הרשמה

ביקורת: ROG Swift OLED PG42UQ

הכי גדול, הכי יפה, הכי חזק.

צבי לקח לסיבוב את ה-PG42UQ של ROG וחזר מתלהב

המסך סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ROG ישראל, תודה רבה!

גיימרים רוצים הכל. הכי גדול. הכי חזק. הכי חד. קצב רענון בשמיים, רזולוציית 4K, זמן תגובה מיידי והשחור - שחור יותר מהאביר האפל. רוב המוצרים, גם בקטגוריית המחיר הגבוהה, מתפשרים בתכונה זו או אחרת וכך גם הקונים צריכים להתפשר ולהחליט מה חשוב להם. אממה, פשרה היא פחות העסק של ROG והמסך האחרון שלהם, ה-ROG Swift OLED PG42UQ הולך על כל הקופה ובכל הקטגוריות. האם הוא משיג Homerun בכולן? בואו ונראה מה יש למסך העצום של ROG להציע.

נתונים רבותיי, נתונים:

המסך מגיע בגודל של 41.5 אינץ', רזולוציה טבעית של 4K, פאנל OLED מבית LG וכן קצב רענון של 138HZ. לכל זה תוסיפו "שחור" ברמת ניגודיות מאוד גבוהה ועוצמת תאורה של 700 ניטס. אם נרצה לקצר אז פשוט אפשר לומר שכל מה שתזרקו על המסך הזה ייראה פשוט מדהים. חדות התצוגה והניגודיות הם פשוט ברמה שטרם נתקלתי בה (בעצם כן, רק בלפטופ שגם הוא מבית ROG אך עם מסך קטן בהרבה). לא רק שהניגודיות מצוינת אלא גם הבהירות גבוהה יחסית למסכי OLED אחרים, דבר שמקטין את החסרון שאנו נתקלים בו בדרך כלל בטכנולוגיה הזו. ROG ציידה את המסך הזה גם בציפוי מונע השתקפויות שידועות לשמצה עם מסכי OLED וגוף קירור גדול שאמור לעזור למנוע צריבות פיקסלים. אהבתי מאוד את העובדה שעל אף הגודל הפיזי המשמעותי, כלל השטח משמש לתצוגה כך שאין לנו שוליים מיותרים. בנוסף, למסך שלל חיבורים, כשאפשר לחבר לו חמישה מקורות וידאו בו זמנית וכן הוא מכיל ארבעה חיבורי USB. עוד חיבור מפתיע שיש למסך הזה הוא DisplayPort שאנחנו רגילים לראות בדרך כלל רק במסכי מחשב. לכל אלו תוסיפו זוג רמקולים מצוינים של הרמן קרדון, שלט אלחוטי קומפקטי ונוח לתפעול והרי לכם סוס עבודה שאפשר להעמיס עליו כל מה שתרצו. 

תכלס איך הוא?

במסגרת הביקורת, יצא לי לעשות במסך שימוש כללי ונרחב מאוד והוא הצטיין בכל אחד מהשימושים אותם ביצעתי. מגלישה פשוטה באינטרנט ועבודה על שני חלונות דפדפן, צפיה בסרטי 4K, גיימינג בינוני וכן עבודת עיצוב גרפי. כאשר השתמשתי במסך לעבודה, הוא עזר מאוד בפרודוקטיביות כאשר אני מנצל את כל שטחו למספר חלונות ולהצגת מידע רב יותר מאשר בכל סטאפ אחר שהיה לי. עבודת העיצוב הגרפי גם היא הרוויחה מהרזולוציה, הניגודיות וסקאלת הצבעים הנרחבת של המסך. כל אלו יחדיו עזרו להגיע לתוצאות טובות יותר ובזמן מהיר יותר מאשר בעבודה בסטאפ הרגיל של המעצבת. בזכות פאנל ה-OLED למסך יש יחס ניגודיות מעולה וכידוע הצבע השחור שהוא מפיק הוא הטוב ביותר שאפשר על ידי כיבוי הפיקסלים. נוסיף לזה את הבהירות הגבוהה שכבר ציינתי ויש לנו כאן מתכון מעולה למסך עם יכולות HDR נהדרות. והתוצאות אכן מדברות בעד עצמן, אמנם לא מדובר פה על HDR1400 כמו שהיה עם המפלצת הקודמת של ROG, ה-PG32UQX עם פאנל ה-MiniLed אבל גם כאן יכולות ה-HDR היו תענוג לעיניים בזמן צפיה בסרטים ותכנים ב-4K עם HDR.

לכל האמור בגיימינג, לצערי לא עמדה בידי החומרה להריץ משחקים ברזולוציית 4K טבעית וליהנות מקצב הרענון הגבוה של המסך. עם זאת, ככל שירדתי ברזולוציה והצלחתי להגיע לבערך 100 פריימים לשניה, בהחלט נהניתי מחדות התצוגה וקצב הרענון הגבוה שכמובן עזר מאוד במשחקים תחרותיים כמו Rainbow Six Siege. זמן התגובה גם הוא היה מצוין (אסוס מצהירים על 0.1ms) ולא הורגש שום שיהוי. אני בטוח שכל מי שמצויה בידיו חומרה יותר חזקה כמו כרטיס מסדרת RTX 40, יוכל להגיע לביצועים שיוציאו מהמסך את מה שהוא באמת מסוגל לו. לצערי, עוד אין בידי 4090 בכדי באמת לגרום למסך להגיע לקצה גבול היכולת שלו.

במסגרת הביקורת נתקלתי בתופעה מוזרה כשהמסך היה מחובר למחשב. משום מה, היה לו קושי להגיע לבהירות מירבית בהתחלה והוא היה מחליף עצמת בהירות מבלי שהיתה לי שליטה על כך. על פי אסוס זה מנגנון שנועד לשמירה על הפאנל מפני צריבות פיקסלים ויכול להיות שעם חקירה מעמיקה יותר הייתי מוצא את הפיתרון לזה. דבר נוסף שקצת העיב הוא שלקח לא מעט זמן לכייל את צבעי המסך כך שיתאימו לעבודת מעצב גרפי. פרופילי הצבע שמגיעים עם המסך לא טובים מספיק ונדרש כיול די רציני בשביל להגיע לתוצאה רצויה ומשביעת רצון. היבט נוסף שפחות אהבתי הוא חוסר היכולת לכוונן את המסך מעלה ומטה. נכון, לא מדובר במסך "רגיל" אלא במפלצת שתתפוס את כל שולחן העבודה שלנו, אך לו רק בשל כך הייתי מצפה לשליטה וכיוונון פיזיים טובים יותר. הגישה לחיבורים השונים גם היא יכולה היתה להיות נוחה יותר, מבלי להצריך תרגילי אקרובטיקה.

לקנות או לא לקנות?

לסיכום, ה-ROG Swift OLED PG42UQ הוא כל מה שאי פעם חיפשתם במסך גיימינג ומעבר לכך. פאנל OLED איכותי, תדר רענון של 138HZ, חיבור HDMI 2.1, עיצוב של מטוס חמקן (ללא שוליים!), אופציות כיול בלתי נגמרות וצבעים איכותיים. הבעיה היחידה היא שליהנות מכל הטוב הזה יש צורך במפלצת לא קטנה שתדע לנצל את התכונות של המסך ולספק את החוויה לה התכוון המשורר. על אף זאת, אני בטוח שקהל היעד של המוצר הוא אינו הגיימר הממוצע אלא פלח שוק מאוד קטן של גיימרים ששמים את כל מה שיש להם על כל הקופה, וזו במטרה להיות בחזית הטכנולוגיה, אם האמור בכרטיס מסך, מעבד, או מסך. מי שרוצה את הטוב ביותר, מסוגל לשלם עליו סכום שעובר את ה-6,000 שקלים ויש לו את המחשב להזין את החיה - ייהנה מהטוב ביותר שיש כיום בשוק. מי שמתכוון לקחת את הפרארי הפראית הזו ולנסוע בה 50 קמ"ש בתוך העיר (כי זה מה שמתאפשר לו), אז יכול בהחלט לוותר ולבחור בחלופה זולה יותר שתתאים יותר למידותיו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה מעולה
  • מערך חיבורים עשיר
  • שלט נוח לשימוש
  • ביצועים ופיצ'רים נהדרים

הרע

  • מחיר גבוהה
  • גודל מסורבל ולא נוח בכל סאטפ

והפשרות

  • לא תמצאו אותן כאן

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י