הרשמה

העתיד של הגיימינג על פי EA

הדוחות הכספיים של EA חושפים את תפיסת עולמה בעקבות המשבר הכלכלי ואיך עתיד הגיימינג ייראה

אחת החברות הותיקות בעולם הגיימינג פרשה לראשונה חזון אמיתי של העתיד

הדוחות הכלכליים האחרונים של תאגיד EA הראו הצלחה אדירה של FIFA 23, גידול חזק בשחקני Sims 4 (באופן לא מפתיע אחרי שהמשחק הפך להיות חינמי לפני כמה חודשים) ואפילו שינוי מגמה אדיר למשחק הבאטל-רויאל של התאגיד, Apex Legends שמצליח להתחרות בז'אנר הצפוף. אבל מעבר למספרים היבשים, EA שיחררה כמה כותרות מאוד מעניינות על התעשיה והעתיד שלה כפי שהיא רואה אותו.

משחקים, הרשת החברתית הבאה?

בשיחת המשקיעים שערכה החברה, EA ציינה את החשיבות העמוקה שהיא נותנת למשחקים כרשת חברתית. ווילסון, המנכ"ל, ציין כי משחקים הם הרשת ההחברתית הבאה. זה התחיל להתבטא ב-EA Social שבוצע ב-FIFA 23, אך החברה מתכוונת להתעמק במשחקים עם קהל אונליין רחב תחת המגמה, לשחק, ליצור ולהתחבר. חברת EA נותנת חשיבות אמיתית לא רק למשחקיות אלא גם לחשיבות של תוכן שנוצר על ידי גולשים. רק לאחרונה הם חברו ל-Overwolf על מנת לעודד תוכן גולשים במשחקי Sims 4.

הסיבה לכך היא כמובן כלכלית. שירותי ה-LiveOps של EA כבר ממזמן מהווים את עיקר ההכנסות שלה. רכישות בתוך המשחק, שירותי Battlepass למינהם ומנויים מהווים כ-80% מההכנסות שלה. ככל שהקהל גדול יותר ומעורב יותר הוא כמובן רוכש יותר. בשנה האחרונה, הרכישות בתוך המשחקים עלו בכ-6% בעוד שמכירות משחקים צנחו בכ-13%. הרעיון של משחקי אונליין הפונים לקהל רחב קיים עוד משנות ה-90. Ultima Online ו-World of Warcraft הן דוגמאות מצויינות למה שאוהבים לקרוא היום בתור המטאוורס. לא משנה כיצד העולמות הללו נבנים, הם חייבים להיות קודם כל משחקים שיהוו את הבסיס ליצירת הקהילה סביבם, רק אחרי זה הפלטפורמה החברתית תגיע. תשאלו את GTA, Fortnite ו-Minecraft.

הבריחה הגדולה אל ה-AAA

הנקודה השניה ש-EA מעלה בדוחות שלה היא שהירידה במצב הכלכלי תגרום לאנשים לרכוש יותר כותרי AAA. ווילסון ציין בשיחת המשקיעים שחוסר הבטחון הכלכלי גורם לאנשים לרצות יותר תמורה למחיר שהם משלמים, ובגלל זה הם מעדיפים לשחק המשחקים עם תקציב גבוה של פיתוח. עכשיו, צריך לגור מתחת לסלע כדי לחשוב שמשחקי AAA נותנים היום ערך לכסף, אבל ההתפיסה של רוב השחקנים היא שמשחקים עם עלות גבוהה נותנים יותר כיף. לכן, החברה תתמקד בכותרי AAA בתקופה הקרובה.

קונסולה, Cloud Gaming, אותו דיון ישן

בנוסף, ווילסון ציין בשיחת המשקיעים את החשיבות הגדולה של לשחק בכל מקום. הוא לא אמר את המילה ענן, אבל זה נרמז מכל מילה שלו. עכשיו, רק לפני חודש התבשרנו שחברת EA פיטרה את כל החטיבה שלה בישראל שעסקה בפיתוח כלים לענן של EA, אבל אולי יש לה עוד כמה שפנים בשרוול. בכל מקרה, שינוי הטעמים מתבצע כבר כמה זמן ואנחנו רואים את זה מהדוחות של EA כמו שראינו בדוחות של Activision. מחשבי גיימינג חוזרים לקחת נתח שוק רציני בתעשיית המשחקים. אצל חברת Activision הם כבר מכניסים יותר מקונסולות. אצל EA קונסולות עדיין מכניסות יותר, אבל הן חוו נפילה בשנה האחרונה אל מול ההתחזקות של מחשבי גיימינג והחברה ללא ספק שמה לב למגמה ומתחילה להגיב בהתאם.

לסיכום: החזון של EA לשנים הקרובות מתמקד בכותרי AAA עם דגש על משחקים חברתיים ומרובי משתתפים. הם עדיין מרוצים מכותרים כמו Jedi Survivor שמספרים עלילה אבל היעד העיקרי הוא להפוך משחקים לרשתות חברתיות. הענן בהחלט מעניין ורחוק מלמות ומחשבי גיימינג חוזרים להיות שחקן רציני בקרב היצרניות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י