הרשמה

ביקורת: בלו ביטל - משפחה שכדאי לכם לבחור בה

עם אפס התרגשות סביב הסרט, ציפיות לרווח נמוך ושביתת ענק בהוליווד לבלו ביטל לא היו את המצרכים הנכונים - ובכל זאת המנה שלו יצאה טובה

תאריך השקה: 17/08/2023

ג'וני יהיה גאה

קשה בכלל להתחיל להסביר את כל הכוחות שפועלים כנגד "בלו ביטל". בין אם זה האתחול מחדש של יקום DC, ששם את כל הסרטים לפני סופרמן של ג'יימס גאן במצב מבלבל, לשביתת הענק בהוליווד שאוסרת על השחקנים לקדם את הסרטים שלהם וכמובן לשינויים שחווה שירות הסטרימינג HBO Max וביניהם גם המעבר של הסרט מהשקה לשירות הסטרימינג לריצה קולנועית. אני בטוח שאף אחד מכם לא עומד לרוץ לקולנוע מקריאת השורות האלה - וזאת בדיוק הסיבה שגם ברשתות החברתיות לא מדברים עליו יותר מדי. לכן, אין לי ספק שהדבר הבא שאני עומד לכתוב ישמע לכם מטורף - הוא לא רק סרט לא רע בכלל, הוא מצויין בכמה פרמטרים שסרטי גיבורי על נופלים בהם מה שממקם אותו בחצי ואפילו ברבע הטוב יותר של הז'אנר בשנים האחרונות. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מישהו פה ראה אנקנטו

למרות שהעלילה תזכיר לכם קטעים שראיתם בסרטי גיבורי על אחרים - ההשראה המרכזית היא ללא ספק סרט האנימציה "אנקנטו" (Encanto). היימה ראייז הוא הבן הבחור למשפחה מקסיקנית שקצרה בכסף אבל מלאה בצבע. אחרי שסיים את לימודי התואר שלו הוא חוזר הביתה כדי לגלות שהעסק המשפחתי נסגר ובקרוב המשפחה תאלץ לוותר על הבית. במסע אחר חיפוש עבודה הוא ואחותו מגיעים לווילה ונתקלים במשפחת קורד - מנהלים של חברת נשק עצומה שבאובססיה לחרפושית עתיקה בעלת כוחות על.  לאחר תקרית בין מנהלת החברה הנוכחית לאחיינתה הצעירה ג'ני, היימה נחלץ לעזרתה של האחרונה ומפוטר - מה שמתחיל רצף אירועים בו הוא הופך לגיבור העל בלו ביטל.

מה שמקדם את העלילה, שבטח כבר עכשיו רובכם תוכלו להשלים אותה לבד ומבלי לראות את הסרט, הוא הקשר החזק של היימה עם משפחתו והקשר עם ג'ני. לא מדובר בקלישאה, ולמעשה זה זמן טוב להגיד שמהטריילר הייתי בטוח שהשימוש ב"אהבה שאתה מרגיש למשפחה שלך" ישים את רוב העלילה באור מביך, אלא שהסרט מבסס באופן נהדר את הקשר בין הדמויות כך שכקהל קל מאוד להתחבר אליהן. זה נעשה בעזרת דיאלוגים אדירים שלשם שינוי בז'אנר גיבורי העל מרגישים כאילו נאמרו על ידי אנשים אמיתיים וממשיך למניעים מעולים לכל אחת מהדמויות לעשות את מה שהיא עושה. בין אם זה קרב על הבית של המשפחה לבין המלחמה של ג'ני על אופי החברה, שניהם מוסברים מספיק טוב כדי שגם הצופה הכי ציני של הסרט יחזיק אצבעות שהם יצליחו במשימתם. היחידה שלא מקבלת יחס כזה היא הנבלית הראשית ויקטוריה, אך כסרט שאמור להכיר את הגיבור לעולם זה מובן אם כי כן פוגע בעלילה הכללית.נקודה למחשבה לפעם הבאה, כי את הדמויות שביססו כאן כולם ירצו לראות שוב.

אלוף, ולא רק של טורניר האול-וואלי

הסרט נשען הרבה על הדמויות שלו, וניכר שהיה כאן דגש על ההופעות של כולן. למזלו של הסרט, אף אחד מהשחקנים לא בא אליו כדי לגזור צ'ק - אלא כולם הביאו את הנשמה שלהם בתצוגה נהדרת המשתלמת לחלוטין בסצנות השיא של הסרט. בין אם זה בהומור ובין אם זה ברגש, הקאסט מצליח לקלוע בול ולהעביר אותנו את המסע של הדמויות בצורה המרגישה טבעית בניגוד מוחלט לשאר סרטי ז'אנר גיבורי העל. מעבר למצטיין הברור שולו מרידואניה (Xolo Maridueña) שאת ההתפתחות שלו לשחקן מצויין ראינו כמיגל לאורך העונות של קוברה קאי, יש עוד כמה שמות ששווה להזכיר. בליסה אסקובדו (Belissa Escobedo) בתור מילאגרו, אחותו הקטנה של היימה, מצליחה ביחד עם שולו ליצור דינמיקת אחים נהדרת שכיף לראות על המסך.

ברונה מרקזין (Bruna Marquezine) מביאה אולי את ההופעה המפתיעה ביותר בתור ג'ני קורד, ומצליחה לגרום לדמות שלה להיות הרבה מעבר לצלע רומנטית, ולעיתים להיות אפילו יותר מעניינת מבלו ביטל עצמו. האחרון הוא ג'ורג' לופז (George Lopez) בתפקיד דוד רודי המשוגע, תפקיד שבקלות יכל להרגיש יותר מדי אך איכשהו מצליח להתהלך על קו זהב לאורך כל הסרט ולהצחיק בכל הזדמנות שנתנו לו. ראיתי הרבה שמציינים גם את ראול טרוחיו (Raoul Max Trujillo) על תפקידו כאחד הנבלים, שזה מוצדק לחלוטין אך מי שמגיע לסרט בציפייה לראות כמה שיותר ממנו יתאכזב ולכן ראיתי לנכון לשים אותו בסוף.

השורה התחתונה

כסרט מקור לגיבור על, "בלו ביטל" אמנם עובר בדרך שלו אך עדיין מסמן וי על כל הקטעים שכבר ראינו עשרות פעמים. למזלו, הוא לא בא עם צ'קליסט ארוך מדי ומשקיע הרבה יותר זמן בקשר האנושי החזק של הגיבור שלו עם משפחתו והסובבים אותו המובילים את הסרט להיות אחת החוויות הכיפיות והמפתיעות של הקיץ הנוכחי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • דמויות טובות עם אינטראקציות מצויינות
  • גיבור מרכזי אנושי שקל מאוד להתחבר איתו
  • קולע בול גם בהומור וגם ברגש
  • מוטיבים טובים מאוד של הדמויות לקידום העלילה...

הרע

  • ... שברובה באנלית עם נבלית חלשה מאוד
  • מרגיש מרוח במקומות לא נכונים

והיקום של ג'יימס גאן:

  • כל הסרט מרגיש כמו כפפה ליד לסטייל של גאן, מאוד לא יפתיע אותנו אם הוא באמת חלק מהיקום החדש
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י