הרשמה

האם המיזוג של אקטיביז'ן ומיקרוסופט ייאסר על ידי הרשויות?

המיזוג הגדול בתעשיית המשחקים נמצא בסכנה?

ההצלחה של Call of Duty הפכה, באופן אירוני, לכאב ראש עבור מיקרוסופט

עסקת הרכישה הגדולה ביותר בתעשיית המשחקים, ואולי אחת העסקאות הגדולות שנעשו בשנים האחרונות עומדת למבחן רציני. לפני כמעט שנה, מיקרוסופט ואקטיביזן בליזארד חתמו על עסקה שבו מיקרוסופט תרכוש את החברה תמורת סכום עתק של כ-69 מיליארד דולר. העסקה הזו טעונה את אישור הרשויות ברוב המדינות הגדולות בעולם.

המגזין Politico פרסם בסוף השבוע כי נציבות הסחר האמריקאית, ה-FTC נוטה שלא לאשר את המיזוג הנ"ל. ראשת הנציבות לינה קאהן (Lina Kahn) ידועה בניסיונותיה להילחם בתאגידי הענק של אמריקה. היא התפרסמה במאמר חריף שכתבה נגד הכוחנות של אמזון אל מול העסקים הקטנים. היא תקפה גם את גוגל ואת רוב ענקיות הטכנולוגיה בזמן הקריירה שלה. בשנת 2021 מונתה על ידי ביידן לנציבת רשות הסחר וזו העסקה הגדולה ביותר שעליה היא אמונה.

המגזין Politico מציין בכתבה כי עדיין אין החלטה רשמית וכי קאהן עוד לא נתנה החלטה סופית בעניין. חשוב לציין כי רוב העבודה בתחום כבר נעשתה והמנכ"לים של מיקרוסופט ואקטיביזן כבר נתנו תצהירים.

הדאגה העיקרית של נציבות הסחר נובעת בעיקר מהתחרות של מיקרוסופט מול סוני, והאם יווצר יתרון תחרותי למיקרוסופט על סוני. הדאגה העיקרית של סוני היא סדרת המשחקים Call of Duty והשאלה האם המשחק יהיה אקסקלוסיבי למכשירי Xbox. בעוד שמיקרוסופט טוענת כי המיעה לסוני דיל של עשר שנים שבו היא מבטיחה להשיק את סדרת המשחקים במכשירי PlayStation, לא התקבלה הצהרה לתקשורת בנושא מסוני או אקטיביזן-בליזארד.

המשחק Call of Duty Modern Warfare 2 מכר בכמיליארד דולרים בעשת הימים הראשונים להשקתו. מדובר בשיא מכירות שאולי הלחיץ קצת את נציבות המסחר, ומאותת את חוזקת המותג. עדיין, חשוב לציין שסוני היום מוכרת יותר מחטיבת המשחק של Xbox ומאקטיביזן-בליזארד יחד. אני בטוח שבכירי מיקרוסופט לא שמחים לראות את ההצלחה של Modern Warfare 2, ההצלחה הזו עלולה לעלות להם בעסקה למרבה האירוניה.

מיקרוסופט אינה מלקקת דבש גם באירופה, שם נציבות המסחר הבריטית הודיעה שהיא רוצה לעשות בדיקה מעמיקה בנושא ושתי החברות מריצות הודעות לעיתונות שמנסות להטות את כף הרגולטורים לעסקה.

סוני פרסמה כי הפגיעה העיקרית תהיה בקרב מפתחי המשחקים שלא יוכלו לבחור לאן ללכת, ושהיא מכלל דואגת לגיימרים ולא לסוני. הנציבות בריטית מנגד טענה כי הסיכוי ש-Xbox תצליח לעקוף את PlayStation בגלל משחק אחד נשמע מופרך. כזכור Xbox נשרכת הרחק מאחורי PlayStation וה-Nintendo Switch של חברת נינטנדו. מהצד השני מיקרוסופט מפרסמת שהמשחקים שלה מאוד לא מוצלחים, שהיא חברה דיי גרועה ושבכלל שכחו את המובייל. כמו הספינים שמוציאות החברות משגעת את עיתונות המשחקים.

בכל מקרה, הסאגה הזו רחוקה מלהסתיים, סביר להניח שאם נציבות הסחר תשלול את זה, העניין יגיע לבתי המשפט של ארה"ב ויתגלגל במסדרונות שם. המניה של אקטיויזן ירדה בכ-4% במסחר ביום שישי בשל השמועות הללו, מה שמהווה את חשש המשקיעים מההיתכנות של העסקה.

מה דעתכם? האם אתם בעד או נגד העסקה? ספרו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    05:49 29.11.2022 | אני אני (אורח)

    לא יאמן שהנציבות האמריקנית תתמוך בעוד עשרים שנה של שליטה יפנית כמעט מוחלטת בקונסולות

  2. 2

       | פורסם ע"י