הרשמה

ביקורת: Mortal Kombat 1 - חגיגה בסנוקרת

משחק המכות הגדול ביותר של השנה הגיע! הנה מה שחשבנו עליו

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/10/2023

הוא לא שובר את התקרה עם בעיטה באוויר, אבל לא מהסס לנסות להגיע אליה

עותק לביקורת ניתן לנו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!

הזוי לחשוב על זה, אבל סדרת Mortal Kombat חוגגת יומולדת 31 השנה. עם יותר מ-20 משחקים תחתיה שנעים בין כותרים ראשיים וכותרי ספין-אוף, הסדרה כבר מזמן ביססה את עצמה כג'אגרנט שעומד עם הטובים ביותר בז'אנר כמו Guilty Gear, Street Fighter ו-Tekken. כעת הסדרה עומדת מול הריבוט השני שלה, Mortal Kombat 1, אותה NetherRealm שיווקה כנקודת כניסה מעולה לשחקנים חדשים שרוצים להימנע מההיסטוריה המבלבלת של עלילת הסדרה ולצעוד לראשונה לעולם של גולגולות מתנפצות ו-Fatalities מדממים. האם הכותר החדש בסדרה עומד בציפיות של שחקנים וותיקים וחדשים כאחד? בואו נגלה.ֲֲ יתכנו ספוילרים קלים לעלילת המשחק, ניתן לדלג לכותרת השנייה כדי להימנע.

מורטל של קומבט, זומבים בזומבה

כאמור, המשחק משמש כריבוט לסדרה ומביא אותנו לעידן חדש ביקום של Mortal Kombat שנוצר ע"י לו קנג בעקבות אירועי Mortal Kombat 11: Aftermath, ומציג גרסאות שונות לדמויות הקלאסיות שאתם מכיריםֲֲ לצד כמה דמויות שנעדרו מהזיכיון לזמן רב וכעת חוזרות במלוא תפארתן. העלילה מתמקדת בלו קנג, בעל כוחות שמימיים והתואר Fire God, שמאמן קבוצה חדשה של לוחמים במטרה להגן על Earthrealm במסגרת הטורניר הקבוע שנערך נגד Outworld. במהלך הטורניר מתגלה קונספירציה שמאיימת להתחיל מלחמה ענקית בין שתי העולמות, וגיבורינו יוצאים למסע לעצור אותה בדרך היחידה שהם יודעים - קרבות, והרבה מהם.

האיפוס שבוצע לעולם המשחק כאמור מציג דמויות בגרסאות שונות שלהן, אבל לא לרמה שהן הופכות להיות בלתי מזוהות, כמו סקורפיון וסאב-זירו, בעבר יריבים מושבעים, כעת מוצגים לנו כאחים או באראקה המבעית שיגע לכולכם בלב עם הסיפור הטרגי שלו. ב-10 השעות של קמפיין המשחק אתם תעברו בין דמות לדמות בשורה של קרבות בזירות שונות כשביניהם תחזו בסצינות מעבר מאוד, מאוד מושקעות ומבדרות. אבל, למצב הזה יש את החסרונות שלו, כמו רגעים בהם תצטרכו ללחוץ במהירות על כפתורים מסויימים בקטעים שנקראים Test Your Might שלא מוסיפים בשום צורה לחוויה, ביצועי דיבוב שהיו יכולים להיות טובים יותר עם עוד קצת זמן ובאופן כללי עלילה מעט צפויה שלא מרגיש כאילו היא מחדשת יותר מדי בהתחשב בעובדה שמדובר בריבוט.

העלילה היא אמנם כיפית, חסרת שכל ומלאת מודעות עצמית ורגעים הומוריסטיים, אבל נכשלת להגיע לגבהים יותר מדי מעניינים...עד השעה האחרונה שלה שללא ספק מספקת את הרגעים הכי טובים ולא צפויים של המשחק, ומראה את הצד היצירתי האמיתי של NetherRealm. זו באמת נקודת השיא של המשחק והוא מנצל אותו עד תום ובמלוא האפקטיביות. אם רק כל העלילה הייתה בנויה באיכות הזו...

חבר מביא חבר

כשהאקשן מתחיל, אתם יודעים למה לצפות. ל-23 הדמויות שזמינות בהשקת המשחק יש מגוון רחב של קומבואים, מתקפות מיוחדות, Fatalities, Fatal Blows ו-Brutalities, ומד שמתמלא במהלך הקרב שנותן לכם לחזק את המתקפות שלכם ולפתוח הזדמנויות חדשות לקומבואים ארוכים יותר. כל דמות היא עולם בפני עצמה, ותהיו בטוחים שאתם הולכים לבלות שעות רבות בלמידה של כל מתקפה מיוחדת, קומבו והכנה לקומבו עבור הדמות האהובה עליכם. במקרה שלי זה היה קנשי, הלוחם העיוור עם החרב הקסומה, שיכול לזמן רוח בדמותו שאמנם מגבילה את כמות הקומבואים שהוא יכול לבצע בעצמו, אך פותחת את האפשרות לתקוף את היריב במהירות ומכמה כיוונים שונים.

לרוב הדמויות יש אספקט מסויים של High Risk-High Reward מה שהופך את הלמידה שלהן למתגמלת מאוד. וגם בלי קשר, זה פשוט כיף אדיר להצליח בקומבואים היותר מסובכים שלהם, בעיקר כשמדובר ביריב אונליין שאתם מצליחים להביס שוב ושוב. כל בוקס, בעיטה, שריטה ודקירה מרגישים עוצמתיים ובעלי משקל אמיתי מאחוריהם, ואליהם מצטרפים ה-Fatal Blows עם קטעי הרנטגן האייקונים, ה-Brutalities שנותנים לכם לסיים קרבות עם קומבו מסויים שיפעיל אנימציה אלימה. ולבסוף, כמובן שיש את ה-Fatalities.

ההריגות האלו, שהפכו את הסדרה למה שהיא היום, חוזרות בגדול ובמלוא תפארתן. לכל דמות יש כמה מהן, שמציגה אותה מחסלת את היריב שלה בברוטליות ותמיד מהנה לצפייה, כמובן עד לרגע שבו מבצעים אותה עליכם. כן אגיד שה-Fatalities במשחק הזה מרגישות קצת פחות יצירתיות ממשחקים קודמים בסדרה, דבר מעט מאכזב בהתחשב בעובדה שמדובר במשחק היפה ביותר בסדרה מה שמרגיש כמו הזדמנות מעט מבוזבזת.

אלמנט חדש שמוצג במשחק הזה הוא מערכת ה-Kameo. ל-23 הדמויות שאתם יכולים לשלוט עליהן מצטרפות עוד 15 דמויות שמשמשות לכם כעזר במהלך הקרב. הדמויות האלה נותנות לכם גישה למתקפות שהן יכולות לבצע ואפילו נותנות להם פונקציונליות הגנתית, כמו סקורפיון לדוגמה שיכול למשוך אתכם לצד השני של הזירה במקום לתקוף את האויב. השימוש במערכת הזו פותח עולם חדש של קומבואים אפשריים או סיטואציות שתוכלו לצאת מהם ומוסיפה אלמנט חדש לקרבות שהופך אותם להרבה יותר לא צפויים ודינמיים.

כמה דברים שהיו חסרים לי בקרבות של המשחק הן ה-Krushing Blows, מכות שתחת תנאים מסויימים מציגות X-Ray של המתקפה וגורמות לנזק מסיבי, והיכולת להשתמש בסביבה של הזירה לטובתכם כמו לזרוק כיסא, לקפוץ על מדרגה או להשתמש במלכודת כלשהי. הדברים האלו הפכו את הקרבות במשחקים הקודמים ליותר מהנים, וגרמו לסביבה להרגיש חלק מהקרב במקום סתם תפאורת רקע, וחבל שהם לא עושים קאמבק במשחק הזה. אולי בעתיד.

מאוד עוזר ליהנות מהקרבות וסצינות המעבר של המשחק כשהוא נראה ממש, ממש טוב. המשחק הקודם בסדרה היה נראה פשוט נפלא, אז הגיוני שיהיה קצת יותר קשה לזהות שיפורים ניכרים בגרפיקה ובנראות הכללית, אבל המשחק הזה מצליח להראות את הכל בצורה פשוט מושלמת. מודלים של דמויות מלאות בפרטים, תאורה יפהפייה וזירות מפורטות ומלאות חיים - זוהי ללא ספק הגרסה היפה ביותר של Mortal Kombat וקשה לי לדמיין איך אפשר לעלות מכאן.

צחוקים, אקשן, ומה שמסביב

אחרי שסיימתם עם הקמפיין והתחממתם קצת, הגיע הזמן לנסות את מה שלמדתם במצב האונליין של המשחק. למרות שלוקח קצת זמן למצוא יריב, ברגע שהקרב מתחיל קשה מאוד להרגיש שאתם משחקים עם מישהו בצד השני של העולם. הקרבות שהשתתפתי בהם היו חלקים ונטולים מלאגים או ניתוקים, ולמרות ההפסדים הרבים שחוויתי - הייתי מכור וברגע שהתחלתי היה לי קשה מאוד להפסיק.

בעולם של קרבות האונליין חשוב לנצח, אבל להרבה אנשים גם חשוב לבטא את עצמם ולהציג את הדמות האהובה עליהם בצורה שתרגיש מספיק שונה מדמויות של שחקנים אחרים. Mortal Kombat 1 מציג כמות ביזיונית של קוסטומיזציה לדמות שלכם לרמה שלא שווה את הזמן שתשקיעו על האפשרויות שכן קיימות עבורכם. לכל דמות יש חפץ אחד בלבד שאתם יכולים לשנות עבורה, בשונה משלושה חפצים שהיה אפשר לשנות במשחק הקודם וחמישה ב-Injustice 2, ולרוב יהיה מדובר במשהו שרירותי שיהיה מאוד קשה לשים לב לשינוי שלו, וסקינים שנעים בין שינוי של צבעי הבגדים ועד לשינויים קצת יותר מעניינים אבל לא ברמה של שינוי הדמות באופן מוחלט. זה גם אומר שיש מעט מאוד מוטיבציה להשתתף במצב ה-Invasions, שעליו ארחיב ממש עכשיו.

המצב הזה, שמיועד לשחקן יחיד, מרגיש כמו כותר RPG בו אתם זזים בין נקודות על מפה כשכל נקודה מכניסה אתכם לקרב כדי להרוויח נקודות ניסיון, כסף וחפצים. הקרבות הללו הם לא קרבות רגילים, ומכילים חוקים שמוסיפים גוון מסויים כמו כוח כבידה נמוך ואפילו קרבות "בוס" שיצריכו מכם להתחמק ממתקפות שמגיעות מחוץ לזירה תוך כדי הקרב עצמו. המצב הזה צפוי לקבל עונה חדשה כל כמה זמן שתעניק לשחקנים שלל שמיועד לדמות מסוימת, אבל הקרבות לא הרגישו לי מספיק מגוונים בשביל שארגיש מוטיביצה מסויימת לשחק במצב הזה, והשלל שקיבלתי בעקבותיהם, כאמור, פשוט לא שווים את זה.

השורה התחתונה

ל-Mortal Kombat 1 יש הרבה מה להציע לשחקנים ותיקים וחדשים כאחד, עם קמפיין שאמנם לא מצליח לטפס לגבהים גדולים עד לשעה האחרונה שלו, אך עדיין מספק רגעים מהנים, עם מערכת קרב מגוונת שתחזיק אתכם להמון שעות והתוספת של מערכת ה-Kameos שרק מוסיפה להכל. אל תצפו ליותר מדי עומק מבחינת הקוסטומיזציה שלו או ממצב ה-Invasions שאמור להיות המקום העיקרי ממנו תשיגו את החפצים, ואתם תהיו בסדר גמור עם החוויה שלכם מהמשחק הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מערכת קרב ממכרת כמו תמיד
  • מערכת ה-Kameo מוסיפה משמעותית לעומק של מערכת הקרב
  • מהמם ויזואלית

הרע

  • חוסר כמעט מוחלט בקוסטומיזציה
  • עלילה בנאלית שמתניעה רק בשעה האחרונה
  • מצב ה-Invasions מאכזב

והומלנדר:

  • יאללה, אני מוכן אליו
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י