הרשמה

חזית חדשה: סנטור אמריקאי מבקש מסוני לחשוף את כל עסקאות הבלעדיות שלהם

המאבק בין חברות הגיימינג הגדולות מגיע לפוליטיקה, ומכאן כנראה שכבר אין דרך חזור

לא משחק ילדים

אני בטוח שכשמואל כתב בינואר 2022 כתבה על ההכרזה של עסקת הענק בין Microsoft ל-Activision הוא לא חשב שעד היום נכתוב עליה כתבות. אני גם בטוח שאף אחד לא ציפה שהעסקה תלך למאבק משפטי כזה ארוך, אני גם יותר בטוח ששום עיתונאי לא חשב שהיא תגרוף כמות כזאת של כותרות, אבל אני הכי בטוח שאף אחד ב-Sony לא ציפה למכתב הרשמי שהם קיבלו מסנטור מדקוטה הצפונית.

ב13 באפריל שלח קווין קריימר (Kevin Cramer) המתפקד כסנטור מטעם דקוטה הצפונית ומשתייך למלפגה הרפובליקנית מכתב רשמי למנכל Sony, קניצ'ירו יושידה (Kenichiro Yoshida), בו הוא מבקש מהחברה לחשוף באופן בלתי מצונזר פירוט של עסקאות הבלעדיות שלהם להפצה של משחקים שנוצרו על ידי חברות עצמאיות. בנוסף, לצורך השקיפות מבקש קריימר עותק של עסקאות בהן הוכנס תנאי המונע ממשחק להופיע בשירות משחקי מחשב של קונסולה מתחרה ואפילו מסמכים המתארים את הנימוקים האסטרטגים שהובילו את סוני לרכוש את Bungie. שמות ספציפים לא צויינו, אך במסמכים שהציגו בבית המשפט הברזילאי Microsoft ציינו את הרימייק ל- Final Fantasy VII כאקסקלוסיבי לגמרי של סוני. עוד שם שעלה מספר פעמים הוא Resident Evil: Village, שעל פי שמועות לא יכול להגיע ל- Game Pass כי סוני הכניסו סעיף בעסקת הפרסום של המשחק שהוא לא יוכל להגיע לשירותי משחקים של חברות מתחרות.

את המכתב במלואו תוכלו לקרוא ממש כאן. עוד דבר שכדאי לציין במיוחד ממנו הוא שלמרות שהסנטור לא ציין את העסקה בין מייקרוסופט לאקטיוויז'ן כגורם לשליחת המכתב, הוא כן הוסיף שסוני "עושה לובי" ב-FTC כדי למנוע מהעסקה לעבור. למרות שהמצב מסובך ומצדיק כתבה בת 20 עמודים, הסיכום הנוכחי הוא שה-FTC הם המחסום האחרון של העסקה, ובסוף אפריל יצטרכו להגיע להחלטה אם לא ידחו את המועד שוב, מה שכבר עשו מספר פעמים. חושבים שהעסקה תעבור? חושבים שלא? כתבו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י