הרשמה

ביקורת: Do Revenge - בחורות טובות, מושפעות, תסביכים

יש מכות בין בנות, יאללה באלגן

תאריך השקה: 16/09/2022

סרטה השני כבמאית של כותבת "ת'ור: אהבה ורעם" כל כך מטורלל, שאין סיכוי שלא תהנו ממנו

גישה מוקדמת לסרט ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

על הנייר, אני לא קהל היעד של הסרט הזה. הטריילר ל"עושות נקמה" שם במרכזו זוג תיכוניסטיות זרות אחת לשניה המנסות לנקום בחברי השכבה שלהן על כך שפגעו בהן בדרך כזו או אחרת, עם דיאלוגים שמרגישים כמו תסריט משנת 2022 והכל בהקפדה על צבעים נעימים לעיניים. הטריילר מציג את הסרט כאחד שמתאים לקהל מאוד ספציפי. בפועל, הסיפור שונה. העלילה משוגעת לחלוטין, כך שבקצב מהיר היא קופצת בין כל מה שחשבתם שהסרט הזה יהיה לסצנות מבריקות ומטורללות בלי שום הגיון, אך עם קווים מנחים כמו הצבעים הנהדרים ורמת המשחק. אני לא מגזים כשאני אומר שאם הסרט היה מתמסר לגמרי לכמה מההחלטות האמיצות שלו, כנראה היה מדובר באחד הסרטים האהובים עליי מהשנה האחרונה, אך התוצר הסופי הוא כמו שהולך השיר המוכר על מכות בין בנות - באלגן. הביקורת ללא ספוילרים - קראו בחופשיות!

היצ'קוק בפילטרים של אינסטגרם

מי שמכיר את עבודתו של היצ'קוק בוודאי כבר מזהה פה קווי דמיון כבדים. עם זוג זרים, סיפור נקמה, עלילה מטורללת ופילטר שחור לבן הייתם חושבים שמדובר ב"זרים ברכבת" (Strangers On A Train). רק שהשנה היא לא 1951, ובמקום רציחות ורכבת מדובר בנקמה ובקייטנת טניס (עוד אזכור מבריק לסרט של היצ'קוק). דראה (Drea), ילדת המופת של התיכון שלה לשעבר, אותה משחקת קמילה מנדס (Camila Mendes), יוצאת לחופש הגדול לאחר תקרית בה פורסם סרטון עירום שלה אותו שלחה לבן זוגה ומלך השכבה, מקס. דראה, שבטוחה שמקס פרסם את הסרטון בכוונה להרוס את עתידה ואת הקשרים החברתיים שלה לא נשארת חייבת ומרביצה לו - מה שמרסק את הסטטוס החברתי אותו רכשה ושם אותה בתקופת מבחן אותה היא רוצה לצלוח כדי להגשים את החלום שלה ולהתקבל לאוניברסיטת "ייל".

בקייטנה פוגשת דראה את אלנור (Eleanor), בגילומה של מאיה הוק (Maya Hawke), ילדה חדשה במיאמי שבמקרה תתחיל את יב' באותו תיכון עם דראה - ועם הילדה שמיררה לה את הילדות, קריסה. השתיים לומדות להכיר אחת את השניה, ומתחברות ברצון המושתף לנקום באנשים שפגעו בהן. למזלן, אף אחד לא יודע שהן חברות, ולכן הן קובעות שכל אחת תבצע את הנקמה של השנייה מבלי שאף אחד יחשוד בכלום. עד כאן, מדובר בעלילה מעניינת שכנראה הייתה מחזיקה קומדיית נעורים חמודה שהייתה נשכחת תוך יומיים בספרי ההיסטוריה. אך בדיוק כמו דראה הסרט מכוון רחוק, וממש לא מסתפק בזה. מפה, העלילה של הסרט נהפכת להיות מטורללת ל-ח-ל-ו-ט-י-ן, מה שמוביל אותה לכמה רגעים פשוט מצויינים, אך גם כמה חסרי הגיון באופן מוגזם מדי.

יציב בלהיות לא יציב

גם פה, כמו הדמויות שלו, הסרט לא יציב בכלל. סצנות משוגעות שכתובות באופן פנטסטי יעברו לדיאלוגים חסרי הגיון או למעשים שלא ממש תואמים את המצב הקיים. ההבדל המשמעותי בין שני הסוגים גורם לכך שבסצנות הטובות אני לא רואה דרך שמישהו יצליח לא להנות מהן, אך מהסצנות מהסוג השני הרבה מאוד יסבלו. אני לא מדבר על טקסטים שלא יהיו ברורים לקהל מבוגר כמו השורה "להגיע לשיא שלך בתיכון זה קרינג'", אלא לכמה סצנות בהן הדמויות מקבלות החלטות לא ברורות בכלל או אפילו לא הגיוניות לנוכח האירועים שבאו לפני. זה בא לידי ביטוי גם בדרך בה הסרט עשוי, ככה שחלק מהזמן הוא מרגיש כמו פארודיה שנונה על סרטי נעורים מוגזמים, ובחלק האחר הוא מרגיש כמו הסרטים עליהם הוא צוחק.

למזלו של הסרט, כשהוא טוב, הוא בעצם מעולה. למען האמת, לאחר הסצנה הכי מטורללת שלו הוא מכיל 20 דקות רצופות מבין הטובות שראיתי השנה, עם כתיבה מבריקה ואמיצה, משחק אדיר ובימוי נכון של סצנות קשות. אם הסרט היה מתמסר לכיוון הלא צפוי הזה, התוצר הסופי היה הרבה יותר טוב לדעתי, ואפילו בגדר צפייה חובה. הרמה שמוצגת שם מפוזרת לאורך כל העלילה, אך הסרט תמיד חוזר להיות אותו דרמת תיכון שהיה אפשר לצפות שיהיה מהטריילרים.

מה שכן יציב לאורך כל הסרט הוא השימוש המרהיב בצבעים, שההפקה חייבת לקבל עליו קרדיט גדול. הסרט עצמו אסתטי בצורה יוצאת דופן לדרמות נעורים, ומכיל כמה שוטים יפהפיים. עוד קרדיט מגיע גם לרמת הצילום והבימוי שלא רעה בכלל במיוחד שמדובר בסרט שני בקריירה של ג'ניפר קייטין רובינסון (Jennifer Kaytin Robinson), שכתבה ביחד עם טאיקה וואיטיטי את "ת'ור: אהבה ורעם".

אך הדבר הכי יציב הוא ההופעות של השחקניות הראשיות. נכון, סופי טרנר (Sophie Turner) נותנת הופעת אורח מצחיקה, אך היא לא קרובה בכלל מלגנוב את הפוקוס למנדס והוק. מנדס ממשיכה בטיימינג קומי וטווח המשחק המעולים שהיא הציגה בכל מה שהיא הופיעה בו ומאיה הוק אמנם לא מקבלת תפקיד שונה מדי מההופעות הרגילות שלה, אך היא עדיין עושה עבודה מספיק טובה כדי שאני אהיה בשוק אם לא נראה את שתיהן הרבה מאוד על המסך שלנו בעתיד.

השורה התחתונה

האם Do Revenge עומד לכבוש את ז'אנר סרטי הנעורים ולהגדיר לו רף חדש? אני לא קהל היעד ואני לא אוכל לקבוע. מה שאני כן יכול לקבוע הוא שהסרט כל כך מבולגן, שמתישהו במשך השעתיים שלו הוא גם יפגע בטעם שלכם. בין אם זה בסצנות המבריקות שלו ובין אם בסצנות הקיצ'יות, הסרט שומר על רמה מספיק גבוהה של משחק, כתיבה ובימוי כדי להיות מהנה לכל הדרך.

Do Revenge יהיה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג Netflix ב-16.9

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10

הטוב

  • כמה סצנות מעולות שכתובות מבריק
  • בימוי, צילום ורמת הפקה גבוהה
  • אסתטי גם בסצנות שבקלות יכלו להיות לא מושקעות
  • עלילה כיפית ומטורללת

הרע

  • עלילה מ ט ו ר ל ל ת
  • כמה סצנות חסרות הגיון באופן מוגזם מידי
  • מבולגן ומשנה אווירה באופן לא טבעי

ומשחק השתייה

  • מדובר בסרט הכי בנוי למשחקים כאלה שיצא השנה, כבר לא יכול לחכות לראות מה החוקים שימציאו
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:58 15.09.2022 | נודר נודר (אורח)

    שלא אכפת לי מהכתבה. אבל הכותרת מדהימה. שאפו

  2. 2

    11:27 17.09.2022 | נתן נתן (אורח)

    עוד סרט ריק על כלום ושום דבר. התרבות האמריקאית דוחה!

  3. 3

       | פורסם ע"י