הרשמה

ביקורת: Saints Row - ניאון מדברי

הריבוט של סדרת המשחקים הפופולארית הגיע! הנה מה שחשבנו עליו

תאריך השקה: 23/08/2022

גנגסטרים עם קסדות ניאון וחליפות דאייה, אם זה לא נשמע כמו Saints Row, אנחנו לא יודעים מה כן

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

זה מאוד מוזר לחשוב על זה, אבל הפעם האחרונה שקיבלנו משחק מלא בסדרת Saints Row הייתה ב-2013, אם השקתו של Saints Row IV. בעיני רבים, המשחק הרביעי בסדרה התרחק מאוד מהשורשים שלה וממה שהפך אותה למהנה כל כך. המשחקים הראשונים התמקדו בכנופיית "הקדושים" בעודם בונים את האימפריה שלהם ומתמודדים מול כנופיות שמתחרות על שליטה, כסף והשפעה, ולדעתי מה שהפך אותם לכל כך טובים היא העובדה שהם היו מאוד מקורקעים.

נכון, העלילה הייתה ביזארית והדמויות היו מוקצנות מאוד, אבל בשורה התחתונה היה לכם סיפור על גנגסטרים מא' עד ת', וזה כל מה שצריך. עם המשחק הרביעי בסדרה וכותר הספין-אוף שלו Gat out of Hell, העניינים יצאו משליטה באופן סופי עם כוחות על וביקור בגיהינום, והרכבת הזאת שנקראת Saints Row ירדה מהפסים ונעלמה להרבה זמן. כעת, אנחנו מקבלים כותר חדש בסדרה המשמש כריבוט בשם הפשוט Saints Row, וזה אמנם נשמע כמו מסוג השמות שכל הריבוטים של השנים האחרונות מקבלים, אבל יש לו משמעות גדולה יותר - מדובר במשחק ששואף להחזיר את הסדרה למקורות שלה ולשדרג את כל המערכות השונות שיש לה להציע, אבל האם הוא מצליח לעשות את זה? הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

שמם הולך לפניהם

עלילת המשחק מתחילה בדמות שיצרתם לעצמכם (עוד על כך בהמשך) בעודה מצטרפת לחברה בשם Marshall Defense Technologies, המשמשת כחברת אבטחה פרטית וקטלנית במיוחד, שנלחמת בפשיעה עם חוקים משלה. מהר מאוד הדברים מסתבכים עבורנו, ולכן אתם, "הבוס", מחליטים להקים אימפריית פשע משלכם וליצור לעצמכם שם ב-Santo Ileso המדברית. בעיר שמלאה בארגוני פשיעה, בתי קזינו מוארים והרבה הזדמנויות להרוויח כסף - אתם לא הולכים לוותר על ההזדמנות הזו, ואליכם מצטרפים חבריכם הטובים וגם השותפים לדירה נינה (Neenah), עילאי (Eli) וקווין (Kevin), כל אחד עם קשרים שונים לכנופיות המתחרות, לטוב ולרע.

אחרי שאתם מקימים את הכנופיה החדשה שלכם, השלב הבא הוא להתחיל להשתלט על מחוזות שונים ברחבי העיר דרך השלמת משימות והחלשת השליטה של הכנופיות היריבות שלכם כמו ה-Los Panteros שמתעסקים בהברחות ונראים כאילו הם ישנים בחדר כושר או ה-Idols האנרכיסטיים המסוממים עם המסיבות המדבריות הכי שוות שמתלבשים עם הרבה צבעי ניאון. בקיצור, פחות או יותר הבנתם לאן אתם נכנסים - הכל פה הוא מאוד Saints Row. העלילה, כמו ששמתם לב, היא מאוד מקורקעת כשמסתכלים עליה בצורה הכי פשוטה שלה - חבורה של גנגסטרים צעירים שרוצים ליצור לעצמם מוניטין בעיר הגדולה, בלי אירועים משמידי עולם ומהירות על טבעית מיותרים.

ההומור, הסאטירה והציניות פשוט נוטפים מכל חור במשחק הזה, ואני מת על זה. אני לא זוכר את הפעם האחרונה שמשחק גרם לי לצחוק כל כך מדיאלוגים בין דמויות או סתם מהמשימות או הדברים המוזרים שהוא גורם לי לעשות, ומעריצים של ההומור במשחקים הקודמים יכולים להיות רגועים שגם כאן הם הולכים לצחוק הרבה מאוד. לצד ההומור יש דבר אחד שתפס אותי בכלל לא מוכן והן סצנות המעבר.

במשימה הראשונה במשחק אתם מקבלים משימה לעצור פושע שמתחבא בתוך מה שאפשר לתאר כ"דיסנילנד במערב הפרוע". הכנופיה שלו מגנה עליו, אבל אחרי שחיסלתם את כולם והגעתם אליו, תקבלו סצנת מעבר מאוד מהנה לצפייה, גם מבחינת הקצב שלה, האקשן שהיא מכילה ואפילו זוויות הצילום. וזה לא קורה רק במשימה הראשונה, ברוב המשימות הראשיות במשחק יש לפחות סצנת מעבר אחת שמכילה סצנה עם אותה אנרגיה בדיוק. Saints Row לא מאט את הדופק לרגע כשזה מגיע לעלילה ולדמויות שלו, אבל מה קורה כשאתם תופסים את המושכות?

ליפול בסגנון

בדומה למשחקים הקודמים בסדרה, מדובר במשחק עולם-פתוח עם כמות החופש הגדולה ביותר שתוכלו לדמיין. תוכלו להסתובב ברחבי המפה בעזרת כמות בלתי מתפשרת של רכבים, אופנועים, הליקופטרים, מטוסי קרב ואפילו חליפת דאייה שהיא כנראה אמצעי התחבורה האהוב עליי. בזמן נהיגה בכמעט כל כלי רכב, תוכלו בכל רגע נתון לעלות על הגג של אותו רכב ולזנק עם חליפת הדאייה ממנו, בה תוכלו להשתמש כדי לנחות על רכב אחר ולהשתלט עליו, להיכנס בכל הכוח באויב ולשבור לו את כל העצמות או סתם ליהנות מהנופים המדבריים שיש למפת המשחק להציע. ותאמינו לי, יש הרבה כאלה.

מערכת הנהיגה של המשחק עובדת בצורה דומה מאוד למשחקים הקודמים בסדרה. היא מאוד ארקיידית ולא מנסה בכלל להיות ריאליסטית, בדיוק כמו כל שאר הדברים במשחק הזה. כל רכב מתפקד בצורה שונה, ממכוניות המרוץ הכי מהירות ועד לג'יפים הכבדים, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שלא משנה לאיזה רכב תיכנסו - אתם תהפכו לדבר הכי מסוכן על הכביש. קחו את האוטו הכי קטן שתוכלו, ותראו איך אתם מעיפים הצידה כל רכב מסכן שעומד בדרך שלכם כאילו אתם אייל נגיחה על גלגלים. זה אמין? לא ממש. זה כיף? בטירוף, וזה עוד יותר כיף כשאתם במרדף משטרתי ויכולים להסיט את הרכב שלכם הצידה כדי לחבוט ברכבים שמצידכם ולהעיף אותם לכל הרוחות.

בתחילת המשחק תמצאו את עצמכם באזור המדברי של Santo Ileso, שאמנם לוקח נפח משמעותי מהמפה אבל הוא בכלל לא האזור היחידי בה. מעיירות קטנות ושקטות ועד לחלקים העירוניים והיותר מאוכלסים, מדובר באזורים היותר צבעוניים שיש לסדרת Saints Row להציע, ולמרות שלא אלך רחוק ואגיד שכל מקום נראה ומרגיש שונה - הם עדיין מספיק מגוונים כדי להשאיר אתכם מעוניינים.

השמלה החדשה שלי

החופש ש-Saints Row מציע לא מתבטא רק במקומות שתוכלו ללכת אליהם וברכבים שתוכלו להשתמש בהם, אלא גם במראה של כמעט כל דבר שתוכלו לשים עליו את היד. הדבר הראשון והכי משמעותי הוא כמובן מערכת עיצוב הדמות שלכם, שבאמת אין מספיק מילים בפי כדי לתאר את כמות החופש שיש בה. מעריצי הסדרה לא יופתעו מהדברים שהיא תאפשר להם לעשות, אבל הם ישמחו לדעת שהיא מתעלה באופציות והחופש שהיא נותנתֲ מעל כל המשחקים הקודמים בסדרה. יש לכם שליטה מלאה על כל דבר שיכול לבוא לידי ביטוי בדמות שלכם, משרירי הלסת, גובה ומשקל, שיער, צלקות, קול, Emotes, קעקועים ואפילו תותבות, כל דבר שעולה לכם בראש ניתן לשינוי, עיצוב וצביעה מחדש.

אני לא צוחק, תעיפו מבט על הדמויות שאנשים יצרו ותגידו לי שהאפשרויות הן לא אינסופיות - אני מחכה. אתם רוצים לעשות את The Rock? זה עוד קל. ריק מ-Rick and Morty? זה אפשרי. וודי מ"צעצוע של סיפור"? זה נשמע מטורף, אבל זה יכול לקרות. אם אי פעם ניסיתם ליצור דמות כלשהי באחד ממשחקי הסדרה וכל מה שיצא לכם הוא תירוץ עלוב לקוספליי, תהיו בטוחים שהרמה שתצליחו להגיע איתה ב-Saints Row היא על גבול הדמיונית. אם ליצור את Venom זה משהו שאפשרי פה, דמיינו מה תוכלו לעשות כשתרצו ליצור דמות מקורית משלכם. כמובן שהדמות שלכם היא לא הדבר היחידי שניתן לעיצוב, וכל נשק או רכב שיהיה ברשותכם תוכלו לשדרג, לצבוע מחדש, להוסיף עליו סטיקרים ועוד שינויים בהתאמה אישית כדי להפוך אותו לשלכם.

וזה לא מסתיים רק בעיצוב המראה של הדמות עצמה, כי אחרי שנתתם לבוס שלכם את הלסת הנכונה בשילוב השריר יד אחורית בגודל המושלם, אתם יכולם להלביש אותה במגוון עצום של בגדים, מהפשוטים ביותר כמו טישרטים, ג'ינסים, נעליים, גופיות וכו' ועד לתחפושות הכי מטורללות עם קסדות ניאון וחליפות וואנזי הזויות. כנראה חצי מזמן המשחק שלי לביקורת הזו הלך על עיצוב הדמות שלי בדרכים מפגרות, ואני לא מתחרט על זה לרגע.

עצם בגרון

מערכת הירי של המשחק היא...מעניינת. יש הרבה נשקים, אפשר לעצב אותם כאוות נפשכם והם באמת מהנים לשימוש על עוברי אורח מסכנים או גנגסטרים מתחרים, אבל ציפיתי למערכת קצת יותר עמוקה מזו שראינו ב-Saints Row: The Third, בעיקר בהתחשב בעובדה שעברו 11 שנים מאז היציאה שלו. קרבות הירי של המשחק פשוט בנאליים מדי, הנשקים אמנם מהנים אבל ההבדלים המשמעותיים היחידים ביניהם הם כמות הנזק שהם עושים וכל כמה זמן תצטרכו להטעין. בכל קרב שנקלעתי אליו, בין אם זה היה בעולם הפתוח או כחלק ממשימה עלילתית, לא קיבלתי את התחושה המפוצצת שממש מכניסה אתכם לאקשן וגורמת לכם להתמכר. זה פשוט היה קצת..Meh.

חוץ מנשקים חמים מכל סוג שתוכלו לדמיין, יש גם נשקים קרים כמו מחבטים, גרזנים וכו', ועד כמה שאני נהנה מלחבוט באויבים שלי מקרוב, זה פשוט לא היה זה. זה הרגיש קצת כמו מה שהיה עם Horizon: Zero Dawn והחנית של אלוי, זה פשוט היה שם, בלי יותר מדי ערך מוסף. האנימציות של המתקפות מהירות ומשמעממות, לא משנה באיזה נשק תשתמשו, והם לא מספיק טובים בשביל שארגיש צורך להשתמש בהם. התלהבתי מאוד כשרכשתי את הגרזן הראשון שלי, ואז הבנתי מהר שלהניף אותו על אויבים זה לא בדיוק אפקטיבי כמו שקיוויתי שזה יהיה.

אני תמיד אוהב למצוא נקודות אור בדברים שאני לא מת עליהם, אז למרות כל מה שאמרתי - לא הכל נורא במערכת הקרב. כשאתם מגיעים לכמות חיים נמוכה, יש לכם 2 אפשרויות - או למצוא פינה ולהתחבא בה עד שהמסך יפסיק להיות בצבע אדום כהה ואז תוכלו להמשיך במסע הטבח שלכם, או שתוכלו לבצע Finisher על אחד מהאויבים הקרובים אליכם על מנת למלא את כמות החיים שלכם, ולחזות בקטע קצר בו הדמות שלכם נכנסת למצב "ג'ון וויק" ופשוט מחסלת אותו. זה יכול להיות הכל - בעיטות ואגרופים, מהלכי היאבקות, סכין לגרון, סלטות באוויר וכדור בראש, אתם לא יודעים מה אתם הולכים לקבל, והאנימציה שתחזו בה תנוע בין קורעת מצחוק למגניבה בטירוף בכל. פעם. מחדש. אין הריגה אחת שהצליחה לאכזב אותי, והמגוון שלהן מספיק גדול בשביל שלא תצפו באותה הריגה פעמיים כל כך מהר. כנראה מדובר בדבר היחיד שהצליח להפוך את הקרבות של המשחק למהנים עבורי, ואני כל כך שמח שזה שם.

כשזה מגיע לגרפיקה של המשחק, אין הרבה מה להגיד. כן, המשחק נראה טוב, אפילו טוב מאוד, ואפשר לראות מהר מאוד ש-Deep Silver Volition ניסתה לעשות את המיטב שהיא יכולה בכל מה שקשור למודלים של דמויות, נשקים, רכבים והסביבות השונות שברחבי המפה. מאוד כיף להסתכל על הכל, ועדיין משהו לא מרגיש מלוטש עד הסוף. בסצנות המעבר, עם כל האהבה שלי אליהן, רוב הדמויות לא נראות מרונדרות עד הסוף ואפקטים כמו פיצוצים או עשן לא נראים הכי טוב. עם עוד קצת זמן בתנור, אני בטוח שהיו יכולים להביא תוצאות הרבה יותר מרשימות.

השורה התחתונה

Saints Row הוא הפתרון המושלם לכל מי שסובל מהגירוד שרק GTA הבא יוכל להעביר. העלילה שלו מהנה מאוד ומחזירה את הסדרה לשורשים שלה בדיוק כמו שקיוויתי, בשילוב עם סצנות מעבר מעולות שלא נותנות לכם להוריד דופק מהאקשן. ואם כבר אקשן, עד כמה שזה כיף לדחוף רימונים למכנס של מישהו ולהשליך אותו על קבוצת אויבים, מערכת הירי של המשחק לא עמוקה מספיק בשביל שאשתוקק כבר לקרב הבא שלי מה שגורם לה להרגיש כאילו היא פשוט נשארה בעשור הקודם. ולמרות זאת, לנהוג ברחבי העיר עם מגוון רכבים או עם חליפת דאייה ועם הדמות המעוצבת שלי ולגרום לכמה שיותר בלאגן זה כיף טהור, ובשורה התחתונה - זה כל מה שמשנה במשחק מהסוג הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עלילה מעולה
  • סצינות מעבר מדהימות
  • אפשרויות אינסופיות להתאמה אישית
  • סביבות יפהפיות
  • מגוון רחב של רכבים ונשקים

הרע

  • מערכת קרב לוקה בחסר
  • לא מלוטש מבחינה גרפית

וקסדת הניאון

  • אתם יודעים שאתם רוצים אחת
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:40 22.08.2022 | יחמוד יחמוד (אורח)

    מאיפה יש לכם את המשחק?

  2. 2

    07:54 23.08.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    האם שיחקת את זה במחשב (ואם כן איך היו הביצועים) או בPS5?

  3. 3

    23:58 25.08.2022 | gal2021 gal2021

    המשחק Saints Row גרע ולא מלטש גרפיקה על הפנים מזעזעת כמות הבאגים שיש במשחק אז מתחת לכל ביקורת צריך כל פעם לצאת מהמשחק ולטעון אותו מחדש אכזבה אחד גדולה רחק שנות אור מGTA מנקדת מבעת שלי האישית חבל על הכסף אין מה לקנות את המשחק כסף שווה לפח תחושה ריקה ושם תחושת חווית משחק מאנה את לא מקבל לא שחקת את כל הסדרת הקודמת של Saints Row אבל מספיק לי לראת בעצמי כמה המשחק אז גרע ואני ראה וקרא לא מאת ביקורת של בלוגרים שכן שחק את המשחק אז בסידרות הקודמת אמרים ששום דבר לא השתנה להפף הגמור רק נהיה יותר גרע ולא מלטש ומפצץ באגים

  4. 4

    23:59 25.08.2022 | gal2021 gal2021

    המשחק Saints Row גרע ולא מלטש גרפיקה על הפנים מזעזעת כמות הבאגים שיש במשחק אז מתחת לכל ביקורת צריך כל פעם לצאת מהמשחק ולטעון אותו מחדש אכזבה אחד גדולה רחק שנות אור מGTA מנקדת מבעת שלי האישית חבל על הכסף אין מה לקנות את המשחק כסף שווה לפח תחושה ריקה ושם תחושת חווית משחק מאנה את לא מקבל לא שחקת את כל הסדרת הקודמת של Saints Row אבל מספיק לי לראת בעצמי כמה המשחק אז גרע ואני ראה וקרא לא מאת ביקורת של בלוגרים שכן שחק את המשחק אז בסידרות הקודמת אמרים ששום דבר לא השתנה להפף הגמור רק נהיה יותר גרע ולא מלטש ומפצץ באגים

  5. 5

    02:35 26.08.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    Gal 2021 תלמד לכתוב

  6. 6

       | פורסם ע"י