הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Assassin's Creed Mirage!

בואו לקרוא על רשמים ראשוניים מהמשחק החדש של יוביסופט שיגיע אלינו בחודש הבא!

פול שיחק כמעט שעתיים במשחק המתנקשים החדש של יוביסופט - בואו לקרוא על החוויות שלו ומה הוא חשב על המשחק!

ברוכים הבאים לעוד סשן של "אנחנו מקנאים בפול דיוויס, חברינו מאנגליה"! הפעם פול זכה לשחק בכמעט שעתיים של Assassin's Creed Mirage, המשחק החדש בסדרת משחקי המתנקשים האייקונית שצפוי להגיע לכל הקונסולות (למעט ה-Nintendo Switch) בתחילת החודש הבא! נזכיר שיחד עם כתבת הרשמים הזאת גם עלה סרטון משחקיות לערוץ היוטיוב שלנו - מוזמנים לצפות בו אחרי, או אפילו בזמן שאתם קוראים את הכתבה. תודה רבה ליוביסופט אירופה וכמובן לעדלי יונייטד על ההזדמנות!

כורע מעל נקודת תצפית, מסתכל על רחבי בגדד של המאה התשיעית ומוכן להסתנכרנות. כמה שהתגעגעתי לרגעים האייקונים האלה של הסדרה שאיכשהו ממשיכה להיות מהמובילות בתעשייה כבר למעלה מ-15 שנה. Assassin's Creed זה וייב. הצ'ארם של "ההיסטוריה היא מגרש המשחקים שלנו" מחולק להמון רבדים שונים והוא מרגיש כאילו הוא נועד ישירות לאלו שרוצים לחקור ולצאת להרפתקאות. תוסיפו לכך את כל הקונספט של תיאוריות הקונספירציה בהן מתחת לפני השטח יש קבוצה מרושעת שרק אנחנו יכולים לעצור על ידי חזרה בזמן רק מחדדת עוד יותר את התחושה הזאת.

למשחק המקורי ובימת המזרח התיכון שלו הייתה מעין רומנטיקה מסתורית שבמרוץ השנים משחקים בסדרה התקשו לשחזר. שלא תבינו אותי לא נכון: בעוד שדמויות כמו אדוארד קנוויי הפיראט או אציו אודיטורה הן אייקוניות ונהדרות, המסתורין שאפף את אלטאיר והלבוש הפשוט שלו פשוט היה יחיד ומיוחד. כנראה שגם יוביסופט בורדו חושבים כמוני, והחליטו להחזיר את הסדרה למקורות שלה בבגדד של המאה התשיעית. 

והיא פשוט מהממת.

 

הגיבור החדש שלנו הוא באסים איבן אישאק, אחד מהנסתרים שמחפש את מה שנקרא "מסדר העתיקים" או "The Order of the Ancients". אחד הדברים ששמים לב אליהם במשחק הוא שכמו אלטאיר, גם לבאסים יש סגנון לבוש שאפשר להגדיר אותו כפשוט אך מיוחד - רק כמה מאות שנים לפני אלטאיר. אבל כמו רבים וטובים לפניו, גם באסים מתחיל כגנב פשוט, עם מוח חד וחוסר כבוד מופגן לסמכות. באסים יגנוב וישחד; ירמה ויתחבא - כל אלו במסגרת המשימות השונות שלו.

אחד הדברים המעניינים ששמתי לב אליהם כששיחקתי הוא שבניגוד לאירועי עבר של החברה, כאן זה נראה שהחומר שקיבלנו בפרומואים ובטריילרים למשחק דווקא מייצג נאמנה את מה שנקבל כשהמשחק יגיע אלינו באוקטובר: הרחובות עמוסים, ה-NPC שמסתובבים ברחובות מרגישים אמינים וזה באמת נראה שביוביסופט בורדו התעקשו להפוך את בגדד לסוג של מרכז תרבותי ומסחרי - כמו שהיא הייתה בתקופה של המשחק עצמו.

המשימה שקיבלנו לשחק - Coin, Corruption, and Tea - הציגה לנו כמה ממכניקות המשחק הבסיסיות, שכבה אחרי שכבה. באסים קיבל משימה פשוטה מחבר ותיק שלו בשם קונג: תמצא את הסחורה שלי ו...תשחרר אותה באלגנטיות. אני אשתדל לא להרוס את המשימה וגם ביקשנו משמואל שיערוך מסביב לקטעי סיפור וסצנות סינמטיות, אבל המשימה הזאת בפועל מראה לנו את כל מה שנעשה כמתנקשים ואולי יותר מדויק מזה: כגנבים.

אנחנו נפרוץ דלתות ונשבור מחסומים, נתגנב ונטפס על הגגות של העיר במטרה להגיע למחסן שמחזיק את הסחורה. אגב, היה קל לראות שכמעט לכל פעולה של באסים יש איזושהי תגובה מאנשים בעיר: אם נהייה יותר מדי פזיזים עם רציחות וקרבות, כל האלגנטיות שבעולם לא תעזור לנו: כל העיר תחפש אותנו באיזשהו שלב. אם כבר הזכרתי את הקרבות: הם דיי כיפיים: מנגנון הקאונטרים חזר ככה שהמשחק מרגיש כמו גרסה משופרת ומודרנית יותר של המשחקים של פעם. מצד שני, אני תמיד העדפתי להישאר בצללים: עם מד חיים דיי קטן ודרכים קלות למות במשחק - עדיף לכם פשוט להתגנב ולנסות להגיע ממקום למקום מבלי להילחם יותר מדי - אנחנו כבר לא בוואלהאלה.

מצד שני, החופש בריצה בגגות השונים של בגדד מרגיש כמו אוסף "Best of" של סדרת Assassin's Creed: סולמות, בדים, חבלים, עצים: כמעט כל דבר יכול להתחבר לכל דבר בזמן שאתם יוצרים לעצמכם מסלול. הקומבט בסדר גמור, אבל הזרימה הזו בפארקור של Mirage שמרגישה באמת מספקת. גם ה-Assassin Focus חוזר שוב, כשבאסים יוכל להשתמש בו כדי להבין מי חבר ומי אויב, איפה יש נקודות עניין כמו תיבות ופוסטרים עם דמותו (פוסטרים שצריך להוריד כדי שפחות אנשים יחפשו אתכם) ועוד. 

התכנון הזה מראש לרוב מתוגמל על ידי המשחק, בכך שאתם תוכלו לשרשר Stealth Kills אחד אחרי השני, במה שיכול לגרום לבאסים להתנהג ולהיראות כמו דמות מהסרטים. עד שהמשימה הזו מסתיימת, אנחנו כבר הרבה יותר מעורים ביכולות של הדמות שלנו ואפילו באויבים השונים שנעים מאויבים פשוטים וחלשים ועד לאויבים עם להביורים. אגב, משהו אחד שאני חייב לציין כדי למנוע תסכול מראש: תהיו מודעים למרחב שלכם. המצלמה במשחק מנסה לעזור לכם, אבל לפני שאתם נכנסים לקרב תבינו אילו אויבים נמצאים לידכם, מאיפה הם יכולים להגיע ולאן אתם יכולים לברוח, אחרת המשחק פשוט יעניש עם אויב שיגיע משום מקום כדי להשיג הריגה מהירה.

בניגוד לדמו המקורי של Assassin's Creed מ-2006, אנחנו לא קיבלנו הצצה לאנימוס שובר המציאות של הסדרה בסשן שלנו. אם אכן יש משהו כזה במשחק החדש, יוביסופט החליטו לא להציג אותו - כנראה כדי למנוע מאיתנו לאבד פוקוס בזמן שאנחנו משחקים. אני חושב שזה מוצדק - אם הייתי הם גם אני הייתי שם את הדגש על בגדד ועל מה שאני רואה כפונטציאל אדיר ללהיות משחק טוב מאוד בסדרה.

אבל עד כאן מפול - מה אתם חושבים על המשחק ועל סרטון המשחקיות שלנו? שתפו אותנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י