הרשמה

ביקורת: Lenovo G32qc-30

שמואל מתנסה עם מסך קעור לראשונה בחייו. איך הייתה החוויה? בואו לקרוא בביקורת שלו למסך של לנובו!

עם תג מחיר טוב זה מסך שיותר משווה את המחיר שלו, אבל בסופו של יום זה פשוט עוד מסך טוב של לנובו, רק בקעור

עותק סיקור סופק לנו על ידי Lenovo ישראל, תודה רבה!

תאמינו או לא, ה-G32qc-30 שיצא לי לבדוק הודות לחברים ב-Lenovo ישראל הוא בעצם הפעם הראשונה שלי עם מסך קעור. תמיד חשבתי שהקונספט הזה הוא לא בשבילי, בלי סיבה ממשית. "מסך רגיל זה מספיק, מה אני צריך אחד עם קימורים?". בואו נראה אם ה-G32qc-30 בעל פאנל ה-VA יצליח לשנות את דעתי, ואם כן - האם הוא האחד ששווה את הכסף שלכם?

איכות בנייה וחיבורים

טוב, למסכים קעורים אני עוד צריך להתרגל, בין היתר כי דברים כמו סיבוב המסך ותזוזה הם פחות אישיו כאן. אני כן יכול לומר של-Lenovo G32qc-30 יש יופי של איכות בנייה: המסך עצמו מרגיש סולידי, עשוי טוב ובתכל'ס - דיי יפה. המסך עצמו ללא הרגל תומך בתושבת VESA, למרות שלא כזה אהבתי את העובדה שהחיבור לרגל הוא עם ברגים גדולים שמקבלים עם המסך. קליפ פשוט היה עובד מצוין גם כן ולא היה פוגע בעיצוב הכללי של המסך.

עוד משהו שהייתי צריך להתרגל אליו הוא הרעיון של זוויות צפייה מול זוויות תזוזה. כאמור, זהו מסך קעור וככזה להזיז אותו לצדדים זאת עדיין אופציה, אבל המטרה המרכזית היא להשתמש בזווית הצפייה של 178 מעלות מכל צד שיש למסך הזה כדי שתוכלו לחוות את התמונה מבלי להזיז את הראש יותר מדי. שוב, זה עניין של התרגלות, אבל אני יכול לומר בוודאות שמסך קעור זאת בהחלט חוויה שנופלת בהגדרה של "לא ידעתי שאני צריך עד שניסיתי אחד". היה עוד משהו מוזר שהייתי צריך להתרגל אליו.

מבחינת החיבורים השונים של המסך, הוא מגיע עם שני חיבורי HDMI 2.0, חיבור DP1.4, חיבור אוזניות ו...זהו. כן, גם אני הייתי מופתע: אני רגיל לחיבורי USB נוספים במסך לצורך חיבור של מוצרים היקפיים או כל שימוש אחר, אז למצוא רק חיבורי תמונה וחשמל זה משהו שמרגיש מאוד Old School. אני החלטתי לא להוריד על זה נקודות בביקורת כי החיבורים שנמצאים כאן הם באמת דיי והותר, אבל זה משהו שבאמת חשוב שתדעו אם אתם מחפשים מסך.

אני אגיע לאיכות התמונה עצמה בחלק הבא של הביקורת (כרגיל), אבל כן חשוב לי לציין שהחוויה שלי עם המסך הזה הייתה שונה ובהחלט שינתה את דעתי לגבי מסכים קעורים באופן כללי. אהבתי את העובדה שכמעט ולא הייתה לי בעיית השתקפות בזכות העיצוב הזה, משחקי FPS זרמו לי בצורה יותר קלה ובעוד שחוסר היכולת לסובב את המסך ב-90 מעלות אומרת שבהקשרי עבודה זה נהייה מסך טיפה פחות פרקטי (בשבילי לפחות), מבחינת גיימינג זה משהו שאני מאוד הולך לשקול מעתה הלאה.

איכות תמונה וביצועים

איכות התמונה של ה-Lenovo G32qc-30 היא מעולה. הפאנל הוא כאמור, פאנל VA בגודל של 31.5 אינץ' עם כיסוי צבעים של 99 אחוז ב-sRGB ו-90 אחוז של כיסוי ב-DCI-P3, כשהמסך עצמו מגיע ברזולוציה מקסימלית של 1440p. קצב הרענון של המסך הוא 165Hz במקסימום (בחיבור דרך HDMI הקצב יורד ל-144 הרץ), שבשילוב עם טכנולוגיית ה-AMD FreeSync Premium, נותן תמונה דיי חלקה ודיי יפה על המסך. במצב הסטנדרטי של המסך לא חוויתי הרבה Ghosting (אם בכלל), אבל המצב משתנה כשאנחנו עוברים למצב של 170Hz בעזרת יכולת ה-Overclocking של המסך.

אגב, ככל שאני מנסה אותו יותר אני פשוט פחות אוהב את הקונספט הזה של OC על מסכים. המסך מצליח לעלות ל-170Hz אבל ה-Ghosting הרבה יותר מורגש ואני באמת העדפתי להישאר עם מצב ה-165 הרץ. בנוסף, אחרי כמה וכמה ביקורות חיוביות בנושא של מסכי OLED, חזרנו לבעיה מוכרת: בעוד שהמסך תומך ב-HDR10, מצב ה-HDR פשוט לא מרשים. כן, במשחקים מסוימים בדגש על צבעים חזקים או הבדלים גדולים בבהירות, ה-HDR כן יעזור והתמונה תהייה טובה יותר, אבל ברוב הזמן ההבדל בין המצבים הוא לא גדול במיוחד.

אני כן יכול לומר שבהקשרי מריחת צבעים (אני מתכוון לצבע השחור שמסכי VA מתקשים איתו לרוב), יש כאן עבודה מעולה. זה לא ברמה של מסכי OLED או MiniLED, אבל כמות המריחות היא באמת מינימלית והתמונה מצליחה להציג צבעים ברורים וחדים. מבחינת השימוש במסך, אני יכול לומר שאני מאוד נהניתי מהשליטה בו. כבר הזכרתי בביקורת המסך הקודמת שלי שבעוד שכלים חיצוניים לשליטה במסך כמו שלט הם באמת מבורכים, אני בן אדם שאוהב לגשת לחלק האחורי של המסך מצד ימין ולהתחיל לשחק עם התפריט במסך וההגדרות. השליטה בכפתורים מצוינת והתפריטים מסודרים בצורה טובה מאוד.

הייתה לי גישה נוחה למשחק עם הצבעים של התמונה (משהו שאני נוהג לעשות כמעט בכל ביקורות המסך שלי), עם הבהירות המקסימלית (350 ניטים למי שתהה) ועם ההגדרות הדיפולטיביות של המסך עבור משחקים מסוגים שונים כמו RTS, FPS ועוד. משהו אחרון ששווה להזכיר הם הספיקרים של המסך הזה שבדיוק כמו עם מסכים אחרים שתומכים בפיצ'ר הזה, גם כאן איכות התמונה היא... פסדר. הסאונד שבוקע מהמשחקים שבדקתי לא היה נורא במיוחד, אבל כרגיל - פשוט תשחקו עם אוזניות או תשקיעו ב-Sound Bar טוב.

השורה התחתונה

זה יופי של מסך מבית לנובו, עם כל הפיצ'רים שהייתם מצפים מהם ממסך רגיל - רק במסך קעור. אני חייב להודות שבעוד שאיכות התמונה מצוינת, השליטה בתפריטים טובה מאוד והבנייה של המסך באמת נפלאה, כמות החיבורים הקטנה והעובדה שמדובר בפאנל VA קצת מושכים את המסך הזה אחורנית. שלא תטעו - עם תג מחיר של אזור ה-1500 ש"ח זה מסך שיותר משווה את המחיר שלו, אבל בסופו של יום זה מסך טוב של לנובו, רק בקעור.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה נהדרת (גם בנקודות החלשות של פאנלי VA)
  • יופי של סט של פיצ'רים עם קצב ריענון מעולה
  • איכות בנייה טובה מאוד
  • מצליח להימנע מ-Ghosting משמעותי...

הרע

  • ...אבל ה-OC פשוט לא נחוץ באמת
  • כמות חיבורים קטנה יחסית

והמעניין

  • עזבו אתכם משטויות, מתי ה-Lenovo GO מגיע לסיקור?!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י