הרשמה

ביקורת: מחזור כישור הזמן, עונה שניה פרקים 1-3 - מתחיל לאט ומתפוצץ עם הזמן

מתחיל בהילוך ראשון

תאריך השקה: 01/09/2023

העונה השניה של כישור הזמן יוצאת השבוע, ויצאנו לבדוק איך היא מתחילה עם שלושת הפרקים הראשונים

גישה מוקדמת לפרקי הסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון פריים ווידאו, תודה רבה!

זה לא סוד שאני אוהב את "מחזור כישור הזמן". אהבתי את הספרים בתור ילד, וגם אהבתי את העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה שעלתה לשירות של Amazon Prime Video ב-2021. אז כשהציעו לי לסקר את העונה השניה, מיד קפצתי על המציאה. אבל הואו נתחיל מההתחלה -;"כישור הזמן" היא סדרת ספרי פנטזיה משנות ה-90. הספרים מתפרשים על פני 14 כרכים ואלפי שנות היסטוריה, והסופר של הסדרה, רוברט #160;ג'ורדן (Robert Jordan), נפטר לפני שהספיק לסיים את הסדרה ואת הסוף כתב סופר צעיר בזמנו בשם ברנדון סנדרסון (Brandon Sanderson) שמאז הפך להיות אחד מגדולי סופרי הפנטזיה של זמננו. הסדרה עוקבת אחרי הספרים אך באופן משוחרר יותר. אני לא הולך להיכנס להשוואות של ספר מול סדרה כי זה נטחן עד דק, ואין טעם לדוש בזה. הביקורת תתמקד בשלושת הפרקים הראשונים של העונה השנייה, וכמובן שאני גם לא מתכוון לתת ספויילרים, אז אין צורך לחשוש מזה. מה שכן, בפסקה הבאה אתן את תקציר העונה הראשונה ומי שעדיין לא ראה, שירוץ לראות עכשיו כי זו באמת היתה הסדרה הטובה ביותר באותה שנה (אפילו יותר ממשחקי הדיונון).

תקציר העונה הראשונה

מוריין היא מכשפה רבת עוצמה השייכת לארגון של מכשפות המתעלות קסם שנקרא The One Power. לפני שנים רבות, הקסם שמתועל על ידי גברים הושחת והפך קוסמים גברים למטורפים. מכשף אחד, שנקרא הדרקון האחד, קרע את העולם לגזרים בטירופו. מוריין מחפשת את הגלגול של אותו דרקון כדי לשלוח אותו להילחם באחד האפל, כוח קדמוני מרושע. מלווה בשומר שלה, השניים מגיעים לכפר קטן ומבודד שאחד מהנערים בו אמור להיות גלגולו של הדרקון. מתקפת טרולוקים מבריחה אותם משם והם יוצאים למסע אל עבר מבצר המכשפות.

אנחנו מוצגים אל ארבעה נערים: ראנד, פרין, אגווין, ומאט, אשר נפרדים לאחר שמאט מוצא פגיון מקולל שמפצל את החבורה. פרין ואיגווין פוגשים חבורה של נוודים בעוד שפרין מתחבר ללהקת זאבים בצורה על טבעית. ראנד ומאט נחלצים ממשרתת של האיש האפל באמצעות זמר נודד החושד שמאט מקולל מהפגיון. לאחר כחודש מגיעים כולם לעיר Tar Valon ומתאחדים שם. בעצת מלכת המכשפות הם יוצאים כולם לעין של העולם כדי לגלות מי מהם הוא הדרקון האמיתי והאם הוא יכול להביס את האיש האפל. אנחנו מגלים שראנד הוא הדרקון שנולד מחדש ומוריין הולכת איתו כדי להתעמת עם האחד האפל. בינתיים בעיר עצמה החלה מלחמה עם צבאות של טרלוקים שנוצחו הודות לקסם של נאייניב ואיגוויין. ראנד התעמת עם האחד האפל והצליח לסדוק אותו, והוא נעלם.

מתחיל לאט

שלושת הפרקים הראשונים של העונה השניה מתחילים מאוד לאט. הפרקים עסוקים בעיקר בלספר לנו מה קרה מאז העונה הראשונה ולסגור את כל הקצוות הפתוחים שנשארו ממנה. אם העונה הראשונה התחילה כמו מסע גדול של הגיבורים, העונה השניה מתחילה בסיפור על מה שקרה לכל אחד.היא מרגישה קצת מבולבלת, ומתקשה לשזור את הסיפור בהצלחה כפי שעשתה בעונה הראשונה. סצנות שונות מדמויות שונות ובמקומות שונים מתקשים להתחבר יחד לעלילה אחת ומקשים להתחבר לדמויות, ועל אף שההתחלה מנסה לחבר את כל הקצוות, היא לא עסוקה המון בלהזכיר לנו איפה הסיפור נגמר, ומי שלא זוכר מה קרה לפני למעלה משנה וחצי חייב לעבור על סיכום כלשהו כי אחרת ימצא את עצמו הולך לאיבוד בקלות.

אני זוכר שהפרק הראשון בעונה הראשונה היה אחד הפרקים היקרים בהיסטוריה של הטלוויזיה וכלל תפאורה עוצרת נשימה ואפקטים ויזואלים מרשימים של קסם וקרבות. העונה השניה מתחילה בהרבה שיחות ודיבורים, וזה קצת מתסכל. בעידן שבו תשומת הלב נושקת לחצי דקה של סרטונים, הסדרה מאוד מתמקדת בדיאלוגים, שיחות נפש והתמקדות בחוויות שעוברות הדמויות בסדרה. הקצב מתחיל להשתפר ככל שסדרה מתקדמת והסבלנות במקרה הזה עלולה להשתלם. אני אמנם לא יודע מה קורה בפרקים המאוחרים יותר של העונה, אבל יש שינוי לטובה.

על אף הקצב האיטי של ההתחלה, התסריט עצמו ממשיך להיות מעניין ופותח הרבה שאלות לגבי המשך העלילה. המזל הגדול של הסדרה זה שהיא נשענת על אחד מספרי הפנטזיה הטובים אי פעם, וחומר הגלם הוא מצוין. החיבור לדמויות מרגיש מרוחק מעט, אבל בהחלט מעניין לראות עוד.

כסדרה שנמצאת בז'אנר הפנטזיה הגבוה, היה חסר לי קצת אקשן. בעוד שבמקביל צפיתי בעונה השלישית של "המכשף", זכיתי לראות שם קרבות מרשימים ותצוגה יפה של קסם, כוח ואפקטים. משום מה, זה נעדר בתחילת העונה השניה על אף שזה בלט מאוד בעונה הראשונה. למעט הבלחות פה ושם, קשה למצוא אירועים שנחרטו בזכרוני (כמו הקרב עם הטרולוקים בפרק הראשון של העונה הראשונה). מה שכן, זה בהחלט משתפר ככל שהפרקים מתקדמים ואני יכול לומר שהפרק השלישי בהחלט השאיר לי טעם של עוד, הן מבחינת הסיפור, והן מבחינת האסטתיקה. הפרק השלישי מציע כמה טוויסטים מעניינים בעלילה ואנחנו לומדים עוד קצת על העולם המורכב הזה שבהחלט גרם לי לצפות מאוד להמשך העונה עם אופטימיות בריאה.

השורה התחתונה

על אף פתיחה חלשה ביותר, מי שישרוד את הפרק וחצי הראשונים יתחיל לקבל טעם של עוד. לצערי הסדרה לא פותחת חזק כמו העונה הראשונה אבל נראה כי היא מכינה אותנו למשהו גדול שעתיד לקרות בקרוב. אם אתם אהבתם את העונה הראשונה, יש מצב טוב שתצלחו את ההתחלה היבשושית מעט ותזכו להנות מקצב טוב יותר בהמשך וסדרת פנטזיה איכותית שמשתווה לאיכות שהתרגלנו לקבל ממנה.

שלושת הפרקים הראשונים בעונה השנייה של "מחזור כישור הזמן" זמינים לצפייה בשירות Amazon Prime Video החל מה-1.9

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • טוויסטים מעניינים בעלילה
  • הקסם עדיין מעניין
  • אפקטים טובים

הרע

  • הקצב איטי מדי בהתחלה
  • קשה להתחבר לדמויות כמו בעונה הראשונה

וההפתעה

  • לא ידענו שלקוסמים יש רגשות
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:39 02.09.2023 | אאס סדאי אאס סדאי (אורח)

    כמה שגיאות כתיב ומונחים לא נכונים... אתה בטוח שקראת את סדרת הספרים?
    נראה כמו העתק הדבק של טקסט באנגלית. אפילו לא טרחת לבדוק בגוגל איך כותבים את השם של הגיבור הראשי בעברית.

  2. 2

    21:11 02.09.2023 | Aviramof Aviramof

    אני זוכר 18 ספרים שאת האחרונים אף פעם לא יצא לי לקרוא ואיגווין היא בחורה.

  3. 3

       | פורסם ע"י