הרשמה

ביקורת: Stranger Things 4, Vol 2 - זה רק מתחיל

החלק השני של העונה הרביעית סוף סוף הגיע! בואו לקרוא מה אור חשב עליו!

האחים דאפר לוקחים אותנו לעוד מסע קצרצר ב-Upside Down על מנת באמת להשאיר אותנו במתח אמיתי לקראת מה שעתיד להתרחש בעונה הבאה והאחרונה של Stranger Things

אפתח את הביקורת הזאת בהתנצלות קלה: בביקורת ל-Vol 1 של העונה הנוכחית, כתבתי שמדובר בעונה האחרונה - זו הייתה טעות: אחרי שנתקלתי בכתבות שונות שטענו ש-Netflix בעצם ביטלו את Stranger Things השנה, פספסתי את העובדה שהאחים דאפר הכריזו שהעונה הבאה, החמישית, היא האחרונה של הסדרה. לשני הפרקים האלה הגעתי עם ציפיה מעל הגג ומי שקרא את הביקורת שלי על החלק הראשון, או ראה אותו בעצמו, ככל הנראה גם יודע למה. הוא היה מדהים, כל רגע היה מהנה ועצרנו באמצע של כל מה שקורה, לא ברור מה עתיד לקרות. עכשיו אנחנו כאן וסוף כל סוף התברכנו בשני הפרקים האחרונים (והארוכים במיוחד) של העונה הרביעית של Stranger Things, בואו נדבר עליה!

קודם כל, רק אציין את אורך הפרקים: 85 דקות לפרק 8 ו-150 דקות לפרק 9, ביחד מדובר על כמעט 4 שעות של צפייה לשני פרקים בלבד. מדובר בזמן שלא יבייש סרט מלחמת הכוכבים בשום צורה בכלל מבחינת אורך (באופן משעשע המנוי ל-Netflix עולה בערך כמו כרטיס בודד לסרט בקולנוע, Win-win situation? תחליטו אתם). אני די בטוח שהדבר צריך להיות ברור מאליו, במיוחד כשמדובר בחלק האחרון של העונה ולא בהתחלה, אבל בכל זאת, למען כל הסר ספק אפשרי: בביקורת הזאת יהיו ספויילרים לשני הפרקים האחרונים של העונה, אם אתם לא רוצים לקרוא אותם, אני אציע לכם לקפוץ לשורה התחתונה, או לחזור אחרי שצפיתם בפרקים האלו. ועם האזהרה הזאת, אפשר באמת להתחיל ולדבר על שני הפרקים הנהדרים האלה!

העלילה של הפרקים, כמובן, ממשיכה ממש מהרגע בו עצרנו בפרק 7, אל כעת זוכרת את כל מה שקרה במחלקה שבה היתה מוחזקת כילדה, את כל מה שהוביל את הנרי קריל להפוך לווקנה (Vecna), ווקנה מציג לננסי את העתיד של הואקינס, הרוסה בידי שערים שנפתחו אל ה-Upside Down. החבורה מגיעה למסקנה שווקנה צריך לפתוח 4 שערים על מנת להטיל הרס על פני הואקינס ומחליטים לפעול על מנת שזה לא יקרה וחוזרים לבית של משפחת קריל, יחד עם מקס שהיא עדיין המטרה של ווקנה. בנתיים ג'ים, ג'ויס ומוריי מצליחים לברוח מידי הכלא הרוסי שבו ג'ים הוחזק ומתחילים לחפש איך לחזור בחזרה לארצות הברית בזמן שמייק, וויל, ג'ונת'ן וארגיל ממשיכים לחפש את המיקום של אל.

עכשיו שקיבלנו את כל סיפור הרקע של אל ושל הנרי, אנחנו מוכנים מספיק על מנת ללכת ולצוד את ווקנה אחת ולתמיד, עדיין לא הבנתי למה דווקא מקס היא הנערה שהוא מעוניין בה כל כך על מנת להרוג ולפתוח שער נוסף בתוך הואקינס, אחרי שהוא מציג לננסי את העתיד, לא ברור לי למה הוא לא ניסה פשוט להרוג אותה וזהו, אולי בעיקר בגלל שאת הזכרונות של ננסי קשה יותר לנצל לרעה כמו את אלו של מקס. פעם נוספת, סאדי סינק (Sadie Sink, השחקנית של מקס), פשוט מצליחה לרגש עם מונולוג משלה, תצוגת המשחק שלה יוצאת דופן משאר הקאסט שגם ככה כבר נותן הצגה מרשימה במיוחד של יכולות המשחק שלו.

בשני הפרקים האלה, הדמות שהצליחה להתחבב עלי במיוחד היא דווקא זאת של אדי, המטאליסט המרדן שמנהיג את Hellfire Club, מציג את ההתפחות דמות הכי משמעותית של העונה, הוא מצליח להתגבר על הפחדים שלו ובאמת להיות הגיבור שהואקינס זקוקה לו. כמובן שלא אסיים לדבר על זה מבלי להזכיר את זה שאחרי חודש שלם שבו השיר היחיד שתקוע לי בראש אחרי החלק האחרון, Running Up That Hill של Kate Bush (ובצדק, מדובר בשיר מצויין), התחלף סוף כל סוף כי יש יצוג אמיתי למטאל בדמות Master of Puppets המופתי של Metallica.

אין לי הרבה מה להרחיב בנוגע לתצוגת המשחק, האפקטים הויזואלים והאווירה הכללית של שני הפרקים האלה מאחר והיא באותה הרמה של הפרקים הקודמים. הדבר היחיד שאגיד הוא שהם פחות מדממים כמוהם, גם אם סוף סוף, ההבטחה של האחים דאפר שהעונה הזאת היא "משחקי הכס של הסדרה" הגיעה לסוג של מימוש, אבל לא בצורה ש-"הכאיבה" באמת. המוות היחיד שבאמת התרחש הוא של דמות שרק נכנסה לקאסט (לצערי המאוד רב) ולא כואב כמו שהוא יכל להיות (או כמו שציפיתי לו בהתחלה). הדבר היחיד שמפריד בין העונה הזאת לקודמת היא שבשונה מעונה 3 שהרגישה כאילו היא היוותה סיום כלשהו, הסוף של העונה הנוכחית רק משאיר אותנו במתח יוצא דופן למה שעתיד לבוא בעונה הבאה, מאחר ולשם שינוי, הכל באמת יכול לקרות ולא כל סוף הוא סוף טוב.

השורה התחתונה

האחים דאפר לוקחים אותנו לעוד מסע קצרצר ב-Upside Down על מנת באמת להשאיר אותנו במתח אמיתי לקראת מה שעתיד להתרחש בעונה הבאה והאחרונה של Stranger Things. לצערי אין עדיין תאריך ממשי למתי שהסוף עתיד להגיע, רק נותר לנחש שהסוף יגיע בסביבות 2024. העלילה היתה יוצאת מין הכלל, המתח היה אמיתי לאורך כל העונה והסוף משאיר אותנו עם ציפיה וחוסר סבלנות לקראת מה שעתיד לקרות בהואקינס. אני אוהב את הסדרה הזאת כל כך ויהיה לי כואב להגיע לסוף עצוב, אבל יהיה מה שיהיה, אני לא יכול לחכות ולראות לאן הכל יתקדם בעונה הבאה (והפעם האחרונה של הסדרה).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10

הטוב

  • העלילה עדיין מעניינת מאוד ויש פיתוח דמות מעולה
  • תצוגת המשחק עדיין מצוינת ומרגשת
  • הרבה יותר אפקטים ויזואליים ועוד מוזיקה!

הרע

  • צריך לחכות לעונה 5

ואדי

  • Obey your master! MASTER!!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י