מהירות יותר משאר השחקנים, דמויות כמו Luigi יהיו עם טכניקה טובה יותר, Bowser חזק במיוחד עם יכולת בעיטה נהדרת, Yoshi מוסר ובועט מאוד טוב ועוד.

במשחקים עצמם תוכלו לבנות קבוצות של ארבעה שחקנים כשבעוד שהמשחק חותר לכך שתבנו קבוצה מאוזנת, אתם עדיין יכולים לבנות קבוצות ששמות דגש על תחום מסוים עם רק דמויות חזקות, רק דמויות מהירות או פשוט חבורת בועטים עצבנית. אגב, משהו ששעשע אותי: בעוד שאתם לא יכולים לבנות קבוצה עם ארבעה Mario או Luigi, אתם בהחלט יכולים לבנות קבוצה של ארבעה Toads או Yoshis, כי קאנונית, יש יותר מאחד במשחקים האלה. זה פרט קטן שמצחיק אותי מצד אחד ושובר קצת את המשחק מהצד השני בגלל מנגנון ה-Gear.

המנגנון החדש מאפשר לכם להשתמש ב-Coins שתוכלו לצבור ממשחקים ב-Mario Strikers: Battle League כדי לרכוש ציוד שישנה את הנתונים של הדמות עליה תרכיבו את הציוד. במשחק יש ציוד שמשפר את המהירות, את הכוח, יכולת הבעיטה ועוד, ובכך מאפשר לכם לאזן קצת את הדמויות השונות במשחק. אתם תוכלו לשים ציוד כוח שיחזק טיפה את Toad החלש ויהפוך אותו לדמות מהירה וקטלנית או לשפר אפילו עוד יותר את יכולת הבעיטה של Bowser ולהפוך אותו לטנק מרכבה סימן 4. זה לא מחליף בשום צורה את מנגנון ה-Sidekicks והיכולות המיוחדות המצוין מהמשחק ל-Wii, אבל זו יופי של תוספת למשחק.

מתחיל המשחק!

המשחק עצמו על המגרש הוא פיפ"א רחוב על סטרואידים. רק כדורגל, בלי חוקים או הגבלות, כשכל קבוצה יכולה לרוץ, על המגרש, לתקל כאוות נפשה ולבעוט את הכדורים לשער על מנת לנצח. בעזרת ה-Tutorial הארוך שלו המשחק מצליח להסביר את האלמנטים השונים בו בצורה יפה: המשחק מתנהל כמקשה אחת בלי עצירות, כשבצד ההגנתי שחקנים יכולים לתקל את השחקנים היריבים כדי לקחת להם את הכדור או סתם להעיף אותם על הקיר של הזירה הסגורה ולחשמל אותם ואף לטעון את התיקול שלהם לטובת תיקול חריף יותר עם טווח גדול יותר כשהסיכון הוא שפספוס השחקן היריב יוביל לכך שהדמות שלכם תחליק ותהייה לא שמישה לשנייה או שתיים.

בצד ההתקפי, המשחק נותן לנו את האפשרות להתמסר עם מסירות גבוהות ונמוכות, כשבתחום הבעיטה, נוכל לכוון את הבעיטה שלנו קצת על מנת לנסות ולהכניע את שוער הקבוצה היריבה (שלרוב יעשה עבודה טובה). למשחק יש כמה מנגנונים התקפיים ממש נחמדים, כמו ה-Combo Shot, שמאפשר להתמסר ולבעוט בתזמון הנכון על מנת לייצר בעיטה חזקה יותר וכמובן, האלמנט שאי אפשר בלעדיו במשחקי Mario Strikers: ה-Hyper Strikes.

במהלך המשחק יפול למגרש כדור אור שכששחקן יעבור דרכו, הוא יאפשר לקבוצה שלו להשתמש ב-Hyper Strike - בעיטה סופר חזקה שבתזמון נכון של לחיצות, בלתי ניתנת לעצירה ותתן לקבוצה שתי נקודות במקום אחת. לא תזמנתם נכון את הלחיצות לפי המד על המסך? נתתם ליריב שלכם אופציה לעצור את הבעיטה על ידי לחיצה מהירה על כפתור ה-A. ;עוד לא הזכרתי את זה בביקורת, אבל בעיטות ה-Hyper Strikes והאנימציות הנהדרות שלהן מציגות לנו עד כמה המשחק הזה פשוט נראה מצוין. מדובר במשחק שרץ על 1080p ו-60 פריימים לשנייה במשחק עצמו וה-Hyper Strikes עם המראה הנהדר והייחודי לכל דמות באמת מספקות את החותמת הזו ש-Next Level Games פשוט יודעת את העבודה שלה ויודעת איך צריך לפתח משחקים לקונסולה הזו.

לגבי ה-Hyper Strikes עצמם: אני מאוד אוהב את הקונספט שלהן ועוד יותר את העובדה ששחקני הקבוצה היריבה יכולים להפריע לכם לבעוט בכדור ובכך לגרום לכם לבזבז את ה-Hyper Strikes ומכאן שהם צריכים להגן עליכם. אני באופן אישי חושב שהביצוע יכל להיות טוב יותר: מד Hyper Strike שהיה מתמלא על ידי מסירות טובות ובעיטות מוצלחות היה יותר טוב בעיניי מסתם כדור שנופל באופן רנדומלי בזירה. בנוסף, כשאתם משחקים לבד במצב שחקן יחיד והכדור ברגליים שלכם, המחשב לפעמים יתעלם מכדור ה-Hyper Strike לטובת ריצה להתקפה, שזה הפוך ממה שאתם רוצים לעשות בזמן המשחק ובכך מכריח אתכם להחליף שחקן או למסור לשחקן הכי קרוב ל-Hyper Strike, גם אם השחקן מסתכן בחטיפה של שחקן יריב.

מנגנון האביזרים של המשחק שנלקח ישירות ממשחקים קודמים ומשחקי Mario Kart הוא דווקא הפוך מה-Hyper Strikes בכך שכמעט אין לי דבר רע לומר עליו: הוא הופך את המשחקים למעניינים יותר, מוסיף אלמנטים התקפיים והגנתיים טובים בדמות אביזרים שמאפשרים לכם להגן על עצמכם בזמן טעינת Hyper Strike והמשחק מאזן את עצמו בכך שהוא נותן לקבוצה שנמצאת בפיגור יותר אביזרים ויותר אביזרים טובים. קבוצה שמובילה 3-0 תקבל כנראה בננה או שריון ירוק, כשקבוצה שנמצאת בפיגור גדול כנראה תקבל את הכוכב שיאפשר לה לתקוף בלי לחשוש יותר מדי, או שריון אדום שיפנה לה את הדרך. האביזרים הופכים את המשחק לכאוטי מצד אחד ומאוזן יותר מהצד השני. אני אהבתי את זה.

אבל איפה התוכן נינטנדו?

אין מה לומר, זאת כבר נהייתה רעה חולה אצל משחקי הספורט של נינטנדו. כל מה שאני עומד לציין עכשיו ;הוא כל התוכן שיש במשחק כרגע: מצב שחקן יחיד בדמות ה-Cup Battles - טורנירי שחקן יחיד שישימו אתכם מול קבוצות שנשלטות על ידי המחשב ויאפשרו לכם לצבור Coins בצורה מהירה, משחקים רגילים ב-Co-op ובאונליין וזהו. אפילו מוד ה-Strikers Club הסופר מעניין שמאפשר לכם ליצור מועדון כדורגל משלכם ולצרף אליו שחקנים ולהתחרות בתחרויות אונליין לא זמין למשחק כרגע, אלא רק להקמה של קבוצת כדורגל והצטרפות לאחת קיימת עם דמות שתוכלו להכין בעצמכם. המשחק אמור לקבל עוד דמויות (10 אם להאמין לשמועות האחרונות), אבל כאילו... למה לא בהשקה?

סבבה, האונליין של המשחק עובד מעולה עם מעט מאוד תקיעות, אבל למה לא להשקיע בעוד מצב סיפור מעניין ומרתק - בכל זאת מדובר בטורניר כדורגל בחלל ואין על טורנירים בכל הנושא של בניית סיפורים מיוחדים ומעניינים. למה לא להביא לנו עוד דמויות כבר מההתחלה במקום להשאיר אותנו עם כמות מצומצמת של דמויות בהשקה? למה לא להביא לנו עוד אצטדיונים, לאפשר לנו לשנות אצטדיונים באמצע טורנירים לשחקן יחיד, לתת לנו מודים נחמדים ונוספים חוץ מהמשחק הרגיל כמו תחרות סקילז, אתגרים מיוחדים או מיני משחקים חמודים? אולי אלמנט מולטיפלייר שזמין כבר מההשקה ותואם לשחקן יחיד בנוסף לקבוצות? הרי מלא אנשים הולכים להניח את המשחק הנהדר הזה בצד אחרי כמה משחקים בודדים נטו בגלל דברים מהסוג הזה.

למה, אחרי כל ההשקעה במשחק הרגיל וכמה שהוא כיף, אני נשאר עם משחק שאני מרגיש שהוא רק 70 אחוז ממה שהיינו אמורים לקבל במשחק המלא? עכשיו, כמו שאמרתי בהתחלה, אני יודע שזה לא משהו חדש, אבל זאת גם הבעיה: זה לא משהו חדש! זאת כבר הפעם השלישית שאנחנו מקבלים את זה במשחק ספורט של מריו (הרביעית במשחקי הספורט של נינטנדו), ואני באמת חייב לדעת מה תהליך המחשבה והפיתוח של נינטנדו במובן הזה. זה כבר לא עניין של המפתחת עצמה כי Next Level Games הביאה לנו גם את Luigi's Mansion 3 ואת שאר משחקי הספורט פיתחו מפתחות אחרות.

לאלו מכם שגם יגידו לי שאני לא צריך להתרגש יותר מדי כי במשחק המקורי לא היה יותר מדי תוכן גם ככה, אגיד שבמשחק שיצא לקונסולת ה-Wii, בהחלט יש עוד תוכן עם אתגרים מעניינים, 12 דמויות בהשקה (9 פתוחות ועוד 3 שנפתחות), אלמנט של קפטנים עם יכולות מיוחדות ודמויות שמסייעות לשחקן בנוסף ל-12 הקפטנים שהזכרתי קודם לכן ועוד. בנוסף, אנחנו כבר שני דורות של קונסולות אחרי ה-Wii, ו-15 שנה אחרי היציאה של המשחק הקודם בסדרה: אני מצפה לעוד תוכן ועוד דמויות ולא לפחות תוכן עם פחות דברים לעשות בהשקה.

השורה התחתונה

באמת שרציתי לתת למשחק הזה ציון גבוה יותר, כי על הנייר הכל שם: המשחק נראה נהדר, אחד המשחקים היפים על ה-Switch, המשחקיות כיפית וממכרת למדי, כשהשילוב בין מנגנון החפצים מ-Mario Kart משתלב במשחק הזה בצורה נהדרת, הקאסטומיזציה שמאפשרת לשחקן ליצור את השחקנים האולטימטיבים שלו והאונליין שעובד מצוין. הכל שם - חוץ מהתוכן. לשחקן יחיד כמעט אין מה לעשות במשחק, מנגנון המולטיפלייר מאוד בסיסי בלי מצב הקבוצות המעניין ובאמת שאין יותר מדי תוכן מעניין חוץ מהמשחק הבסיסי.

זהו עוד מקרה קלאסי של משחק של נינטנדו שיוצא בהשקה שלו ומראה לנו איזה פוטנציאל יש לו, אבל מצד שני מגיע עם כמות תוכן דלה מאוד עם הבטחה שיהיה עוד תוכן בהמשך. בדיוק כמו משחק בלי קהל בין שתי קבוצות נהדרות: כמה שהרמה יכולה להיות גבוהה על המגרש, זה עדיין מרגיש שמשהו חסר - משהו שהיה משלים את החוויה. ברור לי לגמרי שאני אמשיך לשחק ב-Mario Strikers בזמן הקרוב כי הוא כיף ממש והאונליין שלו מעולה, כמו שציינתי קודם, אבל כנראה שרק עד Fire Emblem Warriors: Three Hopes.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחקיות של Mario Strikers מצוינת
  • האיזון בין הדמויות במשחק הוא מאוד טוב - כולם נחוצים
  • גרפיקה מהממת ומקסימה על ה-Switch עם ביצועים מעולים
  • מצב האונליין עובד פשוט נהדר
  • מוזיקה קצבית ונהדרת

הרע

  • אין הרבה מה לעשות במצבי השחקן יחיד והמולטיפלייר
  • ההבטחה לעוד דמויות ואצטדיונים בהמשך מוזרה לי
  • אלמנט ה-Hyper Strike יכל להיות טוב יותר

והביצה

  • "אי אפשר לכבוש גולים בלי לשבור כמה ביצים" - יושי.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:24 16.06.2022 | JGUT JGUT (אורח)


    ['PPJI0UOKOPI009U0U908 908896T78

  2. 2

       | פורסם ע"י