הרשמה

ביקורת: Persona 5 Royal על ה-Switch - גנבת לי את הלב אז פוצצתי ת'טירה

גנבי הלבבות סוף סוף מגיע ל-Nintendo Switch! בואו לקרוא מה שמואל חשב על הפורט לאחד ממשחקי ה-JRPG הטובים בכל הזמנים!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/10/2022

עם פגיעה מינימלית בגרפיקה של המשחק, כל התוכן שיש לו להציע, ביצועים נהדרים ולא משתנים בין מצב נייד למצב נייח ויתרון הניידות, זו כנראה הגרסה הכי מתגמלת של המשחק

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

הביקורת השנייה מתוך שלוש לפורטים למשחקים שמגיעים ל-Switch החודש הגיעה! הפעם עדלי יונייטד איפשרו לנו לבדוק את גרסת ה-Switch לאחד המשחקים שאפשר לומר עליהם בוודאות שהמעריצים רצו שיגיע ל-Switch מהשנייה שהוא יצא: Persona 5. משחק התפקידים היפני המדהים של ATLUS הימם את כל המעריצים כשהוא יצא ב-2017 ומעריצי Persona בכל העולם שאלו רק שאלה אחת: מתי Persona 5 מגיע ל-Switch?! אז עכשיו כש-Persona 5 Royal מגיע סוף סוף לקונסולה ההיברידית של נינטנדו, נותר לנו רק לשאול: זה היה שווה את זה?

ראיתי את זה מגיע (כמו כולם)

טוב, אז יחד עם הביקורת שלי ל-Persona 5 המקורי, זאת הולכת להיות הביקורת השלישית שלנו באתר ל-Persona 5. נתחיל מכך שהמשחק לא הולך לקבל את הציון המושלם של אור שוב, בין היתר כי בעיניי זה לא משחק של 10, גם אם Royal שיפר המון דברים שהיו בעייתיים בעיניי ב-Persona 5 המקורי ורק הוסיף עוד תוכן ועוד דמויות ועוד קטעי סיפור ועוד פעילויות. אבל זה שזה לא משחק של 10 מ-10 בעיניי לא אומר שאני לא חושב שהוא - ואני עומד מאחורי מה שאתם עומדים לקרוא ב-100 אחוז - אחד ממשחק ה-JRPG הטובים בכל הזמנים, אם לא מהטובים ביותר שיצאו אי פעם.

אני חושב שרמת הכתיבה של המשחק היא מהגבוהות שבמשחקי JRPG, כשהקלישאות המוכרות של משחקי תפקידים עפות מהחלון לטובת דמויות בוגרות יותר וסיפור אמין יותר ומותח יותר. המשחקיות הנהדרת של Persona 5 משלבת בין משחקיות התורות שתמיד הופיעה בסדרת משחקי Persona ו-Shin Megami Tensei לבין מכניקות חדשות וכיפיות שמשאירות את המשחקיות מרעננת. והכי הכי חשוב: הפרזנטציה של המשחק היא מהטובות בגיימינג אולי אי פעם. העיצוב האמנותי והפסקול המדהימים של המשחק נותנים וייב מדהים של סרט של גנבים בסגנון של "Ocean's Eleven".

אז אחרי כל זה, זה רק היה הגיוני ששחקני ה-Switch ובמידה מסוימת גם שחקני ה-Xbox ירצו לשחק את המשחק הזה אצלם (יש הרבה יותר חובבי JRPG אצל קונסולת ה-Switch מן הסתם). לרוב פורטים של משחקים ל-Switch, גם אם הם יצאו ב-2017 (ואתם יודעים על איזה משחק אני מדבר פה), סובלים מלא מעט בעיות: בין אם מדובר בבעיות ביצועים, גרפיקה ירודה, חיתוך של כמות הפריימים לשנייה בחצי (במקרה שהוא מצליח לשמור על 30 פריימים לשנייה) ובמקרים הרעים גם בעיות אחרות שקשורות בבאגים שנוצרו בתהליך הפיתוח של הפורט. אז בואו נתחיל למנות את הבעיות המרכזיות של גרסת ה-Switch. מוכנים?

הרזולוציה היא 720p. זהו, אני מקווה שאתם לא מחכים לעוד דברים, כי זאת ליטרלי הבעיה היחידה שיש לפורט הזה ל-Switch. המודלים עצמם והעולם מרונדר ברזולוציה נמוכה יותר משאר הקונסולות וזה נראה כאילו יש AA מינימלי מאוד שמחליק קצוות משוננים כשהמצלמה קרובה לדמויות מסוימות, בעיקר כדי לדאוג שהעיצוב האמנותי של המשחק הכולל גרפיקת Cell-Shading מהממת יישמר ולא יישבר. חוץ מזה באמת שזהו: כאן נגמרו לי הדברים הרעים שיש לו לומר על הפורט הזה מה-4 שעות הראשונות שלו (הטירה של קאמושידה וקצת מהפרק השני).

אם כבר אנחנו עדיין באזור הגרפיקה, אז חשוב שתדעו שהמשחק דואג לרנדר את התפריטים של המשחק ברזולוציה המלאה של המכשיר במצב נייד ומצב נייח. זה אומר שבמצב נייח הרזולוציה של הטקסטים, התמונות והתפריטים תהייה 1080p ו-720p במצב נייד. זה אחד הדברים שהכי הציקו לי ב-Dragon Quest XI S ל-Switch ואני הייתי כל-כך מאושר לראות את התפריטים נראים חדים וברורים, כשהטקסטים עצמם גם נראו יותר ברורים וטובים כתוצאה מכך, בעיקר על המסך הקטן במצב נייד. המשחק לא עושה שימוש במסך הטאץ' של הקונסולה במצב נייד, שזה טיפה חבל - גם אם לא נחוץ. אני חושב שזה היה מוסיף טאץ' (ה-Pun היה מכוון לחלוטין) נחמד אם היינו יכולים לבחור מהתפריט על ידי לחיצה על המסך.

זה ממש משעשע אותי שאפילו דברים כמו צללים רונדרו ברזולוציה גבוהה יחסית ונראים נהדר, מה ששוב משתלב עם התמה של אור וחושך שכל-כך חשובה למשחק שכל הקטע שלו הוא שאתם גנבים עם המון סטייל שמשתמשים בצללים ובמחסה כדי לתפוס אויבים לא מוכנים (אגב, לשחקנים עם Switch OLED מחכה הפתעה אפילו יותר נעימה, שכן הצבעים במשחק והצללים מקבלים אקסטרה בוסט למראה שלהם בזכות המסך). כיאה לקונסולה ללא SSD או אחסון סופר מהיר אחר בשילוב עם מעבר איטי יחסית, כן יש רגעים קטנים בהם לוקח חצי שנייה לארטיפקטים ומודלים מסוימים להיכנס לתמונה אחרי טעינת השלב, אבל זמני הטעינה בכלליות היו נהדרים כשמעבר בין אזורים שונים לא לקח לי יותר זמן מאשר גרסאות אחרות.

אז הגרפיקה טיפה פחות טובה, אבל עדיין מצוינת בזכות העיצוב האמנותי של המשחק ושאר הנקודות כמו תפריטים ואפילו צללים קיבלו טיפול שגורם להם להיראות טוב אף יותר ומצמצמים את הפער בין גרסת ה-Switch לשאר הגרסאות - איך הביצועים? במילה אחת - "בול". בהרבה מילים: המשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה שזה לא שונה משאר גרסאות הקונסולות של המשחק (למעט קונסולות הדור הנוכחי והמחשב האישי שקיבלו בוסט ל-60 פריימים לשנייה), אבל מדובר ב-30 פריימים לשנייה סופר חלקים עם Frame Pacing לתפארת מדינת ישראל. המשחק לא זז מה-30 בשום שלב, גם לא במתקפות All-Out, קסמים עם המון אפקטים ואנשים אחרים בעולם והמשחק עצמו. 

השימוש ב-HD Rumble מורגש, אבל לא היסטרי - בכל זאת, מדובר במשחק תפקידים יפני עם דגש על קרבות בתורות, אז לא אמור להיות כאן רטט מטורף. עוד משהו שחשוב לי לציין הוא שאיכות הסאונד של הפורט הזה גם טובה מאוד - עניין חשוב מאוד כשמדובר במשחק עם מוזיקה מדהימה, דיבוב נהדר ואפקטים קוליים במתקפות ובהסתובבות בעולם. אבל כל אלו הן לא הסיבה שזה פורט מעולה. זו העובדה שזה כל מה שציינתי קודם - והעובדה שאני יכול לקחת איתי את המשחק לכל מקום.

דיברתי על זה קצת בביקורת שלי ל-NieR:Automata ל-Switch וגם בביקורת שלי ל-Dragon Quest XI S, אבל יש משהו ביכולת הזו לקחת קונסולה ניידת ולפתוח את אחד ממשחקי ה-JRPG הטובים בכל הזמנים לסשנים קצרים של 20-40 דקות, לשחק בהם קצת ולחזור לעיסוקים שלי שפשוט גרמה לי להיזכר למה גם 5 וחצי שנים לאחר השקתה, ואחרי המון פורטים גרועים ומשחקים שלא יגיעו לקונסולה הזו בגלל הכוח המוגבל שלה, ה-Nintendo Switch היא עדיין אחת הקונסולות האהובות עליי בכל הזמנים.

האופציה להיכנס שנייה למשחק, לעשות סשן בתוך אחת הטירות, לאמן את הדמויות שלי, לאסוף כמה פרסונות, לחזק את הקשרים בין החברים ועוד היא פשוט משהו שכרגע, כיום, רק ה-Steam Deck יכול להביא לי - רק שאת ה-Nintendo Switch קל ויותר זול להשיג מאשר את הקונסולה הניידת של Valve. אני כל-כך נהנה מהפורט הזה והאופציות שהוא מאפשר, עם פגיעה מינימלית - אם בכלל - בחוויה של השחקן. זהו בפועל היורש של Persona 4 Golden על ה-PS Vita וזה אומר המון לגביו.

השורה התחתונה

תקשיבו, חבריי בעלי קונסולות ה-PlayStation. הסכיתו, חבריי בעלי קונסולות ה-Xbox. אני נאלץ לבשר לכם שהגרסה הכי טובה והכי מתגמלת לאחד ממשחקי ה-JRPG הכי טובים בכל הזמנים נמצאת על הקונסולה ההיברית של נינטנדו. כל הפיצ'רים כאן, הפגיעה הגרפית היא מינימלית מאוד, הביצועים הם באמת ללא רבב, המשחק נראה טוב במצב נייד ובמצב נייח (בעיקר אם יש ברשותכם Switch OLED ששם המשחק באמת זורח) ואתם יכולים לקחת אותו איתכם לכל מקום ולשחק בו בכל זמן. היתרון הגדול של ה-Xbox הוא ב-Game Pass שמאפשר לכם לשחק במשחק הזה במסגרת המנוי, אבל הניידות והנוחות שגרסת ה-Switch הנהדרת מאפשרת לכם - אין שנייה לה. משחק נפלא ופורט נפלא.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אחד ממשחקי ה-JRPG הטובים בכל הזמנים
  • גרסה שלא מוותרת כמעט על שום דבר ורק מוסיפה ניידות
  • חוויה פשוט נהדרת במצב נייד עם ה-Switch OLED
  • שימוש ברזולוציה גבוהה בתפריטים משפרת את חווית המשתמש

הרע

  • גרפיקה פחות טובה משאר הגרסאות (אבל לא בהרבה)

והג'וקר

  • לא מאמין שלקח להם חמש וחצי שנים לשים את המשחק על ה-Switch.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:01 24.10.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    שמואל התותח יש לי כמה שאלות על פרסונה 5
    1 מה יותר עדיף לשחק בפרסונה 3 ו 4 לפני 5 אני יודע שהם לא קשורים אחד לשני עלילתית אבל אני חושב שעם אשחק בהם קודם אני יותר יעריך את 5 ?
    2 הבנתי שהפרסונה 5 סטרייקרס מתעלם מרויאל אני יצליח להבין את סארייקרס עם אשחק ברויאל?

  2. 2

    16:12 24.10.2022 | AVIC AVIC (אורח)

    אני לא מאמין שלקח להם 5 שנים להוציא את המשחק למחשב, חיכיתי כל כך הרבה זמן!

    חברות יפניות אחרות כמו Capcom או Bandai Namco כבר מזמן הבינו שמשתלם לוותר על האקסקלוסיביות לקונסולה בודדת...

    לדעתכם בכותרים הבאים ATLUS יוציאו את המשחקים שלהם לכל הפלטפורמות במקביל?

  3. 3

    20:32 24.10.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    יאקוזה:

    1. תשחק בהם, אבל לא חובה קודם. פרסונה 5 הוא משחק יותר טוב מהשניים האחרים בעיניי (בוודאות יותר טוב מהשלישי), אבל תשחק בהם באיזה סדר שתרצה (אם יש לך Game Pass אז בינואר כבר תוכל לשחק בכולם אם אני זוכר נכון).

    2. לא מתעלם: זה בתכל'ס סיפור המשך (סוג של ישיר). אתה לא חייב את רויאל כדי לשחק בסטרייקרז, אבל אתה כן תצטרך אותו כדי להבין את הדמויות והעלילה.

  4. 4

    23:27 24.10.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    תודה רבה שמואל
    ול AVIC כן אני חושב ש Atlus יעשו את זה

  5. 5

    13:55 25.10.2022 | ב ב (אורח)

    מאוד אהבתי את המשחק ב-PS5, אבל הוא סובל מאותה בעיה כמו JRPGs אחרים: הוא נמתח. ההתחלה קלה עד כדי שעמום, דברים מתחילים לזוז לאט, נכנסים לקצב גבוה 15-20 אחוז לתוך המשחק, ואז יש שיממון ארוך של grinding ו-min-max כדי להיות מסוגלים להביס את הבוסים הקשים יותר. אני לא בא בטענות כלפי המשחק הזה ספציפי, זה הז׳אנר הזה שסובל מבעיות pacing ומונע ממני לחבב אותו כמו שמגיע לו באמת. אבל פס הקול, הסביבה, האווירה - זו באמת אחת מחוויות הגיימינג המומלצות יותר.

  6. 6

       | פורסם ע"י