הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Gladius III

אור יצא לנסות את ה-Gladius III של ASUS, הנה מה שהוא חשב עליו

איך אור הסתדר עם ה-Gladius III?

כיאה לגיימר ולצלם שעורך את התוצרים שלו באופן דיגיטלי, אני מבלה שעות על גבי שעות מול המסך, והכלי שאני עושה בו הכי הרבה שימוש לאורך הזמן הזה הוא, איך לא, העכבר. המחשב שלי קיבל מספר עכברים שונים לאורך השנים של מותגים שונים כגון Roccat, Razer, Steelseries ועם השנים, הצורה, הארגונומיקה והמשקל של העכברים השתנו, עם חוט, אלחוטי, חזרה לחוט ושוב פעם אלחוטי וחוזר חלילה, הכל עבד מעולה עד שנמאס לי. עכשיו, פעם נוספת, קיבלתי פניה מ-Asus לסקר את העכבר שלהם, Asus Gladius III, משהו שעוד לא יצא לי לסקר והנה אנחנו כאן, אז מה חשבתי עליו?

קל באימונים, קל בקרב

כרגיל, אנחנו נתחיל מחווית הפתיחה. הקופסא עצמה מאוד פשוטה, עם תמונה של העכבר מודפסת עליה ורשימת הפיצ'רים השונים של העכבר על הגב. בתוך הקופסא נמצא העכבר (חוטי, קיימת גם גרסא אלחוטית), מסמכים וסטיקרים (כיאה למוצרי גיימינג בימינו). איך שהוצאתי את העכבר מהאריזה שלו, כבר הרגשתי דבר אחד שגרם לי להרגיש קצת לא בנוח וזה איכות הבניה של העכבר. העכבר אומנם קליל בצורה יוצאת דופן עבורי (כ-79 גרמים, אני מודע לעובדה שישנם עכברים קלים כבר יותר), דבר שהוא נחמד, אבל הפלסטיק שממנו העכבר מיוצר מרגיש יחסית זול, מה שהשפיע על חלק מחווית השימוש הכללית. איך שאני מחבר את העכבר למחשב, ישר קופצת לי ההודעה שעל מנת לבצע שימוש בכל הפיצ'רים של העכבר, עלי להתקין את Asus Armoury Crate, ולאחר הפעלה מחודשת של המחשב על מנת להשתמש בתוכנה, אפשר להתחיל.

Asus ROG Gladius III Wireless review – not for big hands | PCGamesN

אני אתחיל מהחלק שאני הכי פחות אוהב מאחר ואיך שחיברתי את העכבר למחשב הוא גם קפץ מולי ראשון. במוצרים שונים של Asus זה פשוט חוזר על עצמו כל פעם מחדש והפעם זה כנראה החלק שהצליח לשבור אותי מהר במיוחד ה-Armoury Crate. גם אם אני אוהב את המוצר שאני מקבל מאוד, זה פשוט החלק שבו אני מדי פעם מוותר. היא תוכנה מסורבלת, כבדה ובפעם הראשונה אני גם שם לב לכמות המשאבים שהיא דורשת. בתור מי שעושה שימוש לא קטן בתוכנות כמו OBS, יחד עם VSeeFace באותו הזמן (תוכנה שלבדה דורשת לא מעט משאבים, במיוחד מהמעבד), לפתע שמתי לב לכמות המשאבים שהתוכנה דורשת כאשר היא רצה ברקע וכעסתי. מותגי הגיימינג של Asus, נהדרים ככל שיהיו, זקוקים לתוכנה הזאת על מנת לבצע שימוש בכל הפיצ'רים שלהם, מה שגורע מחווית השימוש לרוב, והדבר הזה דורש שינוי.

חווית השימוש הכללית של ה-Armoury Crate היא תמיד זהה עבורי, התוכנה מרגישה מסורבלת, העובדה שאני לא יכול לבצע שימוש בפיצ'רים הקיימים של העכבר והתוכנה בגרסא שמותקנת אצלי מבלי לעדכן את העכבר והתוכנה כל כמה ימים היא רק מעט מעצבנת. ה-RGB עובד בדיוק כמו שהייתם מצפים (אין פה הרבה הפתעות כמובן), העכבר גם תומך בטכנולוגיית ה-Aura Lighting שמבצעת סינכרון בין מוצרי ה-Asus השונים בעלי ה-RGB שתומכים בטכנולוגיה, וזה נחמד לראות את הכל מסונכרן. תכנות מקשי המאקרו מעט מסורבל ודורש מעבר בין תפריטים שונים על מנת להגדיר את הכפתורים שמבצעים כל פעולת מאקרו שונה, אך מבצע את התפקיד שלו בלי בעיות (ומוסיף לי שימוש לכפתורים הצדיים שאני אף פעם לא נוגע בהם). אין הרבה תלונות כאן על התוכנה, רק הייתי שמח לקצת פחות הסתובבות בין תפריטים כדי להגדיר אותם.

Review - ROG Gladius III wireless gaming mouse: Very different from its  predecessors | Nasi Lemak Tech

קליל מאוד, אולי קליל מדי?

בחזרה לעכבר עצמו, העכבר הוא עכבר א-סימטרי כאשר הצד הימני שלו רחב יותר מהשמאלי. שני הצדדים שלו מעוטרים בחריטות כאשר על הצד השמאלי חרוטות הסיסמאות השונות של ROG, המותג המוביל של Asus, אשר מרגישות נוח ביד ותורמות לתחושת האחיזה של העכבר. המשקל של ה-Gladius III תורם לתחושה יחסית קלילה של השימוש ובסך הכל מדובר בחוויה מהנה למדי, אבל כמו שכתבתי בפסקת הפתיחה, הפלסטיקה של העכבר מרגישה זולה יחסית, איכות הבניה לא סולידית וזה מאכזב. אני לא בטוח שתחושת הקלילות של העכבר היא באמת גורם מספיק משמעותי על מנת באמת להצדיק איכות בניה זולה יותר, אני בסדר גמור עם איך שעכברים היו עד עכשיו, ההתלהבות ממוצרים שהם קלילים יותר ברורה לי מאוד, האוזניות שלי הן כאלה כבר במשך שנתיים ומעולם לא הרגשתי כל כך בנוח, אבל איכות הבניה פה גורמת לאי נוחות במהלך השימוש, וחבל.

פיצ'ר אחד שהוא סופר מגניב בעיניי הוא האפשרות לפתוח את העכבר ולהחליף את הסוויצ'ים שלו. הפתיחה של העכבר היא קלילה למדי, הסוויצ'ים החלופיים מסופקים יחד עם העכבר עצמו והם לא נועדו להחליף את הסוויצ'ים הפנימיים במקרה שבו הם יפסיקו לעבוד, שני הסוויצ'ים הם שונים ומספקים חווית הקלקה שונה. הסוויצ'ים שמגיעים בתוך העכבר הם אופטיים, הסוויץ' החלופי שנמצא בקופסא הוא מכאני, הצליל ותחושת ההקלקה שונים ובדומה למקלדות מכאניות עם מקשים שונים, הקליק יותר דומיננטי בסוויץ' המכאני ואני נהניתי ממנו מאוד, דבר שהיה מאוד לא צפוי. אני אולי לא מעודכן אבל האם התחיל טרנד של עכברים מכאנים לעומת אופטים? אני מודע לדבר במקלדות ומרגיש אותו תמיד כאשר אני מבצע מעבר, אבל האפשרות של לבחור בסוויץ' מבלי לקנות עכבר חדש לחלוטין עבורו הוא שינוי יחסית מרענן.

ROG Gladius III | Ergonomic Right-Handed | Gaming Mice & Mouse Pads|ROG -  Republic of Gamers|ROG Global

השורה התחתונה

ה-Asus ROG Gladius III הוא עכבר מעניין. בזמן שאני נהנה מהשימוש הכללי בו, הוא קליל והסוויצ'ים שניתנים להחלפה הם חוויה שאני לא רגיל אליה בשום צורה. איכות הבניה שלו ותוכנת ה-Armoury Crate הן מגרעות שמעט קשה לי להתעלם מהן. אני מכיר את Asus עם מוצרי גיימינג טובים בהרבה, עברו אצלי לא מעט כאלה, אבל העכבר הזה הצליח לאכזב אותי, יחד עם תג מחיר קצת לא הולם. הגרסא החוטית עולה כ-379 שקלים לעומת הגרסא האלחוטית שעולה 539 שקלים (מחירים ב-KSP, הגרסא שבחנתי היא חוטית).בטווח המחירים הזה קשה לי שלא להגיד לכם שהמתחרות כנראה יהיו שוות את ההשקעה שלכם קצת יותר הפעם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10

הטוב

  • קליל מאוד
  • מקשים מכאנים חלופיים משפרים את החוויה

הרע

  • Armoury Crate עדיין תוכנה מסורבלת מאוד
  • איכות בניה זולה
  • מחיר גבוה בהשוואה לתמורה

והמשאבים:

  • שרדו על מנת לספר את הסיפור
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:28 04.07.2022 | WarFox89 WarFox89

    אווץ' :)
    נשמע כמו עכבר אסון.
    אין על העכברים של סטיל ולוג'יטק ... רייזר זה רק מותג רוב המוצרים מעפנים שם.
    מאז שהתחלתי להשתמש בעכברי סטיל לא חזרתי אחורה :)

  2. 2

    20:38 04.07.2022 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    לא הייתי קורא לו אסון, אבל כן, הייתי מאוכזב.
    סטיל היה לי במשך שנה וקצת אבל הארגונומיקה שלו מאכזבת, כרגע עם עכבר של רוקאט שאני מאוד אוהב כבר שנה וקצת.
    רייזר זה באמת תלוי באיזה מוצר, כרגע עם ה-huntman mini קצת יותר מחצי שנה ואני מאוד מרוצה מהמקלדת. אבל ההפתעה האמיתית לדעתי זה הייפר אקס, המקלדת שלהם שקיבלתי לביקורת פה היתה באמת נהדרת.
    https://www.vgames.co.il/article/27083.html

  3. 3

    12:41 05.07.2022 | 50smet 50smet

    הגרסא האלחוטית יקרה יותר מMX Master 3!!
    נכון שהוא עכבר יותר פרודוקטיבי ופחות גיימינג, אבל במחיר שהשגתי 74$ הוא מושלם ועדיף על האסוס הזה

  4. 4

       | פורסם ע"י