הרשמה

ביקורת: Lightyear - אל האינסוף...ומעבר לו!

יומן מסע 4015 - באז שנות אור מקבל סוף-סוף סרט ספין אוף משלו…

תאריך השקה: 16/06/2022

לא סרט באורך מלא של הפתיח מצעצוע של סיפור 2

תודה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה! (ותודה על הדפי צביעה)

לפני שאני מתחיל לדבר על התפתחות הדמות של הצעצוע האהוב עליי מהילדות, אני צריך לעצור שנייה ולהתעסק בלמי הסרט מכוון. למרות שהקהל שגדל על סרטי "צעצוע של סיפור" כבר סיים תיכון ממזמן, "שנות אור" (Lightyear) הוא, כמו ברוב סרטי Pixar, סרט לילדים בטווח גילאים של יסודי. אז מי שציפה לגרסאת 18+ לאחד מגיבורי הילדות שלו - יאלץ להמתין להמשך השנה שסדרת הספין אוף על וולמה מסקובי דו תצא. מי שעדיין ילד או לחילופין עדיין ילד בנשמה, לא צריך להמתין לשום דבר - יש סרט חמוד לקחת את כל המשפחה בקיץ. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

בואו בשביל האנימציה, תישארו בשביל החתול

שנות אור מגולל את סיפורו של הסרט עליו דמות הצעצוע של באז שנות-אור (Buzz Lightyear) מבוססת בסרט הראשון. בניגוד לסרטי צעצוע של סיפור, בהם באז חי ביקום בו הוא רק צעצוע, פה הוא שומר גלקטי גיבור. לאחר נחיתה בכוכב שייתכן ונמצאת בו צורת חיים בעלת אינטלגנציה, באז יוצא להרפתקה קצרצרה שנגמרת באסון, מה שמוביל את כל שאר הסיפור. למען האמת, האקספוזיציה היא החלק הגרוע ביותר בסרט, וממש לא עבדה בשבילי. במפתיע, לקח לי כרבע שעה ממש להכנס לעולם המעניין שהסרט מנסה לייצר, והטעם המוזר הזה בהתחלה די פגע באופן בו יכולתי להנות מהעלילה.

למזלו של הסרט, מתווסף לגיבור האהוב דמות סייד-קיק שנכנסת ישר להיכל התהילה של דמויות פיקסאר, והוא החתול סוקס (Sox). סוקס, מעבר לעובדה שהוא מדובב באופן יוצא דופן על ידי פיטר סון (Peter Sohn), גונב את ההופעה בכל רגע שלו על המסך, וזה בעיקר בזכות אנימציה נהדרת וכתיבה פשוט מעולה של הדמות. שני הפרמטרים האלה אמנם לא חוזרים בדמויות הצד האחרות של הסרט, שמרגישות מאוד מאולצות ופוגעות בקצב, אך נמצאים בשפע אצל הנבל שמקבל את כל אור הזרקורים במערכה שלישית נהדרת שסוגרת פינות יפה לדמותו של באז ומשאירה את הצופה עם טעם מתוק בסוף. 

לא מתקרב לסצינת הפתיחה מ"צעצוע של סיפור 2"

בדרך כלל, סרטי פיקסאר מהודרים במסר עמוק שמהדהד בצופים לשבועות שלמים, פה - יש לכם קולות של חתול. לאף אחת מהדמויות לא נבנה יותר מדי אפק או אופי, מה שיפגע ביכולת של מבוגר להנות מהסרט - וחבל, כי הבדיחות והאקשן שכן נמצאים יכלו להרכיב הרפתקאת חלל טובה אפילו יותר. הגישה הזו היא לא רק עקב אכילס של הסרט, שכן היא מושכת המון ילדים קטנים להתעניין בדמויות בקלות מבלי לדעת יותר מדי על באז מסרטי צעצוע של סיפור.

זה משב אוויר רציני למי שמעריץ, אך גם ניפוץ חלום לכל מי שרצה שנראה עוד קצת מההתחלה של צעצוע של סיפור 2 שחרוטה לי היטב בזכרון כאחת מהסצנות האהובות עליי. שורה תחתונה - הרבה מאוד פלוסים, הרבה מאוד מינוסים, והרבה מאוד ילדים בקייטנות כדורסל שלא יהיה להם אכפת בכלל מכל אלה כי החתול המצחיק עושה לייזר מהעיניים. אני לא בטוח שיש בסרט סצנות שיתפסו אותם כמו שהפתיח מהשני תפס אותי, אבל אני בטוח שהחתול ילך איתם גם אחרי הסרט. אם אתם משפחה שכרגע לא יכולה לאמץ חתול, אמ, אולי כדי שתלכו לפארק היורה, אני בטוח שיותר קל לשכנע ילד שדינוזאור אי אפשר לאמץ.

השורה התחתונה

הסיפור של באז שנות אור בסרטי צעצוע של סיפור, ובמרכזו העלילה בסרט השני, טובים בהרבה מ"שנות אור". אמנם לא מדובר בסרט מופתי כמו שאר הסרטים בסדרה, אך הוא עדיין מהנה ועושה אפילו קצת מעבר ללהצדיק את זכות הקיום שלו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • אנימציה מעולה
  • הרפתקת חלל מגניבה לכל המשפחה
  • סוקס הוא אחת הדמויות המעניינות של הסרט
  • נבל נהדר במערכה שלישית כיפית ומעניינת

הרע

  • פתיחה איטית
  • חלק המהבדיחות מרגישות מאוד מאולצות

והפתיח של צעצוע של סיפור

  • מישהו יכול בבקשה לעשות סרט או משחק אקשן על הקטע הזה?!
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י