הרשמה

"אבק כוכבים" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש ספטמבר

החודש שמסמל את חזרת הילדים ללימודים גם מביא איתו כמה מההשקות הגדולות של השנה! בואו לקרוא מה ספטמבר מביא לנו!

עם כמות משחקים נכבדת וכמה מההשקות הגדולות של השנה, חודש ספטמבר הוא יותר כמו הרעש שלפני הסערה

בא לי להתחיל עם פסקה מאוד נרחבת שנוגעת לרמת האיכות של משחקים שיוצאים השנה, בפרט מחברות האינדי השונות, אבל תראו - יש הרבה יותר מדי משחקים שיוצאים בשלושת החודשים הקרובים מכדי שאני אוכל לפנות זמן לסטטיסטיקות בנוגע לממוצע ציונים של משחקים השנה לעומת שנים קודמות, העלייה המטאורית בהצלחה של מותגי אינדי והחזרה למקורות של Larian שפשוט מחרפנת את תעשיית הגיימינג. חודש ספטמבר הוא חודש מפוצץ במשחקים, בואו נעבור עליהם לאט ובזהירות כדי שלא נפספס את הדברים החשובים והחדשות הגדולות.

Starfield - Xbox Series X|S, PC

אי אפשר שלא להתחיל ממנו. ה-משחק של Xbox ובעיניי רבים אחד המשחקים הגדולים של השנה ואולי אפילו העשור האחרון מגיע אלינו והאינטרנט כמרקחה. הרצון של Bethesda ליצור משחק ב-IP חדש שיצטרף לאגדות כמו Fallout 3 ו-The Elder Scrolls V: Skyrim הוא ברור ומכל מה שראינו זה בהחלט נראה שהחברה האמריקאית בחרה לירות לכוכבים עם האפוס העצום הזה.

מצד שני, יחד עם כמות אקסטומיזציה גדולה, כוכבים רבים לחקור, סיפור מסתעף עם דמויות רבות לדבר איתן וגרפיקה מהממת, הרבה אנשים תהו לגבי האיכות של המשחק, בעיקר בהתחשב בעובדה שהמעבר בין חלק מהכוכבים לא יהיה נטול זמני טעינה וקירות בלתי נראים. אם לשפוט מממוצע הציונים במטאקריטיק, אין לנו יותר מדי ממה לדאוג אבל תהיו בטוחים שזאת הולכת להיות אחד ההשקות המסעירות של השנה. לטוב ולרע.

המשחק צפוי לצאת ב-6 בספטמבר וכמובן ב-Day 1 ל-Xbox Game Pass.

Final Fantasy VII: Ever Crisis - iOS, Android

הנה משהו שלא קורה כל יום: משחק מובייל ברשימת משחקי החודש! Final Fantasy VII: Ever Crisis הוא ללא ספק אחד המשחקים המסקרנים ביותר של השנה, כשמשחק המובייל של Square Enix עומד להציג לנו את הסיפור המלא של FFVII (כולל משחקים צדדיים ואפילו הסרט Advent Children) בפורמט Turn Based עם שינויים קלים לסיפור ולדמויות השונות. בעוד שמשחק כזה הוא ללא ספק מרגש, העובדה שאנחנו מקבלים אותו במוד של פרק חודשי ושהמשחק יכיל Loot Boxes, קצת גורמים לי לחשוש לגביו. בואו נקווה שהעתיד של המשחק הזה לא יהיה לזה של All The Bravest.

המשחק צפוי לצאת ב-7 בספטמבר.

NBA 2K24 - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

הימים חולפים שנה עוברת, אבל NBA 2K תמיד נשארת. אולי זה הגיל, אולי זה התרגיל, אבל בכל שנה שעוברת אני מתקשה יותר ויותר להתרגש ממשחקים חדשים בסדרת NBA 2K. נכון, המשחק החדש ייראה "הכי טוב שהוא אי פעם נראה", ויש אנימציות חדשות שיגרמו לשחקנים להיראות ולהרגיש טוב יותר, מוד המולטיפלייר מקבל מגרשים חדשים ואנחנו נחווה המון תקופות שונות ב-NBA במוד ה-Eras, אבל חוץ מהמחווה האדירה לקובי בראיינט, באמת שאין בי חלק שמתרגש ליציאת המשחק הזה. מי יודע - אולי מתוכננות לנו הפתעות סוף סוף.

המשחק צפוי לצאת ב-8 בספטמבר.

Baten Kaitos I & II HD Remaster - Nintendo Switch

אם כבר הפתעות, אז אני ממש לא ציפיתי להוצאה מחודשת של Baten Kaitos. שלא תבינו לא נכון, אני חושב שמדובר באחד ממשחקי ה-JRPG הכי לא מוערכים כיום, וללא ספק אחת ההשראות הגדולות למשחקי תורות מבוססי קלפים כמו Slay the Spire, אבל זה גם למה הופתעתי ממש כשהמשחק נחשף בדיירקט של נינטנדו עם גרפיקה משופרת ותוספות של פיצ'רי QoL שיעזרו לנו להפוך את המשחק לפשוט יותר ונוח יותר למשחק. עכשיו רק צריך לחכות להוצאה המחודשת של Suikoden.

המשחק צפוי לצאת ב-14 בספטמבר.

The Crew Motorfest - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

המשחק הבא בסדרת The Crew של Ubisoft נוחת החודש. משחק ההמשך ל-The Crew 2 משנת 2018 ייקח אותנו להוואי ויתן לנו להתחרות ולחקור את האי לבד או עם חברים. המשחק יכיל קאסטומיזציה רבה לרכבים שונים, אפשרות לשלוט במטוסים וספינות ולבנות קבוצות עם חברים. אם כל זה נשמע לכם מוכר זה כי Forza Horizon עושה את זה כבר שנים ובצורה קצת יותר מעניינת. The Crew Motorfest לוקח הרבה השראה מהמשחק הזה (כולל המוטיב של "פסטיבל"), אז בואו נקווה שהוא גם יציב אתגרים שונים במפה וייקח אותנו למשימות שהן מעבר למסלולי נסיעה/טיסה.

המשחק צפוי לצאת ב-14 בספטמבר.

Lies of P - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

משחק ה-Bloodborne הבא שכולנו רצינו ולא העזנו לבקש. בהיעדר משחק המשך לסנסציית משחקי הסולז על ה-PS4, המפתחים ב-Neowiz ו-Round8 אמרו לעצמם: "טוב, נעשה את זה בעצמנו", והם מביאים לנו את Lies of P. משחק הסולז החדש ישים אותנו במגפיו של פינוקיו, רק שזה לא הסיפור הרגיל והצבעוני שאנחנו מכירים. פינוקיו הוא רובוט שיסתובב בעיר Krat במטרה למצוא את היוצר שלו ג'פטו כדי שהוא יוכל להפוך לגבר אמיתי ועל הדרך להציל את העיר.

כיאה למשחק בז'אנר מדובר במשחק שיאתגר אתכם עם אויבים קשוחים וסגנונות קרב שונים שתצטרכו ללמוד. בנוסף, המשחק מוסיף מכניקת השחזה, בה לאחר שימוש חוזר הנשק שלכם יקהה, בדומה למשחקי Monster Hunter. יהיה עליכם להשחיז את הנשק ולהחזיר אותו למצב תקין, פן הוא יישבר. אם כל אלה לא הספיקו, המשחק מוסיף בחירות לסיפור שישפיעו על הסיום שלו ועל אירועים שונים בסיפור עצמו. אתם יכולים לקרוא לו "חיקוי Bloodborne" כמה שתרצו, אבל זה אולי בדיוק מה שהיינו צריכים כרגע.

המשחק צפוי לצאת ב-19 בספטמבר ויגיע ב-Day 1 ל-Xbox Game Pass.

Mortal Kombat 1 - PS5, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

ההשקה הכי גדולה החודש, לפחות מבחינתי. סדרת Mortal Kombat הייתה מאוד עקבית באיכות שלה מאז Mortal Kombat שיצא ב-2011 (ידוע גם כ-MK9). שני המשחקים האחרונים בסדרה היו מעולים ועכשיו אנחנו מקבלים לידינו את הריבוט המיוחל: Mortal Kombat 1. אני מאוד אוהב את העובדה שהמפתחים ב-NetherRealm החליטו להשתמש בסיפור כדי ליצור עולם דומה אך שונה עבור המשחק הבא בסדרה שישים אותנו "בעידן החדש" שעיצב ליו קאנג, עכשיו אל האש ומגן EarthRealm.

הפיצ'ר החדש והמרכזי במשחק הזה הוא מנגנון ה-Kameo שיאפשר לנו לבחור דמות אייקונית מהסדרה כמו מוטארו, סטרייקר, סוניה, ג'אקס ועוד, שתצטרף אלינו ותעזור לנו בקרבות השונים כדמות Assist. בעוד שדור שלנו לא חיבב את המכניקה הזאת, אני דווקא לא יכול לחכות להתנסות איתה ולהתנסות עם מצב הסיפור של המשחק שנראה אדיר. תוסיפו לכך דמויות שחוזרות אלינו בצורה נהדרת כמו Havic ו-Reptile וזה נראה כמו המועמד הבכיר להעיף את Street Fighter 6 מתואר משחק הלחימה של השנה.

המשחק צפוי לצאת ב-19 בספטמבר.

Party Animals - Xbox One, Xbox Series X|S, PC

איך אפשר להכין רשימה שכזאת מבלי להתייחס למשחק Couch Co-op משוגע ומצחיק? Recreate Games הסתכלו על Gang Beasts הפופולרי ושאלו את עצמם: מה אם נעשה משחק דומה - רק עם חיות חמודות. וככה נולד Party Animals, משחק מסיבות בו נשלוט בחיות חמודות שיצטרכו לחסל אחת את השנייה בעזרת הגפיים המתעופפות שלהן. כיאה למשחק שנועד להצחיק יותר מאשר להיות טכני, מדובר ב-Slugfest של פיזיקה משוגעת, זירות צבעוניות ומטומטמות ועם פוטנציאל להרבה צחוקים.

המשחק צפוי לצאת ב-20 בספטמבר וב-Day 1 ל-Xbox Game Pass.

Payday 3 - PS5, Xbox Series X|S, PC

איך אפשר להכין רשימה שכזאת מבלי להתייחס למשחק Co-op טקטי ואלים במיוחד? המשחק השלישי בסדרה שכבר הפכה לקאלט בקרב חובבי משחקי ה-FPS הטקטיים מגיע החודש והוא שם לעצמו למטרה לשפר כל אלמנט שהיה קיים במשחק הקודם. נשקים רבים יותר, גרפיקה משופרת, זירות חדשות ופתוחות ומשימות מאתגרות בהרבה. העובדה שהמשחקים החדשים גם יתקיימו בעשור הנוכחי אומרת שאנחנו נתמודד עם אבטחה כבדה יותר ומסובכת יותר ואפילו התייחסות לעלייה המטאורית של הקריפטו בעולם שלנו. 

המשחק צפוי לצאת ב-21 בספטמבר וב-Day 1 ל-Xbox Game Pass.

Harvest Moon: The Winds of Anthos - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

אתם כבר אמורים לדעת מה דעתי על משחקי Farming Sim: אם זה לא Stardew Valley, זה כנראה לא באמת שווה את הזמן שלכם. אז למה Harvest Moon: The Winds of Anthos, משחק חדש בסדרת Harvest Moon המחודשת (רק מזכיר כי הסדרה המקורית שינתה את שמה ל-Story of Seasons בעקבות מחלוקת של זכויות יוצרים), נמצא כאן ברשימת משחקי החודש? כי גרסת ה-PC לא תומכת בעכבר ומקלדת בכלל. זהו, זה פשוט הצחיק אותי הייתי חייב לדבר על זה איכשהו.

המשחק צפוי לצאת ב-26 בספטמבר.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

תודה רבה לקורא עמית שהסב את תשומת לבי לעובדה שההרחבה החדשה והמאוד מרגשת של Cyberpunk 2077 מגיעה אלינו החודש! בעוד שאני לא הייתי מחסידי המשחק (אני עדיין מוצא אותו פחות מעניין מהסדרה המבוססת עליו נניח), ההרחבה החדשה דווקא כן מצליחה לרגש אותי משתי סיבות: הראשונה קשורה לסיפור עצמו שעומד להיות מהודק יותר וברור יותר, שזה גם אחד הדברים שדיברתי עליהם בכתבה ה-1500 שלי כאן באתר לגבי ההבדל בין ההצלחה של Edgerunners לקרטוע של CP2077 (מוזמנים לקרוא כאן). הסיבה השנייה היא העדכון החינמי שמגיע איתו, עדכון 2.0, שמביא איתו מקצה שיפורים מאסיבי ונהדר למשחק כולל שיפורים ל-AI של השוטרים במשחק, מנגנון סקילים חדש ועוד. 

המשחק צפוי לצאת ב-26 בספטמבר.

Disney Speedstorm - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

עוד משחק קארטינג, רק שהפעם מדובר בדיסני! משחק המירוצים החדש מבית Gameloft (זוכרים אותם? איפה האחים שלי מקהילת משחקי הטלפון הישנים?) יוצא החודש מ-Early Access והוא השאיר שחקנים... חצוים, בלשון המעטה. מצד אחד יש לנו כאן משחק קארטינג לא רע בכלל, עם אחלה נשקים והרבה מאוד דמויות מרחבי העולם של דיסני (כן, כולל ג'ק ספארו, הוא נסיכת דיסני). מצד שני, שחקנים רבים לא אהבו את מנגנון ה-Loot Boxes שבעזרתו אפשר להשיג דמויות מסוימות. בואו נקווה שההשקה המלאה תהייה קצת יותר חיובית.

המשחק צפוי לצאת ב-28 בספטמבר. 

COCOON - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

COCOON הוא משחק חדש מבית היוצר של מעצב המשחקים מאחורי Limbo ו-Inside, ככה שאתם יכולים להבין מה המשחק הקטן הזה עושה ברשימת משחקי החודש שלי. המשחק החדש הוא כמובן משחק פאזלים בו נעבור בין עולמות שונים ונשתמש בידע שלנו מכל עולם כדי לעזור לנו להתקדם במשחק. מהטריילר אפשר לראות שיש פה הרבה עניינים של כיפוף חוקי פיזיקה ושינויים מחשבתיים אדירים שהשחקן יצטרך לעשות אז זה נראה סופר מעניין וסופר מרתק.

המשחק צפוי לצאת ב-29 בספטמבר.

EA Sports FC 24 - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

ונסיים עם לא אחר מאשר FIF- אה, סליחה סליחה: EA Sports FC. דיווחנו ודיווחנו, דיברנו על שמועות, התפתחויות מרתקות, טוויסטים, דרמות ולבסוף הנה זה קורה: EA ו-FIFA נפרדו. מצד שני, EA ניצלה את הפרידה הזאת כדי לעשות משהו שבאמת חשבתי שהם לא הולכים לעשות אי פעם: לשדרג את גרסת ה-Nintendo Switch. בעוד שלא מדובר בגרסת הדור הבא, עכשיו המשחק על ה-Nintendo Switch יכיל את כל הפיצ'רים מגרסאות ה-PS4 וה-Xbox One, כולל מצב ה-Volta הפופולרי, Ultimate Team שיכבד אותנו כשחקנים וכל האנימציות והשיפורים השונים שמגיעים לגרסאות ה-PS4 וה-Xbox One. יש משחק.

המשחק צפוי לצאת ב-29 בספטמבר.

אני יודע שעברנו הרבה משחקים כאן, אבל הנה עוד כמה משחקים שחשוב לי לציין אותם כאן בכתבה:

  • Gothic Classic מגיע ל-Switch! אחד המשחקים שגדלתי עליהם בתור ילד נוחת ב-28 בספטמבר.
  • Ys X: Nordics ו-Silent Hope נוחתים החודש ב-28 בספטמבר, אבל רק ביפן (כרגע לפחות).
  • Mega Man X DiVE Offline כבר זמין להורדה על המחשב והמובייל.
  • ואחרון חביב: ב-6 בספטמבר אחד המשחקים הגדולים של השנה, Baldur's Gate III, ינחת על ה-PS5.

זהו! זאת הרשימה שלי לספטמבר. פספסתי איזה משחק שהייתם רוצים לדבר עליו? תכתבו לי בתגובות או בעמוד שלנו בפייסבוק, אני אשמח לקרוא! חודש הבא עומד להיות אפילו יותר היסטרי מהחודשיים האחרונים, אז תכינו את הארנקים - כי זה רק הולך "להתדרדר" מפה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:43 03.09.2023 | עמית עמית (אורח)

    Cyberpunk Phantom Liberty?

  2. 2

    22:56 03.09.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אופסי פופסי! הייתי בטוח שזה מגיע באוקטובר ובכלל לא חשבתי עליו. מיד יתוקן!

  3. 3

    08:00 04.09.2023 | Dvirw Dvirw

    גם ההרחבה של פוקימון עם השם הקצר והקליט Pokemon Scarlet

  4. 4

    20:29 04.09.2023 | איכשהו איכשהו (אורח)

    STARFIELD כבר נפרץ והופץ..

  5. 5

    21:51 04.09.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    זה המחיר של משחק שמכבד את קהילת המודינג שלו צריך "לשלם". מעדיף קהילת מודינג תוססת ויצירתית על פני הכנסה של כלים כמו Denuvo לכל המיקס הזה.

  6. 6

    23:45 04.09.2023 | elad9219 elad9219

    ל-Payday 3 יהיה גם קמפיין לשחקן יחיד או שזה רק משחק Co-op?

  7. 7

    10:13 05.09.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    Payday 3 יאפשר לשחקנים לשחק לבד - אבל אתה עדיין תצטרך להיות מחובר לרשת כדי לעשות את זה (אז לא תוכל לדוגמא לעשות Heist במטוס עם Steam Deck או משהו בסגנון).

  8. 8

       | פורסם ע"י