הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Zephyrus Duo 16

אחרי שה-Duo 15 הדהים אותנו בשנה שעברה, שמואל יצא לסיבוב עליו והוא חוזר עם הרשמים שלו מהמחשב המפלצתי של ASUS!

זה ללא ספק אחד המחשבים החזקים ביותר שסיקרתי מימי - אבל אני עדיין מנסה להבין מי קהל היעד שלו

עותק סיקור סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

טוב זה נראה שהחברים שלנו ב-ASUS ישראל שמו לעצמם למטרה לגרום לי לסקר כמה שיותר מוצרים סופר מעניינים שהם מוציאים השנה. אחרי ה-ASUS ROG Flow X16 שגרם לי להאמין ביכולת של חברה לשלב בין טאבלט גדול לבין מחשב נייד לגיימינג, עכשיו אני קיבלתי לסיקור את ה-ASUS ROG Zephyrus Duo 16, הדור הבא במחשבי הגיימינג המיוחדים של ASUS. אז בעוד שרועי מאוד נהנה מה-Duo 15, האם אני, גיימר פשוט שכמותי, גם אחשוב כמוהו?

איכות הבנייה, מקלדת, Touchpad והחיבורים

בדיוק כמו קודמו בסדרה, גם ה-Duo 16 בנוי בצורה מעולה: הגוף של המחשב עשוי ממתכת חזקה אך בו זמנית גם קלת משקל כאשר המשקל כולל של המחשב הוא רק 2.5 קילוגרמים, שבהתחשב ברכיבים שלו, המסך הנוסף שמתגלה בפנינו בפתיחת המחשב והקירור ש-ASUS שמו שם הוא לא כזה נורא. בדיוק כמו עם המחשב הקודם, גם כאן אנחנו מקבלים את אותו הפורמט של חיבורים: שני חיבורי USB 3.2 Type-A, שני חיבורי USB Type-C (אחד מהם גם מאפשר חיבור למסך עם תמיכה ב-G-Sync וחיבור כוח למחשב), חיבור LAN, חיבור HDMI 2.1 וחיבור קומבו אוזניות/מיקרופון 3.5 מ"מ.

כמות החיבורים של המחשב הזה היא מאוד יפה, למרות ששוב אנחנו רואים כאן את אחת הבחירות העיצוביות שעדיין לא ברורה לי: לשים חיבורים בצד האחורי של המחשב. אני מאוד שמח שחיבור החשמל של המחשב נמצא בצד השמאלי של המחשב, אבל זה עדיין חורה לי שה-HDMI, ה-LAN ואחד מחיבורי ה-USB Type-A נמצאים בצד האחורי של המחשב. עכשיו תראו, אני מבין שהעיצוב של המחשב מונע מאיתנו לשים את כל החיבורים בצדדים בצורה נוחה (ונגיע לזה עוד מעט), אבל זה עדיין מבאס אותי. אגב, אני הבנתי שזה גם היה המצב ב-Duo 15, אבל החיסרון של חיבור ל-SD Card מאוד מוזר לי - אני לא מבין למה יותר ויותר מחשבים שאני מסקר בוחרים לא לשלב חיבור שכזה ומכריחים את המשתמש להשתמש במתאם.

המקלדת וה-Touchpad בעיניי הם עקב האכילס הגדול ביותר של המחשב הזה. המיקום של המסך השני גורם לכך שהמקלדת יחסית קטנה וצפופה וה-Touchpad ממוקם בצד הימני ביותר של המחשב. הפידבק מהמקלדת טוב וכיף להקליד ולשחק איתה, אבל העובדה שאין מקום לשים את הידיים כמו במחשבים אחרים או שהמיקום של ה-Touchpad (הקטן יש לציין) גורם לי ללחוץ עליו כל פעם בטעות כשאני מנסה ללחוץ על מקש האנטר או ה-Shift היא פשוט מעצבנת. זאת דוגמא קלאסית למקרים בהם אני אעדיף לחבר עכבר חיצוני בכל שימוש שלי במחשב.

הרמקולים לעומתם, נהדרים: אני חושב שמדובר בעוד אלמנט ששופר באופן משמעותי מהמחשב הקודם בסדרה, כשהרמקולים מצליחים להשמיע קול ברור ואיכותי גם מעל הרעש של המאווררים של המחשב. נכון, אתם עדיין תעדיפו אוזניות שיספקו לכם את החוויה הטובה ביותר (סתם לדוגמא, ניסיתי את ה-Arctis Nova Pro איתם וכמעט ולא שמעתי את המאווררים של ה-Duo 16), אבל הרמקולים משמיעים סאונד נפלא גם במשחקים וגם במוזיקה, אז אתם לא חייבים להתאמץ ולהוציא את האוזניות מהארון. המצלמה שחוזרת עם המחשב הזה היא בסדר גמור. לא משהו היסטרי לדווח עליו אבל היא עושה את העבודה והמיקום שלה גם כן סטנדרטי לחלוטין.

שני מסכים... זה טוב?

טוב אחרי כל אלה בואו נדבר שנייה על המסכים. אז כמו שכבר כתבתי: המחשב בנוי בצורה מהממת, החיבורים יכלו להיות טובים יותר אבל הם גם בסדר גמור הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות שלהן. בשלב הזה אנחנו מגיעים לגימיק הגדול ביותר של המחשב הזה: התצורה הכפולה של המסך. המחשב שקיבלנו לסיקור מכיל שני מסכים: אחד בגודל 16 אינץ', ברזולוציה של 1600p ובקצב רענון של 165 הרץ ואחד קטן יותר מתחתיו: 14 אינץ' לאורך ברזולוציה של 4K (3840 x 1100). אני חייב לציין ששני המסכים נראים פשוט פגז.

הראשון הוא מסך MiniLED שאין לי כבר מילים לתאר עד כמה אני אוהב את הצבעים שהמסכים האלה מציגים. אני לא מאמין גדול במסכי OLED על מחשבים (ניידים או לא) ו-MiniLED זו באמת האופציה הכי טובה שאפשר לאנשים שרוצים איכות דומה לזו של OLED רק עבור המחשב שלהם. המסך השני גם נהדר עם "איכות IPS" שאני מניח שזה משהו שהם צריכים לכתוב בגלל עניינים חוקיים, אבל בפועל זה באמת ממש דומה למסך IPS. בעוד שרועי פירט בצורה כל-כך יפה את האפשרויות של המסך המשני ואת היכולות השונות שמסך המגע הזה יכול לספק לכם (בעיקר עם ה-ASUS Armoury) - אני פשוט לא מבין את הפיצ'ר הזה.

כן כן, אפשר אפשר להשתמש במסכים הללו כאופציה למשחקים שיש להם כמה נתונים נוספים שאפשר לשים במסך - משחקים כמו Microsoft Flight Simulator עולים לי לראש אוטומטית - וכמובן שאפשר גם לשים כל מיני מדריכים וכל מיני טקסטים חשובים או תוכנות כמו מחשבון ברקע דרך התפריט הייעודי של המסך הזה. אבל בפועל, לרוב המשחקים שאני משחק אין בכלל צורך במסך השני הזה ואני בטוח שיש הרבה גיימרים אחרים שזה המצב גם אצלם. אם אתם אנשים שמשחקים במשחקים שהזכרתי קודם לכן או שאתם נגיד יוצרי תוכן, מפתחים או יוצרים שיש להם שימוש במסך השני הזה: מצוין - הוא ייתן לכם יופי של תמורה למחיר. לשחקן כמוני מספיק המסך הרגיל והבאמת מהמם של ה-Zephyrus Duo 16 ותו לא.

ביצועים ויכולות גרפיות

ומכאן לחלק היותר כיפי, לפחות בשבילי: הביצועים של המחשב הנייד המפלצתי הזה. כאן יש לי בדיוק 0 תלונות. זה ללא ספק אחד המחשבים החזקים ביותר שהיו לנו כאן באתר. הנה המפרט של המפלצת של ASUS:

  • מעבד: (AMD Ryzen 9 6900HX (8-core/16-thread, 20MB cache, up to 4.9 GHz
  • זיכרון: 32GB DDR5 4800MHz
  • אחסון: 0 2X 2TB M.2 SSD NVMe RAID
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3080 Ti 12GB
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

זה ללא ספק, קרב ראש בראש על המחשב הכי חזק שעבר אצלנו באתר אי פעם. מעבד היסטרי, כמות זיכרון יפה מאוד וכרטיס המסך החזק ביותר שאפשר לשים על מחשב נייד (כרגע לפחות - אני בטוח ש-Nvidia כבר עובדת על סדרת הכרטיסים הניידים הבאה שלה). עם כוח עיבוד שכזה, הן ברמת המעבד הרגיל והמעבד הגרפי, לא פלא שהתוצאות של הבדיקות של המחשב הזה הן בטופ של הטופ:

תקשיבו המחשב הזה מתמודד עם כל מה שאני זורק עליו, לא משנה כמה חזק אני זורק אותו. כל התוצאות של הבדיקות הללו הן על ההגדרות הגבוהות ביותר בלי שימוש ב-DLSS או FSR או כל פתרון Upscaling חכם כזה או אחר. אגב, עם חיבור ה-HDMI 2.1 שלו זה גם אומר שהמחשב הזה בתכל'ס תומך בחיבור לכל המסכים והטלוויזיות כמו ה-LG C2 עם התמיכה ב-4K ו-120 הרץ. זה ללא ספק מחשב סופר חזק וסופר מהיר והאמת שזה מה שרציתי וציפיתי שהוא יהיה.

מחשבים מהסוג הזה, בעיקר בארץ, עולים המון גם ככה ולרוב המחיר שלהם גבוה נטו בזכות הביצועים שלהם. הבעיה היא שלמחשב הזה יש את כל הפיצ'רים הנוספים שמקפיצים את המחיר שלו עוד יותר וזה ממש מתסכל אותי כי מחשב עם כזאת עוצמה בכזה קייסינג באמת לא צריך פיצ'רים נוספים בשביל למכור את עצמו. רק העובדה שיכלתי לשחק משחקים כמו Miles Morales ב-90 פריימים לשנייה על מחשב נייד ללא צורך בשימוש ב-DLSS, מוכרת את המחשב הזה בעצמה לכל אלו שמחפשים לפטופ גיימינג שלא מתפשר על שום דבר.

אפילו ברמת הקירור של המחשב, הוא הצליח להשתפר מקודמו: אם בביקורת של רועי המחשב הגיע ל-85+ מעלות באופן קבוע, בבדיקות שלי המקסימום של ה-GPU היה אזור ה-80 מעלות וה-CPU באזור ה-85 או 86 מעלות. נכון, אלה עדיין מספרים גבוהים, אבל לא שונים בהרבה ממחשבים ניידים אחרים שניסיתי ובדקתי, כולל מחשבים "חלשים" יותר כמו ה-ASUS ROG STRIX SCAR II שלי. המאווררים עדיין יחסית רועשים ברמת ה-Tubo שעוזרת בקירור המחשב, אבל השימוש היעיל ב-Heat sinks עוזר לקרר את המחשב.

מה שכן, הסוללה של המחשב הזה ממשיכה את המוטיב החוזר (מלשון קאמבק) של מחשבי גיימינג ניידים: הסוללה של המחשב הזה החזיקה באזור ה-3 שעות בשימוש רגיל למדי של גלישה באינטרנט ואפילו כתיבה של חלק מהביקורת הזו. נכון, הבהירות של המסך השני הייתה יחסית נמוכה במצב סוללה והמאווררים עובדים הרבה פחות, אבל גם עם כל אלה להגיע ל-3 שעות? זה דיי מעט. בכל מקרה, כרגיל וכיאה למחשבי גיימינג ניידים, זה לא Steam Deck פה ואתם תרצו להיות מחוברים לחשמל בזמן משחק או שימוש רגיל גם ככה.

השורה התחתונה

כשרועי סיקר את ה-Zephyrus Duo 15, הוא אמר שזה "לא מחשב לכל אחד אבל הוא גם ממש לא מחשב רגיל". אני לעומתו, פשוט מנסה להבין מי קהל היעד של המחשב הזה. מצד אחד יש לנו כאן את אחד מהמחשבים הניידים הכי חזקים שסיקרתי בחיים שלי - ראש בראש עם ה-Legion של לנובו מוקדם יותר השנה - עם ביצועים נהדרים וקירור משופר, זהו בהחלט מחשב יותר טוב מהקודם בסדרה. מצד שני, הוא עולה המון (יותר מ-20 אלף ש"ח), העיצוב שלו מאוד מוזר בעיניי והמקלדת וה-Trachpad פשוט לא ממוקמים טוב בגלל העיצוב הזה. אני יכול להבין את אלו מכם שהמסך הכפול יקסום להם: בין אם מדובר ביוצרי תוכן ומוזיקה או אנשים שאוהבים להשתמש במסך שני לצורך עבודה או משחקים. מצד שני - אני לא מהאנשים האלה אז תסלחו לי בזמן שגם אחרי כתיבה הביקורת הזו, אני עדיין לא יודע אם אני יכול להמליץ על המחשב הזה בלב שלם - לא משנה כמה חזק הוא.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה מצוינת - משלבת עיצוב טוב עם קלות יחסית
  • ביצועים נהדרים - מהטובים בשוק כיום
  • שני המסכים של המחשב מעולים
  • הקירור המשופר עושה את העבודה שלו

הרע

  • מערך החיבורים טוב, אך עדיין טעון שיפור
  • מקלדת ו-Touchpad שסובלים מהעיצוב של המחשב
  • זמן חיי סוללה נמוך (כנראה כתוצאה משני המסכים)
  • מחיר גבוה מאוד

והמסך הנוסף

  • במונדיאל הבא אולי אנסה להקרין שם משחקים
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:27 19.12.2022 | גיל גיל (אורח)

    המחשב אם שתי המסכיים,

  2. 2

    21:49 19.12.2022 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    ביקורת פנטסטית

  3. 3

       | פורסם ע"י