הרשמה

ביקורת: One Piece Odyssey - על פיראט וכובע קש

כיאה לסדרה עצמה, לקחנו את הזמן עם הביקורת הזאת, אבל הנה היא: הביקורת שלנו למשחק ה-JRPG המבוסס על העולם הנפלא של One Piece!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 22/02/2023

בקצב הזה יהיו לנו יותר פרקים של One Piece ממילים בביקורת למשחק הזה...

הנה וידוי קל לפני שאני ניגש לביקורת הזאת, בתור צופה אנימה קבוע בשנים האחרונות, אחרי Fairy Tail, לפני כמעט 10 שנים, קשה לי מאוד להשקיע את עצמי באנימות שונן ארוכות. בזמן שדרגון בול ונארוטו הן עדיין בין הסדרות האהובות עלי בסגנון ונמצאות איתי מאז היסודי, מעולם לא באמת צפיתי ב-One Piece, לפחות לא באופן קבוע (מעבר לכמה  ארקים מקוצרים הודות ל-One Pace). אז One Piece היא מנגה ואנימת שונן (Shonen) פופולרית שרצה מאז 1997 עם יותר מ-1000 פרקים (עם הרבה מאוד פילרים) והרבה מאוד מדיה צדדית שכוללת בתוכה, איך לא, משחקי וידאו. והנה אנחנו מול המשחק החדש בפרנצ'ייז המצליח, One Piece Odyssey. אז מה דעתי על המשחק החדש?

כובע בזמן

אנחנו מתחילים את המשחק כאשר לופי (Luffy, הפיראט הראשי עם כובע הקש שנמתח כמו גומי) יחד עם חבורתו והספינה שלהם, ספינת הסאני (Thousand Sunny) מתרסקים באי וואפורד (Waford). כאשר החבורה מתאחדת לאחר ההתרסקות, הם נתקלים בזוג אנשים אשר חיים על האי, לים (Lim) ואדיו (Adio) שבגלל חוסר הביטחון שלהם בפיראטים, גונבים להם את הכוחות. על מנת להשיג בחזרה את הכוחות שלהם, החבורה צריכה לעבוד עם הזוג שנמצא על האי ולאסוף בחזרה את הכוחות שלהם אשר כעת מפוזרים על האי.

כרגע יש לחבורה שלנו משימה פשוטה אך קשה במיוחד, לאסוף בחזרה את הכוחות שלהם, בדרך שלהם יעמדו יצורים שונים אשר נמצאים על האי, אבל כמובן שכל זה מגיע עם הסיפור של האי והדמויות החדשות שלנו, לים ואדיו. בזמן שאדיו נפתח מהר מאוד לחבורת הפיראטים החביבה עלינו, לים הרבה יותר חשדנית, כאשר היא בעצם אחראית לכך שהחבורה מאבדת את הכוחות שלה. דרך הכח שלה גם נוכל לחוות חלק מההיסטוריה ואירועי עבר של החבורה והמשחק עובד טוב בתוך היקום של אייצ'ירו אודה (Eiichiro Oda) ואני מאמין שמעריצים רבים של הפרנצ'ייז יצליחו למצוא הרבה הנאה מהעלילה.

אם יש משהו שאני מאוד אוהב במשחקי אנימה שונים, זאת העובדה שעל מנת באמת לקבל את הקונטקסט העלילתי, או הכרה עם הדמויות, אנחנו לא חייבים להכיר את האנימה על בוריה, לפעמים אפילו לא בכלל, כשהמשחק מספק את כל הקונטקסט הדרוש על מנת באמת להבין מה קורה. ויחד עם העלילה שנמצאית במשחק, מגיע גם קאסט שחקני הקול של האנימה וכמובן שאין אכזבה בשום שלב, טנקה מאיומי (Mayumi Tanaka שחלק גם יזהו בכלל בתור קרילין מדרגון בול) חוזרת לדבב את לופי וכך גם שאר הקאסט האהוב מהאנימה (לא שמדובר במשהו מיוחד כאשר זה מגיע למדובבים ביפן, אבל תמיד מהנה לשמוע אותם בתור הדמויות המוכרות).

בעיית זיכרון קצר

אתחיל שניה מדבר שהפריע לי מעט (ויכול מאוד להיות שזה רק אני): העובדה שהמפה מחולקת לאזורים שונים, היא בעייתית מעט. אני לא יודע מה השיקול שהוביל לכך, אבל חלקים גדולים של המפה פשוט מרגישים קטנים מאוד. האזורים שבהם ניתן ללכת צרים במיוחד, מה שמוביל לכך שהמשחק מרגיש מאוד כמו "סימולטור מסדרונות" (זאת גם הייתה אחת הבדיחות שרצו על Final Fantasy XIII, אז תסלחו לי על הבדיחה המיושנת). מילא שהדנג'נים השונים הם אזורים משלהם, אבל יחד עם הקירות הבלתי נראים, המשחק מגביל מאוד את התנועה של השחקן וגורם לתחושה מאוד קלסטרופובית מרבית הזמן. זאת נשמעת כמו שיטת פיתוח של משחקי JRPG גדולים ל-PSP יותר מאשר משחק של 2023.

עכשיו הנה משהו שלא ציפיתם בודאי לראות במשחק מבוסס One Piece בשום שלב, המשחק הוא (נשימה עמוקה....) משחק JRPG מבוסס תורות, אני יודע, שוק טוטאלי בקהל, אבל שימו לב, זה עובד יותר טוב ממה שאתם מצפים. בזמן שהרבה יהיו רגילים לסגנון משחק אקשני הרבה יותר, המשחק הוא משחק אסטרטגי בתורות, שכמובן, זה לא משהו שידעתי לצפות לו, אבל כמובן שבתור שחקן Persona מדופלם, הדבר לא הרתיע אותי, ואני חייב לומר שאני מאוד מרוצה ממה שראיתי.

דבר ראשון, זירת הקרב מחולקת לחלקים, אויבים מסויימים יכולים לשבת ב-3 חלקים שונים, זה כולל את הדמויות שנמצאות בקבוצה שלנו, ניתן לזוז ביניהן כל עוד באחת שבה דמות אחרת נמצאית, אין אויב שעדיין נלחם בדמויות בו. לכל דמות ואויב יש סוג מתקפה מ-3 סוגים שונים וקצת כמו אבן נייר מספריים, זה אומר שהם חלשים לסוג מתקפה אחר מה-3. הקבוצה שלנו יכולה להכיל עד 4 דמויות בכל מצב נתון מה שאומר שגם הסוגי כוחות שנמצאות על המגרש מוגבלות. אבל זה לא אומר שאנחנו נמצאים במצב בלתי הפיך בכל קרב נתון.

אחד מהפיצ'רים שעוזרים לקרב להיות פשוט יותר, ובמידה מסויימת גם הופכים את הקרב לקל ברמה די מטופשת, היא העובדה שבכל רגע נתון ניתן להחליף דמויות פנימה והחוצה מבלי לבזבז זמן או תור. אם אני רוצה להחליף בין דמויות חלשות וחזקות יותר, אין שום דבר שמונע ממני לעשות זאת אלא אם כן בסיבוב מסוים, הדמות שאני רוצה להחליף כבר ביצעה את התור שלה. אם דמות נמצאית באזור שבו יש אויבים שיש להם חוזקה על דמות, הם לא בהכרח נמצאים בסיכון ממשי, אין הגבלה, מה שהופך את הקרב למאוד קל ולא מאתגר כמעט בכלל ובמעט מאוד קרבות הרגשתי שאני נמצא במצב שבו אני עלול להפסיד משהו.

כמו שזכרנו אתכם

אגש ואדבר לשניה על פיל אחד בחדר, אבל עד כמה שעשיתי השוואה קלה למשחקי תפקידים יפני, הסגנון של המשחק מזכיר לי משחק תפקידים אחר באופן מאוד ספציפי רק במבט על הגרפיקה, וזה Dragon Quest. אני מאוד אוהב את הגרפיקה והמראה הכללי של המשחק והדמויות, אני לא אגיד שעם הגרפיקה הדומה ל-Dragon Quest הגיע גם הכיוון הכללי של המשחק, אבל הוא בהחלט מתיישב היטב עם הסגנון של One Piece ומוסיף עוד חיים לדמויות האהובות.

הבעיה הכללית שלי תמשיך לחזור חזרה לעובדה שאנחנו מאוד סגורים באזורים מתוחמים, כמה שהעולם נראה מצוין, אנחנו לא יכולים להגיע ליותר מחצי ממנו, מה שמרגיש כמו בעיקר "sight seeing" מכל דבר אחר בו, גם עם היצורים שממלאים אותו. העובדה הזאת מציקה עוד יותר כאשר בחלקים מסויימים של הסיפור, בעיקר בהתחלה, עצמים מסויימים בעולם פשוט ישבו ויסתכלו עליך במטרה להרים אותם, ואדיו יגיד לשחקן שזה לא הכיוון של המקום הבא שאליו אנחנו צריכים להגיע לחקור (אם כבר הזכרתי Persona, אדיו הפך קצת למורגנה בשלב הזה עבורי. אני מבטיח שאני לא עייף מדי מכדי להמשיך להסתובב בעיר!).

אציין גם בשלב הזה שהמוזיקה של המשחק היא נהדרת, אני יכול לשבת ולהאזין לה במשך כל היום, רק להפעיל את ה-PS5 ולשמוע את נעימת הנושא של המשחק, אני יכול לשבת ולהאזין לה במשך שעות, כיף צרוף. המלחין של המוזיקה, מוטוי סאקורבה (Motoi Sakuraba) עשה עבודת תזמור מצויינת, השילוב של התזמורת עם כלים מודרניים יותר גם כמו תופים, במיוחד בנעימת הקרב של המשחק, היא מעולה והיא מכניסה תיבול מרענן למכניקה, שכמו שכבר סיפרתי קודם, זקוקה למעט יותר אתגר.

השורה התחתונה

One Piece Odyssey הוא שינוי מרענן על פלטפורמה של מרבית מהמשחקים שמבוססים על אנימה, מה שלמדנו לצפות ממשחק שמבוסס על אנימות כמו Naruto, Dragon Ball או One Piece, הוא משחק לחימה, אם הייתם אומרים לי שאני צפוי לקבל משחק תפקידים מבוסס תורות, לא הייתי מאמין לכם לדקה. אז מערכת הקרב צריכה אומנם עוד טיפה תשומת לב, העולם והסיור היו יכולים גם כן לקבל עוד טיפה ממרכז הבמה (וכמו שאמרתי, העולם יפה מאוד), אבל במשחק הזה הושקעה הרבה אהבה ובסופו של דבר קיבלנו תוצר סופי מהנה במיוחד. עכשיו כל שנותר לי הוא לצפות בעוד כ-1000 פרקים של האנימה על מנת להבין את העלילה (הלוואי והיה לי יותר זמן במהלך היום).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • העולם של One Piece נראה מצוין
  • קאסט המדבבים הנהדר של One Piece לא מאכזב.
  • פסקול פשוט מושלם
  • קרב מבוסס תורות עובד טוב משציפיתי...

הרע

  • ...אך זקוק למעט יותר אתגר כדי להיות מושלם
  • מגבלות סיור מעיקות שמונעות את חקר העולם

אני מסכים, אוכל זה חשוב מ

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י