הרשמה

ביקורת: Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion - על כנף השכינה

אחד המשחקים המצופים ביותר על שמואל ל-2022 סוף סוף נחת! בואו לקרוא מה שמואל חשב על הרימאסטר למשחק ל-PSP!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/12/2022

השיפורים ל-UI, למערכת הקרבות והגרפיקה מובילים למסקנה הפשוטה: אם פספסתם את Crisis Core ואת הסיפור המקדים ל-Final Fantasy VII, זאת הדרך הכי טובה לחוות אותו

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אני יכול לשים כאן הקדמה מפורטת על כמה סדרת Final Fantasy חשובה לחיי ולמהות שלי כגיימר בכלל וכחובב משחקי תפקידים בפרט. אני יכול לכתוב כאן ארוכות על כמה Final Fantasy VII עזר לי בהבנה של הכוח של משחקי וידאו כמדיום הכי טוב כיום להעברת סיפור ועלילה בצורה שתיגע בשחקן בצורה עמוקה ולציין את הסיום של Crisis Core ואת המוות של Aerith ב-Final Fantasy VII כדוגמאות לכך. במקום כל אלו, אני אתן לכם שוב את התגובה שלי להכרזה למשחק כאן. צפו בה, ואז עם המיינדסט הזה בואו לקרוא מה חשבתי על Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion, הרימאסטר למשחק ה-PSP האייקוני.

קידום מ-Soldier 2nd Class ל-1st Class

את הרימאסטר הזה Square Enix הגדירה כ-"הרבה יותר מעוד רימאסטר", ואלוהים ישמור - כמה שהם צדקו. אם לא הרימייק המשוגע שלהם ל-Final Fantasy VII ששבר את כל ההגדרות של המילה "רימייק", היה אפשר לקרוא לזה רימייק לכל דבר ועניין. אני עומד למנות כאן כמעט כל אלמנט ששופר ותאמינו לי שהעבודה שנעשתה על Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion באמת גורמת למשחק המקורי להרגיש מיותר, מיושן ולא נחוץ יותר, למעט לאספנים. נתחיל ממערכת הקרבות שקיבלה את השדרוג הגדול ביותר.

הקומבט המהיר של המשחק המקורי, שבתכל'ס היה הסנונית הראשונה לשינוי שהסדרה הזאת עומדת לעבור בשנים שיבואו, נשמר כאן, רק שהוא הרבה יותר מהיר והרבה יותר יעיל: התוספת של כפתורים שונים על השלטים השונים מאפשרת לנו לפתוח תפריט המאפשר לנו להשתמש במתקפות המיוחדות של זאק מבלי להתעסק עם השורה הקטנה הזאת בתחתית המסך שהיינו צריכים לעבור בה ימינה ושמאלה כדי למצוא את המתקפה שהיינו רוצים לבצע. זה שיפור כל-כך גדול שגורם למשחק לזרום בצורה באמת מדהימה - זהו באמת משחק אקשן/תפקידים אמיתי - כמו שהטבע תכנן.

המשחק מאפשר לשחקן גם להגדיר כמה סטים של מתקפות שהוא יכול להגדיר ולהתאים את עצמו לכל סיטואציה וזה מבלי להיכנס בכלל למערכת ה-Stance החדשה של ה-Buster Sword. זה נהדר לשחקנים כמוני שידעו כבר איזה בוס עומד להגיע והתכוננו מראש (כמו לדוגמא הקרב הראשון נגד Ifrit בחלק הראשון של המשחק). גם שאר ה-UI של המשחק קיבל בוסט רציני והוא נראה נקי יותר, עובר חלק יותר ובכלל מהיר יותר ומתאים יותר לשחקן ולקונסולות שכבר אין בהן את המגבלות של שהיו ל-PSP בזמנו.

אם כבר הזכרתי יפה יותר: את השיפור הויזואלי שהמפתחים נתנו למשחק אפשר להגדיר רק כ-Glow up. המשחק נראה קרוב יותר ל-Final Fantasy VII Remake מאשר למשחק המקורי, עם עיצוב מחדש של המודל של זאק כדי שיתאים יותר לאיך שהוא היה נראה ברימייק. כל שאר הדמויות גם נראות מדהים, כשאותי זה ריגש ממש באופן אישי לראות את הסיפור הנהדר של Crisis Core נחשף בפנינו עם גרפיקה שכזו לדמויות ולעולם של המשחק.

גם האפקטים השונים של הקרבות נהדרים, כשמתקפות מיוחדות כמו המתקפות שמתרחשות כשמד ה-DMV מראה Jackpot או בזמן זימונים קיבלו אנימציות חדשות ופשוט מרהיבות. אני כל-כך נהניתי לצפות במתקפות השונות של Behemoth, Ifrit ובמיוחד ה-Chocobo Rush של המשחק הזה. לא הכל מושלם: המשחק עדיין סובל מהבחירות העיצוביות של ה-PSP, כך שאזורים שונים מחולקים לסגמנטים ואתם תראו לא מעט מסכי טעינה במעבר בין האזורים השונים. ב-PSP זאת אובייסלי הייתה בעיה, אבל ב-Reunion זה סתם גורם לנו להיזכר שבאמת מדובר במשחק PSP בבסיסו. בנוסף, חלק מאנימציות השפתיים והתזוזה של דמויות מסוימות בסצנות In-game נראות נוקשות - עוד שריד של משחק ה-PSP שנאלץ להישאר כאן.

קרינג'... קרינג' בכל מקום

אבל עם כל הכבוד לשיפורים בגרפיקה, במוזיקה ובמשחקיות, אני חייב להעיר על הדיבוב במשחק הזה ובפרט הדיבוב באנגלית. התסריט של Crisis Core: Final Fantasy VII והאמת שרוב משחקי ה-JRPG נוטה לכיוון הבומבסטי והאובר-דרמטי יותר - כיאה למשחק יפני. אבל בעוד שהדיבוב המקורי הצליח להישמע סביר למדי, כאן בדיבוב החדש היו לי יותר מדי רגעים של קרינג' חסר מעצורים ורחמים.

אחרי בדיקה קצרה שלי גיליתי שאני לא הוזה: המשחק המקורי הכיל עבודת דיבוב שבהיעדר מינוח אחר אני יכול להגדיר אותה רק כ-"טובה יותר". קצת מבאס אותי לומר את זה כי ברור שהייתה כאן השקעה בהקלטה מחדש של הסצנות הסינמטיות השונות, אבל אני נאלץ להמליץ כאן לאנשים לעבור לדיבוב היפני ולהפעיל כתוביות. עדיף לכם להתעלם מהסצנות האייקוניות כי פשוט היה לי קשה להקשיב לאיכות דיבוב שהזכירה לי את תקופת ה-PSP עצמה ולא רימאסטר חדש. מה שכן, המוזיקה המחודשת מצוינת: כפי שכבר כתבתי ברשימת פסקולי השנה שלי, המלחינים של הרימאסטר עשו עבודה מצוינת בתפיסה של המהות של המשחק המקורי והבאה שלו לעידן המודרני. זה לא שינוי מדהים - אבל קצת קשה לשדרג משהו שהוא מדהים.

מאטריה של אופטימיזציה

מה שאני לא יכול לקרוא לה קרינג' בכלל היא העבודה של המפתחים בכל נושא האופטימיזציה של המשחק. תראו, משחקים רבים איכזבו אותי השנה מבחינת הביצועים שלהם על המחשב האישי או קונסולות מסוימות. בין אם מדובר על Pokemon Scarlet & Violet על ה-Nintendo Switch או ההשקות הלא טובות (בלשון המעטה) של The Callisto Protocol ו-The Witcher 3: Next Gen Upgrade על המחשב האישי - לא היו חסרות לנו דוגמאות למשחקים שאולי היו מאוד טובים מכנית, אבל אכזבו מאוד בחלק הטכני שלהם. Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion הוא ההפך הגמור.

בקונסולות הדור הקודם המשחק רץ בצורה נעולה על 30 פריימים לשנייה ובקונסולות הדור הנוכחי יש כמה אופציות כמו 60 פריימים לשנייה ואפילו 120 פריימים לשנייה על ה-Xbox Series X וה-PS5. אבל שני המקומות שהכי הרשימו אותי במובן של אופטימיזציה היו ה-Switch וה-PC. כבר דיברתי קודם על כמה שהמשחק נראה טוב, גם על ה-Nintendo Switch, אבל מה שלא הזכרתי הוא שהמשחק רץ מצוין על הקונסולה הקטנה של נינטנדו: המשחק פחות או יותר נעול על 30 פריימים לשנייה בלי יותר מדי בלגן, נפילות או בעיות מיוחדות. כן, הטקסטורות ספגו מכה ושאר האפקטים לא דומים לשאר הגרסאות, אבל בסופו של דבר זהו משחק שעובד מצוין בצורה ניידת - כמו שהטבע תכנן.

הגרסה ל-PC מעולה. לפני שאתם קופצים, כן, כמות ההגדרות הגרפיות שאפשר לשחק איתן היא בדיחה והעובדה שהמשחק מוגבל ל-120 פריימים לשנייה זאת הזיה מבחינתי, אבל אני שם את כל אלה בצד (גם כי בטח עד שהביקורת הזאת תעלה לאוויר כבר יהיה מוד שמטפל בדברים האלה). מה שאני כל-כך נהנה ממנו קשור בעובדה שהמשחק רץ על ה-Steam Deck ב-800p עם ההגדרות הכי גבוהות ב-60 פריימים לשנייה ברוב המקרים עם נפילות בודדות ולא משמעותיות (כמו בסצנות סינמטיות ובמתקפות מיוחדות בהן אין שליטה על הדמות שלנו.

אני הייתי צריך לשפשף את העיניים שמשחק שנראה כל-כך טוב עובד בצורה כל-כך טובה על המכשיר של Steam. אני יודע שזהו מכשיר סופר חזק אז אני לא אמור להיות יותר מדי מופתע, אבל לרוב אני צריך להוריד הגדרות או לפחות לשחק קצת עם דברים כמו FSR. פה המשחק רץ כל-כך טוב שזאת הייתה החוויה הראשונה שלי עם משחק חדש שהייתה מה שנקרא "ישר מהקופסה". וזה הסוד הקטן שלי: רוב התמונות כאן הן מה-Steam Deck. כן, שיחקתי גם על המחשב הרגיל שלנו, ה-Lenovo Legion, וכן זה נראה טוב גם שם, אבל הביצועים כל-כך הדהימו אותי שאת רוב הביקורת הייתי חייב לעשות עליו והייתי חייב גם להראות לכם איך המשחק הזה נראה עליו.

השורה התחתונה

אני חושב שבים הרימייקים והרימאסטרים, אפשר לשים את Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion בצד של המנצחים: מדובר במשחק שעושה הכל כדי לרצות את המעריצים של המשחק המקורי ל-PSP אך יחד עם זאת, מביאים אותו לאותה הרמה של הרימייק המצוין של Final Fantasy VII. אז נכון, הדיבוב מאוד קרינג'י (כיאה למשחק שמגיע עם כתיבה יפנית דרמטית ומתורגם לאנגלית), אבל אם להיות כן, הוא רק מוסיף לחוויה הנהדרת הזאת. השיפורים ל-UI, למערכת הקרבות והגרפיקה מובילים למסקנה הפשוטה: אם פספסתם את Crisis Core ואת הסיפור המקדים ל-Final Fantasy VII, זאת הדרך הכי טובה לחוות אותו. אפילו גרסת ה-Switch מעולה, אז בכלל אין לכם תירוץ.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • העלילה והקצב של המשחק הזה עדיין מחזיקים מעמד כיום
  • הרענון למערכת הקרב של המשחק מבורך ומעולה
  • עבודת אופטימיזציה פנטסטית - רץ מעולה בכל קונסולה
  • הגרפיקה המשופרת גורמת לנו לשכוח שמדובר במשחק שיצא במקור ל-PSP...

הרע

  • ...אבל עיצוב השלבים דואג להזכיר לנו את העובדה הזו
  • חלק מהדיאלוגים בהקלטה המחודשת פשוט לא טובים

והתחייה מחדש

  • נו מתי כבר יגיע החורף הבא?!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:06 20.12.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    שמואל התותח אם שיחקת בגרסא הזאת
    איך גרסת הסוויץ׳ ?

  2. 2

    14:33 20.12.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    רציתי עותק פיזי אבל לא היה אפשר למצוא אז קניתי בחנות הדיגיטלית :(

    בכל מקרה - 30 פריימים לשנייה נעול, ברוב המקרים (אם היו נפילות הן לא היו מורגשות מספיק). המשחק נראה פחות טוב מגרסאות אחרות (מקומות ברורים לעין הם הטקסטורות של הבגדים, העור והתאורה של הגרסה של נינטנדו), אבל הוא עדיין נראה נהדר והכי חשוב - עובד מצוין.

  3. 3

    17:35 20.12.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    שמואל התותח מה לדעתך הוא משחק האקשן-RPG/JRPG הכי טוב אי פעם ?

  4. 4

    23:52 20.12.2022 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    היי שמואל רציתי לדעת האם צריך להכיר את נבכי הסדרה או את המשחקים הקודמים כדי להנות מהעלילה ?

  5. 5

    20:11 21.12.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    יאקוזה: קללללללללללללללללללללללל שאין לי מושג. יש כל-כך הרבה שאני אוהב מ-Dark Souls 3, ל-Bloodborne, ל-Mass Effect 2 ל-Dragon's Dogma. אם הייתי צריך לבחור את המשחק שהוא הכי הכי הכי Action RPG מועדף עליי: Dragon's Dogma. אגב, אפשר גם בלי "התותח", אני לא תותח ולא נעליים - סתם גיימר עם פלטפורמה לכתוב בה :)

    מסע נוסטלגי: אה... לצערי כן. Crisis Core נבנה ונועד לאנשים ששיחקו במשחק המקורי. כמובן שכל משחק Final Fantasy הוא סיפור נפרד (יש תמות דומות שמעריצים של המשחק יזהו, אבל הסיפורים נפרדים). במקרה של Crisis Core צריך לדעת מה הלך ב-FF7 כדי ליהנות מהסיפור.

  6. 6

       | פורסם ע"י