הרשמה

ביקורת: את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי - 12 זה גיל מושלם

אדם סנדלר לקח את כל המשפחה לנסות לעשות סרט לכל המשפחה - והתוצאה היא ההפתעה הגדולה ביותר של שנת 2023

תאריך השקה: 25/08/2023

ה"מלחמת האינסוף" של הקריירה של אדם סנדלר

גישה מוקדמת לסרט ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

על אדם סנדלר (Adam Sandler) אפשר להגיד משפט די מדהים. באותה נשימה הוא אחראי לכמה מהקומדיות האהובות בכל הזמנים וגם אחראי על כמה מהסרטים הגרועים בהיסטוריה. מה שהתחיל עם סרטים קסומים כמו "קליק", "50 דייטים ראשונים" והופעה בלתי נשכחת ב"מוכה אהבה" בשילוב קומדיות מדהימות ואל זמניות כמו "בילי מדיסון", "זמר חתונות" וכמובן סרט הפולחן "אל תתעסקו עם הזוהן" - התחלף לפני יותר מעשור בהומור רדוד, מגעיל ופשוט מביך שהחתים את הקריירה המוצלחת של סנדלר בכתם שבחיים הוא לא יוכל לנקות. למזלו, נטפליקס נתנו לו חבל הצלה שכבר הניב כמה הצלחות, אבל אף אחת לא מתקרבת לכמעט הום ראן שהוא "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" (You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah). כמו בעלילה של סרט הוליוודי, בנותיו של סנדלר מגיעות להציל את אבא שלהן בסרט עם מלא נשמה, הופעות מעולות והומור אדיר - תוך כדי שהוא משמש כמחווה לקריירה של סנדלר - ולצערינו גם לרגעי השפל המביכים שלה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

הבה נגילה

הסרט עוקב אחרי סטייסי פרידמן, אותה משחקת סאני סנדלר, ילדה טיפוסית בכיתה ז' ממשפחה שחיה באופן די הדוק על פי חוקי היהדות הרפורמית. כרגע מכונן, סטייסי מתרגשת עד עמקי נשמתה לבת מצווה שלה, אותה היא מתכננת בקפידה עם חברתה הטובה מזה שנים - לידיה. לאחר שלידיה מקבלת הצעה לבלות עם הילדים המקובלים של השכבה ומצליחה להכניס לשם גם את סאני, השתיים מתחילות לגלות סדקים בחברות שלהן ששולחות אותנו כצופים למסע התבגרות מרגש ואנושי במיוחד. אני לא יכול לתאר לכם כמה זה מפתיע לגלות שקומדיה של אדם סנדלר בשנת 2023 כמעט כולה מתרכזת דווקא בדמויות ובעלילה המעניינות שלה ומכניסה הומור נהדר באופן אלגנטי.

לאורך שתי המערכות הראשונות של הסרט אנחנו בעצם בעלילת התבגרות מהטובות ביותר שראיתי על המסך, המצליחה לחבר את הצופה עם התחושה של להיות ילד בחטיבת הביניים שוב. ההצלחה בתחושה הזאת גורמת לסרט לצלוח מסוכות קשות כמו חיבור עמוק לדמויות, עניין בעלילה ומן הסתם גם להעביר את ההומור בצורה הטובה ביותר. הסרט באמת הצליח לגרום לו להתפוצץ מצחוק כמה פעמים, והרבה בזכות כמה שהייתי מושקע בעלילה ובדמויות שלו. הבעיה היא שכמו שהזכרתי הסרט עובר על כל הביטים בקריירה של סנדלר, ואחרי עלילה מעניינת, דמויות אנושיות והומור משובח מגיע השפל הביזארי והמביך. בתחילת המערכה השלישית הסרט מקבל החלטה די מביכה, שמרגישה כל כך לא במקום לדמויות שהוא בנה. בגלל שאנחנו כבר מושקעים בסיפור עוד יותר קשה לנו כצופים לעכל אותה, והסרט לא ממש מצליח להתאושש ממנה אלה יותר מנסה לטאטא אותה מתחת לשטיח כמה שיותר מהר. זה הופך גם את דרך ההתמודדות של הדמויות למעט מביכה, אך עם הקסם שלהן וסצנת התפרקות בבכי שבמקום גלידה הדמות אוכלת קובה סלק הסרט שובה אותנו מחדש גם אם הוא לא מצליח לשחזר את שתי המערכות הראשונות כמעט חסרות הפגמים שלו.

תניעו, תגיעו ולסאני תריעו

הסרט לא היה מצליח להגיע לרגעי השיא שלו רק בזכות התסריט המעולה של המערכות הראשונות או בעזרת הבימוי עם הטיימיינג הקומי המדוייק שלו - הוא היה צריך כוכבת ראשית שתדע לקלוע לאנושיות שהוא חיפש. סאני סנדלר בהופעה השקולה לאבא שלה בימי הזוהר (זוה-ר, עדיין לא הזוהן, היא לא שם) מצליחה לקלוע בול בפאן הרגשי ומובילה את הסיפור בצורה אמינה לכל מחוז שאליו הוא רוצה להגיע. בעזרת אחותה הגדולה סיידי ואבא אדם הם יוצרים דינמיקה משפחתית נהדרת שמספקת קומדיה קורעת וביחד עם סמנתה לוריין המשחקת את לידיה היא מצליחה לקלוע לריבים הילדותיים של כיתה ז' בהם כל אירוע קטן ככל שיהיה מרגיש כמו סוף העולם.

התוצאה תגרום לכולם להתחבר למה שמסתמן להיות סרט התבגרות לכל המשפחה הטוב ביותר בשנים האחרונות. גם הדינמיקה המשפחתית שלו כל כך מצחיקה שהוא בהפתעה לטובה מתמקם כרגע במקום הראשון בקטגוריית הקומדיה השנה. אבל הוא לא היה מגיע למקום הזה רק בזכות משפחת סנדלר, כי כאן נשלף האס בשרוול שלו בצורה של עידו מוסרי. בהופעת ענק, עידו מכניס כל כך הרבה אישיות והומור בדמות המשנה של די ג'יי שמואלי גם בזמן מסך הקצוב שהוא קיבל. פשוט תענוג לראות שלא משנה כמה שנים הוא בעסק ובאיזה תפקיד יופיע - אפשר לסמוך עליו שיספק את העבודה.

השורה התחתונה

"את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" הצליח להשאיר אותי בהלם. הוא משלב באופן מושלם בשתי המערכות הראשונות שלו הומור, דמויות מעולות, עלילת התבגרות אנושית והופעות מדהימות בעיקר של משפחת סנדלר ועידו מוסרי. למרות שבדיוק כמו לסנדלר עצמו אי יהיה אפשר לשכוח לו את ההחלטות המביכות והמוגזמות מדי של המערכה השלישית - הוא מסיים את דרכו כהפתעה החיובית הגדולה ביותר של השנה בנתיים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • סיפור התבגרות מקסים ואנושי
  • הופעות מעולות של כל הקאסט המרכזי
  • דמות ראשית חזקה ומעניינת מאוד
  • בשני המערכות הראשונות מצחיק ברמות ובצורה טבעית..

הרע

  • .. אך בתחילת המערכה השלישית מקבל החלטה מביכה המרגישה מאולצת מאוד
  • הסוף שלו לא אסון, אבל הוא גם לא מתאושש לגבהים שהסרט מגיע אליהם בהתחלה

ועידו מוסרי:

  • טעינו כחברה שהמימ "הוא ליטרלי אני" נאמר על ריאן גוסלינג, עידו מוסרי הרבה יותר ראוי לזה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:33 26.08.2023 | מיאו מיאו (אורח)

    אחלה כתבה, אבל ארגזים של שגיאות כתיב
    מצפה לסרט!

  2. 2

       | פורסם ע"י