הרשמה

ביקורת: לוחמת - מהירה ועצבנית

עם הבטחה להיות סרט היסטורי ועם תיאורים כמו שונה להוליווד היה ניתן לחשוב ש"לוחמת" יהיה סרט פרסים תקופתי, בפועל - הוא סרט אקשן

תאריך השקה: 06/10/2022

The Woman King זורק את הגיבורות שלו להזיע בתחילת המאה ה-19 עם הרבה אקשן ואלימות, והרבה פחות דרמה

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

לוחמת (The Woman King) יצא בחודש שעבר בארה"ב לביקורות חיוביות וליחסית הרבה רעש. הסרט, שמתעסק בשבט אפריקאי אמיתי בשם Dahomey, לא פחד לגעת בסוגיית הסחר בעבדים, מעמד האישה והקרבות האלימים בין השבטים ביבשת, כך שהיה ניתן לשער שמדובר בדרמה תקופתית. למרות שהסרט כן נוגע בכל הדברים האלה, אתם תופתעו לגלות שהוא כלל לא שם אותם במרכז, אלא מתפקד בראש ובראשונה כסרט אקשן - לטוב ולרע. הביקורת נטולת ספוילרים, קראו בחופשיות!

אמיתי?

למען האמת, כמעט. הסרט, בנוסף לשם הממלכה, שמות השבטים והמלך שלה, משתמש בקונפליקטים ואירועים שבאמת קרו בתחילת המאה ה-19 ב-Dahomey בדיוק חלקי. הדמויות המרכזיות בסרט מלבד המלך גזו (Ghezo), אותו משחק ג'ון בויגה (John Boyega) בהופעה אדירה לגמרי, כולן הומצאו בשביל הסרט, גם אם קבוצת הלוחמות להן השתייכו האגוג'י (Agojie), אמיתית. נניסקה (Nanisca), מנהיגת הקבוצה שמגולמת על ידי ויולה דייוויס (Viola Davis) נאמנה למלך ומגנה על הממלכה שלה משבטים המבקשים להשמידה ומאירופאים שרוצים יותר ויותר עבדים. סגניתה איגוזי (Izogie), אותה משחקת קפטן מארוול בעצמה לשאנה לינץ' (Lashana Lynch), למרות היותה לוחמת אכזרית, משמשת דווקא כצד הקליל והקומי של הסרט בתור המפקדת של הלוחמות החדשות בהן נכללת גם נאווי (Nawi), ילדה שנמסרת בידי אביה למלך ומקבלת רצון להצטרף לשורת הלוחמות. ת'וסו מבדו (Thuso Mbedu) נותנת עבודה מצויינת בתקפיד נאווי, וביחד עם דייוויס ולינץ' הופכות את הסרט להרבה יותר מעניין.

הסרט אמנם יפייפה ויזואלית, מצולם נהדר ובעל הפקה מושקעת אך בכל השעתיים ורבע שלו הוא מתקשה להתמקד בקונפליקט אחד, מה שמונע מאיתנו להתמסר אליו מבחינת הסיפור. כאן נכנסות הדמויות, שעושות את העבודה לא רע אך לא מצילות את הקצב של הסרט לגמרי. לקראת הסוף קיימת קצת תחושה שהסיפור המרכזי נגמר ואנחנו במעין אפילוג, אך שוב הדמויות נהפכות להיות המרכז בעוד סצנת אקשן ששמה אותן בסכנה - ושוב אנחנו עם העיניים על המסך.

אין פזמון, תילחמו

כאמור, הסרט נותן הרבה סיבות לאגוג'י לצאת למלחמה, מה שאומר כמה סיפורים במקביל, אבל הרבה סצנות אקשן. בין אם אלה חוויות מה"טירונות" של נאווי, קרבות שבטים או סצינות בריחה מושקעות - כל סצנות האקשן מלאות אנרגיה ושוטים יפייפים. אני חושב שמגיע המון קרדיט לבמאית ג'ינה פרינס בית'ווד (Gina Prince-Bythewood) שהצליחה לצלם סצנות מרהיבות בצורה באמת מרשימה, שבמידה והיו מסודרות בקצב יותר טוב וקצת נקיות יותר לגמרי יכלו לספק חוויה בלתי נשכחת. זה בעיקר מורגש במערכה האחרונה, שכוללת סצנת אקשן טובה - שיכלה להרגיש הרבה יותר עוצמתית במידה ולא הייתה מרגישה כחלק מעלילה שנמרחת יותר מדי. הדבר בא לידי ביטוי גם בלא מעט קטעי מעבר שבאים להראות לנו אווירה של עיר לדוגמא ועוברים בין הרבה סצנות קטנות כמו מעגל ריקודים או שוק עמוס. אמנם עבודת ההפקה באמת מרשימה, ועיצוב הבגדים והשיער מדהים, אך קשה להצדיק משמעות של קטעים מפוזרים כאלה בסרט שמרגיש ארוך מדי ולעיתים מבולגן.

השורה התחתונה

הפתעה, "לוחמת" הוא בראש ובראשונה סרט אקשן. גם כשהוא נוגע בנושאים הבוערים שלו, הוא לא מתמקד בהם לגמרי וחוזר להסתמך על עבודת ההפקה המדהימה והצילום. עם תצוגת משחק מצויינת של הקאסט, הסצנות האלו לגמרי יחזיקו אתכם עם עיניים למסך, אך הרגעים הקטנים בין לבין יתנו הרגשה שהסרט נמרח.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • אקשן מצויין
  • דמויות שאכפת מהן
  • סצנות מרהיבות המשלבות הפקה וצילום חזקים

הרע

  • קצב מבולגן
  • מרגיש מרוח, בעיקר במערכה השלישית

וויולה דייוויס:

  • מרחם על הסוכנת שהתעסקה עם אמנדה וולר ביחדת המתאבדים
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:57 11.10.2022 | מאיר מאיר (אורח)

    סרט מדע בדיוני לכל דבר ועניין

  2. 2

       | פורסם ע"י