הרשמה

ביקורת: EA Sports FC 24 - מאמן חדש, אותה קבוצה

משחק הכדורגל הפופולרי ביותר בשוק הגיע אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על FIF- אה, EA Sports FC 24!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/09/2023

האם זהו עדיין משחק הכדורגל הכי טוב שקיים בשוק? בהחלט, אבל בשורה התחתונה, EA FC 24 מרגיש כמו עונה חדשה של FIFA 23.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

טוב, אז כבר לא FIFA. זה היה ידוע, דיי דיווחנו על זה כבר חודשים, אבל לראות את זה סוף סוף מתממש מרגיש כמעט סוריאליסטי. הרי כולנו עדיין נקרא למשחק FIFA, אני בעצמי מסרב לקרוא לו שום דבר אחר כשאני מדבר עליו עם חברים. ועדיין, משחק חדש מגיע עם הזדמנות חדשה ליצור משהו שונה ומרגש. אבל כולנו מכירים את EA וכולנו יודעים את המוניטין שיש לחברה הזאת ולמשחקים שלה. האם הם הצליחו? בעיקרון לא, אבל כפי שתראו - זה גם לא מרגיש שהם באמת ניסו.

הקבוצה האולטימטיבית עדיין שולטת

אני כמעט לא אגע במשחקיות עצמה של EA Sports FC 24. לא כי היא רעה או משהו - זה עדיין המשחק הכי טוב למשחקי כדורגל שקיים כיום בשוק. המשחקיות קצבית ומהירה, הדגש על מהירות הופך את המשחקים לכיפים יותר ומלאי גולים ותהפוכות. אבל בואו נאמר את האמת: המשחק פשוט מתנהג אותו הדבר - כמעט אחד לאחד. כל מה שכתבתי בביקורת ל-FIFA 23 נשמר גם פה: בעוד שהמשחקיות אכן כיפית, היא מלאה באירועים מעצבנים בהם ה-AI של המשחק עובד בניגוד למחשבה של השחקן, המשחק מציג אירועים של "סקריפטינג" בהם זה נראה שהשחקנים שלי מתנהגים בצורה איטית וגמלונית (למרות שהכושר שלהם בסדר גמור) ועוד. גם מהבחינה הגרפית אין פה שום קפיצת מדרגה או אפילו שיפור איטרטיבי - המשחק דיי דומה ל-FIFA 23 למעט התפריטים וה-UI של המשחק שנראים טוב יותר ומסודרים יותר לטעמי. בשורה התחתונה אלו אותן הברכות, ואותן הצרות.

הנ"ל נכון במידה מסוימת גם למוד המרכזי והסיבה המרכזית לשחק משחקי FIFA (או EA Sports FC מעכשיו): Ultimate Team. המוד הזה עדיין ממכר, עדיין כיפי ועדיין הדבר הכי טוב שקרה למשחקי כדורגל כבר המון זמן. השיפורים מ-FIFA 22 ו-FIFA 23 נשמרו אבל גם הבעיות של המוד הזה, בעיקר גישת ה-P2W של המוד הזה, בה כמה שתשימו יותר כסף במוד כדי לקנות חפיסות כך הסיכוי שתקבלו שחקנים יותר טובים יהיה גבוה יותר. זה לא אומר שהמוד הזה הוא רמאות לשמה - הוא הרבה יותר טוב ממצב הקריירה של NBA 2K ומנגנון ה-VC שלו - אבל הוא מתגמל שחקנים משלמים, כשאלו שבוחרים שלא (כמוני נניח), יצטרכו לעבוד משמעותית קשה יותר כדי לבנות קבוצה טובה ויעילה שתוכל להתחרות ב-Division Rivals, Champions ועוד. זה גם לא שאתגרי בניית הקבוצה השתפרו - גם הם עדיין יכולים להיות אכזריים למדי ולא להיות שווים את העבודה.

מה שכן, EA כן עשו צעד אחד נחמד מאוד בתצורת Ultimate Team Evolutions, תת-מוד חדש של FUT שמאפשר לכם לשדרג שחקנים קיימים ולחזק אותם. סתם לדוגמא: אני אוהב לשים את האברץ במרכז השדה בגלל הגובה שלו, אבל הוא שחקן איטי יחסית. מנגנון ה-Evolutions מאפשר לי, יחסית בקלות, לשדרג את השחקן הזה ולהפוך אותו לשחקן ואלידי במערך שלי. בנוסף, FUT מכיל עכשיו שחקניות כדורגל. בעוד שהכנסה שלהן לקבוצה עם שחקנים מוכרים יכולה ליצור קצת בעיות בכימיה בין שחקנים (ליגות שונות, בכל זאת), אבל זה נחמד ליצור קבוצה שיכולה להכיל את אוסימאן מנאפולי ואת אלכסנדרה פופ מוולפסבורג. אני יודע, זה לא מספיק ולא היה יכול להיות משמעותי יותר מיותר כסף ממשחקים וחפיסות עם מחיר נמוך יותר, אבל זה צעד בכיוון הנכון, במיוחד למוד שהוא פשוט תענוג למשחק.

אריאן רובן של הגיימינג

אבל זה גם למה פתחתי עם כל נושא ה-Ultimate Team. כיאה למוד הכי מכניס של המשחק, רוב השיפורים והשינויים הלכו לכאן, כשגם זה לא המון. שאר המודים ברובם מאוד דומים לאלו של שנה שעברה: מצב הקריירה מחולק עדיין למצב קריירה של שחקן ומצב קריירה של מאמן. מצב הקריירה של המאמן הוא דיי חמוד, כשאתם תצטרכו לבחור את סגנון הקבוצה שיהיה לכם ולדאוג שיהיו לכם את השחקנים המתאימים כדי לענות לדרישות שלכם מהקבוצה בנוגע לסגנון המשחק שבחרתם. מצב הקריירה של השחקן הוא פשוט לא כיף בעליל. אני לא מצליח להבין למה EA החליטה להפסיק עם מצב הסיפור הסבבה לגמרי שהיה לה במשחקים הקודמים לטובת מצב קריירה גנרי ודיי משעמם עם בונוסים ובחירות הזויות שאתם יכולים לעשות כשחקן שכביכול אמורות לעזור לכם בקריירה (מה הקשר בין לקנות ספינה לבין מהירות?).

מצב ה-Volta גם כן חוזר, למרות שכאן גם מדובר בסוג של Mixed Bag. מצב המשחק עצמו כיפי מאוד - זה הרי פשוט FIFA Street רק קצת פחות משוגע וקצת יותר קבוצתי. אתם תוכלו לבנות שחקן או שחקנית משלכם עם יכולת מיוחדת וסט סקילים שיעזרו לכם במשחק ואני חושב שזה אחד ממצבי המשחק הבודדים בהם מהירות נטו לא באמת תעזור לכם ודגש על דריבלינג, מסירות ובעיטה יעשה פלאים לשחקן שלכם. מצד שני, לשחק Volta באונליין יכול להיות מכה אמיתית. מתוך חמישה משחקים שעשיתי, שלושה מהם היו עם שחקנים שהיו AFK באיזשהו שלב. המשחק לא דואג לסוג של Timeout אז זה פשוט היה עניין של לחכות או לצאת בעצמי מהמשחק. בנוסף, היו לי רגעים של בעיות תקשורת ולאגים קלים דווקא ב-Volta, כששם זה פשוט מציק ברמות אחרות. זה מוד שעדיף לשחק עם חברים על אותה הקונסולה - עדיף לאנשים שמבינים את המוד הזה.

אז מה הרעיון של הכותרת של החלק הזה? בדיוק כמו אריאן רובן בשיא שלו גם כאן EA עושה בדיוק את אותו הטריק: מצב קריירת שחקן מעפנה, מצב קריירת מאמן יותר טובה אבל עדיין לא מספקת במיוחד, מוד Volta חמוד אבל מהנה יותר כשמשחקים עם חברים באותה הקונסולה ומוד Ultimate Team שהוא בערך הדבר הכי ממכר בגיימינג בשוויון עם Genshin Impact. אבל שוב, בדיוק כמו אריאן רובן: לא משנה כמה אני יודע מה EA עומדים לעשות, המהלך הזה פשוט. עובד.

אני יורד על המשחק, כן. אני כועס על EA, כן. הציון של הביקורת הזו עומד להיות נמוך - כן, כן, כן. ועדיין, יחד עם כל הבעיות, כל הזלזול וכל התסכול שלי מהמשחק - אני פשוט לא יכול להפסיק לשחק בו. אני חושב באופן קבוע על הקבוצה שלי כדי להבין איפה לשפר ואיזה מהלכים אני יכול לעשות "כמאמן" כדי להוציא את המיטב מהקבוצה שלי. האם אני מוותר על מסי בהרכב כי הוא פוגע לי בכימיה או שאני משנה את המערך כדי שהוא יתאים בו? האם אני מעדיף קישור יציב וחזק או מהיר יותר? האם אני אספיק לנצח מספיק משחקים כדי להגיע לפלייאוף של ה-Champions ולזכות בעוד חבילות? כל הדברים האלו הם לא שונים מהמשחקים הקודמים במובן הזה והם עדיין עובדים עליי כמו טאטאל'ה.

למה לא עכשיו?

אני אפילו לא הולך להעמיד פנים שזה רעיון שלי: שלומי בן-עטר, מערוץ היוטיוב "המרתף" ומערוץ הגיימינג העלה באחד מהפאנלים שצילמנו ביחד עבור הקונסוליה של ערוץ היוטיוב Gamey את הרעיון המופרע הבא: למה לא להפוך את כל נושא ה-Ultimate Team לאיזשהו מוד חינמי בדומה ל-Warzone עבור Call of Duty, וכל מי שירצה לשחק בשאר המודים יוכל לקנות את המשחק המלא? זהו רעיון פשוט נהדר, שמפוצץ לי את המוח עוד יותר בהתחשב בעובדה שהייתה כאן הזדמנות פז לעשות את זה.

שינוי שם של סדרה הוא יותר מאשר הליכה למשרד הפטנטים ורישום של השם החדש - זו הזדמנות פז ליצור משהו חדש ולאתגר את המעריצים ואת הקונים שלכם. לא רוצים לשנות או לשפר מודים מוזנחים? אחלה, במקום זה בואו ותהפכו את הפורמט על הראש ותדאגו ש-Ultimate Team (שכאמור הוא עדיין ממש P2W) לא יעלה כסף למי שרוצה לשחק בו. זה היה יוצר משוואה חדשה ונהדרת עבור מעריצי המותג וגם שחקנים שלא רוצים לקנות את המשחק מחדש כל שנה רק כדי להמשיך עם FUT. במקום זה השינוי היחיד שיש לנו הוא העובדה שגרסת ה-Switch עכשיו זהה לזו של ה-PS4 וה-Xbox One (מבורך, אבל לא מספיק - בעיקר כשהמשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה עכשיו).

השורה התחתונה

האם זהו עדיין משחק הכדורגל הכי טוב שקיים בשוק? כן. האם מצב ה-Ultimate Team הוא עדיין אחד הדברים הכי ממכרים וכיפיים לאוהד כדורגל? בהחלט. אבל בשורה התחתונה, EA FC 24 מרגיש כמו עונה חדשה של FIFA 23 - ואני מתכוון לכך במובן של עונות של משחקים כמו Call of Duty. השינויים והשיפורים מינוריים עד כדי לא מורגשים, מצב הקריירה עדיין דיי פח, מצב הוולטה עדיין כיף יותר אם אתם משחקים במצב לוקאלי ו-FUT עדיין מתגמל יותר אנשים ששמים כסף אמיתי. שינוי השם הזה הייתה הזדמנות לעשות שינוי מרחיק לכת עם סדרת המשחקים של EA, אבל בסופו של דבר מדובר באותה הגברת, באותם המדים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • עדיין, משחק הכדורגל הכי טוב בשוק כיום. ללא עוררין.
  • המשחקיות הבסיסית עדיין קצבית, מהירה וכיפית
  • UI טוב יותר לפי דעתי - נקי יותר ומסודר יותר
  • שיפורים ל-Ultimate Team הופכים אותו להוגן יותר...

הרע

  • ...אבל עדיין מדובר במוד P2W בבסיסו
  • מצבי הקריירה של המשחק פשוט לא מצליחים להתרומם
  • באגים ובעיות חוזרות מ-FIFA 23

והבלם

  • למה אתה עוזב את השחקן שלך למהההה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:12 20.10.2023 | אבינר אבינר

    שמע, אני אוהב את הביקורות שלך, אבל לדעתי הפעם פיספסת פה בענק..
    אני אתמקד בUltimate Team, איפה שהמשחק מתעקש להרוס את עצמו.
    איך דילגת על נושא שילוב הנשים *ביחד עם הגברים* בתוך הקבוצה? ועוד ציינת שזה צעד בכיוון הנכון..
    איך יכול להיות שחלוצה אישה, טובה ככל שתהיה, יותר פיזית *מכל שחקני ההגנה של ברצלונה וריאל מדריד*?
    איך יכול להיות שיש שחקניות שמדורגות יותר ממסי ורונאלדו? שהדריבלים שלהם יותר גבוהים?
    איך לא העברת ביקורת על האבסורד המטורף הזה?
    הביקורת ברשתות על המהלך של הכנסת הנשים לקבוצות עם הגברים ושינוי הנתונים שלהם ככה שיהיו יותר טובות מהן כמעט בכל פרמטר, היא ענקית. היא כל כך ענקית שמנכ"ל EA נדרש לענות לסוגיה, ובזלזול רב אמר שמי שלא מרוצה שישחק במצבי משחק אחרים. איך דבר כזה לא נכנס לביקורת? יש קונצנזוס גדול נגד המהלך האווילי הזה, ופשוט דילגת עליו? הבעיה היחידה היא הכימיה?
    EA נהיו סוכנים של דעות מטורללות והם דוחפים את זה בכח למשחק בניגוד לכל היגיון או מציאות. רק על זה הייתי מביא למשחק ציון 3.
    אני מניח שאתה גם לא מאמין שהבנות טובות יותר מהבנים, בטח ובטח שלא יותר פיזיות.
    אני אישית הפסקתי לשחק בעקבות זה, כי קונים את המשחק בשביל הUltimate, אני יודע על עוד המון שחקנים שהפסיקו בעקבות זה, ואני מקווה שEA יפסידו מספיק כסף כדי לבטל את מה שעשו, או שנחפש משחק אחר שלא דוחף חרא לתוך הראש שלי במקום להעביר חוויה כמה שיותר מציאותית

  2. 2

    15:29 20.10.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    וואלה, אני אגיד לך את האמת - לא התייחסתי לזה באותו המובן מסיבה אחרת (למרות שאני מסכים שרמת הכדורגל בין המגדרים היא שמיים וארץ - זה אני אומר בתור צופה של כדורגל נשים, בניגוד להרבה אנשים שמביעים דעה בנושא מבלי שצפו במשחק אחד).

    זה פשוט לא מעניין אותי ברמה הזאת - למשחק - למרות שהוא עדיין מאוד כיף - יש המון בעיות ובתור משחק שריאליזם הוא לא בבת עיניו (זה פשוט הגיוני שה-AI של בלם יעדיף להתרחק מכדור עומק), אני מתייחס לזה בתור יכולת לגרום לאנשים להכיר שחקניות כדורגל מקצועיות ופחות בקטע הריאליסטי. אם הייתי צריך לתקן משהו אחר, הייתי מעצים את מנגנון ה-Evolutions ומתקן את ה-AI של המשחק עוד קצת כדי ששחקנים יפסיקו לחטוף גולים מטומטמים מאשר העניין הזה.

  3. 3

       | פורסם ע"י