הרשמה

ביקורת: WWE 2K23 - ראש השולחן

חג רסלמאניה שמח! שמואל משלב את אהבתו להיאבקות מקצועית וגיימינג בביקורת החדשה שלנו ל-WWE 2K23! בואו לקרוא מה הוא חשב על המשחק!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/03/2023

אם המשחק של השנה שעברה היווה את ה-Face Turn של המותג, WWE 2K23 כבר מסמל את הפוש הרציני הראשון של סדרת המשחקים

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

הרבה אנשים עדיין לא יודעים עד כמה גדולה האהבה שלי לז'אנר הבידור שנקרא היאבקות מקצועית, או ספורט-בידורי, כמו שה-WWE מתעקש לקרוא לו. הסיפורים, האתלטיות, הקרבות, היריבויות, ההיסטוריה, הדמויות - אהבתי את זה מאז שהייתי ילד קטן והייתי בשוק כשראיתי את ריק פלייר מתחנן שה-nWo יפסיקו להכות את הבן שלו עם החגורה שלו ב-WCW, כשהייתי גבר צעיר שהתרגש יחד עם דניאל בראיין כשהוא סוף סוף זכה באליפות והמשיך בכבוד שלי לרומן ריינס ומיצוי הפוטנציאל שכולנו ידענו שגלום בו. אבל באנו לפה כדי לדבר על גיימינג: ועכשיו יש לנו משחק WWE חדש לסקר. אז כמה WWE 2K23 שיפר מהמשחק הקודם בסדרה (שהוא עצמו היווה שיפור עצום מהמשחק שלפניו)?

אדרנלין (ברוחי, בדמי) בנשמתי

אז ברמת המשחקיות לא נעשו שיפורים גדולים במיוחד: השינוי למשחקיות ארקיידית יותר עם מכה חלשה, חזקה, הגנה/קאונטר ותפיסה עדיין כאן, כשהמשחק מתפקד פחות או יותר באותה הצורה. כל השיפורים שנעשו בגזרה הזאת הם שיפורים שמזכירים קצת באפים ונרפים: קצת קשה יותר לשבור קומבואים ותפיסות, קאונטרים קיבלו זמן תגובה משופר ועכשיו שימוש ביכולות כמו Instant Recovery יכולות להתבצע כמה פעמים בקרב, זאת בעזרת שימוש טוב יותר במד מתקפת ה-Signature שלכם. המשחק הוסיף עוד קצת מתקפות מיוחדות כמו "Comeback Move", שיאפשר לכם לבצע סריית מכות שתהמם את היריב ותאפשר לכם לחזור למשחק ולהטות את הכף לטובתכם ואנימציות חדשות שיאפשרו לנו לבצע עוד מתקפות מיוחדות, אבל זה באמת כמעט אותו המשחק.

משהו שאני בהחלט יכול לברך עליו קשור דווקא לחזרתם של כמה מתאבקים שהיו חסרים לי במיוחד ב-WWE 2K22. אני אגע יותר מאוחר בכל מנגנון יצירת הדמויות והאונליין המשובח של המשחק, אבל עם כל הכבוד ליכולת שלי להוריד מודל של קודי רודס למשחק, לבחור אותו בעצמי, לראות את הפיירו, את המודל השלם ולשמוע את Kingdom מתנגן ברקע? צמרמורות. בנוסף, החזרה של דמויות כמו קורט אנגל וזלינה וגה לסגל המשחק באמת משפרת ומעלה אותו.

מבחינת מצבי המשחק השונים, אז שוב - אין כאן יותר מדי מה לספר, למעט המצב הכאוטי והפנטסטי של War Games. מאז שהפורמט חזר לחיינו דרך NXT, לא זוכר שראיתי קרב אחד שלא היה פשוט מטורף במסגרת הכלוב הכפול והמסוכן הזה. אני שמח לבשר שגם במשחק הזה, כלוב ה-War Games הוא ה-היילייט של המשחק. בין אם מדובר ב-3 נגד 3, או 4 נגד 4, הכאוס בכלוב הזה מטורף וכיף להחריד. משהו שהייתי שמח אם היה יותר טוב קשור ב-NPC שהשחקנים לא שולטים בהם: לפעמים מצאתי את המחשב מוריד שולחנות ששמתי בזירה או מפריע לי לעבור בין הזירות - כל אלו קרו בתדירות דיי נמוכה, אבל חבל שהם קרו בלי שום קשר. אגב, אני יודע שהכניסה לכלוב היא רנדומלית, אבל אם אני משחק לבד, אני רוצה להיות מסוגל להיכנס ראשון - לחכות לתורי בקרב של 4 נגד 4 זה לא כזה מעניין.

שוברים קצת Kayfabe

שאר המודים מהשנה שעברה גם כאן, רק שכמעט כולם קיבלו שדרוגים כאלה ואחרים שהופכים אותם לטובים יותר מהמודים של השנה שעברה. נתחיל ממוד ה-MyRise שקיבל את השיפור הגדול ביותר: המוד של השנה שעברה עקב אחרי סיפור של מתאבק בודד בדרך לפסגה, כשהוא יכול לבחור בכל מיני צמתים שיובילו אותו לקרבות שונים. בעוד שמצב סיפור לכשעצמו היה מבורך, הביצוע של MyRise בשנה שעברה היה לוקה בחסר - בעיקר בגזרת הדיבוב והעלילה. ב-2K23, מצב MyRise מקבל שינוי מאוד מבורך: סיפורים משמעותיים שנלקחו מסיטואציות המוכרות לכל חובב היאבקות.

מצב ה-MyRise מתחלק לשני סיפורים עיקריים: The Lock העוקב אחרי מתאבק שמגיע מסצנת האינדי ומדינות אחרות כמו אירופה ויפן ואחרי שהוא הפגיז שם הוא נוכח לגלות שהחיים ב-WWE שונים בתכלית. הסיפור השני הוא The Legend והוא עוקב אחרי מתאבקת שמגיעה ל-WWE על תקן "הבת של" וצריכה לפלס את דרכה בתעשיה תחת הצל הכבד שאימה - מתאבקת אגדית ב-WWE - מטיל עליה. שני הסיפורים נהדרים ובנויים בצורה נהדרת, בעיקר The Lock שמציג לנו איך לפעמים קריאייטיב לא טוב יכול לתסכל מתאבקים מסוימים. הדבר היחיד שלא באמת אהבתי לגבי מצב הסיפור הוא הקצב שלו: זמני הטעינה התכופים + חוסר היכולת לדלג על סצנות סינמטיות גורם למצב הסיפור להתארך הרבה יותר מהמצופה.

מצב ה-MyGM קיבל שינוי קטן יותר אבל משמעותי לא פחות: המוד הפנטסטי (והתחרותי מאוד, יש לציין) של WWE 2K קיבל את התוספת שכל המעריצים חיכו לה: מצב MyGM של יותר משנה/עונה אחת. זה אולי נשמע דבילי אבל אתם לא מבינים כמה כיף זה מוסיף למשחק מבחינת Long Term Storytelling, טקטיקות ועוד. נכון, זה מוד יחסית קטן, אבל באמת מגיע לו את כל הכבוד שנותנים לו.

אני אמשיך עם הקו המחמיא ואדבר על החזרה והשדרוג של מוד ה-Creation של המשחק שמאפשר לכם ליצור מתאבקים, זירות, מופעים ולוגואים משלכם ואפילו להוריד אותם מהאינטרנט. אתם יכולים ליצור מצב אצלכם במכשיר בו קאזוצ'יקה אוקאדה יילחם נגד קני אומגה על תואר ה-IWGP World Heavyweight Champion. בא לכם לשחזר את הקרב בין MJF לבראיין דניאלסון על אליפות ה-AEW? בכיף. זה מוביל למצב כמעט אבסורדי שבו WWE 2K23 נהייה לא רק משחק ה-WWE הכי טוב, אלא משחק ההיאבקות המקצועית הכי טוב אי פעם.

Let's go Cena - CENA (SHOWCASE) SUCKS

מוד ה-Showcase שעוקב אחרי מתאבק אגדי לאורך נקודות ציון בקריירה שלו חזר ואני מצטער לבשר לכם שהמוד הזה מוזר יותר ופחות כיפי משל שנה שעברה. המוד של השנה מתמקד באגדה החיה ג'ון סינה, האיש של חמשת המהלכים, האדם שאי אפשר לראות ומנהיג הסיניישן. השואוקייס עצמו מאוד נחמד: הקרבות שנבחרו הם קרבות טובים: הקרב נגד דה רוק ברסלמאניה, הקרב נגד אדג' שסימל את השימוש הראשון במזוודת ה-Money in the Bank, הקרב הראשון שלו נגד קורט אנגל - קרבות באמת טובים. השינוי הנחמד שבו אנחנו משחקים כיריבים של סינה הוא גם מבורך אבל... משהו פה מרגיש לי מוזר.

דבר ראשון: אין קריינות כלשהי, אז אנחנו נאלצים להסתפק במוזיקת רקע גנרית לגמרי. דבר שני הוא שסינה לא מדבר בזמן הקרבות עצמם, אז יש לנו פשוט קרב עם אתגרים מסוימים, בלי קריינות, בלי סאונד חוץ מקהל ומכות ועם פרסים לאילו שיעברו אותו. המוד של ריי מיסטריו היה מאוד מרגש כשהוא הופיע בשנה שעברה. המוד של השנה היה הרבה פחות מעניין (גם אם הוא היה כיף בסופו של דבר).

Botch רציני

ומאכזבה אחת לאחרת: מוד ה-MyFaction (או ה-MyF כמו שהמשחק קורא לו). אני פשוט לא מצליח להתחבר למקבילה של WWE 2K למוד ה-Ultimate Team של משחקי FIFA (או EA Sports FC עכשיו? נחכה ונראה). אני יכול להבין את הקונספט של יצירת קבוצה משלכם עם שם משלכם ולהשיג מתאבקים ומנהל בעזרת קלפים שאפשר לפתוח, אבל בעיניי זה פשוט קונספט שנועד לעשות רק דבר אחר: להוציא עוד כסף משחקנים.

הרי גם אם קניתם את גרסת ה-Icon וקיבלתם את כל החבילות שנותנות לכם אקסטרה מתאבקים ויכולות, מתישהו המשחק "יכריח" את השחקן ללכת לאחד משני כיוונים: לקנות עוד חבילות במטרה להשיג את הקלפים היקרים והשווים, או לוותר על מצב המשחק הזה ולחזור לתת בראש ב-MyUniverse הטוב מאוד, MyGM (הפ*&%^ פנטסטי), מוד ה-MyRise, או אפילו סתם לשחק עם חברים ב-Wargames. לא שופט אתכם אם אתם תבחרו להמשיך ולרכוש חבילות, אבל אני פשוט לא אוהב את זה.

השורה התחתונה

אם המשחק של השנה שעברה היווה את ה-Face Turn של המותג, WWE 2K23 כבר מסמל את הפוש הרציני הראשון של סדרת המשחקים ואולי נותן לנו הצצה לעתיד של הסדרה: שיפורים אינקרמנטליים וקטנים משנה לשנה שהופכים את המשחק למלוטש יותר וכיפי יותר. נכון, הייתי מצפה לשיפורים רציניים יותר ב-MyGM והמשחק עדיין מכיל מנגנון מיקרו-רכישות מעצבן ובאגים קלים, אבל לעומת המשחקים של 2K20 ומטה? מדובר באחד המשחקים הכי טובים של WWE בעידן 2K. קודי רודס לבד שווה את זה. מאחל לכולם רסלמאניה שמח ואני מקווה שקודי רודס יזכה, יאחד את החגורות ויחזיר את חגורת הווינגד איגל. אמן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • המשחקיות של WWE 2K23 רק השתפרה
  • אנימציות חדשות ששיפרו את מנגנון יצירת הדמויות
  • חזרה מפוארת של כמה מהמתאבקים הכי טובים כיום
  • מוד ה-MyRise משופר ומוד ה-MyGM מעולה

הרע

  • ה-Showcase של סינה מאכזב טיפה
  • מוד ה-MyFaction פשוט לא ברור לי
  • באגים קלים ב-Hit Collision

והסיוט

  • הסיוט האמריקאי הזה הוא פשוט חלום
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:32 02.04.2023 | |HITMAN21m |HITMAN21m (אורח)

    חג וורסטלמניה שמח!
    לדעתי זה פשוט 2K22 קצת מעודכן ואין ממש שינויים כאלו גדולים....
    כמו בפיפא גם פה עשו העתק הדבק להרבה דברים.
    אבל מי שאוהב היאבקות ברור שזה כדאי לו.

  2. 2

    11:05 02.04.2023 | אורח אורח (אורח)

    כן זה גם מה שנאמר בביקורת זה לא דבר רע.... זה המשחק רסלינג הכי טוב שיש היום בסוני

  3. 3

       | פורסם ע"י