הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed Mirage - הנסיך העירקי

תכינו את עצמכם: חודש הביקורות הגדול הגיע אלינו והוא נפתח עם Assassin's Creed Mirage! בואו לקרוא מה חשבנו על המשחק הגדול של יוביסופט לחודש הזה!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 06/10/2023

זהו משחק מהנה מאוד למעריצי הסדרה הוותיקים כמוני, אך יחד עם זאת, Assassin's Creed Mirage גם בוחר שלא לחדש יותר מדי - גם כשהוא היה צריך

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

אוקי, תתכוננו - יש לנו שרשרת ענקית של ביקורות למשחקים ענקיים שרק מחכות ליציאה, והראשון מביניהם הוא אולי אחד המסקרנים. אחרי טרילוגיית משחקי העולם פתוח בעולם של Assassin's Creed, חברת Ubisoft נתנה למפתחים שלה בשלוחה של החברה בבורדו לעבוד על משחק חדש שיגיע לפני המשחק הגדול הבא שכרגע רק ידוע כ-Assassin's Creed Codename Red. המשחק החדש בסדרה מבטיח חזרה למקורות עם משחקיות שמזכירה את המשחקים הראשונים בסדרה ועולם שיהיה תחום בעיר אחת ענקית: בגדד. אז, האם המשחק החדש מצליח לענות על הציפיות שלנו ממנו? בואו נבדוק.

באסים בבגאז'

בשביל Assassin's Creed Mirage אנחנו בתכל'ס עוברים קדימה בזמן מהטרילוגיה הנוכחית ואחורה מהטרילוגיה של אציו והמשחק המקורי. אנחנו נכנסים לבגדד לתקופה שבה מסדר המתנקשים היה ידוע רק כנחבאים - לוחמים שנעים בין הצללים במטרה לשמור על החופש של האנשים בעולם שלהם. מולם עומדים מסדר העתיקים, קבוצה של בעלי כוח שהמטרה שלהם היא להשליט סדר בצורה האכזרית ביותר שיש. ביניהם נוכל למצוא את באסים איבן איסאק, הגיבור שלנו.

אני מאוד אוהב את זה שבניגוד להרבה משחקים אחרים בסדרה, כאן באסים ספציפית מוגדר כגנב בלי שום קשר למסדר המתנקשים. זה קצת מזכיר לי את אדוארד קנוויי מ-Assassin's Creed IV, רק שכאן באסים מנסה אקטיבית להצטרף לנחבאים ולהיות חלק מהקבוצה שלהם. בעקבות טרגדיה שבאסים כפה על עצמו, הוא נאלץ לעזוב את בגדד ולהתחבר לנחבאים במטרה לעזור להם להשיג חפץ סודי ולהבין מה המטרה של החפץ הזה והמשמעות שלו בעיניי מסדר העתיקים ומה המטרה של באסים עצמו והמשמעות של החלומות ההזויים שלו.

עד כה נשמע יחסית מעניין, הבעיה היא שזה סיפור מאוד - מאוד - גנרי. אני חושב שזה אחד הסיפורים הכי "Safe" שהיו בסדרה עד כה, בלי הרבה טוויסטים משוגעים, כשהטוויסטים שהמשחק ניסה להביא פה היו מאוד ברורים. הנ"ל גם ממשיך למשימות הצד שמכילות הרבה פורמטים זהים בלי משימות מיוחדות (עוד על כך בסוף הביקורת). אבל גם אם הסיפור לא מצליח להתרומם לשום מקום, יש כאן כמה נקודות אור מאוד בוהקות וברורות ששווה לציין.

דבר ראשון הוא הדיבוב. הקאסט שהביאו למשחק הזה עושה עבודה פנטסטית: שוהרה אע'דאשלו (Arcane, Mass Effect 3) עושה עבודה מטורפת כרושאן, המנטורית והמחנכת של באסים בזמן אימוניו ולאחריהם כשמהצד השני, לי מאג'דוב (Sonic the Hedgehog, The 100) גם מפציץ כבאסים עצמו. יחד עם זאת, אני מאוד אוהב לשחק משחקי Assassin's Creed בשפה המקורית של האזור בו הם נמצאים. במקרה של Mirage זו ערבית ופה המדבבים גם עשו יופי של עבודה (גם אם לא טובה כמו הדיבוב המרכזי). דבר שני הוא הדמויות השונות. זה שאני חושב שהן לא מתרוממות לשום מקום לא אומר ששילוב של דמויות היסטוריות כמו עלי איבן מוחמד בצורה מעולה הוא לא משהו ראוי לציון.

נג'י, מהאגודה למתנקשי הדיור

Assassin's Creed Mirage לא רק הולך על אולד סקול ברמת הסיפור והעולם שהוא בונה: המשחקיות של המשחק החדש של יוביסופט בונה רבות על מנגנון כמעט נשכח במשחקי AC: ההתגנבות. כמו שכתבתי קודם: ההחזרה הזו של עטרה ליושנה באה בעיקר להזכיר לנו שאחרי כל הספרטנים והוויקינגים - יש גם מתנקשים שאיתם התחלנו ואלו הם לא לוחמים חסרי כל פחד וששי אלי קרב עם חרבות וגרזנים שלופים. הם אוהבים את הצללים, אוהבים את החשכה ומעדיפים לבצע את הפעולות שלהם בשקט וביעילות.

רוב המשימות במשחק מתמקדות בהגעה לנקודה מסוימת במפה, וסקאוטינג שלה על ידי ראיית הנץ של באסים וראיית הנץ הממשית של אנקידו, הנץ הנאמן של באסים. בעוד שהראשון מאוד טוב לשימוש בקרקע ותוך כדי המשימות, שימוש בנץ שלכם כדי לעשות סקאוטינג טוב למשימה שלכם הוא קריטי במיוחד שכן הוא יעזור לכם להבין איפה כל השומרים הרלוונטיים נמצאים, אילו גגות יובילו לכניסות סודיות למתחם, באיזה אזור יש את הכי הרבה צללים ועוד. זה לא Splinter Cell בשום צורה, אבל כן קריטי לדעת לאן ללכת, מתי ואת מי לחסל ואיפה להחביא את הגופות.

בנוסף לשימוש בצללים ובגובה, המשחק נותן כל מיני אביזרים מיוחדים שיפתחו במהלך המסע. אחד הדברים הראשונים שנקבל - סכינים שניתן לזרוק - הופך מהר מאוד לכלי סופר יעיל שיכול לעזור לנו להרוג אויבים מרחוק, ליצור הסחות דעת או להפעיל מלכודות שיחסלו כמה אויבים בבת אחת. בנוסף נוכל להשתמש גם בפצצות עשן ובהמשך אפילו חיצי הרדמה, לאלו מכם שמתגעגעים קצת לימים הטובים והעליזים של MGSV. כיאה לתמה המרכזית של התגנבות והכנה מראש, גם כאן הכמות היא מוגבלת, כך ששימוש נכון במשאבים שלכם ושדרוג שלהם יהיה קריטי להצלחת המשימות.

המשחק גם מביא מערכת Skill Tree פשוטה למדי, שתעניק לכם כמה יכולות שימושיות מאוד. כל היכולות מתחלקות לקטגוריות שונות, כך שתוכלו לבזבז אותן כראות עיניכם. חלק מהיכולות יעניקו לאנקידו הנץ עוד יכולות זיהוי ומעקב אחרי פטרולים. חלק מהיכולות יעזרו לכם לקפוץ ממקומות גבוהים מבלי לספוג נזק. יהיו יכולות שיאפשרו לכם להתנקש בכמה שומרים אחד אחרי השני - כל היכולות יעילות ועוזרות מאוד בכל הנוגע לתהליך ההתגנבות והחשאיות של המשחק. פחות למערכת הקרבות שלו.

מערכת הקרבות פשוטה למדי: יש כפתור למכה שניתן להחזיק חזק בשביל מכה חזקה, כפתור להדיפה (Parry) וכפתור התחמקות. האויבים השונים שיתקפו אתכם יגיעו מכל הצדדים, כשבאסים יצטרך להדוף או להתחמק מהמתקפות לפי הצבע שלהן. יש נשקים שנותנים בונוסים לפעולות שונות, אבל המטרה העיקרית כאן היא לשרוד כיוון שבאסים יכול למות בכמה מכות פשוטות. כפי שניתן לראות, זאת לא מערכת קרבות טובה במיוחד. אם כבר, היא סוג של לוקחת את השליטה האבסולוטית מהמכניקות קרב למצלמה ומיקום האויבים השונים כדי שבאסים יוכל לשרוד ליותר מ-20 שניות בקרבות השונים. מה שיפה הוא שאני חושב ומאמין שזו הייתה החלטה מודעה ומושכלת של המפתחים של המשחק.

זה היה היוטיובר SkillUp שאמר בצורה מאוד נכונה: מערכת הקרבות במשחק הזה מצביעה על סוג של כישלון של השחקן. אתה לא אמור להרגיש כמו באטמן בסדרת משחקי Arkham או ספיידרמן בסדרת משחקי Marvel's Spider-Man. באסים הוא בסופו של יום גנב פשוט ולא לוחם פסיכי. אם הוא ייכנס לקרבות עם לוחמים מנוסים, זה לא שהוא אמור לצאת מהקרבות האלה כמנצח הגדול. המשחק בצורה הזאת מעודד התגנבות וגישה חכמה למשימות ולהזכירכם, זה משהו שמאוד הפריע לי ב-Silent Hope שסיקרתי קודם לכן. משחקים אמורים להשתמש במכניקות שלהם בצורה אורגנית ולא לכפות דברים על השחקן וכאן זה בהחלט נראה כמו הדבר הראשון שציינתי.

אם אתה לבד יא רמאד, או באמצע של בגדד, אני מפה (ונץ)

כיאה לאזור אחד בו הכל מתקיים, לפעולות שלכם יהיו משמעות במשחק: ככל שתרצחו ותגנבו יותר מול אנשים ובעיקר מול שומרים, כך רמת הידיעה לשמצה שלכם תעלה. יש ארבעה רמות שבסופן לא רק שומרים ירדפו אחריכם, אלא אנשים יברחו מכם אקטיבית ברחובות. אני לא אשקר, זה היה דיי מגניב לראות אנשים פשוט נסים ממני בזמן המשחק. את הרמת מבוקשות אפשר להוריד בעזרת הסרה של פוסטרים בדמותכם ברחבי האזור בו אתם נמצאים, או אם השגתם כאלה - שימוש במטבעות שיאפשרו לכם לפנות לאנשים בעלי השפעה שיסירו את כל המרדף אחריכם בבת אחת.

בגדד גם מלאה בכסף, אוצרות ומשאבים שיעזרו לכם לשדרג את הציוד שלכם ואפילו להשיג תלבושות ונשקים חדשים. לא נגעתי בזה מספיק בחלק הקודם של הביקורת, אבל כיף להסתובב בבגדד בלי שום קשר למשימות השונות. אם כבר הן קצת מורידות מהכיף של המרדף אחרי אוצרות באזורים סודיים ומוחבאים באזורים השונים של המשחק. לפחות המשחק מכיל הרבה מידע על בגדד של אותה התקופה וההיסטוריה שלה אז חובבי היסטוריה יהנו מאוד מהמשחק הזה. אגב לכל אלו ששאלו לגבי הפארקור של המשחק: כמו המשחקים הקודמים, גם כאן הפארקור הוא דיי פשטני עם כפתור ל-"Free Run", כשהאתגר כאן הוא למצוא את המסלול הנכון לברוח דרכו. מה שכן, אחרי הרבה יותר שעות עם המשחק הוא כן מרגיש כמו הפארקור של המשחקים החדשים יותר מאשר הישנים. אני אוהב את זה, אבל כל אחד לפי טעמו.

אם בתחילת המשחק דיברתי על הדמויות ועל הסיפור של המשחק, אני חייב עכשיו לדבר על בגדד כי באמת מגיע כאן כל הכבוד למפתחים. מבחינת מראה, זהו אחד ממשחקי הקרוס-ג'ן הכי טובים שיצא לי לראות. כל אלמנט בבגדד נראה פשוט מהמם, כשהבחירה של המפתחים לשלב המון צבעים חזקים ובוהקים כמו אדום, סגול וכחול בכל מקום גורמים לכל דבר לצוץ ולכל דמות בעולם של המשחק וכל אזור להרגיש נהדר. יש שם כמה אזורים כבר בהתחלה שיפילו לחלקכם את הלסת וזה עם משחק שהוא לא משחק Next Gen.

אם כבר אני מדבר על בגדד בכללותה, אני חייב לתת קרדיט עצום למפתחים על יצירת משחק מאוד יפה ויזואלית אבל חשוב מכך: עם אופטימיזציה מעולה למחשב האישי. תראו, אני משחק הרבה משחקים על ה-PC עכשיו כשאני משתמש הרבה יותר ב-AYANEO 2S שלי. אני יודע שהמשחק נועד גם לרוץ על מכשירי הדור הקודם, אבל גם על מכשיר קטן כמו ה-AYANEO אני מצליח להריץ את המשחק בהגדרות גבוהות ב-1200p בלי להשתמש בטכנולוגיות DRS כלשהן כמו FSR או XeSS בממוצע של 55+ פריימים לשנייה לפי המשחק. זה פנומנלי.

זה גם אומר שבעוד שכבודו של המחשב שלנובו השאילו לנו במקומו מונח (ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 עם 3080Ti ומעבד i9-12900HX), את רוב הביקורת דווקא עשיתי על ה-AYANEO שלי בהסעה לעבודה, ברכבת ובבית. זו הייתה חוויה פנטסטית שבעוד שהיא כן הרגישה לי כמו חווית AAA כששיחקתי על המחשב היותר חזק, גם הרגישה כמו חווית AAA בדרכים, שזה משהו שאני חושב שהוא מאוד מבורך ושמח שאיפשרו לי לחוות אותו. יצא לי לשחק את המשחק קצת על ה-Steam Deck וגם שם החוויה הייתה מאוד טובה, אם כי אני ממליץ לשחק את המשחק בהגבלה של לפחות 40 פריימים לשנייה כש-30 יהיה אפילו יותר טוב ויותר יציב בהגדרות גבוהות יותר.

רטרו, או מיושן?

טוב, את החלק האחרון של הביקורת אני אקדיש לפיל שבחדר: השאלה לגבי החזרה אחורה של הסדרה והאם היא הייתה צריכה בכלל ללכת למקום שכזה. אתם יכולים לומר הרבה דברים על הטרילוגיה האחרונה: היא נכנעת לתכתיבים של משחקי העולם הפתוח של השנים האחרונות, המשחקים גדולים מדי ונטולי פוקוס או אפילו שהמשחקים האלה לא מרגישים כמו משחקים עם הד.נ.א. של הסדרה הזאת. בעוד שעם חלק מהדברים האלה אני מסכים, אלו עדיין היו משחקים ברמה גבוהה מאוד, עם הרבה אלמנטים שנעשו ברמה גבוהה ועולמות מעניינים. בהתחשב בכל זה ובעובדה שהמשחקים הללו היו מאוד מצליחים: האם Mirage באמת היה נחוץ לנו? לטעמי כן.

אני שם בצד רגע את הסטגנציה של משחק עולם פתוח רביעי בעולם של Assassin's Creed ומה הוא פוטנציאלית היה יוצר - היה חשוב רגע למפתחים של יוביסופט בורדו לתת לנו משחק שיזכיר טיפה מה זה Assassin's Creed. כמו שכתבתי קודם: המשחקים הללו היו טובים, אבל לא הרגישו כמו משחקים בסדרת Assassin's Creed. למעט הסיפור שמשתלב עם העולמות הקודמים, יכלנו לשים בכל משחק גיבור שונה וזה היה משחק עולם פתוח סטנדרטי. החזרה הזו לאחור שקיבלנו ב-Assassin's Creed Mirage היא באיזשהו מקום מאוד מבורכת. אבל גם אם אני שמח על ההחלטה הזאת: בהחלט היה פה מקום לשיפור.

אני מרגיש שמבחינת חזרה בזמן, הלכנו אחורה עד ל-Assassin's Creed 2, עם סט אויבים מאוד מוגבל ובאיזשהו שלב גם מאוד רפטטיבי, משימות לא כאלה יצירתיות וסיפור שמרגיש כמו פרק בונוס בסדרה גדולה יותר. למעט הסיפור, כל שאר האלמנטים דווקא עובדים בצורה נהדרת ואני שוב חייב לציין שאני מאוד נהניתי מהמשחק הזה, אבל המבקר שבי לא יכל שלא לחשוב על אופציות לשיפור המשחק: סוגים חדשים ומיוחדים של אויבים, כמו למשל צ'ייסרים כאלה שידרשו מהשחקן יצירתיות בריצות הפארקור שלהם כי הם מהירים כמעט כמוכם, לוחמים שיוכלו לשבש את המבט קדימה שלכם בעזרת פצצות ועוד.

וגם אם אני מתעלם מדברים פשוטים יחסית כמו מנגנון הכיוס הפשטני למדי - גם מבחינת סוגי המשימות אני חושב שהיה אפשר להוסיף עוד כל מיני משימות מיוחדות שהן לא "התנקשות"/"גניבה של משאב כלשהו". זה היה יכול להשתלב בסיפור: משימות בהן יש לכם אופציה להשיג מודיעין על ידי הרג של דמות מרכזית, או השארתה בחיים וחיפוש של דרך אחרת להשיג את המידע הזה/לנסות את המשימה בלעדיו. כמעט ולא היו משימות ברמה הזאת במשחק וזה באמת חבל כי היה פה פוטנציאל לשדרג את הפורמט הזה.

השורה התחתונה

אני יודע - יש איזשהו דיסוננס בין כמה שאני נהניתי מהמשחק לבין כמה בעייתי הוא ברמת העיצוב של השלבים השונים והסיפור, אבל אני מקווה שהביקורת הצליחה להבהיר ולהסביר את מה שאני הולך לכתוב כאן בפסקה המסכמת של הביקורת הזו. Assassin's Creed Mirage בהחלט חוזר אחורה בזמן לתקופה בה המשחקים היו פשוטים יותר, ברורים יותר עם עיצוב עולם מהודק שמתרכז באזורים ספציפיים ולא מתפרש על פני עולם פתוח. המשחק החדש שם דגש על התגנבות, שימוש בצללים ובגגות ובהתנקשויות (מילה כמעט מגונה בעידן של משחקי AC האחרונים), כשעיצוב המכניקות מעניש משחקיות פזיזה.

יחד עם זאת, Assassin's Creed Mirage גם בוחר שלא לחדש יותר מדי בגזרה הזאת עם משחק שמרגיש כאילו הוא איזשהו ספין אוף למשחקי Assassin's Creed הישנים יותר שמעולם לא קיבלנו. זה מתחיל מהמשחקיות שמגבילה מאוד את כמות סוגי האויבים השונים שניתקל בהם, מה שיוצר שליש אחרון מאוד רפטטיבי וממשיך לסיפור שהוא מאוד בסיסי ולא מתרומם לשום מקום - גם כשהוא מנסה להפתיע את השחקן. Assassin's Creed Mirage הוא משחק מהנה מאוד למעריצי הסדרה הוותיקים כמוני ויחד עם האורך היחסית סבבה שלו (כ-13 שעות), אני בטוח שמלא שחקנים שרק רצו לחוות את ה-AC שהם הכירו והתאהבו בו, ייהנו ויעופו עליו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • המשחקיות הישנה והטובה חוזרת לסדרה
  • בגדד נראית פשוט מהמם, תחושת AAA אמיתית
  • דיבוב מעולה באנגלית וטוב בערבית
  • לופ המשחקיות מצליח להיות כיפי כמעט עד הסוף

הרע

  • הסיפור דיי צפוי ולא מפתיע עד ממש הרבע האחרון
  • הייתי שמח לראות עוד סוגי אויבים ומשימות
  • כמה קריסות ובאגים בגרסת ה-PC של המשחק

והעברית

  • כן, יש אותה במשחק, היא לא נשמעת אמינה, בואו נתקדם
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:06 07.10.2023 | Eliz123 Eliz123

  2. 2

    22:00 08.10.2023 | elad9219 elad9219

    אמנם אשחק בכל מקרה מתישהו במשחק, אבל מבאס מאוד לראות ציון של 7.5.
    ציפיתי לפחות ל-8-8.5.
    אני יודע שאיהנה ממנו בטירוף, אבל זה תמיד מוריד קצת מההרגשה כשרואים ביקורת עם ציון לא מאוד גבוה.

  3. 3

    22:03 08.10.2023 | elad9219 elad9219

    המשך לתגובה הקודמת (חבל שאי אפשר פה למחוק תגובה או לערוך)- 13 שעות זה אורך המשחק? זו מתיחה?
    אני מניח שמדובר נטו על עיקר הקמפיין ולא על כל המסביב, אבל זה נשמע לי קצר בקטע אבסורדי.
    ב-Odyssey שיחקתי 386 שעות כולל כל ההרחבות. ב-Valhalla אולי אפילו יותר (עוד לא סיימתי את ההרחבה האחרונה). איך כ''כ קצר? זה COD או Battlefield?

  4. 4

    22:04 08.10.2023 | elad9219 elad9219

    13 שעות זה אורך המשחק? זו מתיחה?
    אני מניח שמדובר נטו על עיקר הקמפיין ולא על כל המסביב, אבל זה נשמע לי קצר בקטע אבסורדי.
    ב-Odyssey שיחקתי 386 שעות כולל כל ההרחבות. ב-Valhalla אולי אפילו יותר (עוד לא סיימתי את ההרחבה האחרונה). איך כ''כ קצר? זה COD או Battlefield?

  5. 5

    22:05 08.10.2023 | elad9219 elad9219

    סליחה על כל התגובות, כמו שאמרתי, אי אפשר לערוך או למחוק וזה יצר פה בלאגן מטורף (והתגובה הזאת מוסיפה עוד, אבל הייתי חייב להוסיף).

  6. 6

    00:31 03.11.2023 | שלומי שלומי (אורח)

    משחק מהנה מאוד :)
    שאלונת: עוד משהו שם לב שנתקלים בעוברי אורח חלקם צועקים משפטים בעברית? חחח משעשע.

  7. 7

       | פורסם ע"י