הרשמה

השמועות נכונות? בדקנו אם המולטיפלייר של Halo Infinite באמת עשה קאמבק

דור יצא לבדוק אם מצב המולטיפלייר של Halo Infinite יצליח לשאוב אותי שנתיים אחרי שהיה רחוק מזה בהשקתו - 20 שעות לאחר מכן, ודעתו דיי ברורה

היילו-לויה

Halo Infinite לא רק היה משחק השנה שלי לשנת 2021 הוא גם הגשים לי חלום: להסתובב בעולם פתוח של טבעת היילו נתן לי לחוות דברים ששנים רק דיימנתי אותם, ועם מכניקות פשוט נהדרות בדמות ה-Grappling Hook והחביות שפשוט היה כיף לזרוק על אוייבים. כשכתבתי עליו באותה שנה, התמקדתי במצב הסיפור והייתי נותן גיחות פה ושם למצב האונליין שסיפק אותי לאותן גיחות. רק שמאז ניסיתי להתחבר אליו כמשחק אונליין - והמציאות שגיליתי הייתה מבאסת. למרות שעל הנייר המשחק עצמו בנוי נהדר לחווית מולטיפלייר כיפית ואינטנסיבית וחלק מהמפות שלו היו מצוינות, הוא היה דל בתוכן והתחיל לשעמם כבר אחרי כמה שעות.

מן הסתם שהפסקתי לשחק, ומאז כמה גיחות שעשיתי אליו כל פעם שהציגו עדכון גדול כמו הForge או רובה חדש לא הספיקו כדי לגרום לי לחזור אליו באופן מלא. בשבועות האחרונים המשחק קיבל תפנית אדירה, וכל הרשת החלה לדבר על המהפך שהוא עבר. זה גם תורגם במספרים, והמשחק מרגיש חי פתאום כמעט שנתיים אחרי השקתו. למרות שהרבה אנשים שאני מעריך את הדעה שלהם הכריזו שאכן מצב המולטיפלייר נמצא כרגע בטופ המשחקים שיש בשוק, נכנסתי לבדוק אותו בהיסוס. אחרי 20 שעות כמעט רצופות בו אני יכול להגיד בצורה חד משמעית - מצב המולטיפלייר (החינמי!) של Halo Infinite כרגע הוא בין מצבי האונליין הטובים והכיפים ביותר ששיחקתי אי פעם.

מאיפה זה הגיע?

קשה לשים אצבע על רגע אחד שבו המשחק עשה את הקאמבק הבאמת מטורף שאנחנו רואים אותו עושה כרגע, אבל יש כמה אירועים ברורים שנעצו אותו שוב בפסגת משחקי הFPS. הראשון הוא אוספת מוד הInfection האהוב ביוני האחרון, השני הן המפות Dredge ובעיקר המפה Scarr שהיא לדעתי מאסטרפיס מודרנית כמו ששנים לא ראינו והאחרון הוא עדכון שהמשחק קיבל בתחילת אוגוסט ושינה כמה דברים מהותיים במה שהתגלה כשליפת אס בשרוול למשחק. אחרי אותו עדכון הרשת החלה לדבר על החזרה פוטנציאלית של המחשק עד למצב בימים האלה, בו בוודאות נתקלתם בו בין אם זה ביוטיוב או בטוויץ'.

באותו עדכון קרו שלושה דברים מרכזיים שתרגישו ישר שתחזרו למשחק. הראשון הוא שדרוג כלי הרכב שמופיעים במפה באמצע משחק Big team battle, השני הוא שדרוג ואיזון של כלי הנשק כך שכרגע הם במצב הטוב ביותר מאז ההשקה ובאחד המצבים הטובים ביותר ששיחקתי למשחק אונליין ולשלישי אגיע עוד רגע. כלי הרכב אוטומטית מכניסים עניין למשחקים, וגורמים ליותר סיטואציות מופרחות וכיפיות ברמות. לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי באמצע קרב טנקים מטורף עם שלושה כלי רכב לכל קבוצה ושורה של שחקנים בחיפוש אחרי Skewer שיכול להשמיד כלי רכב בירייה. כמות הרגעים שהגעתי למאני טיים והרגשתי את הלחץ הייתה אדירה, ובהרבה מאוד פעמים הכרעה לא איחרה לבוא עם העדכון שנותן בנדיבות ובאיזון בין הקבוצות כלי רכב חזקים המשנים את הדינמיקה של המשחק.

הנשקים במצב מעולה בעיקר בגלל האיזון שקיבל הנשק החדש, M93 Bandit, המתפקד לפעמים כנשק התחלתי ומספק גיוון מרענן לאקדח המסורתי. בהתחלה היה אחד מהנשקים החלשים ביותר במשחק, אך כרגע במה שנראה כמו עדכון כולל שאפילו החליף את גודל מרווח הפגיעה של הנשק הוא במצב נהדר המתאים את מקומו במשחק. לגבי ה"קסם" השלישי שהעדכון ביצע הוא שדרוג לתזוזה במשחק, שמגיעה למצב מושלם בקפיצות, ריצה והחלקות של השחקן. כבר הזכרתי שלמשחק היה בסיס מעולה להתפתחות, והעדכון האחרון אפילו משפר את הבסיס הזה עם המון תוכן שהתווסף בשנתיים האחרונות כדי לבנות עליו פירמידה מרשימה. 

מאסטרפיס מודרנית 

אני יוצא מגדר הרגיל בשביל מפה היוצאת מגדר הרגיל. Scarr, מפת ה-Big team battle החדשה של המשחק, היא קלאסיקה מודרנית ונמצאת בטופ של מפות משחקי ה-FPS בהיסטוריה. כן, היא עד כדי כך טובה. המפה בנויה כמעגל ובו שני מובלעות מהצד בצורת חצי מעגל קטן בהן ממוקם הבסיס של כל אחת מהקבוצות. כדי להגיע לבסיס של הקבוצה השנייה, תבחרו באחת משלושה דרכים שכל אחת מהן שונה מהשניה ומספקת חווית משחק מגוונת. אחד הצדדים מצריך קפיצות וקרבות במקומות צרים ומטווח קצר בהן צריך גם להזהר שלו נופלים מהמהפה במה שנותן במה מדהימה לגאדג'ט ה-Repulsor שהופך לכלי נשק של ממש ומסייע בלהעיף אויבים מהזירה. הצד השני עסוק בקרבות מטווחים רחוקים יותר, ובו גם מקפצה למרכז המפה המשמש כדרך נוספת להגעה לבסיסים ובו קרבות מהירים וכלי נשק כבדים וחזקים.

שליטה באמצע תספק לאחת הקבוצות אפשרות לצלוף בשחקנים המגיעים מהשכבות הפנימיות יותר של הצדדים, ובכך הופך כל אזור במפה ללחימה אינטנסיבית המצריכה המון אסטרטגיה ויכולת תגובה מהירה. מעבר לכך העיצוב שלה מהמם, עם לבה שקופצת בצדדים וצבעים בוהקים שמזכירים את העיצוב הדומה למשחקי "סיימון אמר". תחת כותרת כזו שווה להזכיר גם את Dredge, שהיא מעין ואריאציה של Halo Infinite לקלאסיקה המודרנית Countdown מ-Halo Reach. המפה מצוינת לשימוש הן בM93 Bandit שמעוצב בול לטווחי קרבות שלה והן לRepulsor עם כ12 אזורים בהם ניתן להתחבא ולהעיף יריבים מהמפה אל עבר התהום. הבחירה שלה לתת במה דווקא לשני האנדרדוג האלה גורמת לה להתבלט משאר המפות במשחק, במה ששוב - שם דגש אדיר על גיוון בתוכן.

וגם במעטפת

את החנות עצמה של Halo Infinite לא באמת היה אפשר לתקן. המחירים היקרים והלא מתגמלים שלה כאן כדי להישאר - אך בו בזמן הפרטים איתם ניתן לעצב את החליפות, הנשקים והרכבים שלכם נהיו מטורפים. המשחק המשיך את הקו הנהדר לעיצוב שהוא הכתיב התחלה, ומכיל כעת המון אפשרויות עיצוב אדירות אותן ניתן להשיג באופן חינמי דרך האתגרים השבועיים ואירועי הקהילה. השינוי המהותי לטובה בפרמטר הזה הוא החלפת הדרישות של האתגרים בדרישות פחות מגבילות.

אם בעבר יכולתם להיתקע במשימה להרוג מספר אויבים עם נשק מסוים, כעת באותה משימה יהיו ארבעה סוגי נשק, כך שתוכלו להשלים את האתגר השבועי  מבלי לשנות את סגנון המשחק שלכם יותר מדי. למרות שאני לא משתמש בו, אני כן רוצה לציין שלדעת כל המומחים מצב הForge של המשחק הוא הטוב ביותר בסדרת Halo- וכן יצא לי לשחק בכמה מפות מעוצבות על ידי שחקנים שהיו לא פחות ממושלמות. בולטות בהן הן שחזור לסניף Wallmart ומפת מחווה לDeathloop.

השורה התחתונה

אלה היו הרבה מאוד מילים כדי להגיד - כן, Halo Infinite במצב מדהים ושווה לכם לחזור אליו. כשהוא חינמי לחלוטין, מתוחזק בצורה רציפה ומלא בפעילויות עם הקהילה, מלא בשחקנים עם זמני מציאת משחק שכמעט לא קיימים ופשוט כיף לא נורמאלי, מדובר באחד מהטוויסטים המשמחים ביותר שראינו בשנים האחרונות. יצא לכם לחזור לשחק בו? מה דעתכם? כתבו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י