הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 2 - "נגועים"

הקליקרים פה, אז נא לשמור על השקט

אז אם גם לכם השבוע מאז הפרק הראשון הרגיש כמו לילה בפנימייה צבאית של FEDRA, הפרק השני הגיע ואיתו - הקליקרים

אחרי פרק ראשון ועוצמתי במיוחד, "האחרונים מבינינו" מגיע עם פרק שני ועוצמתי לא פחות. נתחיל עם ידיעת טריוויה קטנה - ב-26 בספטמבר 2003 התרחשו אירועי מחאה אמיתיים באינדונזיה. הסדרה, שניכר כי עושה מאמצים להיות מציאותית ככל הניתן, לוקחת השראה מאירועים אלו ומציינת כי זה התאריך בו מתפרצת המגיפה בסדרה. בפתיחת הפרק אנחנו רואים כיצד הממשלה האינדונזית סיווגה את המחלה והחלה לנקוט באמצעים בכדי למגר את התפשטותה. אמצעים אלו אומצו ע"י מדינות שונות בעולם ויצרו ערי חורבות כפי שאנחנו רואים בבוסטון לכל אורך הפרק, שמרחיב המון על הנגיף והשלכותיו על בני אדם ועל הסביבה כולל פרטים שמחדשים גם לאלו ששיחקו במשחקים ומכירים את הסיפור. אז לפני שנמשיך לסיקור הפרק, אין כמו אזהרת ספויילר לשמירה על נפשות השורדים. בואו נתחיל.

 The Outskirts

הפרק השני בסדרה מתרחש כולו בפרק השלישי של המשחק (הפרקים הראשון והשני במשחק הם Hometown ו-The Quarantine Zone בהתאמה) כזכור מתוך 12 פרקים, אך בתחילתו אנחנו מקבלים הצצה להתפרצות הנגיף במפעל קמח הגדול בעולם שהיווה חממה להתבססות הפטרייה ותחילת הפצתה, דבר שמחדש עבור השחקנים וכאן ניתן לראות כי ההפקה השקיעה בכדי לייצר תוכן שיתאים לאלו שמכירים את הסיפור ואלו שלא כאחד. ג'ואל, טס ואלי נמצאים בדרכם לנקודת המפגש עם הגחליליות והפרק משתמש באלי, שהעולם מחוץ לשטחי ההסגר חדש עבורה, כדי להציג בפנינו את משמעויות הנגיף. מה אנחנו לומדים על הנגיף? בשונה מן המשחק אנחנו רואים שלושה דברים שונים מאוד. הראשון הוא שהנגועים יוצרים קהילות/עדרים בדומה ל-Days Gone או "המתים המהלכים" בעוד במשחק אין זכר להתנהגות דומה.

הדבר השני הוא שהפטרייה מתקשרת לכל אורכה ומדווחת על מארחים חדשים פוטנציאלים, מה שמזעיק לנקודת הזיהוי נגועים שקשורים לפטרייה הרלוונטית. זה אלמנט שלא קיים במשחק, אך בהמרת הסיפור למסך הטלוויזיה מוסיף המון למימד המתח והאימה. העניין השלישי שכבר ראינו בפרק הראשון וקיבלנו עליו אישור מלא הוא שאין נבגים (Spores) באוויר ולכן ג'ואל וטס לא משתמשים במסיכות בכניסה לאזורים נגועים בפטרייה, בעוד במשחק רק אלי יכולה להתנהל בהם בלי מסכה ללא חשש מהדבקה ומוסיף לייחודיות שלה ביחס לסובבים אותה.

הפרק הזה ממשיך את המסורת של "בואו נעשה מלא כבוד למשחק המקורי" והוא מלא ברגעים ומחוות שמרגישים כאילו נלקחו היישר מהמשחקים, מהאופן בו ג'ואל מזיז ארונות ופותח דלתות כאילו מישהו אומר לפדרו פסקל 'תן לחיצה ארוכה על משולש', דרך התמוטטות הקיר במוזיאון שמונע דרך חזרה וכמובן לסביבה המורכבת מהבניינים שנשענים אחד על השני והכיפה הזהובה של בניין הקפיטול שניתן לראות מכל מקום, כמו גם ההליכה של אלי על הקורה ובעוד אינספור שוטים ופרטים שכל שחקן ושחקנית יזהו מיד. עכשיו נגיע לקטע שבטוח צמרר כל מי שצפה/תה בפרק - הקליקרים. ידענו שהם יגיעו וידענו שאלו דמויות שיעשו היטב והתוצאה עדיין הפתיעה (לפחות אותי) לטובה. הקליקרים נעו, התעוותו, תקתקו והסתערו ממש כמו במשחק. התגובה שלהם לצלילים והריצה שבאה אחריהם הייתה מבעיתה, הדרך בה ג'ואל שבר זכוכית כדי להסיט את תשומת ליבם ואיך שהוא דרש מעצמו ומאלי לשמור על דממה הייתה פשוט מעולה, אך רק דבר אחד הפריע לי וזה איך ג'ואל החזיק את הנשק שלו.

תקראו לי 'צהוב' או 'מורעל' אבל זה פשוט לא היה אמין, הקו כוונות היה נמוך מדי מהעיניים, הנשק לא ישב בשקע כתף כמו שצריך וזה מוריד מהאמינות של דמות שכבר 20 שנים שורדת ונלחמת בנגועים, שורדים וחיילי FEDRA - זה פשוט לא היה מתאים, ואני מקווה שבפרקים הבאים נראה כי ההפקה תיקנה את החלק הזה כי באמת חבל. גם מבחינת הציוד שג'ואל נושא עליו לדעתי הקטע עם הפנס מעט מציק, ג'ואל כמו גם אלי מקפידים להיות מאוד משופצרים והפנס מולבש על גבי רצועת התיק בעוד בסדרה ג'ואל התנהל איתו בצורה מגושמת שמונעת ממנו שתי ידיים חופשיות וגם זה פחות נאמן למקור.

הלוקיישנים שנבחרו לפרק גם לקוחים ישירות מן המשחק. המוזיאון בנוי בצורה דומה עם פריטים ממלחמת העצמאות האמריקאית כולל הקליקרים שבתוכו. כמו שכבר ציינו, ג'ואל לא ילחם ב-12 נגועים בו"ז כמו בקרבות מהמשחק, אך קטע הקרב כאן היה אמין ומשכנע. לוקיישן נוסף שנלקח הוא המלון המוצף שהופיע בדרך למוזיאון - בפועל ג'ואל ואלי מגיעים לשם לבד בשלב מתקדם יותר במסע אך הסצנה, כולל חלק מהדיאלוג, לקוח ישירות משם. הקטע במוזיאון הביא עוד נדבך מהדמות של אלי שנוהגת למצוא דברים שונים שמשעשעים אותה ולהסתלבט איתם בצורה ילדותית וכמו שזה הוסיף במשחק זה מוסיף גם כאן ונשאר נאמן למקור. כך זה היה במשחק:

הלוקיישן האחרון אליו מגיעה המשלחת הוא בניין הקפיטול (של בוסטון, לא של ה-6 בינואר בוושינגטון) וכאן קיבלנו שוני גדול. בעוד במשחק מי שמחסל את צוות הגחליליות אלו חיילי FEDRA שלאחר מכן יוצאים למרדף אחרי אלי וג'ואל, הסדרה הציגה זאת כך שכמו שם הפרק, גם אנשי הגחליליות חיסלו אחד את השני בגלל 'נגועים', אך המשותף לשני המקרים הוא שטס מקריבה את עצמה בכדי לאפשר לג'ואל ואלי לברוח. הסצנה בה טס חושפת כי היא ננשכה לקוחה כמעט אחד לאחד מן המשחק ואיך אפשר שלא להציג אותה בפניכם כאן בקישור מטה:

אם יש משהו שאולי קיווינו שיקרה הוא שהסדרה תשפוך עוד קצת אור על הקשר בין טס לג'ואל. גם במשחק וגם בסדרה לא ברור האם הם זוג, שותפים לפשע, חברי אמת או חברים מטעמי נוחות. בסדרה רואים שהם ישנים יחדיו באותה מיטה ורגע לפני שאלי וג'ואל עוזבים את טס, טס אומרת לג'ואל שלמרות שהרגשות שלהם אחד כלפי השנייה לא זהים היא מפצירה בו להמשיך במסע עם אלי, במשחק (כמו בקטע למעלה) היא אומרת לו שצריך להיות "מספיק ביניהם" כדי שג'ואל ירגיש מחוייבות למלא את בקשתה ולקחת את אלי אל טומי (בסדרה הוא לוקח אותה אל ביל ופרנק). סצנת הפרידה מטס בה נגוע מתקרב אליה והנבגים נכנסים מהפה שלו אל שלה הוא מצמרר/דוחה ומבשר על מוות אכזרי שצפוי לטס שברגע האחרון מקבלת את הרגע ההירואי שלה ומחסלת את כל הנגועים שנכנסו אל החדר. בשני המקרים (המשחק והסדרה) טס היא דמות טרגית ומבין הראשונות שמקריבה את עצמה בשביל הסיכוי שהמוטציה של אלי תציל את יתר האנושות.

לסיום, הפרק השני ממשיך לתאר את העולם ולבנות את הדינמיקה בין ג'ואל לאלי לטובת המשך המסע, והצליח לחדש לא מעט על מקור המגיפה והאופן בו היא מתפתחת. הפרק מלא ברפרנסים למשחק וכמעט בכל רגע קורה משהו שזרק אותי להשוואות וכמעט תמיד לטובה ותחושה של סיפוק מהאופן בו המשחק הומר לטלויזיה ואיך שנעשה כבוד לשחקנים. דבר שחסר לי וזה דיי הגיוני לשלב זה זה סיפור הרקע של ג'ואל, לג'ואל ככל הנראה יש עבר אפל שבו הוא פגע בפושעים וחפים מפשע כאחד במטרה לשרוד ונכון לרגע זה לא נתקלנו בפלשבאק כלשהו מאירוע כזה. כולי תקווה שנקבל עוד קצת מידע מתוך קפיצת הזמן מהמוות של שרה ועד המפגש עם אלי. טס גם השתמשה בעבר של ג'ואל בניסיון לשכנע אותו להמשיך עם אלי ובגלל זה העבר שלו מסקרן. אם יש משהו שהייתי שמח לדעת זה מה חושבים על הסדרה צופים שלא שיחקו במשחקים, מוזמנים לשתף בתגובות. אז עד הפרק הבא - "Give Ellie a fucking gun already".

עוד קצת פיקנטריה:

  • במשחק טס ננשכת דווקא ע"י Runner (ככל הנראה, אל תצלבו אותי) ולא ע"י קליקר.
  • כשג'ואל נוגע באלי יד אל יד הוא מושך אותה מעט אחורה כי הוא עדיין חושש שהיא נגועה.
  • אלי מספרת על שני סוגי נגועים שהיא שמעה עליהם באזור ההסגר, אלו שרואים לפי סאונד כמו עטלפים (קליקרים) ואלו שזורקים פצצות נבגים (המשך יבוא).
  • למעוניינים, הסבר המשווה בין הפטרייה בסדרה לאיך הפטרייה יכולה לפעול באמת על האנושות מעבר לנמלים וזאבים (כן כן, זאבים)/
  • תודו שגם אתם דמיינתם כפתור של ריבוע שצריך לפמפם עליו בצד שמאל של המסך ברגע שג'ואל נאבק בקליקר.
  • כששואלים את אלי לגבי כיצד היא ננשכה היא מספרת שהיא הייתה לבד, אך אנחנו כבר יודעים שהיא לא וקטע פלאשבק על האירוע יוצג בהמשך העונה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י